Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

~ Battlefield 3 ~ Officiell tråd ~


Citerar Axelorio:
Inte vidare förtjust i att det även görs till konsol framförallt...


Dom tjärnar mer pengar på det
Om du vill ha en Battlefield 3 bakgrund med ditt namn på, skicka ett PM till mig:)
  • 0
Citerar Iqaros:
Citerar Logos:

Därför att typ varannat JAS-plan som lyfter i verkligheten kraschar...


Jag kan ju ha helt fel, men jag har även för mig att JAS-plan har en rätt dålig sväng-ratio. Och vi vet ju alla vilken betydelse det har.


Fel, och fel. JAS har en förhållandevis låg haverikvot om man jämför med motsvarande amerikanska, ryska flygplansprojekt. I varje flygplansprojekt får man räkna med ett antal haverier och så är det bara. JAS har en bra svängratio, speciellt i lägre farter vilket beror på att det är instabilt i tippled, en aerodynamisk egenskap som gör att en dator konstant måste göra roderutslag som motverkar instabiliteten men som samtidigt ökar manöverförmågan. Sen är JAS ett väldigt litet flygplan som i kombination med ovanstående ger det goda förmågor i luftstrider.

Dock så är det mycket osannolikt att de använder JAS i BF3. Varför skulle de använda ett flygplanssystem som är litet och inte har varit med i strid tidigare? Då tror jag snarare att NATO-flygplanen kommer bestå av Eurofighters eller motsvarande 4.5-generations jetflygplan, möjligtvis amerikanska flygplan också.

Hursomhelst så var stridsflygplanen något jag saknade i BFBC2, hoppas verkligen på att DICE har implementerat dem på ett balanserat och hyfsat realistiskt sätt i BF3 (vill kunna flyga med min joystick!)
  • 0
  • Tast
  • Tast
Hoppas på att dom drar ner på grafik, för att tillåta större banor, med fler spelare.. Skulle bli mäkiskt!
PSN: Mr Tast
  • 0
Bc2 var über, hur fan kommer då detta bli!?
  • 0
Citerar Tast:
Hoppas på att dom drar ner på grafik, för att tillåta större banor, med fler spelare.. Skulle bli mäkiskt!


Man kan väl ha både bra grafik och stora banor samtidigt?
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
Citerar Vapendragaren:
Man kan väl ha både bra grafik och stora banor samtidigt?


...men med risk att utesluta många spelare som inte sitter på en superdator och som inte äger en spelkonsol.
  • 0
Citerar Logos:
Citerar Vapendragaren:Man kan väl ha både bra grafik och stora banor samtidigt?

...men med risk att utesluta många spelare som inte sitter på en superdator och som inte äger en spelkonsol.


Their loss, ska man förvänta sig att ett spelföretag ska behöva kalkylera in folk som sitter på stenåldersburkar när man 2010 kan köpa sig en monsterspeldator för runt 6 tusen kronor?
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Som jag skrev på förra sidan så hoppades jag på att jag skulle få limited edition av MoH som jag helt oväntat fick av RDR. Och HELL YEAH (!!!) det får jag! Så betan kommer att joinas och nötas och nötas !! Mohahaha!

(Nej, det är absolut inte överdrivet med caps och många utropstecken i detta sammanhang.)

För övrigt så hoppas jag på storslagna fält med alla typer av feta vehicles, gärna stort utbud av helikoptrar och flygplan Vilka vapen o.s.v. tror ni att vi kommer få se? Ännu mer m4 och ak som i alla andra spel, eller tror ni att dom väljer andra saker?
@SmoothCooperata
  • 0
Citerar smoothedahustla:
För övrigt så hoppas jag på storslagna fält med alla typer av feta vehicles, gärna stort utbud av helikoptrar och flygplan Vilka vapen o.s.v. tror ni att vi kommer få se? Ännu mer m4 och ak som i alla andra spel, eller tror ni att dom väljer andra saker?


Förmodligen väljer de ungefär samma gamla "trogna" vapen. Tror de kommer lägga mest vikt på samarbetsfunktioner och att integrera fordonen på ett balanserat sett. BF3 kommer vara mer ett "krigsspel" än vad BC2 var, som jag skulle vilja beskriva som ett mer renodlat "fotsoldats-FPS" som hade fordon som en liten bonus.
  • 0
Bra då låter det perfekt ;) Jag älskade bc2, det gjorde jag verkligen. Men jag visste att det skulle bli så mycket bättre om det verkligen var krig. Som BF3 förhoppningsvis kommer att vara. Ge oss många spelare, flygplan, bra destruction, samarbetsvänligt och det kommer bli mäkiskt!
@SmoothCooperata
  • 0
Är sjukt taggad på BF3, BC2 är fortfarande skitbra.

