Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Max Payne 3: Officiell Tråd


via mobil

Har spelat några kapitel och det är riktigt bra. Actionfrekvenserna, dialoger, grafiken, allt funkar riktigt bra. Nu blir det multiplayer.
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Well, här kommer P12 frågan alla väntat på..
Jag har bara spelat ytterst lite Max Payne Ett. Aldrig spelat tvåan.
Kan knappt storyn mer än att Max fru och unge blir slakade i ettan.
Kan jag köpa detta spelet och fortfarande ha skoj med det? Älskar Rockstar i allmänhet, men inför alla spel där jag inte spelat föregångarna finns det alltid en spärr som säger NEJ!
Så vad göra?
"Wake Me, When You Need Me" -Master Chief
  • 0
Citerar zaacki3:
Well, här kommer P12 frågan alla väntat på..
Jag har bara spelat ytterst lite Max Payne Ett. Aldrig spelat tvåan.
Kan knappt storyn mer än att Max fru och unge blir slakade i ettan.
Kan jag köpa detta spelet och fortfarande ha skoj med det? Älskar Rockstar i allmänhet, men inför alla spel där jag inte spelat föregångarna finns det alltid en spärr som säger NEJ!
Så vad göra?


Köp. Det är inte det minsta likt de första spelen. Vilket är ett plus i min bok.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar zaacki3:
text...


Nej det är helt omöjligt för dig. Givetvis har Rockstar utvecklat ett spel där du måste ha spelat dom över 12 år gamla förgångarna för att kunna ha skoj med.
Eller så är det helt enkelt så att Rockstar vill sälja så många exemplar som möjligt av detta nya spel, och det vore då rätt idiotiskt att tvinga spelarna att spela dom nu ,enligt många, föråldrade förgångarna.
Så svaret är NEJ du behöver absolut inte ha spelat dom två första spelen för att njuta av detta. Visst, lite bakgrundshandling tappar du ju, men det är också allt. Dock tycker jag ändå att du ska införskaffa dom första spelen då dom är superba

Har kört en hel del nu igår och idag, och är faktiskt positivt överraskad. Jag tycker inte att Max Payne känslan är lika frånvarande som många andra. Tycker absolut att den finns där, om än aningen annorlunda. Det som "förstör" mest är väl i så fall rockstars grafikmotor som får alla karaktärer att se lite "komiska" ut. Men det är väl det ända jag stör mig på.
Helt klart en grym actionrökare och ett av dom bästa actionspelen jag spelat på PS3 på ett tag
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar ChrillZor:
Har gjort en video review. Min kompis gör rösten. Titta gärna och kom med konstruktiv kritik. Den tog tid att göra!

http://www.youtube.com/watch?v=exdRt0i4x0A


Rätt bra faktiskt. Snyggt klippt. Svengelskan lät kanske lite fånig, och det kändes som om han läste innantill, vilket är lite tråkigt.

Annars var det bra.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Fy fan vad bra spelet är än så länge. Mellansekvenserna är bland de bästa jag sett och kontrollen känns tung men samtidigt väldigt smidig.

Vad kör ni på för svårighetsgrad btw? Jag började på Hard med free aim och känner att det kanske är dags att skruva ner en nivå nu...
God is a concept by which we measure our pain
  • 0
Låter som det fått bra kritik av de flesta här inne på GR forumet.
Bara 2 dagar kvar innan jag får spela Har alltid tur att lyckas köpa mina spel under 500lappen;)

Känns som alla spel som Rockstar gör, lyckas alltid bli succè
  • 0
Citerar Sideshow95:
Rätt bra faktiskt. Snyggt klippt. Svengelskan lät kanske lite fånig, och det kändes som om han läste innantill, vilket är lite tråkigt.

Annars var det bra.


