FIFA 10 - Officiell tråd 
Antal inlägg: 3074![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Varje år släpper som bekant EA en ny, uppdaterad version av sina sportspel. Spelen skiftar ofta i kvalité. Väldigt bra ett år, mindre bra nästa. De tre-fyra senaste FIFA-spelen har dock varit riktigt bra, speciellt det senaste som enligt mig krossade konkurrenten, Konamis Pro Evolution Soccer, i alla kategorier. I den här tråden kan man diskutera allt om FIFA 10. Nu innan spelet har släppts kan man använda tråden för att diskutera eventuella förbättringar. Efter att spelet har släppts kan man såklart även använda tråden för att diskutera allt som har med FIFA 10 att göra. Tråden är nämligen tänkt att fungera som en plattform för FIFA 10 efter release. Här ska man kunna komma in och be om en onlinematch. Kanske hittar du en motståndare här. Självklart kan man även be om tips, visa sparade bilder med mera. Här är den första informationen om FIFA 10 som har sipprat ut. Tack till Kamphan som postade länken i den officiella FIFA 09-tråden. Det kan tyckas att det är aningen tidigt att starta en tråd om FIFA 10 redan nu, men faktum är att spelet släpps om 5-6 månader. Alltid roligt att snacka upp sig lite inför spelet. It's a long way to the top if you wanna rock 'n' roll. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Efter att ha läst den lilla informationen från länken blev jag lite mer sugen att höra vad de har att säga "Det John Carew gör med en boll gör jag med en apelsin" - Zlatan Ibrahimovic | ||
| |||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | De kan gärna fixa lite offside buggar. Har hänt mig ett antal gånger att när jag är förbi alla backar och passar framåt till en annan spelare som också är förbi så blåser domaren.. Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Det får bara inte heta FIFA 10. Ughrghfbj. Friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Powergrace: De kan gärna fixa lite offside buggar. Har hänt mig ett antal gånger att när jag är förbi alla backar och passar framåt till en annan spelare som också är förbi så blåser domaren.. Håller med. Det där är riktigt irriterande. It's a long way to the top if you wanna rock 'n' roll. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Sokoloff: Det får bara inte heta FIFA 10. Ughrghfbj. Det är redan officiellt att det ska heta FIFA 10, ett namn jag inte har några alls problem med "Det John Carew gör med en boll gör jag med en apelsin" - Zlatan Ibrahimovic | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Kamphan: Det är redan officiellt att det ska heta FIFA 10 Jag vet, men det förhindrar inte det faktum att jag vill kasta silverkannor på EA. Friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends. | ||
| |||
| paulsson96 | Citerar Teddan: Citerar Powergrace Det är ju ingen bugg. Passar man framåt trots att man är förbi alla backar så är det offside. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() | Bygger de vidare på samma grund som 09 och fixar passningsspelet så kommer det bli otroligt bra | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar paulsson96: Det är ju ingen bugg. Passar man framåt trots att man är förbi alla backar så är det offside. För mig har det hänt att jag har sprungit förbi backarna och passat bakåt till en fri spelare, och ändå blåsts av för offside. Detta har resulterat i ett par saftiga märken i väggen efter kastade handkontroller. It's a long way to the top if you wanna rock 'n' roll. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | FIFA 10, uselt namn. Jag kommer hur som helst inte köpa. Efter att ha köpt de tre senaste FIFA så har jag helt enkelt tröttnat på fotbollsspel. Man vill bara spy liksom. Det enda som skulle få mig att köpa nästa FIFA vore om de gjorde nån slags slow motion-funktion till finterna. Att man skulle kunna trycka på en knapp, som gör att tempot dras ner och att kameran zoomar in på spelaren så att man på ett lättare och snyggare sätt kan finta bort motståndaren. Som det är nu så går allt annat än superenkla fintkombinationer rätt åt helvete. | ||
| |||
