Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Max Payne 3: Officiell Tråd


Citerar Artillery Force:
Jag förstår faktiskt inte riktigt hysterin kring Max Payne. Jag vet att de två föregångarna har hyllats, men vad handlade det egentligen om? Och vad är det som utmärker dessa spel och gör de så speciella?


De uppfann bullet-time, bland annat...
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
De uppfann bullet-time, bland annat...


Det som finns i F.E.A.R bland annat?
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Det som finns i F.E.A.R bland annat?


Men, det kom ju ut mycket, mycket senare.
  • 0
Jag tror det här kan bli riktigt bra, jag litar på Rockstar. Kommer nog vara lite annorlunda dock...
FU™
  • 0
Citerar Rasmus Foltmar:
Men, det kom ju ut mycket, mycket senare.


Det är jag medveten om, men jag bara poängterade det.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Alien Force:
Jag förstår faktiskt inte riktigt hysterin kring Max Payne. Jag vet att de två föregångarna har hyllats, men vad handlade det egentligen om? Och vad är det som utmärker dessa spel och gör de så speciella?


Med risk för att upprepa något någon annan redan har sagt: Handlingen i riktigt välgjord, ettan har jag tyvärr inte lagt vantarna på. Den mörka film noir-känslan jag får av att spela tvåan är underbar, och den mörka livssynen som herr Payne har bidrar till att göra tvåans dialog till något av det bättre - den står sig väl även idag. Sedan är det ett roligt spel att spela igenom än idag, spelmekaniskt sett. Inget som kommer få dig att tappa hakan, men kanske lätta på smilgroparna.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Jag hoppas verkligen att Rockstar can pull this off.
  • 0
Ta ett av världens bästa spel + världens bästa spelutvecklare. Detta kan inte gå fel.
  • 0
Citerar Rasmus Foltmar:
gameplayer.se hävdar att Max Payne 3 utannonserades redan 2004...hmm?


Om jag minns rätt är det väl rykten som funnits om en eventuell tre sedan 2004, eller kanske någon på Remedy som spekulerade i en uppföljare.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Intressant.
  • 0
Undrar när trailer lär släppas! Gosh vill bara höra rösten igen.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Riktigt goda nyheter. Lite tveksam först när inte Remedy skulle utveckla spelet men Rockstar känns som ett väldigt bra alternativ.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Livlig:
Med risk för att upprepa något någon annan redan har sagt: Handlingen i riktigt välgjord, ettan har jag tyvärr inte lagt vantarna på. Den mörka film noir-känslan jag får av att spela tvåan är underbar, och den mörka livssynen som herr Payne har bidrar till att göra tvåans dialog till något av det bättre - den står sig väl även idag. Sedan är det ett roligt spel att spela igenom än idag, spelmekaniskt sett. Inget som kommer få dig att tappa hakan, men kanske lätta på smilgroparna.


Jag har inte spelat igenom hela första spelet eller hela andra, men stora delar av dem. Men jag tycker du förklarar det hela klockrent. Noir-känslan är så väldigt påtaglig och det känns verkligen som ett säreget spel. Tillsammans med en väldigt underhållande spelmekanik.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Så nice att det släpps redan i år. Positiv överraskning, bring it!
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Vem förstörde rubriken?`


Ursäkta? ska det där framstå som någon pik eller?
"I'd rather be chinese than a nation of unethical dick-shooters." - Eric Theodore Cartman.
  • 0
  • Vey
  • Vey
Det här kommer vara intressant att se hur det utvecklas och hur det färdiga spelet kommer att se ut, vi får hoppas att det inte skjuts upp bara .
David after dentist .
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Jag har inte spelat igenom hela första spelet eller hela andra




Och du ska vara anställd på GR?! De borde sparka ut dig med huvudet före!

Jag ser riktigt mycket fram emot det här spelet men hoppas innerligt att Max inte kommer ha skägg. Rockstar är väl det bästa alternativ förutom Remedy. Hoppas bara att de håller GTA humorn borta.
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
Citerar Mathemoto:
Ursäkta? ska det där framstå som någon pik eller?


Nja. Jag var bara så nöjd över en tråd för ett specifikt spel som innehöll något mer än bara titeln, men samtidigt klarade sig undan "officiell"-febern.


Citerar Mr Bob Gray:
Och du ska vara anställd på GR?! De borde sparka ut dig med huvudet före!


Frilans, om något.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar ToScA-:
Så nice att det släpps redan i år. Positiv överraskning, bring it!


Äsch! Du vet hur det funkar i spelbranschen. Spelet släpps våren 2010.
The fuzz is here!
  • 0
  • Phip
  • Phip
Häftigt om de kommer i år i sånafall.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Men någonstans känns det inte riktigt acceptabelt att de med sina enorma resurser inte ska klara av att fixa en spelkontroll i nivå med dagens standard. Vilket de misslyckades med i GTA IV. Känns liksom som att de saknar kompetens på det området.


Fast GTA IV var i alla fall mycket bättre och helt klart spelbart i jämförelse med de tidigare GTA.

Och om de nu inte ska ändra på Max Payne så hemskt mycket har de ju de gamla Max Payne-spelens kontroller som mall.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Är det RAGE, eller?
Garçon means boy.
  • 0
  • Phip
  • Phip
De kommer väl till PC!?!
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
De kommer väl till PC!?!


Ja, det borde det göra.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!