Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

~ Battlefield 3 ~ Officiell tråd ~


Citerar Calle92:
Tänk, en Armorsquad, En Infantrysquad, en Medicsquad och en Airsquad + samarbete mellan alla Squads i batallionen, det vore helt enkelt grymt!


Ett samarbete vore tufft men inte så som du nämner det. Ja, det borde vara någon form av samarbete mellan squads men commandern ska i regel sköta en squads uppgifter. I en squad ska det dock inte bara finnas en sorts trupp utan en av varje helst. Tex. En är infantrysoldat, en är medicsoldat, en är armorsoldat osv.
Det vore annars högst ineffektivt med exempelvis bara en grupp med armorsoldater, vad händer om någon blir sårad då? Då går det inte att tillkalla ett helt squad med bara medicsoldater. Det skulle bara vara osmidigt.

addeSYNC aka. taktikern!
  • 0
Citerar Itachi:
Vadå hoppas inte det?!?!


Därför att typ varannat JAS-plan som lyfter i verkligheten kraschar...

Citerar Itachi:
annars vill jag se fler stealth-plan!


Stealth-plan vore nåt... Men ska de planen då vara helt osynliga för fienden? Vore ju lite väl fuskigt. ^^

I övrigt önskar jag mig bättre ljudeffekter i BF3. I BF2 känns det ibland som man skjuter med en ärtpicka istället för ett maskingevär. Speciellt pansarvagnarnas kulsprutor. Låter jättefjuttigt istället för djupt, högt och dunkande som det ska låta.
  • 0
Citerar Logos:
Därför att typ varannat JAS-plan som lyfter i verkligheten kraschar...

Jag kan ju ha helt fel, men jag har även för mig att JAS-plan har en rätt dålig sväng-ratio. Och vi vet ju alla vilken betydelse det har.
  • 0
Citerar Iqaros:
Jag kan ju ha helt fel, men jag har även för mig att JAS-plan har en rätt dålig sväng-ratio. Och vi vet ju alla vilken betydelse det har.


Har ingen aning om hur bra sväng-ratio JAS-39 Gripen har, men stämmer det råder det såklart inga tvivel om att planet bör uteslutas.
  • 0
Ser hur som helst fram emot detta. Hoppas att det kommer bli totally awesome!

Tillagt 2008-12-02 13:28:
Ser hur som helst fram emot detta. Hoppas att det kommer bli totally awesome!

PS: Angående att SpecOps och AntiTank fattas; Det kommer antagligen i så fall bli som i Battlefield 2147 (or whatever) - det blir "underklasser" i vissa av klasserna. SpecOps kanske hamnar under support.
  • 0
Citerar Iqaros:
PS: Angående att SpecOps och AntiTank fattas; Det kommer antagligen i så fall bli som i Battlefield 2147 (or whatever) - det blir "underklasser" i vissa av klasserna. SpecOps kanske hamnar under support.


2142.

Finns det underklasser där? Hann jag aldrig uppfatta under de få timmar jag ägnade åt det skitspelet.
  • 0
Citerar Logos:
2142.


Citerar Iqaros:
(or whatever)




Citerar Logos:
Finns det underklasser där? Hann jag aldrig uppfatta under de få timmarna jag ägnade åt det skitspelet.

Yeah, både medic och support var klassade som "support", om jag inte minns fel. Eller typ Support samt Engineer.
  • 0
Citerar Iqaros:
Yeah, både medic och support var klassade som "support", om jag inte minns fel. Eller typ Support samt Engineer.


Okej. Då tycker jag det låter bättre att ha fler egna klasser, var för sig.

Det vore skoj om man kunde skräddarsy sin karaktärs utseende som till exempel i Oblivion och Mass Effect.
  • 0
Citerar Logos:
Citerar Itachi:
Vadå hoppas inte det?!?!


<quote author="Logos">Därför att typ varannat JAS-plan som lyfter i verkligheten kraschar...

Har hört att det bara har kraschat två JAS Gripen någonsin? Antar att jag har grymt fel isåfall, eller?


Citerar Logos:
Stealth-plan vore nåt... Men ska de planen då vara helt osynliga för fienden? Vore ju lite väl fuskigt. ^^


Jo, men kanske något som commander kan aktivera typ var 5:te minut som gör planen osynliga i 30 sek, eller något sådant.
A man can be an artist... in anything, food, whatever. It depends on how good he is at it. Creasey's art is death. He's about to paint his masterpiece.
  • 0
Citerar Logos:
Det vore skoj om man kunde skräddarsy sin karaktärs utseende som till exempel i Oblivion och Mass Effect.