![]() ![]() | Det e så jävla kasst endå. 09 sög ju spelarna rör sig inte realistiskt och det e så orättvisst. Liksom ska Ljungskile kunna vinna över mancheser united med 8-0 ? så overkligt | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Sepultura: Det e så jävla kasst endå. 09 sög ju spelarna rör sig inte realistiskt och det e så orättvisst. Liksom ska Ljungskile kunna vinna över mancheser united med 8-0 ? så overkligt Är du seriös med det inlägget? Citerar paulsson96: Det är ju ingen bugg. Passar man framåt trots att man är förbi alla backar så är det offside. Är det verkligen så..? Kommer inte på mig att ha sett en sådan situation i riktig fotboll. Ska lusläsa SEFs regelbok nu.. Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg | ||
| |||
| ESCaxel | Jag vill ha mera ligor och lag i det här årets upplaga. I senaste FIFA 09 så hade de samma som i FIFA 08. De ligor som jag vill ha är. 1. Grekiska 2. Superettan(Är nog inte troligt) 3. Argentinska Finns säkert några fler som är bra. Vilka ligor vill ni andra ska finnas med i Spelet | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jag tror EA borde sparka hela sin PR-avdelning, om de ska låta det heta så. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Bara om Totti stannar på ungefär samma stats och sånt, De Rossi blir ungefär 88, Brighi 83 och Pizarro ungefär 85-86 så är jag glad. è il momento del Capitano, del nostro Capitano, del simbolo di Roma, del gladiatore giallorosso, del Bimbo d'Oro, con il numero 10, Francesco .. TOTTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar TheWii: Bara om Totti stannar på ungefär samma stats och sånt, De Rossi blir ungefär 88, Brighi 83 och Pizarro ungefär 85-86 så är jag glad. Jag har alltid undrat om fotbollspelare någon gång jämför vad de har för stats i FIFA och andra spel. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Sokoloff: </quote><quote author="Powergrace"> Det är så; http://arneankann.blogspot.com/ | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Japp, det stämmer. Självklart kan man passa bakåt, men framåt är offside. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Powergrace: Citerar Sepultura: Varför skulle han inte vara seriös? Jag menar FIFA är ju inte så speciellt svårt, Hoppas dem gör legendariska nivån svårare, jag menar Gefle IF går ju inte och vinner champions league varje år mot lag som Man utd, Real madrid och Barcelona I'd waited long enough. I fucking hit him hard. The ball was there (I think). Take that you cunt. And don't ever stand over me sneering about fake injuries. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar G-Force: Att man skulle kunna trycka på en knapp, som gör att tempot dras ner och att kameran zoomar in på spelaren så att man på ett lättare och snyggare sätt kan finta bort motståndaren. Bah, gå och spela Need for Speed eller nåt. Jag vill ha bättre AI på spelarna. Mittfältare följer nästan aldrig med så länge man inte står och väntar vid halvplan i fem minuter, inga ytterbackar kommer upp på sidorna och alldeles för ofta är det idiotruscher så att man blir tvungen att spela offside. Och Fifa 10? Worst name.. ever. What? We can't stop here, this is bat country. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Såg precis lite info om PES 2010. FIFA 10 måste göra lika stora förändringar som förra året annars kan PES bli en oerhört farlig motståndare. Kul med konkurrens igen "Det John Carew gör med en boll gör jag med en apelsin" - Zlatan Ibrahimovic | ||
| |||
Drjunior93![]() ![]() ![]() | Spelet kommer säkert heta FIFA 2010 vore konstigt annars "Det är champions league ska vi kolla på totti? Inte en chans , jag ska Först dinga 80" - Tragiska WoW Nördar. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | nej, det är officiellt att det ska heta FIFA 10 "Det John Carew gör med en boll gör jag med en apelsin" - Zlatan Ibrahimovic | ||
| |||
Dom måste rätta till så att backarna inte stannar upp helt plötsligt som det blir ibland och ger forwardsen några extra meter, helt värdelöst. Mindre precisa djupledsbollar, finns det något värre än spelare som bara slår djupt på sina snabba forwards? Det är alldeles för enkelt, man ska inte behöva ändra sin spelstil för att kunna stoppa detta. Möjligheten att kunna slå frisparkar snabbare, tar evigheter att komma igång vid tex mittplan. Skulle vara skönt om snabbhet inte var lika framstående i nästa spel. Hoppas att det blir några förbättringar på de punkterna iaf, sedan vilket värdelöst namn, Fifa 10. | |||
| |||

Gamereactor since 1998 - Published by Gamez Publishing A/S Strandvejen 72 st. mf, 2900 Hellerup, Denmark