Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Har lite problem med min PS4, samma på bägge mina kontroller.

När jag spelar så beter sig spelet ibland som att kontrollen hänger sig. Alltså att gubben fortsätter snurra när jag släppt R3, eller fortsätter gå framåt/bakåt/sidan när jag släppt L3.

Hände även i menyn till ett spel, spelunky.
Där jag gick "rundan runt" när jag skulle välja speltyp osv.
Markerade alltså inte texten som jag ville utan fortsatte igenom alla för att stanna på någon slumpad kändes det som.

Har även hänt att kontrollen inte reagerar över huvud taget, detta har dock bara hänt med min röda kontroll och inte den jag fick med.

Kanske någon av er har en aning om vad som kan vara fel?
Har tyvär ingen video och mina googlingkunskaper räckte inte till i detta läget.
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
Citerar Carize:
Har lite problem med min PS4, samma på bägge mina kontroller.

När jag spelar så beter sig spelet ibland som att kontrollen hänger sig. Alltså att gubben fortsätter snurra när jag släppt R3, eller fortsätter gå framåt/bakåt/sidan när jag släppt L3.

Hände även i menyn till ett spel, spelunky.
Där jag gick "rundan runt" när jag skulle välja speltyp osv.
Markerade alltså inte texten som jag ville utan fortsatte igenom alla för att stanna på någon slumpad kändes det som.

Har även hänt att kontrollen inte reagerar över huvud taget, detta har dock bara hänt med min röda kontroll och inte den jag fick med.

Kanske någon av er har en aning om vad som kan vara fel?
Har tyvär ingen video och mina googlingkunskaper räckte inte till i detta läget.


Skumt! Eftersom det handlar om båda kontrollerna borde det ju inte vara dem det är fel på. Kanske någon märklig inställning i konsolen som har flippat ur? Började problemen efter en uppdatering?
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
  • over
  • over
Citerar Carize:
Kanske någon av er har en aning om vad som kan vara fel?

Snurrar / rör sig karaktären snabbt eller långsamt ?, det kan hända att du haft otur med kontrollerna och de ha slitits ut så mycket själva mekanismen som håller spakarna i center har slitits ut.

Annars är det mycket troligt att det är dålig smörjning under spakarna och att de inte åker tillbaka som de ska trotts att du släpps spakarna, det går fixa själv genom att smörja dem, men då bryts garantin, så lämna in dem o få dem fixade om du har garanti kvar , annars finns det mängder med youtube kanaler som visar hur man öppnar up dem.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Spakarna går tillbaka som de ska.
Den snurrar i samma hastighet s o m när jag styr själv.
Märkte innan att batteriet var dåligt på den första när det började så jag bytte då kontroll och blev av med problemet för den här gången.
Men batteriförlust borde väl inte orsaka sånt här?
Knapparna lade av innan senaste uppdateringen, har inte hänt igen.

Borde tilläggas att, (förutom menyn i Spelunky), det är Far Cry 4 som har problemen med spakarna och det har hållt på sedan i fredags till och från.
Kommer inte ihåg om det hänt i Destiny, inte spelat det mer än någon timme sammanlagt.
Knapparna på den röda lade dock av i FIFA 14.

Det löses genom att byta handkontroll.

Hade varit trevligt om någon annan än jag har problemet i Far Cry 4, han jag brukar köra co-op med känner inte igen det alls.
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
  • over
  • over
Citerar Carize:
Märkte innan att batteriet var dåligt på den första när det började så jag bytte då kontroll och blev av med problemet för den här gången.

Alltså om det bara uppstår när batteriet är dåligt eller låg nivå så är det pga att kontrollen inte uppdaterar sina signaler till ps4an och då tror ps4an att kontrollen fortfarande gör det som den senaste signalen som den fick.

Detta är inget ovanligt utan händer så fort batteriet behövs laddas eller är urladdat.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Alltså om det bara uppstår när batteriet är dåligt eller låg nivå så är det pga att kontrollen inte uppdaterar sina signaler till ps4an och då tror ps4an att kontrollen fortfarande gör det som den senaste signalen som den fick.

Detta är inget ovanligt utan händer så fort batteriet behövs laddas eller är urladdat.

Men det var fortfarande inget du stött på eftersom du inte förstod problemet från början?
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
  • over
  • over
Citerar Carize:
Men det var fortfarande inget du stött på eftersom du inte förstod problemet från början?

När min kontroll dör eller har dåligt batteri så händer det att den låser sig.
Då du inte nämnde från början att det skedde vid batteri brist så kunde det vara andra orsaker, men så fort du nämnde att det skedde vid dåligt batteri så fanns det nu en till orsak till va det kunde vara.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Tackar för hjälpen. Trodde inte att ett dåligt batteri skulle ha något med det att göra. Aldrig varit med om att samma sak hänt på PS3..
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
Fy fan!

Idag när jag satt och spelade Metro Redux hängde sig spelet. Konstigt eftersom jag aldrig haft problem tidigare men tänkte inte mer på det och startade om konsolen. Men när jag startar spelet igen säger den att sparfilen har blivit corrupted och all sparad data har raderats. Så över tio timmars spelande bortkastat. Hade dessutom bara några få uppdrag kvar. Någon som upplevt samma sak och vet en lösning till detta problem? Har blivit lite nojig att det ska hända till de andra spelen jag har...
"There is no such thing as monkeybusiness in here"
  • 0
Citerar wookkie:
Fy fan!