Det ska man kunna säger rykterna Man kan ha olika sorter av kroppspansar, kamuflager (Lol vet inte hur det stavas) och ammunition.
  • 0
Det är faktiskt ganska få JAS-39 Gripen-plan som störtat om man jämför med liknande flygplan. Dock så störtade de två första inför stor publik.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar -Jonte-:
Man kan ha olika sorter av kroppspansar, kamuflager (Lol vet inte hur det stavas) och ammunition.


Häftigt! Hoppas bara att det håller sig till en speciell "stil" så att de olika arméerna fortfarande ser enhetliga ut. Skulle vara synd om alla fick se ut som de ville vilket förmodligen skulle leda till ett "rambo-spel" .
This is Weazel News
  • 0
Citerar addeSYNC:
addeSYNC aka. taktikern!


Men om det finns ungefär 3 battalions på varje sida?
Och jag menar att en battalion anfaller och försvarar tillsammans, det skulle betyda att det alltid finns några medics, någon tank, och flyunderstöd tillgängliga under ett anfall, det skulle kännas riktigt maffigt!
Another Kind Of Hero
  • 0
Citerar Itachi:
Har hört att det bara har kraschat två JAS Gripen någonsin? Antar att jag har grymt fel isåfall, eller?


Fel. Sex stycken olyckor med JAS-39 Gripen har inträffat, bara i Sverige. Det var två av dessa som ägde rum framför kameror och publik.

Jämför det med till exempel amerikanska F-15 Eagle. Det har används sedan 1989 och har endast kraschat en enda gång på grund av mekaniska/tekniska fel. Dessutom finns det bra många fler F-15 i tjänst än JAS-39 Gripen och det har använts i många väpnade konflikter (har JAS-39 Gripen någonsin använts i krig?). En annan sak som är imponerande är att ett F-15 Eagle aldrig har blivit nedskjutet, trots att det har använts i väldigt många krig och konflikter.

Ge mig F-15 Eagle i BF3!

Sedan vore det också riktigt maffigt om DICE inkluderade ett bombplan av den här storleken. Tänk att släppa lös över 30 ton bomber. *dreggel*

Citerar -Jonte-:
Det ska man kunna säger rykterna Man kan ha olika sorter av kroppspansar, kamuflager (Lol vet inte hur det stavas) och ammunition.


Tänkte mer på sättet att designa sin karaktär som i olika rollspel. Hår, öron, haka, ögonfärg, näsa - rubbet.

Citerar The Frostexx:
Det är faktiskt ganska få JAS-39 Gripen-plan som störtat om man jämför med liknande flygplan. Dock så störtade de två första inför stor publik.


Det är för att det aldrig används förutom i övningar av olika slag. Andra liknande plan används mycket mer flitigt.
  • 0
Citerar addeSYNC:
Ett samarbete vore tufft men inte så som du nämner det. Ja, det borde vara någon form av samarbete mellan squads men commandern ska i regel sköta en squads uppgifter. I en squad ska det dock inte bara finnas en sorts trupp utan en av varje helst. Tex. En är infantrysoldat, en är medicsoldat, en är armorsoldat osv.
Det vore annars högst ineffektivt med exempelvis bara en grupp med armorsoldater, vad händer om någon blir sårad då? Då går det inte att tillkalla ett helt squad med bara medicsoldater. Det skulle bara vara osmidigt.

addeSYNC aka. taktikern!


Vad pratar vi om? Public? Dagen då jag ser sådant samspel i en publicrunda så ska jag buga. Skulle ju knappast hända i en Match/Pcw heller. Dagens BF2 matcher består ju i princip endast av Medic och Anti-tank.
  • 0
>
Citerar KaffeKami:
Vad pratar vi om? Public? Dagen då jag ser sådant samspel i en publicrunda så ska jag buga. Skulle ju knappast hända i en Match/Pcw heller. Dagens BF2 matcher består ju i princip endast av Medic och Anti-tank.


Tycker det är bara snipers nu för tiden.
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
Citerar RyenNo:
>Citerar KaffeKami:Vad pratar vi om? Public? Dagen då jag ser sådant samspel i en publicrunda så ska jag buga. Skulle ju knappast hända i en Match/Pcw heller. Dagens BF2 matcher består ju i princip endast av Medic och Anti-tank.

Tycker det är bara snipers nu för tiden.