Alright, tack för svar
  • 0
  • Zior
  • Zior
Citerar jabbeboy:
Låter som det fått bra kritik av de flesta här inne på GR forumet.
Bara 2 dagar kvar innan jag får spela Har alltid tur att lyckas köpa mina spel under 500lappen;)

Känns som alla spel som Rockstar gör, lyckas alltid bli succè


De får bara automatiskt bra kritik för de är Rockstar tycker jag. Jag kan inte se varför de slopade det som gjorde Max Payne till just det. Att de, med sitt tvångsyndrom, stoppade in multiplayer i det är helt och hållet onödig utvecklingstid som kunde gått åt annat, typ fusk när du väl klarat ut spelet i stället för bara en trofé. Aja, jag vet att folk kommer hata mig för den här kommentaren och dra fram en massa fakta för att motbevisa mig och så, men jag tycker fortfarande de borde sparat det gamla upplägget.
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Citerar Zior:
Citerar jabbeboy:
Låter som det fått bra kritik av de flesta här inne på GR forumet.
Bara 2 dagar kvar innan jag får spela Har alltid tur att lyckas köpa mina spel under 500lappen;)

Känns som alla spel som Rockstar gör, lyckas alltid bli succè


De får bara automatiskt bra kritik för de är Rockstar tycker jag. Jag kan inte se varför de slopade det som gjorde Max Payne till just det. Att de, med sitt tvångsyndrom, stoppade in multiplayer i det är helt och hållet onödig utvecklingstid som kunde gått åt annat, typ fusk när du väl klarat ut spelet i stället för bara en trofé. Aja, jag vet att folk kommer hata mig för den här kommentaren och dra fram en massa fakta för att motbevisa mig och så, men jag tycker fortfarande de borde sparat det gamla upplägget.


Yes, kan mycket väl vara så, även om deras spel inte brukar vara just topp, och alla andra överdriver för att det just är Rockstar som gjort det. Men ni måste ju hålla med om att Rockstar har en förmåga att göra spel med högsta kvalite inom alla små grenar, ex röstskådespeleri, grafik, o s v.

Alla får tycka som dem vill självklart, visst kan man tycka att det är lite synd att det inte är samma gråa känsla, Noir känsla, kanske om dem hade gjort så man spelade i NY hela spelet, då kanske man tycker att dem kunde skippa och gjort något annat, trötta helt enkelt

Jag tycker alltid att nya scener så att säga, är bra i spel, ger en ny och fräsh feeling över det hela
  • 0
Citerar Polar Bear:
Vad kör ni på för svårighetsgrad btw?


Normal med Free Aim. Lagom utmanande.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
  • Zior
  • Zior
Citerar jabbeboy:
Citerar Zior:Citerar jabbeboy:
Låter som det fått bra kritik av de flesta här inne på GR forumet.
Bara 2 dagar kvar innan jag får spela Har alltid tur att lyckas köpa mina spel under 500lappen;)

Känns som alla spel som Rockstar gör, lyckas alltid bli succè


De får bara automatiskt bra kritik för de är Rockstar tycker jag. Jag kan inte se varför de slopade det som gjorde Max Payne till just det. Att de, med sitt tvångsyndrom, stoppade in multiplayer i det är helt och hållet onödig utvecklingstid som kunde gått åt annat, typ fusk när du väl klarat ut spelet i stället för bara en trofé. Aja, jag vet att folk kommer hata mig för den här kommentaren och dra fram en massa fakta för att motbevisa mig och så, men jag tycker fortfarande de borde sparat det gamla upplägget.

Yes, kan mycket väl vara så, även om deras spel inte brukar vara just topp, och alla andra överdriver för att det just är Rockstar som gjort det. Men ni måste ju hålla med om att Rockstar har en förmåga att göra spel med högsta kvalite inom alla små grenar, ex röstskådespeleri, grafik, o s v.

