Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Så mitt Ps4 agerade lite konstigt igår. Först så peep den 2 gånger fast den var avstängd, sen när jag skulle spela så var, vad heter det..disc driven? där du sätter in spelet, den lät konstigt med jämna mellanrum och jag kunde inte sätta i spelet.
Så jag stängde av och drog ur strömsladden och satte på det idag. Nu funkar det precis som vanligt men det är ett litet försiktgt ljud som kommer ifrån ps4 fast den är avstängd, dock så slutar det när jag drar ur stömsladden.. Värt att ringa support om det problemet eller vad tycker ni?
  • 0
Vilken tid dimper uppdateringen ner tro ?
  • 0
Finns nu
  • 0
Finns det något intresse för att göra någon form av share play insats måntro? Skulle vara härligt att få prova spel själv innan köp istället för att läsa intryck/se streams
PSN: Teizen
  • 0
Citerar laban005:
Finns nu


Ah, såg det ;)

Någon som hunnit testa share play? Och vilken lina satt ni på?
  • 0
Kan inte länka till youtube, är det bara för mig eller har fler samma problem?
  • 0
allt funkar fint för mig har testat allt och funkar kanon.
  • 0
Den vita PlayStation 4-konsolen är så snygg. Någon här som instämmer?
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Kommer ni in på PS store med PS4:an? Funkar inte på PS3
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Kommer ni in på PS store med PS4:an? Funkar inte på PS3


Ska kolla. Gick inte innan.

Tillagt 2014-10-29 00:25:
Nu kommer jag in.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Kan fortfarande inte logga in eller lägga upp saker till youtube, likadant för en kompis antar att det kommer igång snart
  • 0
Hej !

Jag har 3 frågor jag hoppas någon skall kunna svara på.

1. Kommer man kunna spela Call of duty adwanced warefare splitscreen på multiplayer online ? alltså kommer man kunna spela med en kompis på samma playstation 2 st och spela online mot andra. Jag har läst att splitscreen finns med, men aldrig läst något om just detta.

2. Vet någon om nån butik eller kedja säljer bundle, ps4+adwanced warefare ?

3. Vet någon om det har snackats om en uppdatering till ps4 så man skall kunna spela upp filmer från usb, mkv filer och sånt ??
  • 0
Berndtsson4president,
Svårt att se en officiell ps4+advanced warfare bundle då cod samarbetar med Microsoft och xbox.
ganska säker på att man kan spela splitscreen som du tänkter dig.
det där med film från usb har jag tyvärr ingen aning om. Går säkert att googla fram något om just den saken.
  • 0
  • over
  • over
Har inte haft tid att starta min ps4 sedan före 2.0, det sägs att ljudet o chatten skall ha förbättrats ordentligt.
Är det nån som kan bekräfta detta ?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Skaffade PS4 idag och är riktigt nöjd, förutom handkontrollen... Har haft Xbox 360 sen nästan 9 år tillbaka och älskar verkligen den kontrollen. Men DS4:an känns väldigt obekväm, är det en vanesak eller är den verkligen så obekväm? Jag tror det är placeringen av vänsterspaken och triggern som gör det väldigt svårt att få nått bra grepp för min del :/
  • 0
Citerar Szreaper:
Men DS4:an känns väldigt obekväm, är det en vanesak eller är den verkligen så obekväm?


Personligen älskar jag Dualshock 4 för det mesta.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Personligen älskar jag Dualshock 4 för det mesta.


Har du stora händer? Jag har nog mellan/små händer så kanske är därför?
  • 0
Citerar Szreaper:
Har du stora händer? Jag har nog mellan/små händer så kanske är därför?


Jag har händer av storleken större, ja.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Szreaper:
Skaffade PS4 idag och är riktigt nöjd, förutom handkontrollen... Har haft Xbox 360 sen nästan 9 år tillbaka och älskar verkligen den kontrollen. Men DS4:an känns väldigt obekväm, är det en vanesak eller är den verkligen så obekväm? Jag tror det är placeringen av vänsterspaken och triggern som gör det väldigt svårt att få nått bra grepp för min del :/


Min svåger har alltid lirat xbox, men testade ps4 hos mig och han sa att det var just placeringen av spakarna som var ovant. Dock vande han sig fort efter att han lånat konsolen en dag
  • 0
Citerar Szreaper:
Skaffade PS4 idag och är riktigt nöjd, förutom handkontrollen... Har haft Xbox 360 sen nästan 9 år tillbaka och älskar verkligen den kontrollen. Men DS4:an känns väldigt obekväm, är det en vanesak eller är den verkligen så obekväm? Jag tror det är placeringen av vänsterspaken och triggern som gör det väldigt svårt att få nått bra grepp för min del :/


Håller med dig, lirat Xbox och Xbox 360 totalt överlägset. Köpte PS4 ganska nyligen men får inte till det med kontrollen. Är grymt dålig på Watch Dogs och Fifa får jag skruva ner svårighetsgraden. Lär väl mig snart hoppas jag.

En fråga: Touchpaden till vilka spel är den nödvändig?
Forza Lazio!
  • 0
Citerar Impulse:
En fråga: Touchpaden till vilka spel är den nödvändig?


Svårt att definiera "nödvändig" men den var faktiskt intressant och smidig att använda i till exempel Killzone. Multiplattform kan typ inte använda den till något speciellt och Sony har inte fått ut så mycket som utnyttjat den på något direkt coolt sätt än.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Svårt att definiera "nödvändig" men den var faktiskt intressant och smidig att använda i till exempel Killzone. Multiplattform kan typ inte använda den till något speciellt och Sony har inte fått ut så mycket som utnyttjat den på något direkt coolt sätt än.


Okej spelar Watch Dogs och Fifa 15, har nästan gått och undrat om de har varit fel på kontrollen då jag inte funnit någon som helst reaktion i dessa spel. Tack för svaret.
Forza Lazio!
  • 0
Citerar Impulse:
Håller med dig, lirat Xbox och Xbox 360 totalt överlägset. Köpte PS4 ganska nyligen men får inte till det med kontrollen. Är grymt dålig på Watch Dogs och Fifa får jag skruva ner svårighetsgraden. Lär väl mig snart hoppas jag.


Skumt, verkar vara typ 1/5 som inte gillar DS4:an, resten älskar den. Det funkar bättre för mig när jag ändrar så att jag siktar och skjuter med L1 och R1. Kör ni också så eller kör ni med default?
  • 0
Citerar Szreaper:
Skumt, verkar vara typ 1/5 som inte gillar DS4:an, resten älskar den. Det funkar bättre för mig när jag ändrar så att jag siktar och skjuter med L1 och R1. Kör ni också så eller kör ni med default?


vet knappt vilka knappar det ännu nä skämt å sido kör på default ja, kanske ska testa och ändra lite och se om det fungerar bättre.
Forza Lazio!
  • 0
Hehe, har ägt både PS1 och PS2 så knapparna har jag inga problem med, sitter fortfarande i efter 10 år ^^

Nån som har provat Hori Pad 4? http://www.play-asia.com/hori-pad-4-fps-black-paOS-13-49-en-70-
7dt1.html


Verkar vara rätt nice för oss som är vana vid Xbox kontrollen, men vettefan hur det går utan touchpad. Finns ju en extra knapp som man kan använda men vet ej om den funkar.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!