Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fable III (Officiella)


Mauish - Tvåan är underbar. Så länge du kan ta av dig nostalgliglasögnen antar jag med tanke på alla klagomål. Det enda jag kan klaga på med Fable II är alla buggar. Annars ett mästerverk.

Trean kanske inte blir bättre men jag har svårt att tro att det inte blir det. Vilket som så är jag helt säker på att jag kommer älska det och det är allt jag begär. Men ja det är för jävla tidigt för en trea.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Murdoc:
Det enda jag kan klaga på med Fable II är alla buggar. Annars ett mästerverk.


Inte den otroligt tråkiga storyn? Storyn i första spelet var ju mysig och heroisk åtminstone. Inte typ hej, vi låter en massa onda pyramidprylar cirkulera i luften och sen drar vi dit en ond snubbe som vill ta över världen med sitt svarta torn som står mitt ute i havet. Bah.

Det är ju fortfarande en jättemysig atmosfär men när dom misslyckas med nästan allt annat i spelet så känns det ju inge kul.

Ska bli intressant att se hur 3an blir, men jag förväntar mig inget stort och nytänkande iaf.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Mauish - Tvåan är underbar. Så länge du kan ta av dig nostalgliglasögnen antar jag med tanke på alla klagomål. Det enda jag kan klaga på med Fable II är alla buggar. Annars ett mästerverk.


Speler var/är för lätt.
Peace out booooiiiiiis! And girls..
  • 0
Citerar Black_prod:
Speler var/är för lätt.


Det går inte att göra fel i spelet.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Tvåan var en besvikelse, då jag inte kände någon direkt frihet, trots att jag stängt av vägvisaren. Tyckte även att spelet var för kort, och att storyn i stort sett var värdelös och gav mig ingen direkt spelglädje.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
storyn i stort sett var värdelös


Jag hoppas att varulvarna kommer tillbaka i 3:an
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Jag hoppas att varulvarna kommer tillbaka i 3:an



De var rätt kul, faktiskt. Men jag vill gärna ha något helt nytt.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar kraz:
Inte den otroligt tråkiga storyn?

Tycker inte storyn var tråkig. Jag fokuserade mer på händelserna i spelet och det är där jag blev rörd. Har aldrig upplevt så många olika kännslor i ett spel innan. Är ett av dom spel som fått mig att gråta och verkligen haft svårt att göra val.


Citerar Black_prod:
Speler var/är för lätt.

Ettan var absolut för lätt och kort. Tvåan var också lätt men det känndes som jag upplevde mer och då gjorde det inte så mycket.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Citerar Murdoc:
Ettan var absolut för lätt och kort. Tvåan var också lätt men det känndes som jag upplevde mer och då gjorde det inte så mycket.


Jag gillar båda spelen, tycker bara att det skulle vara kul om de hade olika svårighetsgrader för de spelarna som vill ha en utmaning.
Peace out booooiiiiiis! And girls..
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Murdoc:
Tycker inte storyn var tråkig. Jag fokuserade mer på händelserna i spelet och det är där jag blev rörd. Har aldrig upplevt så många olika kännslor i ett spel innan. Är ett av dom spel som fått mig att gråta och verkligen haft svårt att göra val.


Oj, då kan du inte ha spelat många bra spel.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Läggg ner Mr. Troll. Folk tycker olika och Fable anses allmänt vara riktigt bra spel. Klart jag har spelat många bra spel. Dom fyra bästa i världen är Smash Brawl, RE4, Mario world och Twilight princess. Andra sjukt bra spel är tex. COD4, Metroid Prime 3 och Fusion, RE5, Advance wars 3, Secret of Mana, Donkey Kong country, Pokémon Ruby, SSX Tricky, Mirror's edge, Shadow of the Colossus osv osv. Det är i min smak... kanske inte din?

Ursäkta, nu matade jag ju trollet.

Citerar Black_prod:
...skulle vara kul om de hade olika svårighetsgrader för de spelarna som vill ha en utmaning.

Håller jag med om. Borde nästan alla spel ha.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Citerar Black_prod:
Beror på vad man kallar en snar framtid.

Jag vill ha ett Fable 2 med extra allt. Att man spelar på makt skulle varit kul. Att man får en annan status, exp om man är rik så kan man köpa livvakter och tjänstefolk som sköter hemmet. Vill ha tillbaka kartan !! Gillade aldrig det där ljuset man sprang efter.


Tänk vad rätt jag hade. Nästan skrämmande att läsa detta nu i efterhand.
Peace out booooiiiiiis! And girls..
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Black_prod:
Mr. Troll


Hehe, att jag pikade dig för att du gråter av Fable 2 gör mig väl knappast till ett troll? ;) Och ja alla tycker olika men jag håller inte med om att Fable "allmänt" anses vara ett riktigt bra spel. Jag skulle nog snarare säga att det anses vara ett helt okej spel.

