Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Max Payne 3: Officiell Tråd


Citerar metroid_prime:
Red Dead var inte heller särskilt stort innan Rockstar tog över


Fast innan det släpptes så såg det väl ut som "GTA med hästar", därför tror jag det sålde så bra. Max Payne 3 är ju ett actionspel med fokus på story. Jag tror det tilltalar en mindre publik. LA Noire sålde ju inte heller lika bra som RDR, och det hade Rockstar-stämpeln på omslaget.
Stoffman94
  • 0
Citerar stoffman94:
Någon som nyss pungat ut med 10 tusen för att kunna spela alla spel i äkta HD? Men visst, DRM är störande.


Jag köpte en dator för 11 men köper fortfarande spel till Konsolerna för att sliippa alla dumheter många PC-spel hittar på, som Battle.net, Origin, DRM och liknande.
Men visst, kan förstå att du vill ha valuta för pengarna.

Citerar stoffman94:
Men då får jag spelet för 250 spänn och en jääääättefin kulspetspenna.


Sweet

Citerar stoffman94:
De tidigare spelen har inte sålt jättebra, så det är inte så konstigt. Tror tyvärr inte det kommer sälja lika bra som t. ex. RDR heller, på grund av det.


Men jag tror det kommer sälja bättre än standard tredjepersonsaction och förhoppningsvis kanske (nu menar jag just på enskilt format) sälja bättre än Gears of War. Kommer kanske inte hända men jag hoppas alltid att bra spel i längden säljer bättre.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag köpte en dator för 11 men köper fortfarande spel till Konsolerna för att sliippa alla dumheter många PC-spel hittar på, som Battle.net, Origin, DRM och liknande.
Men visst, kan förstå att du vill ha valuta för pengarna.


Hade också köpt till konsol, om Live varit gratis och mina kompisar spelade där. Jag hoppas bara att konverteringen till PC inte är usel.

Citerar Humanisten:
Men jag tror det kommer sälja bättre än standard tredjepersonsaction och förhoppningsvis kanske (nu menar jag just på enskilt format) sälja bättre än Gears of War. Kommer kanske inte hända men jag hoppas alltid att bra spel i längden säljer bättre.


Jag har svårt att tro det. Gears of War är ju faktiskt betydligt mycket större som spelserie, och det var bara 3 år mellan spelen, inte 8.
Stoffman94
  • 0
Citerar stoffman94:
Jag har svårt att tro det. Gears of War är ju faktiskt betydligt mycket större som spelserie, och det var bara 3 år mellan spelen, inte 8.


Som sagt osannolikt men spelet förtjänar det. Fast sedan så har Max Payne en väldigt stark fanbase, väldigt gott rykte, en film (även om filmen inte var världens bästa rulle direkt) och sedan en hype-motor som jag bara vet att Rockstar kan skaka fram. Så jag håller tummarna, även om jag kanske har fel.

Citerar stoffman94:
Hade också köpt till konsol, om Live varit gratis och mina kompisar spelade där. Jag hoppas bara att konverteringen till PC inte är usel.


Det tror jag inte. PC-bilderna ser riktigt smaskiga ut jämfört med konsolutgåvan hittils. Detaljerna går bortom att helt enkelt köra högre upplösta texturer.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar stoffman94:
Jag hoppas bara att konverteringen till PC inte är usel.


Har dom inte sagt att pc kommer bli grymt mycket bättre än konsol?
har för mig det
  • 0
Citerar swemarzipan:
Har dom inte sagt att pc kommer bli grymt mycket bättre än konsol?
har för mig det


Dock så är det en stor skillnad på att säga och göra (se på Bioware). Men av det vi fått se så verkar det stämma.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Snackar vi Ghost Recon eller Max Payne nu?
Stoffman94
  • 0
Citerar stoffman94:
Snackar vi Ghost Recon eller Max Payne nu?


Max Payne 3.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Som sagt osannolikt men spelet förtjänar det. Fast sedan så har Max Payne en väldigt stark fanbase, väldigt gott rykte, en film (även om filmen inte var världens bästa rulle direkt) och sedan en hype-motor som jag bara vet att Rockstar kan skaka fram. Så jag håller tummarna, även om jag kanske har fel.