Alla får tycka som dem vill självklart, visst kan man tycka att det är lite synd att det inte är samma gråa känsla, Noir känsla, kanske om dem hade gjort så man spelade i NY hela spelet, då kanske man tycker att dem kunde skippa och gjort något annat, trötta helt enkelt

Jag tycker alltid att nya scener så att säga, är bra i spel, ger en ny och fräsh feeling över det hela


Äntligen en normal person som kan argumentera som en riktigt vettig människa! Tummen upp för dig. Hålelr dessutom med dig att de gör mycket kvalitativa spel inom många genrer, men som sagt multiplayern var onödig. Annars är allt du säger sant.
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Nu har jag och mina två spelkompisar startat en Crew inför PC-releasen. Deadly Geeks ska nu skörda liv i Rockstar-titlar precis som i Battlefield 3
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar Polar Bear:
Vad kör ni på för svårighetsgrad btw?


Normal med Free Aim. Lagom utmanande.


Kör också på det. Fattar inte hur man kan köra med aim assist. Är Soft Lock som RDR standarsikte och Hard Lock som GTAIVs?

Citerar Zior:
Att de, med sitt tvångsyndrom, stoppade in multiplayer i det är helt och hållet onödig utvecklingstid som kunde gått åt annat, typ fusk när du väl klarat ut spelet i stället för bara en trofé.


Va? Multiplayerläget känns inte framtvingat. Det är bra genomarbetat med ett flertal spelägen och egna finesser som skiljer sig från konkurrenterna.
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Multiplayern är helt fantastisk detta är den bästa multiplayern för min del sedan bad company 2 änligen ett spel som inte flyter med strömmen!!!
Krieg!!
  • 0
  • Zior
  • Zior
Citerar bjooo:
Citerar Sideshow95:Citerar Polar Bear:
Vad kör ni på för svårighetsgrad btw?


Normal med Free Aim. Lagom utmanande.

Kör också på det. Fattar inte hur man kan köra med aim assist. Är Soft Lock som RDR standarsikte och Hard Lock som GTAIVs?

Citerar Zior:Att de, med sitt tvångsyndrom, stoppade in multiplayer i det är helt och hållet onödig utvecklingstid som kunde gått åt annat, typ fusk när du väl klarat ut spelet i stället för bara en trofé.

Va? Multiplayerläget känns inte framtvingat. Det är bra genomarbetat med ett flertal spelägen och egna finesser som skiljer sig från konkurrenterna.


Jag menar bara att den inte måste vara där för att Max Payne ska vara bra. De andra två var i mina ögon mästerverk och de hade inte multiplayer. Jag säger bara att det inte måste finnas multiplayer i varje spel som kommer ut idag. Tänk om du i stället för multi, fick några extra timmar story, fusk för att klara ut spelet på olika svårighetsgrader, eastereggs, och lite roliga challanges. Skulle inte det vara att föredra framför ett multi som trots sitt fina upplägg och väl genomtänkta innehåll kommer att dö ganska fort för att det finns andra mer uppskattade och mainstream spel på marknaden?
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Citerar Zior:
Jag menar bara att den inte måste vara där för att Max Payne ska vara bra. De andra två var i mina ögon mästerverk och de hade inte multiplayer. Jag säger bara att det inte måste finnas multiplayer i varje spel som kommer ut idag. Tänk om du i stället för multi, fick några extra timmar story, fusk för att klara ut spelet på olika svårighetsgrader, eastereggs, och lite roliga challanges. Skulle inte det vara att föredra framför ett multi som trots sitt fina upplägg och väl genomtänkta innehåll kommer att dö ganska fort för att det finns andra mer uppskattade och mainstream spel på marknaden?


