Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Resistance 2 - Officiell Tråd


"My name is Nathan Hale, and i have 19 hours left to live. And this is how it begins..."

Det var med de orden som Insomniac Games uttanonserade deras dräpar-titel.

Spelet är (som det verkar) en enorm förbättring gentemot 1:an och det utvecklarna sägs satsa riktigt hårt på onlineläget denna gång.

Fakta:

Resistance 2 (förkortat R2) är ett kommande science fiction first person shooter tv-spel till PlayStation 3. Det är under utveckling av Insomniac Games, och kommer att ges ut av Sony Computer Entertainment. Spelet kommer att släppas den 4 november 2008 i USA och 26 november i Europa. Resistance 2 är uppföljaren till det första spelet, Resistance: Fall of Man.

I Resistance 2, har Chimeran startat en fullskalig invasion vid både väst- och ostkusten av USA. Nathan Hale går med i en specialstyrka vid namn 'The Sentinels', vilket är en grupp soldater som är immuna mot Chimeraviruset. Hale kommer att slås mot Chimeran runt om olika platser i USA, samtidigt som han har viruset inuti sig.


Bakgrund

Resistance 2 är en direkt fortsättning på Resistance: Fall of Man. Spelet börjar där Resistance: Fall of Man slutar. Det börjar med att en VTOL tar Nathan Hale till basen Dan Aric Johnson Air Force Base i Island. Hale gör först motstånd mot soldaterna tills en av dem drar sin pistol och säger till honom att lunga ner sig vilket han då gör. När Hale anländer till basen och upptäcker att det finns andra som honom, personer som är immuna mot Chimera viruset som har blivit sammanförda från hela världen av SPRA, för att försvara en av de fem länderna som ännu inte har blivit ockuperade av Chimeran. De männen kallas för "The Sentinels" vilket är en elit specialstyrka. Basen blir sedan attackerad av de Chimerianska styrkorna och The Sentinels flyr då till USA. 13 maj 1953 startar Chimeran en fullskalig luftburen attack vid både väst- och ostkusten av USA.

Project Abraham

Project Abraham är ett fiktivt topphemligt militärt projekt startat av den amerikanska regeringen och är under jurisdiktion av USA:s försvarsdepartement.

Från början var specifika detaljer om anledningen med projektet väldigt få och mystiska, men med tidens gång blev mer och mer innehåll tillagt på webbplatsen (i enighet med utvecklingen av projektet) som avslöjar att anledningen bakom projektet är att hitta ett botemedel eller ett vaccin mot Chimera viruset (vilket kallas av projektets personal: "The European Influenza", på svenska: Den Europeiska Influensan), genom att först injicera ett antiserum in i frivilliga soldater för att sedan injicera Chimera viruset på testpersonen för att se hur de reagerar. Nästa fas är att samla ihop alla soldater som har blivit immuna mot viruset till en elit specialstyrka med kodnamnet 'Sentinels'.

Huvudpersonerna är Doktor Cassandra "Cassie" Aklin som är filosofie doktorn för projektet och de sju frivilliga soldaterna som är;

* Kapten Frank Anthony Gennaro
* Löjtnant Glenn Albert Khaner
* Löjtnant Kenneth Danby
* Sergeant Channing Brown
* Sergeant Keith Todd Oster
* Sergeant Nathan Hale
* Menige Joseph Capelli

Det finns olika videoklipp och filer som visar personalens personliga situationer med projektet. Soldaterna har detaljerade personliga profiler som har samlats ihop av Aklin. Där avslöjas mycket om Hales historia, familj och militärkarriär.

Sex av de sju soldaterna blev utvalda för injektion. Alla soldater dog förutom följande personer; Capelli, som blev injicerad först, föll in i ett koma och fördes till en annan militärbas i Utah för observation, Hale, som var den enda injicerade soldaten som klarade sig helskinnad ska nu tjänstgöra i Storbritannien (vilket leder in till Resistance: Fall of Man) och Danby, som i slutändan inte behövde delta i projektet eftersom han förflyttades till basen "Station Genesis".


- Wikipedia

---

Här ska alltså allt om Resistance 2 diskuteras, dock endast Resistance 2.

Till moderatorerna: Jag hittade ingen officiell tråd, och eftersom den enda Resistance 2-tråd som fanns var någorlunda dålig så skapade jag denna. Stäng den gärna om ni inte samtycker.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Spelet fick 9.5 av IGN idag.

Hurra!
  • 0
Såg också IGN:s recension. 9.5 lovar ju riktigt gott. Petter lär ju ge det 6 eller 7 om man tänker på vad han har sagt om spelet innan. Skitsamma det är ju bara å köpa å se vad man tycker om det.
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Stephan666:
Spelet fick 9.5 av IGN idag.

