Vilket är ditt favoritljud i spel? 
Antal inlägg: 139![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Vilket är ditt absoluta favoritljud i spelvärlden? Är det möjligtvis ljudet av ditt favoritvapen som avlossas? Kanske ljudet av en stolpträff i ett fotbollsspel, eller ett visst läte från en karaktär? Själv rådiggar jag verkligen ljudet när man helar sina Pokémon i Poké-centret i Pokémon Gold till Gameboy Color. Ljuvligt! It's a long way to the top if you wanna rock 'n' roll. | ||
| |||
Sarvus![]() ![]() ![]() ![]() | Ja, röstskådespeleriet i Mass Effect är gudomligt. Men om jag ska vara uppriktig så måste jag säga att jag njuter varje gång jag hör Manny Calaveras röst i Grim Fandango. Så otroligt bra. "Prohibition has made nothing but trouble" | ||
| |||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | När man skjuter ett headshot på Gears är ett av de bästa. Ischlo Pischlo! | ||
| |||
Durden![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Ljudet från en fullt uppgraderad Nissan Fairlady Z i Turn10s Forza Motorsport 2. Ljuvligt. | ||
| |||
Bullet008![]() ![]() ![]() | Ljudet från en HS i CoD. IPG x KyleN på LIVE. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | När man skjuter en alien i huvudet med en hagelbössa i AvP2 och det stänker frätande blod överallt. Mums. If Jesus comes back, kill him again | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | I am not a number, I'm a free man! | ||
| |||
![]() ![]() | Citerar Bullet008: Ljudet från en HS i CoD. PSN: Raccoonus | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Tihtala Isil: När man skjuter ett headshot på Gears är ett av de bästa. Tomorrow, there will be no heroes left to follow. | ||
| |||
| byssi | det klickande/knäppande ljudet när man träffar någon på cod 4 | ||
| |||
The Guy![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Klinget när man sätter en HS på CoD4 Multiplayer. "Wise men speak because they have something to say, fools speak beacuse they have to say something" - Plato | ||
| |||
![]() ![]() ![]() | Ljudet när man har slut på skott är i det flesta spel ganska coolt. Spelutveckling@Ljud och Bildskolan | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | När man tar en supersbamp i Super Mario-spelen. Bästa ljudet någonsin. Det är ett spel. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() | Gillar ljudet när man plockar poäng som infected i Left 4 Dead. Det där liksom "tickande/klingande" ljudet. Tycker också om ljudet som kommer när man dödat någon i Killzone2 MP. This is Weazel News | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Fotstegen i Tennis till NES: http://www.youtube.com/watch?v=-Sr6EXFH_Nc När man skjuter inomhus i Battlefield: Bad Company Kirov Airship i Red Alert 2, när de släpper bomber. Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Tycker att pistolen (Silverballer tror jag den heter) i Hitman Blood Money låter riktigt skönt, då man har ljud dämpare på. "Who's the more foolish? The fool or the fool who follows him?" | ||
| |||
iLeviathan![]() ![]() | HS i Gears of War. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Kan ej komma på vad det är för spel eller vad det är för händelse men jag vet att jag hört det i ett spel. Det låter lite som "Seismic charges" från Star Wars Episod II Som det ungefär - Pure sound orgasm! Gimme back ma Yoshi! | ||
| |||
![]() ![]() ![]() | Motorsågen i Gears of War. Dise nåd i 20. | ||
| |||
Jag tycker att NR4 (glock) i Saints row 2 har en väldigt skönt ljud. | |||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Codec...från MGS, såklart. Livserfarenhet är en viktig ingrediens. Nyfikenhet. Nerver. Våga göra bort sig, vara naken. Ständigt utsätta sig för konstnärliga faror och aldrig säga nu är jag klar. | ||
| |||
![]() ![]() | Citerar Xzyzek: När man skjuter ett headshot på Gears är ett av de bästa. "The story of life is quicker then the blink of an eye, the story of love is hello, goodbye." | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar nighthawk: Kan ej komma på vad det är för spel eller vad det är för händelse men jag vet att jag hört det i ett spel. Det låter lite som "Seismic charges" från Star Wars Episod II Ja! Ja! Fyfan va power det var när man såg det där på bio. BBEEEEEWWOOOEEENG! teh mighty spartan warrior, jiddra ej | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar ses: http://www.youtube.com/watch?v=Bz-nUS_awaI&feature=related Ett episkt ögonblick i ett minst sagt underbart spel. Ljudet av en förskräckt Grunt i Halo: Combat Evolved är otroligt underhållande. Det får en att känna sig som en fruktad och mäktig krigare. Skrattretande men på samma gång svintufft. De höga klackarna uppfanns av en kvinna som blev kysst på pannan. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Teddan: Själv rådiggar jag verkligen ljudet när man helar sina Pokémon i Poké-centret i Pokémon Gold till Gameboy Color. Citerar The Guy: Klinget när man sätter en HS på CoD4 Multiplayer. Båda riktigt härliga, men ljudet när en achievement pluppar upp är riktigt mysigt också, specielt när man försökt fått en achievement i flera timmar och tillslut hör man plinget. Ehhehehehh... | ||
| |||

Gamereactor since 1998 - Published by Gamez Publishing A/S Strandvejen 72 st. mf, 2900 Hellerup, Denmark