Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


  • Missing Avatar
  • dabo
Det blev en beställning från webhallen tillslut.

Jag kommer från xbox-världen och tänkte höra ifall playstation plus krävs för att spela online precis som xbox live guld för 360:n?
  • 0
Citerar dabo:
Det blev en beställning från webhallen tillslut.

Jag kommer från xbox-världen och tänkte höra ifall playstation plus krävs för att spela online precis som xbox live guld för 360:n?


Multiplayer på Playstation 4 kräver Playstation Plus (vissa Free to Play-spel behöver det dock inte).
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Vilka spel kommer ni köpa under hösten? Vill köpa så väldigt många spel men måste prioritera lite grann. Dom jag tänkte är:
Destiny
Fifa 15
NHL 15
Dragon Age
Cod
AC
Far Cry 4
GTA
The Crew

Något annat ni rekommenderar eller något av spelen ni inte tror på?
  • 0
Citerar Victor25:
Något annat ni rekommenderar eller något av spelen ni inte tror på?


Alien: Isolation får man inte glömma om man gillar skräckspel! Shadow of Mordor kommer ju ut i Oktober också, tycker det ser riktigt smarrigt ut!
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Citerar Victor25:Något annat ni rekommenderar eller något av spelen ni inte tror på?

Alien: Isolation får man inte glömma om man gillar skräckspel! Shadow of Mordor kommer ju ut i Oktober också, tycker det ser riktigt smarrigt ut!


Ok. Nu blir det ännu svårare för mig :d. Tänkte köpa ca 6 spel, någon som kan hjälpa mig??
  • 0
Shadow Warrior ser bra ut med..
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Hej, detta kanske är en dum fråga, men jag hade tänkt sälja min PS3:a för att införskaffa en PS4:a och nu undrar jag om spelen jag har på min hårddisk, är de på något sätt knutna till det konton jag köpte dom till? Eller kan jag skriva i min blocket annons att dessa spel hänger med i köpet av konsolen?

Väldigt tacksam för svar
maybe for once. someone will call me "sir" without adding. "you're making a scene." - Homer Simpson
  • 0
Bara jag som upplever blu ray läsaren som snabbare efter 3d uppdateringen.
Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get
  • 0
Tjena! Har köpt The last of Us och letar efter folk att spela med. Är 14 bast (gärna personer i min ålder). Har tänkt införskaffa mig rätt många spel i höst; FC4, GTA5, FIFA15, NHL15, Destny och minecraft. Är du intresserad att köra något av dessa spelen i framtiden är du välkommen att adda mig på PSN: VicNic25. Skriv gärna här om du addar mig och vilka spel du kör/kommer att köra. Kan komma att införskaffas fler spel än jag skrev ovan såsom COD AW.

Victor
  • 0
Citerar Filip_:
Hej, detta kanske är en dum fråga, men jag hade tänkt sälja min PS3:a för att införskaffa en PS4:a och nu undrar jag om spelen jag har på min hårddisk, är de på något sätt knutna till det konton jag köpte dom till? Eller kan jag skriva i min blocket annons att dessa spel hänger med i köpet av konsolen?


Alla spel du köpt digitalt är knutna till ditt konto.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Köpte The Last Of Us idag, och av vad jag har spelat hittills är det helt underbart! Väldigt fin grafik (tycker att det slår Infamous med hästlängder, men man får väl ta hänsyn till att spelvärlden är betydligt mindre), karaktärer som känns trovärdiga och rolig spelmekanik.

Stötte dock på en bugg där de två kvinnliga karaktärerna fastnade i ett rum (inte i något speciellt) och vägrade följa med mig när jag gick... var lite halvroligt när Joel stod och pratade för sig själv.
  • 0
http://imgur.com/a/cEt8H#0

Hoppas VERKLIGEN att detta är sant. Ser så mycket bättre ut!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
http://imgur.com/a/cEt8H#0

Hoppas VERKLIGEN att detta är sant. Ser så mycket bättre ut!


Hoppas också
  • 0
  • Missing Avatar
  • dabo
Testade PS4:an idag för första gången och tycker den är extremt högljudd när jag spelar Watch dogs, låter som fläkten går på max hela tiden. Testade demot till FIFA 14 och då var den mycket tystare. Har placerat den liggandes i en tv-bänk som är öppen både bakåt och framåt. Någon annan som upplevt samma sak?
  • 0
Citerar Playarn:
http://imgur.com/a/cEt8H#0


Mycket bättre än i nuläget. Tror dock inte det komer se ut riktigt så, några saker kommer putsas till

Tillagt 2014-08-10 20:10:
Citerar Victor25:
Något annat ni rekommenderar eller något av spelen ni inte tror på?


Du har redan nämnt alla som kommer släppas..
  • 0
  • over
  • over
Citerar Playarn:
http://imgur.com/a/cEt8H#0

Hoppas VERKLIGEN att detta är sant. Ser så mycket bättre ut!


de är fake.. tyvärr.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Tyvärr så var de där bilderna fake.. Det har bekräftats av Sony
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Tyvärr så var de där bilderna fake.. Det har bekräftats av Sony


Tråkigt. Ps4 hade sett snyggare ut .
  • 0
Två snabba frågor:

1. Jag har bara en hd-ready tv. Hur mkt sämre ser ps4-spelen ut på den jämfört med på en riktig tv?

2. Är det ngn skillnad på fifa14 till ps4 jämfört med ps3-versionen? Smartare motståndare och medspelare till exempel?
  • 0
Är det någon som som har använt sidan "http://psncardplus.se/"?

Eller möjligtvis systersidan "http://cheapestgamecards.se/"?

Funderar på att köpa från första sidan, men är osäker på om sidan är legit.
  • 0
Lite besviken på de spel som visades på Gamscom.

Wild, Bloodborne och Hellblade var typ det ända intressanta. Until Dawn lät också rätt så fränt, men jag klarar inte av skräckspel. Bloodborne är typ på maxgränsen
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Lite smått besviken på Sonys Gamescom show
Dagens bomb var ju onekligen att nästa Tomb Raider spel kommer till Xbox One enbart Äger förvisso båda men kör ps4 som lead-format!!

Sony hade ingenting som kunde toppa denna nyhet ifrån Microsoft
  • 0
Citerar Blockad:
Dagens bomb var ju onekligen att nästa Tomb Raider spel kommer till Xbox One enbart Äger förvisso båda men kör ps4 som lead-format!!


Det är dock inte säkert, kan fortfarande vara tids exklusivt. Hatar att Microsoft ska "twista" sina egna utannonseringar enbart för att förvirra...

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=872876

Tror att detta är precis som... typ Plants Vs Zombies: Garden Warfare, som utannonserades som Xbone exklusivt på E3 men som kommer släppas till PS4 denna månad.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Blockad:
Lite smått besviken på Sonys Gamescom show
Dagens bomb var ju onekligen att nästa Tomb Raider spel kommer till Xbox One enbart Äger förvisso båda men kör ps4 som lead-format!!

Sony hade ingenting som kunde toppa denna nyhet ifrån Microsoft


Fast vad är TR mot U4?
"I've made a huge mistake
  • 0
Citerar Blockad:
Dagens bomb var ju onekligen att nästa Tomb Raider spel kommer till Xbox One enbart Äger förvisso båda men kör ps4 som lead-format!!




fast enligt ms på e3 förra året så är ju phantom pain också exklusivt till xbox one
"Use the force, Harry" - Gandalf
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!