Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

~ Battlefield 3 ~ Officiell tråd ~


Detta är personligen det spel som jag längtar mest till.

Info/Rykten

-Powered by "Frostbite DX"

-Set in year modern day (just like BF2, ed.)

-Will ship with 8 maps, each supporting up to 40-players per team

-Two playable factions, NATO and MEC (Middle Eastern Coalition)
Same "ticket-based" gameplay style as before

-Maps are mostly urban, based in Middle East

-Squads and Commanders are present, introduced are "Battalions" which consist of three to four squads.

-Five playable classes; Sniper, Assault, Engineer, Medic and Support

-Will feature 48 different vehicles (24 for each faction)

-Will feature 34 different weapons (17 for each faction) and another 22 unlocks (for both factions), in total 56 different weapons.

-Other unlocks include different types of ammunition, body armor, helmets, camouflage and accessories.

-Online stats tracking, awards and "real world ranks"

-"Soldier" feature, looks like MMO-styled characters and avatars

-Ranked servers will be available for resellers weeks before the game ships (for testing, apparently, ed.)

-In-game replay and recording feature

-VoIP, friends list, in-game IM-client and "extensive clan support"

-Built-in auto software updater (no more patches!, ed.)

-Widows Vista and OS X (no XP?!, ed.)


Mer info kommer.

Frågor:

Kommer spelet ha något slags singelplayer läge som liknar Bad companys?

Senast uppdaterat 2008-11-30
  • 0
LÄNGTAR, ingen info om när det kommer?
Another Kind Of Hero
  • 0
8 maps.. Bah! Borde vara gångbart med 80 players för varje lag.
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
Citerar -Jonte-:
-"Soldier" feature, looks like MMO-styled characters and avatars

Bara jag som kommer ihåg den här grejen från bilder och videor från tidiga versioner av BF2?
  • 0
Herregud! Detta kommer att bli en ren dröm. Efter snart 1000 timmar med BF2 ser jag minst sagt fram emot trean.

Måste ha en ny dator dock. Någon som har en till övers?


Citerar -Jonte-:
-Will feature 48 different vehicles (24 for each faction)


*dreggel* Undrar vad det finns för olika flygplan... Hmm, NATO... Används JAS 39 Gripen av NATO? Hoppas inte det.
  • 0
Citerar Kvarniz:
8 maps.. Bah! Borde vara gångbart med 80 players för varje lag.


Tänk på att varje map kommer troligen ha 3 versioner utav sig själv. En liten med plats för kanske 30 spelare, en medium runt 24 per lag och en större där 80 spelare kan gå loss på slag fältet. Tror även att det släpps mer maps senare.

Det kommer bli riktigt smaskigt <3

Tillagt 2008-12-01 14:50:
Citerar Elak Kyckling:
Och 80 spelare till PC?

Right?

Pls. :C


Yes yes, 80 spelare.
  • 0
Har de tagit bort Spec.-Ops?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Det är rykten, helvette.
En sak jag hatar, det är sär skrivning.
  • 0
Citerar Infraröd:
Det är rykten, helvette.


Läs om, läs rätt.

Citerar The Frostexx:
Har de tagit bort Spec.-Ops?


Det verkar så. Även "Anti tank" är borta. Dock så är det som sagt bara rykten så man får hoppas att dom finns kvar. Spec Ops är klassen som jag spelar mest med i BF2.
  • 0
Citerar -Jonte-:
Det verkar så. Även "Anti tank" är borta. Dock så är det som sagt bara rykten så man får hoppas att dom finns kvar. Spec Ops är klassen som jag spelar mest med i BF2.


Samma här. Spec-Ops är absolut roligast, mest tackvare C4. Finns lite som är så tillfredsställande som att komma en tank (eller två) så pass nära att man lyckas aptera några C4-laddningar på den. Sen är han bara ett knapptryck från helvetet.

Dock så är det ju inte säkert att klasserna i BF3 blir identiska med dom i BF2. Assault kan ju till exempel ha utrustats med C4. Vore väldigt trist om C4 inte längre finns med.
  • 0
Citerar -Jonte-:
Läs om, läs rätt.


Citerar -Jonte-:
Info/Rykten


?
En sak jag hatar, det är sär skrivning.
  • 0
  • oejl
  • oejl
Fy fan vad ballt det verkar. Längtar efter detta spelet även om jag sög på 2:an.
Jollz
  • 0
?

Det är rykten som kan vara sanna, man kan se det förtillfället som icke hållbar info för att de är rykten.
  • 0
Var det inte så att DICE jobbade på 5 olika Battlefield spel för tillfället? Ett av dom måste ju vara Battlefield 3. Ett av dom var ju Battlefield: Bad Company, det andra var/är Battlefield: Heroes.
Finns det svenskt kaffe på Gamereactor?
  • 0
Citerar TheDante:
Var det inte så att DICE jobbade på 5 olika Battlefield spel för tillfället? Ett av dom måste ju vara Battlefield 3. Ett av dom var ju Battlefield: Bad Company, det andra var/är Battlefield: Heroes.


Jo, har också för mig det. De jobbade förutom på BF3 även på ett eller flera konsolspel, utöver Heroes. BF3 tror jag bara släpps till PC. Brukar inte vara särskilt populärt att släppa onlineshooters både till konsol och till PC. PC-spelarna blir helt enkelt för överlägsna med mus och tangentbord.
  • 0
DICE levererar alltid, och om detta ens blir hälften så bra som Battlefield 2 så är det ett givet köp.
:3
  • 0
kommer få magsår snart.

Vadå inte till Xp, måste man ha vista? Låter skumt.
  • 0
Citerar cbx den store:
Vadå inte till Xp, måste man ha vista? Låter skumt.

XP måste dö nångång.
  • 0
Citerar Sickle:
XP måste dö nångång.


Det lär ju om inte annat göra det nästa år då Windows 7 kommer ut.
  • 0
Citerar -Jonte-:
Det är rykten som kan vara sanna, man kan se det förtillfället som icke hållbar info för att de är rykten.


Ja, då behöver jag väl inte läsa rätt eftersom jag redan gjort det?
En sak jag hatar, det är sär skrivning.
  • 0
Det blir ju ett måste för ett BF fan som mig!
"You did good son, you did good"
  • 0
Citerar Infraröd:
Ja, då behöver jag väl inte läsa rätt eftersom jag redan gjort det?


Så naiv, om du vill disskutera detta gör det via PM. Tack.
  • 0
Citerar Logos:
*dreggel* Undrar vad det finns för olika flygplan... Hmm, NATO... Används JAS 39 Gripen av NATO? Hoppas inte det.


Vadå hoppas inte det?!?!
Vore sjukt grymt med Gripen med i BF3, annars vill jag se fler stealth-plan!
A man can be an artist... in anything, food, whatever. It depends on how good he is at it. Creasey's art is death. He's about to paint his masterpiece.
  • 0
Hallå So what "bara rykten" säger ni, men vadå ? man kan väl fantisera, batallions är något jag har hört om, med 3-4 squads i en batallion.

Tänk, en Armorsquad, En Infantrysquad, en Medicsquad och en Airsquad + samarbete mellan alla Squads i batallionen, det vore helt enkelt grymt!
Another Kind Of Hero
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!