Det har alltid bara varit snipers public
  • 0
Citerar KaffeKami:
Citerar RyenNo:>Citerar KaffeKami:Vad pratar vi om? Public? Dagen då jag ser sådant samspel i en publicrunda så ska jag buga. Skulle ju knappast hända i en Match/Pcw heller. Dagens BF2 matcher består ju i princip endast av Medic och Anti-tank.

Tycker det är bara snipers nu för tiden.

Det har alltid bara varit snipers public


Ligger nog något i det. Men jag orkar endå inte att spela det.
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
Anledningen till att det är många krypskyttar kanske är att det är en av de roligaste klasserna att spela som? Visst, det är ingen klass som bjuder in till lagarbete, men what the hell... BF2 kan vara grymt skoj även utan seriöst lagspelande.
  • 0
Citerar Logos:
Tänkte mer på sättet att designa sin karaktär som i olika rollspel. Hår, öron, haka, ögonfärg, näsa - rubbet.

Tja, jag hoppas verkligen att de lägger ner vikt någon annanstans än just utseendet. Har inte lust att få ett halvdant BF3 bara för att man ska ha möjligheten att klistra in sitt eget ansikte (eller, som i Logos fall, Will Smiths!).

Men visst vore det coolt om man kunde variera lite själv!

Citerar KaffeKami:
Vad pratar vi om? Public? Dagen då jag ser sådant samspel i en publicrunda så ska jag buga.

Tja, på en hel server med 64 spelare (BF2) så är det lite svårt att få ihop att alla ska börja köra hårt taktiskt samspel, men en squad som kör tillsammans ordentligt kan göra underverk!

=======================

Något jag ser fram emot att få se är explosioner, från granater, bomber, C4 och hela den biten, jag älskar explosioner, och jag hoppas att man kommer kunna spränga sig igenom väggar och liknande, förstörbara miljöer!
  • 0
Citerar Iqaros:
Tja, jag hoppas verkligen att de lägger ner vikt någon annanstans än just utseendet. Har inte lust att få ett halvdant BF3 bara för att man ska ha möjligheten att klistra in sitt eget ansikte (eller, som i Logos fall, Will Smiths!).


Japp, skulle helt klart göra en Will Smith av min gubbe.

Självklart hoppas jag inte heller att de gör en bra funktion för att designa sin karaktärs utseende om de gör det på bekostnad av spelkvalitén. Men som en bonus, utöver ett i övrigt suveränt spel, vore kung.

Citerar Iqaros:
Något jag ser fram emot att få se är explosioner, från granater, bomber, C4 och hela den biten, jag älskar explosioner, och jag hoppas att man kommer kunna spränga sig igenom väggar och liknande, förstörbara miljöer!


Ja, explosioner är najs. De som finns att tillgå i BF2 ser ju inte så mycket ut för världen. Tänk dig explosioner som dom i Just Cause kombinerat med förstörbara miljöer. Herregud...
  • 0
Citerar KaffeKami:
Vad pratar vi om? Public? Dagen då jag ser sådant samspel i en publicrunda så ska jag buga. Skulle ju knappast hända i en Match/Pcw heller. Dagens BF2 matcher består ju i princip endast av Medic och Anti-tank.


Nej, det skulle aldrig hända på public servers.
  • 0
Citerar Logos:
Anledningen till att det är många krypskyttar kanske är att det är en av de roligaste klasserna att spela som? Visst, det är ingen klass som bjuder in till lagarbete, men what the hell... BF2 kan vara grymt skoj även utan seriöst lagspelande.


Jo, absolut. Det är ju en klass som är kul i jämförelse med exempelvis Björn Gustavsson men är jämte resten av kiten verkligen jätte uselt och förstör bara matcherna.
  • 0
Citerar Logos:
TEXT


Ok , dock så tycker jag att JAS-39 Gripen är ett grymt stridsflygplan och om det nu blir så att det är med i BF3 så hoppas jag att det inte lider av några tekniska problem.^^

Angående flygplan och andra fordon så skulle jag tycka att det var skoj om man kunde låsa upp fordon, som ingen annan kan använda om de inte själv låst upp det. Om det t.ex står ett flygplan på flygfältet och du hoppar in i det så blir det för dig ett något av de flygplanen som du valt att låsa upp och spela med.
A man can be an artist... in anything, food, whatever. It depends on how good he is at it. Creasey's art is death. He's about to paint his masterpiece.
  • 0
Hoppas dom har lite bättre hitboxes i trean... BF2's hitboxes är värdelösa! (om det är hitboxens det är fel på.)
Enorus
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!