Vill ha mer info... Varför hade dom ingen på Gamescom?
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Vet inte hur pass legit sidan eller artikeln är mer verkar rätt seriös, bättre än inget i alla fall! http://planetbattlefield.gamespy.com/fullstory.php?id=163595
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
hoppas bara PC-versionen blir bra, inte för att jag spelar PC - men för annars kommer PC-gamers skrika sig hesa på forumen
Everyone chill the fuck out, I got this!
  • 0
Citerar filleeeh:
hoppas PC-versionen blir bra, inte för att jag spelar PC - men för annars kommer PC-gamers skrika sig hesa på forumen


Hoppas jag med då jag i princip bara kör FPS på PC numera, speciellt BF spel . Om de har tid så skulle det vara riktigt kul att se att de inte kör över oss PC-spelare. Som du säger så skulle det ju uppskattas riktigt mycket av PC-communityn också.
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Citerar zodihax:
Om de har tid så skulle det vara riktigt kul att se att de inte kör över oss PC-spelare.


tror de tar BF3 väldigt seriöst, om du förstår vad jag menar? BF2 är ju ändå fem år gammalt och fortfarande väldigt populärt, de skule förlora många köpare om de bara portade konsolversionen. Tror DICE bryr sig om sina PC-spelare mer än så

Angående konsolversionen skulle jag hellre se mindre förstörelse i utbyte mot mycket större strider med flyg, sjöslag, stora infanteristrider osv. har ännu inte kommit nåt hyfsat strategiskt, stort krigsspel till konsolerna
Everyone chill the fuck out, I got this!
  • 0
Citerar filleeeh:
tror de tar BF3 väldigt seriöst, om du förstår vad jag menar? BF2 är ju ändå fem år gammalt och fortfarande väldigt populärt, de skule förlora många köpare om de bara portade konsolversionen. Tror DICE bryr sig om sina PC-spelare mer än så

Angående konsolversionen skulle jag hellre se mindre förstörelse i utbyte mot mycket större strider med flyg, sjöslag, stora infanteristrider osv. har ännu inte kommit nåt hyfsat strategiskt, stort krigsspel till konsolerna


Jo precis, de vet ju vad de håller på med och de är inte alls lika pengagiriga som andra utvecklare/utgivare och brukar vara trogna till sina fans. Men jag blir en aning(och bara en aning) tveksam efter några småtabbar med BC2. Men som du säger, BF3 är ju en helt annan grej och jag hoppas verkligen att de inte sviker oss, det tror jag inte heller men man vet ju aldrig.
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Vi får helt enkelt hoppas på ett väldigt bra spel till både PC och konsol!
Everyone chill the fuck out, I got this!
  • 0
Citerar filleeeh:
Vi får helt enkelt hoppas på ett väldigt bra spel till både PC och konsol!


Indeed .
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Jag vill spela Battlefield 3 betan!!

Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
Jag vill spela Battlefield 3 betan!!


jag me, men måste köpa MOH för det och det känns inte vidare kul.... ta betalt för en beta känns lite sniket =/
Everyone chill the fuck out, I got this!
  • 0
Har inte köpt MoH så jag kommer nog inte spela betan, men tror helt ärligt att jag inte vill det ändå. Låter roligare att vänta på det fullständiga spelet istället, även om jag kommer vara jävligt sugen.
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Medal of Honor är bra, BF 3 kommer äga CoD.
Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
BF 3 kommer äga CoD.


absolut! Inget CoD spel kan nånsin bli lika bra som BF!
Everyone chill the fuck out, I got this!
  • 0
Citerar HellSpawn:
BF 3 kommer äga CoD.


Thank you for stating the obvious, captain obvious . Nej men är man inte noob så kommer BF3 vara det självklara valet ofc .
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Citerar zodihax:
Citerar HellSpawn:
BF 3 kommer äga CoD.


Thank you for stating the obvious, captain obvious . Nej men är man inte noob så kommer BF3 vara det självklara valet ofc .



No problem, Give me BF 3 now!! Hehe.
Evil Is Back
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!