Dock så är Max Payne ett arbete genomfört av flera av Rockstars studior, så jag tror inte att brister i storyn är på grund av brist på tillräckligt fokuserad arbetskraft bland de olika teamen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Nej tror att många slänger i Multiplayer bara för spelaren skall få något mer än bara singleplayer, och då spelar dem deras spel längre.. Ofta är Multiplayern inte så bra gjort och känns mycket inkastad bara för.. Men inte på detta hoppas jag
  • 0
Sedan så introducerar man i spelet också Crew-systemet som ska sträcka sig över alla kommande Rockstar-titlar med multiplayer. Min Crew kommer nu rocka loss i både Max Payne 3 och GTA V.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Zior
  • Zior
Jag tror inte att storyn brister på grund av det utan att det bara inte måste finnas där (förlåt om det låter tjatigt om "att det inte måste finnas där"). Det finns så många glömda sätt att få folk att spela ens spel längre, men idag består det av troféer och multiplayer. Jag har i mina tidigare inlägg givit många tips som de lätt kunnat implementera i stället för multi och på sätt förlänga spelet, samt att om multi nu dör ut så finns det ändå chans att få troféerna om man känner sig manad.
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Citerar Zior:
Jag tror inte att storyn brister på grund av det utan att det bara inte måste finnas där (förlåt om det låter tjatigt om "att det inte måste finnas där"). Det finns så många glömda sätt att få folk att spela ens spel längre, men idag består det av troféer och multiplayer. Jag har i mina tidigare inlägg givit många tips som de lätt kunnat implementera i stället för multi och på sätt förlänga spelet, samt att om multi nu dör ut så finns det ändå chans att få troféerna om man känner sig manad.


Dock så är inte lika många så extremt intresserade av sådana extra tillägg nu för tiden. Om vi tar Call of Duty-spelen som en del har att collectibles låser upp cheats och andra roliga saker så spelar ändå inte så hemskt många om den kampanjen för den sakens skull utan farmar achievements, leker lite och sedan kastar sig över multiplayern (vilket i och för sig kan ha att göra med den bristfälliga kampanjen i de flesta CoD-spelen). Inte ens i GTA är det så extremt många längre som leker med fuskkoderna (jag gjorde det aldrig i fyran), även om jag hoppas att fusk och koder finns kvar i femman.
Många är nu för tiden bara mer intresserade av flerspelarläge som spelförlängare än easter eggs eller liknande, tyvärr. Jag håller med dig om att det är synd.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Zior:
Jag tror inte att storyn brister på grund av det utan att det bara inte måste finnas där (förlåt om det låter tjatigt om "att det inte måste finnas där"). Det finns så många glömda sätt att få folk att spela ens spel längre, men idag består det av troféer och multiplayer. Jag har i mina tidigare inlägg givit många tips som de lätt kunnat implementera i stället för multi och på sätt förlänga spelet, samt att om multi nu dör ut så finns det ändå chans att få troféerna om man känner sig manad.


Dock så är inte lika många så extremt intresserade av sådana extra tillägg nu för tiden. Om vi tar Call of Duty-spelen som en del har att collectibles låser upp cheats och andra roliga saker så spelar ändå inte så hemskt många om den kampanjen för den sakens skull utan farmar achievements, leker lite och sedan kastar sig över multiplayern (vilket i och för sig kan ha att göra med den bristfälliga kampanjen i de flesta CoD-spelen). Inte ens i GTA är det så extremt många längre som leker med fuskkoderna (jag gjorde det aldrig i fyran), även om jag hoppas att fusk och koder finns kvar i femman.
Många är nu för tiden bara mer intresserade av flerspelarläge som spelförlängare än easter eggs eller liknande, tyvärr. Jag håller med dig om att det är synd.


Helt sant, om jag säger så här" Hellre ett fet kampanjläge med stor story annat som ingår i kampanjen än en halvdan story och multiplayer på det 50/50 alltså..
CoD har ju en förmåga att köra 40/60 om ni förstår..
Så helt klart skulle jag föredra en stor storykampanj än lite av båda.
Men sen kan det ju bli problem med storyn, utvecklarna är rädda för att om storyn är för lång, uppåt 15-20tim så kan spelarna tröttna, kan även kännas som att historien är utdragen och lite av det som finns i är bara där för att dra ut tiden.
Mina tankegångar iafall
  • 0
  • Zior
  • Zior
Citerar Humanisten:
Citerar Zior:Jag tror inte att storyn brister på grund av det utan att det bara inte måste finnas där (förlåt om det låter tjatigt om "att det inte måste finnas där"). Det finns så många glömda sätt att få folk att spela ens spel längre, men idag består det av troféer och multiplayer. Jag har i mina tidigare inlägg givit många tips som de lätt kunnat implementera i stället för multi och på sätt förlänga spelet, samt att om multi nu dör ut så finns det ändå chans att få troféerna om man känner sig manad.