Rockstar har den otroliga förmågan att suga in nya spelare till deras spel. Max Payne är också ett typ av spel som både tilltalar den stora massan men också hardcore spelarna. Tror det kan bli riktigt stort!
  • 0
Multiplayer trailern såg riktigt bra ut, såklart är SP centrala biten men MP kan komma att underhålla länge.
  • 0
Ja, förhoppningsvis. Hoppas MP i MP3 överraskar mig lika mycket som den i ME3.
  • 0
Citerar Nizyo:
Ja, förhoppningsvis. Hoppas MP i MP3 överraskar mig lika mycket som den i ME3.


Fast Rockstar brukar göra mer än bara klistra på horde mode.
  • 0
Ej spelat MP i GTA 4 / Red Dead Redemption även om jag spenderat sjukt mycket tid i SP samt klarat SP. Vet ej varför men denna kommer jag testa.
  • 0
Jag undrar om man ska köpa spelet till PS3 eller Xbox 360 ?
Nån som har hört nåt om nån av versionerna blir bättre eller om det kommer på fler skivor till Xbox ?
  • 0
Citerar Solid Alex7:
Jag undrar om man ska köpa spelet till PS3 eller Xbox 360 ?
Nån som har hört nåt om nån av versionerna blir bättre eller om det kommer på fler skivor till Xbox ?


Spelet kommer nog ligga på en enda skiva till Xbox så spelet inte är särskilt stort (ingen öppen värld). Senaste Rockstar spelet såg bättre ut på PS3 och det är gratis online. Om du inte har vänner som kör på Xbox så är det nog bäst med PS3.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Spelet kommer nog ligga på en enda skiva till Xbox så spelet inte är särskilt stort (ingen öppen värld). Senaste Rockstar spelet såg bättre ut på PS3 och det är gratis online. Om du inte har vänner som kör på Xbox så är det nog bäst med PS3.


Dock så var det inte riktigt samma motor i L.A. Noire då det först var en egenutvecklad motor som delar bara delar lite DNA med RAGE, plus att fysiken drevs av Havok och det fanns inget Euphoria inlagt, så motorn skiljer sig en del. Plus att L.A. Noire från första början var Playstation-exklusivt.
Så det är lite tidigt just nu att säga att det lutar åt Ps3-hållet.

själv så köper jag det till PC.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Vad tror ni om svårighetsgraden? I alla videos ser det ut som man kan springa in i ett rum med 10+ pers och dra headshot på alla. Hoppas att det är svårare än Assassins Creed, dvs att det överhuvudtaget ger mig en utmaning
  • 0
Citerar Nizyo:
Vad tror ni om svårighetsgraden? I alla videos ser det ut som man kan springa in i ett rum med 10+ pers och dra headshot på alla. Hoppas att det är svårare än Assassins Creed, dvs att det överhuvudtaget ger mig en utmaning


Troligtvis kommer det vara som i de äldre spelen, fortfarande en utmaning och att man har långt ifrån oändligt med Bullet Time så det gäller att använda det lite mer taktiskt istället för hela tiden.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Nizyo:
Vad tror ni om svårighetsgraden? I alla videos ser det ut som man kan springa in i ett rum med 10+ pers och dra headshot på alla. Hoppas att det är svårare än Assassins Creed, dvs att det överhuvudtaget ger mig en utmaning


Videorna vi har fått se har mest haft syfte att visa hur tekniken funkar. Ska inte tas på största allvar.
  • 0
Inte långt kvar nu...
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Jag har för mig att PC versionen inte är en konvertering. Ni får rätta mig om jag har fel.
Save the cheerleader, save the world - Heroes
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Nizyo:
Vad tror ni om svårighetsgraden? I alla videos ser det ut som man kan springa in i ett rum med 10+ pers och dra headshot på alla. Hoppas att det är svårare än Assassins Creed, dvs att det överhuvudtaget ger mig en utmaning


Troligtvis kommer det vara som i de äldre spelen, fortfarande en utmaning och att man har långt ifrån oändligt med Bullet Time så det gäller att använda det lite mer taktiskt istället för hela tiden.


I första spelet så kommer jag ihåg att det var långt ifrån oändligt med bullet time, men att det då gick att ha ihjäl fienderna utan det.

I tvåan, som jag nyligen spelade klart, så var det i princip omöjligt att ha ihjäl fienderna utan bullet time, utan att dra på sig massvis med skada. I gengäld så hade man dock väldigt mycket bullet time, som i princip nästan aldrig tog slut.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Bara 17 dagar kvar nu.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Bara 17 dagar kvar nu.


Som PC-spelare gör du mig ledsen.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!