Citerar Murdoc:
Ursäkta, nu matade jag ju trollet.


Men lägg ner nu ;P jag måste väl få ha en annan åsikt än dig utan att vara ett troll. Jag fattar mest inte vart man skulle gråta i Fable 2, storyn är ju urtrist.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jag vill ha mer arena i 3:an och lite mer utmanande. Men om dem verkligen vill göra ett mästerverk så är det ju bara att fixa till ett riktigt kommunikations system. I 2:an kändes det som man talade med en döv.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar kraz:
Hehe, att jag pikade dig för att du gråter av Fable 2 gör mig väl knappast till ett troll?

Va? Var ju om att storyn inte var bra VS bra det handlade om. Om det var därför hade jag ju sagt nått annat...

Om du inte gråter till spelet eller till nått spel eller till något i världen kan jag förstå. Men om du inte kan förstå vart man skulle kunna gråta i Fable II har du rätt kall och har noll inlevelse. Så jag tycker mest det är synd att du inte kan förstå eller gråta.

Som sagt har jag aldrig upplevt så många känslor och svåra val från ett spel som med Fable II. Story i spel är nästan aldrig något bra, det är som sagt händelserna som sker och i Fable skapar man mycket själv. Allt beror på personen, men i mina ögon är det pga det och inte bara det som jag kallar Fable II ett mästerverk och ett av världens bästa spel.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Vad jag minns av tvåan:
* Buggar så jag förlorade hunden och inte kunde gifta mig med någon. Samt att byfolk då och då sprang runt med stolar på armbågarna. =)
* Satte allt på en magi och stop (tror jag den hette?) och hade i nästa sekund klarat spelet mer eller mindre.
* Att man mördade folk och sen satte mig på torget och fes lite så var jag älskad igen.

Jag minns alltså inte mycket positivt av tvåan och kommer bara ge trean en chans om det får riiiktigt bra betyg, om jag inte hör något om en massa buggar och om det finns en riktig sista boss.

Sista "bossen" i tvåan... Min blick måste ha varit hysteriskt rolig. En blandning mellan "Wtf!? Lol och oh no he didn't"
Pwnxorz
  • 0
Eller kanske den värsta: En glitch som gjorde att du inte kunde komma vidare i spelet
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Eller kanske den värsta: En glitch som gjorde att du inte kunde komma vidare i spelet

Det var nog den enda glitch/bugg jag inte fick då =P
Pwnxorz
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Maki-Liin:
Sista "bossen" i tvåan... Min blick måste ha varit hysteriskt rolig. En blandning mellan "Wtf!? Lol och oh no he didn't"


Haha ja, det sög ju mest av allt
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Det som stod i tidningen höjde hypen, jag gillar detta med att styra som kung/drottning. Jag vill dock ha många val som tex att det inte kommer in en som har snattat bröd och så måste jag välja mellan det klockrena ond och god dilemmat, släng personen i fängelset eller låt den gå. Jag vill gärna ha fler val, inte bara ond och god val.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar kraz:
Haha ja, det sög ju mest av allt

Första gången var co-op med en kompis. Mitt i dialogen så tryckte hon på en knapp för att försöka starta striden istället. "PANG" sa det så dog han. Båda två satt tysta i flera minuter och bara glodde på skärmen.

Citerar Phip:
Jag vill gärna ha fler val, inte bara ond och god val.

Antingen blir man Hitler eller så blir man Moder Theresa. Tycker det brukar se ut så i spel med moralpoäng.
Pwnxorz
  • 0
  • Phip
  • Phip
Bättre Co-op hade varit trevligt. Det trista var i 2.an att kamraten som man hade med sig bara sprang runt och hjälpte mig döda.

Men det allra största som jag stör mig på i Fable världen är det sviniga och extremt dåliga kommunikations systemet. Jag får ingen respons!!!!

Sen måste jag få lägga till att buggarna förstörde en stor del av upplevelsen. Frustration var ordet.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Längtar tills spelet kommer. Men man ska nog inte ha för mycket hype bara. Konceptet är ju grymt enligt mig. Spela som kung låter ju bara för najs.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Darthinator:
Står på GAME.se att Fable III är 18+, är spelet våldsammare än föregångarna? För de var 16+.

Take a look: http://www.game.se/acatalog/Fable_3_360_Xbox_360.html


Det man har fått se på gameplay så kommer det blod när man slåss. Har det varit det i tidigare spel, har för mig att det bara kom xp.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!