Dock så är inte lika många så extremt intresserade av sådana extra tillägg nu för tiden. Om vi tar Call of Duty-spelen som en del har att collectibles låser upp cheats och andra roliga saker så spelar ändå inte så hemskt många om den kampanjen för den sakens skull utan farmar achievements, leker lite och sedan kastar sig över multiplayern (vilket i och för sig kan ha att göra med den bristfälliga kampanjen i de flesta CoD-spelen). Inte ens i GTA är det så extremt många längre som leker med fuskkoderna (jag gjorde det aldrig i fyran), även om jag hoppas att fusk och koder finns kvar i femman.
Många är nu för tiden bara mer intresserade av flerspelarläge som spelförlängare än easter eggs eller liknande, tyvärr. Jag håller med dig om att det är synd.


Koderna var tyvärr väldigt dåliga i GTA IV, det var nog därför folk inte ville leka med dem så mycket. Kolla bara koderna till San Andreas där var allt om koderna nästan. Att CoD inte spelas offline är som du säger för att de är gjorda för multiplayer, så då kommer de inte lägga ner mycket tid alls på att få storyn rolig och omspelningsbar.

Citerar jabbeboy:
Citerar Humanisten:Citerar Zior:
Jag tror inte att storyn brister på grund av det utan att det bara inte måste finnas där (förlåt om det låter tjatigt om "att det inte måste finnas där"). Det finns så många glömda sätt att få folk att spela ens spel längre, men idag består det av troféer och multiplayer. Jag har i mina tidigare inlägg givit många tips som de lätt kunnat implementera i stället för multi och på sätt förlänga spelet, samt att om multi nu dör ut så finns det ändå chans att få troféerna om man känner sig manad.


Dock så är inte lika många så extremt intresserade av sådana extra tillägg nu för tiden. Om vi tar Call of Duty-spelen som en del har att collectibles låser upp cheats och andra roliga saker så spelar ändå inte så hemskt många om den kampanjen för den sakens skull utan farmar achievements, leker lite och sedan kastar sig över multiplayern (vilket i och för sig kan ha att göra med den bristfälliga kampanjen i de flesta CoD-spelen). Inte ens i GTA är det så extremt många längre som leker med fuskkoderna (jag gjorde det aldrig i fyran), även om jag hoppas att fusk och koder finns kvar i femman.
Många är nu för tiden bara mer intresserade av flerspelarläge som spelförlängare än easter eggs eller liknande, tyvärr. Jag håller med dig om att det är synd.

Helt sant, om jag säger så här" Hellre ett fet kampanjläge med stor story annat som ingår i kampanjen än en halvdan story och multiplayer på det 50/50 alltså..
CoD har ju en förmåga att köra 40/60 om ni förstår..
Så helt klart skulle jag föredra en stor storykampanj än lite av båda.
Men sen kan det ju bli problem med storyn, utvecklarna är rädda för att om storyn är för lång, uppåt 15-20tim så kan spelarna tröttna, kan även kännas som att historien är utdragen och lite av det som finns i är bara där för att dra ut tiden.
Mina tankegångar iafall


Ja tänk om världen vore sådan. Förr visste utvecklarna hur man gjorde en fantastisk story på 20-25 timmar. Men nu för tiden så är det att peppra så många som möjligt på så lite tid som möjligt så du kan ta dig an MP och köpa all onödig DLC som utvecklarna gör i stället för en uppföljare. Undrar verkligen vart detta slutar.
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Hade dem gjort en 50 timmar kampanj med Co-op hade dem kunnat skippa Multiplayern. Någon som ska köpa ett Rockstar Pass?
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!