Idag när jag satt och spelade Metro Redux hängde sig spelet. Konstigt eftersom jag aldrig haft problem tidigare men tänkte inte mer på det och startade om konsolen. Men när jag startar spelet igen säger den att sparfilen har blivit corrupted och all sparad data har raderats. Så över tio timmars spelande bortkastat. Hade dessutom bara några få uppdrag kvar. Någon som upplevt samma sak och vet en lösning till detta problem? Har blivit lite nojig att det ska hända till de andra spelen jag har...


Har ingen aning om vad det beror på men man har ju hört talas om att det har hänt ända sedan minneskortens tid. En jäkligt stor portion otur bara?
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Har upptäckt en väldigt störande sak på min ps4a som hindrar mig ifrån att "Restore License" inne i inställningar.

Ibland måste man göra en "Restore License" för att komma åt sina addons till diverse digitalt förhandsbokade spel. Nu efter att Driveclub släpptes så buggade de 3 extra bilarna man skulle få med för alla som förhandsbokade digitalt på PSN. Detta har gjort att väldigt många (inkl. mig själv) inte kan göra en "Restore License", utan när jag gör detta får jag en Error kod NP-34993-8 som inte går att komma runt!!

Googlar man runt på nätet på denna koden verkar det vara väldigt många som råkat ut för den just efter Driveclub men även tidigare, som i sin tur hindrat folk att kunna komma åt sina digitalt nerladdade spel. Ingenting har kommenterats ifrån Sony, de gör ingenting åt detta!!
Har gjort en hard factory reset på min ps4 och skitit i att ladda om Driveclub men problemet kvarstår!!!
  • 0
Är det någon som vet gällande storlekar på hårddisk till playstation 4? finns det nån gräns på hur stor hårddisk man kan stoppa i playstation 4? hade tänkt mig en 4 eller 6 TB men vet inte om dessa stöds eller ej?
  • 0
Vet någon om det kommer en uppdatering så man kan använda sin externa hårddisk? Behöver ha spel på den för snart är det fullt
XBL: Trasig mygga
  • 0
Någon mer än mig som inte fått pre-order pengarna från GTA V? Bokade det digitalt på psn och ser inte röken av pengarna... Varken offline eller online. Den har ju ändå laddat ner "pre-order cash" tillvalet :/
XBL: Trasig mygga
  • 0
Om jag har skapat mitt psn konto i ett annat land än Sverige men nu vill ha svenska psn, hur går jag tillväga?
  • 0
Kan inte ansluta till psn. Säger att det är problem med DNS. Vilket det inte kan vara för jag sitter på samma nät när jag skriver det här. Fungerar på xbox one, men inte ps4 och ps3.

Tankar angående detta?

Fungerar nu. Underligt.
  • 0
Citerar over:
Citerar Carize:Men det var fortfarande inget du stött på eftersom du inte förstod problemet från början?
När min kontroll dör eller har dåligt batteri så händer det att den låser sig.
Då du inte nämnde från början att det skedde vid batteri brist så kunde det vara andra orsaker, men så fort du nämnde att det skedde vid dåligt batteri så fanns det nu en till orsak till va det kunde vara.

Nu händer det igen. Bägge kontrollerna, inte dåligt med batteri. Hade två pinnar när det började.
Far cry 4. Någon annan som varit med om detta?
Han jag brukar spela med har det inte..

EDIT:
Ibland reagerar inte kontrollen alls och ibland vill gubben gå några extra meter, eller göra en 360 när man vill svänga lite grann...


För övrigt, FC4 är helt underbart kul. Precis som trean fast lite mer att göra i världen.
Lite spretig story, inte riktigt lika bra där.
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
Är Destiny värt 299?
"I've made a huge mistake
  • 0
Citerar Marik:
Är Destiny värt 299?


Verkligen inte!
  • 0
Little big planet 3 är ju ute nu. Skulle vara kul att ha någon att spela med Mitt PSN är MartinMilk och ifall du vill snacka på skype medans så heter jag MartinMilk även där.
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
Kan man lira Killzone co/op splitscreen?
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Citerar Ikew:
Kan man lira Killzone co/op splitscreen?


Killzone har inget stöd för splitscreen tyvärr. co-op är bara genom en särskild DLC.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
Citerar Humanisten:
Killzone har inget stöd för splitscreen tyvärr. co-op är bara genom en särskild DLC.

Ajfan, det va synd. Jag och tjejen lirade igenom killzone 3 hemma i soffan ihop. Då får hon bara titta på denna gången då;)

Om jag nu ens tar mig i kragen och köper en ps4a efter jul.
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Har batteritiden på PS4 kontrollerna förbättrats i takt med nyproducerade konsoler eller är det fortfarande ca 5 timmar de räcker?
I live...again.
  • 0
Citerar Retrysak:
Har batteritiden på PS4 kontrollerna förbättrats i takt med nyproducerade konsoler eller är det fortfarande ca 5 timmar de räcker?


Det är i runda slängar samma tid.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!