Iofs känns det som deras skala är mellan 7-10
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Har inga direkta förhoppningar om singelplayer men onlineläget kan bli riktigt bra.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar terminator9:
Iofs känns det som deras skala är mellan 7-10


Förr gav dom rätt höage betyg överlag, men jag tycker dom har skött sig. Men sen tycker jag att MYCKET få spel ska få över en 9a i betyg. Då är ju spelet nästan perfekt på alla punkter och det är det inte många spel som är.
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Verkar ganska okej, utav gameplay videos så skulle jag ge det et 8.5/10
"I'll glitch on your mom"
  • 0
Citerar same486:
Verkar ganska okej, utav gameplay videos så skulle jag ge det et 8.5/10


Hur kan du ge ett spel ett betyg bara genom att se på videos? Det är ju inte förrän man har varvat det man kan ge ett riktigt betyg
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Det ser inte så jätte bra ut men okej.... och sen vad jag har hört då...
"I'll glitch on your mom"
  • 0
haha resistance 2 kommer i november och har bara 8 inlägg i sin tråd på GR lite mobbat för resistance 2, kankse inte är så hypat

Ta mig inte som en fanboy nu bara jag har PS3
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
  • Roo
  • Roo
Jag har bokat Resistance 2, gillade egentligen inte det första spelet så mycket förutom multiplayern som var riktigt bra, så det är nästan bara därför jag kommer att köpa 2:an. Men vem vet, kanske blir kampanjen lite bättre den här gången.

För övrigt så släpps det alldeles för många bra spel i november, Resistance 2 & Gears of War 2 kommer få kriga om speltiden hos mig.
Sköntåse.
  • 0
Citerar Roo:
Jag har bokat Resistance 2, gillade egentligen inte det första spelet så mycket förutom multiplayern som var riktigt bra, så det är nästan bara därför jag kommer att köpa 2:an. Men vem vet, kanske blir kampanjen lite bättre den här gången.

För övrigt så släpps det alldeles för många bra spel i november, Resistance 2 & Gears of War 2 kommer få kriga om speltiden hos mig.


Det släpps för mycket spel denna vinter så jag väntar med resistance 2 helt enkelt.. måste ha råd med LBP, fallout 3 och CoD5. Men kommer nog köpa de nästa år
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
När jag spelade betan så fastnade jag direkt för coop-läget där man kan spela upp till 8 personer. Hur roligt som helst, tror jag ska använda mig utav ebgames erbjudande om att byta in 2 spel och förboka Resistance 2 för 199 kr.
Det är som vilken annan site som helst, förutom att majoriteten här är helt jävla sjuka i huvudet
  • 0
Citerar T-KakaN:
byta in 2 spel och förboka Resistance 2 för 199 kr.

Väldigt dåligt erbjudande om jag får säga det själv . Tänk på att man inte får byta in vilka spel som helst.
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Jag är en av de som tvekar på att skaffa Resistance 2..

Ni som spelat betan var online bra?, förklara lite mer detaljerat om online delen
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
Hoppas verkligen på något bra. Tror att gamereactor kommer ge det 6/10 eller 7/10, men tror att jag kommer tycka det är värt 8 eller 9 av tio men vi får se.
Pew! Pew! Pew!
  • 0
Tror det blir ett bra betyg nu, Petter som tidigare hatade det älskar det ju nu och flera andra recensenter verkar gilla det så vad som förr verkade bli ett dåligt spel verkar nu bli ett riktigt grymt spel.

Citerar jonathannnn:
haha resistance 2 kommer i november och har bara 8 inlägg i sin tråd på GR lite mobbat för resistance 2, kankse inte är så hypat


Njaa, det är inte så hypat här på GR, men du får tänka på att jag nyss startade tråden.

DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Trodde att spelet skulle släppas överallt den 4:e.

Kommer bli ett helvete att vänta ännu en månad nu.
  • 0
Citerar BigBozz:
Trodde att spelet skulle släppas överallt den 4:e.

Kommer bli ett helvete att vänta ännu en månad nu.


Du kan ju alltid importera om du inte orkar vänta.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
fick 9,5 av IGN.com
  • 0
Jag skulle lätt köpa det på release om jag hade haft PS3. Det verkar riktigt ball.
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar Brute:
Du kan ju alltid importera om du inte orkar vänta.


Mjo jag vet, men jag känner mig inte riktigt bekväm med handel över Internet, det är bara att vänta snällt ett par veckor nu.

  • 0
Haha, fick plåtlådan hem på posten idag Samma som Petter fick! Recenserar spel åt goodgame ibland.. Fick behålla spelet me

Massa tidningsartiklar å grejer me i låtan också ;) 2 skivor me, den svarta "vinyl" skivan är det bara musik på så som jag fattar det.. och den andre ligger spelet på =)
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar Brute:
Njaa, det är inte så hypat här på GR, men du får tänka på att jag nyss startade tråden.


haha ändå konstigt att tråden kommer först nu

Citerar BenDöver:
Jag skulle lätt köpa det på release om jag hade haft PS3.


säger samma sak
http://nhlbettingblog.se/
  • 0
Citerar jonathannnn:
haha ändå konstigt att tråden kommer först nu


Jo, som sagt, det är ovanligt impopulärt här på GR.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!