Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Någon som vet hur man ändrar nat type på PS4?

Har Nat typ 3 vilket kan sega ner diverse funktioner som jag förstått det.
"There will be anoher time"
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Någon som vet hur man ändrar nat type på PS4?

Har Nat typ 3 vilket kan sega ner diverse funktioner som jag förstått det.


Du behöver logga in i din router mest troligt och ändra lite grejer där, du ändrar inte NAT-typ i själva PS4an. Google är din vän och här finns en liten guide hur man kan gå tillväga:
http://www.playstationing.com/ps4/how-to-change-your-nat-type-on-ps4-and-ps3/839
  • 0
Tja!

Jag har inte haft en Playstation sen Playstation2.

Jag fick en PS4 i present. Modellen är CUH-1116A. Är detta en gammal modell?
Om den är gammal, vad ska dom nya heta?

Nån som har koll? Skulle uppskattas.
  • 0
Citerar De_miro:
Tja!

Jag har inte haft en Playstation sen Playstation2.

Jag fick en PS4 i present. Modellen är CUH-1116A. Är detta en gammal modell?
Om den är gammal, vad ska dom nya heta?

Nån som har koll? Skulle uppskattas.


Hittat svaret själv. Det var en gammal modell dom sålt. Vilka skurkar.
  • 0
Tjoo!
Söker spel som är släppta bara till ps 4????
Sedan söker jag spel som är lite "okända" men jävligt bra, och som inte finns till pc!!!!
Mvh!
  • 0
Citerar Zenon:
Tjoo!
Söker spel som är släppta bara till ps 4????
Sedan söker jag spel som är lite "okända" men jävligt bra, och som inte finns till pc!!!!
Mvh!


Skulle personligen rekommendera Ratchet & Clank, Uncharted 4 samt The Nathan Drake Collection, och The Last of Us Remastered, är visserligen de enda exklusiva spelen jag lirat på konsolen (minus The Last of Us-remastern, som jag dock spelat på PS3). Men det är spel som jag varmt kan rekommendera om du inte redan spelat dem.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Någon som vet hur man ändrar nat type på PS4?

Har Nat typ 3 vilket kan sega ner diverse funktioner som jag förstått det.


Det där kan vara en jävla djungel. Det beror på vad du har för 'typ' av IP-adress tilldelad av din internetleverantör. Har själv försökt öppna portar i min ASUS RT-AC68U sedan jag skaffade PS4, men fick det aldrig att fungera. Jag öppnade rätt portar men PS4:an rapporterade Nat Typ 3 likförbannat.
Det visade sig sedan att jag hade en privat IP-adress, dessa går det inte att öppna portar på. Jag hörde av mig till min internetleverantör och frågade om de kunde öppna portarna åt mig på sitt håll, men det de då gjorde var att omvandla min "privata" IP till en publik IP istället. Då kunde jag öppna portar och vips så har jag Typ 2.
Detta löste även alla onlinebekymmer jag hade med min New 3DS och WiiU, nu fungerar de klockrent online.

För som du säger, Nat Typ 3 är striktare och kan begränsa trafiken. Egentligen påverkade det inga av funktionerna för mig personligen på min PS4 (men av ren princip ville jag ha Typ 2). Däremot slog Nat Typ 3 ut alla mina Nintendoprodukter, de var fullständigt omöjliga att spela online på (men jag kom åt internet/eShop o.s.v.).

På tal om inget, om ni är sugna på att skaffa ny mobil, Sonys senaste flaggskepp Xperia XZ, så har Halebop en schysst deal där man får nya PS4 Slim för 1200:-
https://shop.halebop.se/mobiltelefoner/sonymobile/xperia-xz-ps4
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Har någon annan haft problem med att logga in till PSN på PS4 under dagen? Jag får error kod WS-37397-9???
Remember, kids - it's only illegal if you get caught!
  • 0
Tjena jag har ett problem...
1. Köpte/laddade ner paketet COD infinite och remastered..
2. Blev av någon anledning permanent bannad på mitt konto (vet inte varför)
3. Skaffade mig ett nytt konto.
4. Nu är spelen låsta till det bannade kontot med någon licens??
5. Jag vill med mitt nya konto få tillgång till mina köpta spel? Hur?
6. Jag behöver inte ha mitt bannade konto, så ringa Playstation på måndag är ett alternativ men är det ett måste??

PSN har med andra ord stulit mina spel.. om man jämför det med att jag istället skulle ha spelen på skiva.......
Kan någon snäll själ hjälpa mig??
Mvh Jonton
  • 0
Citerar Jonton:
Tjena jag har ett problem...
1. Köpte/laddade ner paketet COD infinite och remastered..
2. Blev av någon anledning permanent bannad på mitt konto (vet inte varför)
3. Skaffade mig ett nytt konto.
4. Nu är spelen låsta till det bannade kontot med någon licens??
5. Jag vill med mitt nya konto få tillgång till mina köpta spel? Hur?
6. Jag behöver inte ha mitt bannade konto, så ringa Playstation på måndag är ett alternativ men är det ett måste??

PSN har med andra ord stulit mina spel.. om man jämför det med att jag istället skulle ha spelen på skiva.......
Kan någon snäll själ hjälpa mig??
Mvh Jonton


Dina spel är låsta till det konto du var inloggad på vid köpet, i detta fallet det bannade kontot. Det bästa du kan göra i denna situation är att höra av dig till Playstations support
  • 0
Jag uppgraderade alldeles precis nyss från PS3 till PS4 Pro. Har alltså inte haft en PS4 alls förut. Nu sitter jag här med en drös riktigt bra PS3-spel och fattar så klart att de inte är kompatibla, men har hört att man eventuellt kan ange streckkoden på PS3-spelen och sedan streama dem eller ladda ner dem digitalt till PS4:an, stämmer det? Eller är det bara att ägna större delen av söndagen till att härja runt på Blocket och slumpa bort dem?
  • 0
Okej tackar straholic!
Finns det någon chans att återfå spelen trots bannet?
Att dom öppnar upp kontot igen så jag kan flytta licenserna till ett nytt konto eller liknande ?
mvh
  • 0
Citerar johnnyr:
Jag uppgraderade alldeles precis nyss från PS3 till PS4 Pro. Har alltså inte haft en PS4 alls förut. Nu sitter jag här med en drös riktigt bra PS3-spel och fattar så klart att de inte är kompatibla, men har hört att man eventuellt kan ange streckkoden på PS3-spelen och sedan streama dem eller ladda ner dem digitalt till PS4:an, stämmer det? Eller är det bara att ägna större delen av söndagen till att härja runt på Blocket och slumpa bort dem?


Det där med streckkoderna stämmer tyvärr inte. Så att sälja PS3-spelen är nog en bra idé, vill man lira PS3-spel på en PS4 idag så får man köpa remasters.

Citerar Jonton:
Okej tackar straholic!
Finns det någon chans att återfå spelen trots bannet?
Att dom öppnar upp kontot igen så jag kan flytta licenserna till ett nytt konto eller liknande ?
mvh


Ingen orsak, så lite så!
Angående kontot och spelen så vet jag inte riktigt, då jag aldrig har råkat ut för det själv.

Det låter ju dock lustigt att man permabannas bara för att man köper ett spel, så hör av dig till den svenska Playstation-supporten (ring om möjligt) så kan dem säkert hjälpa dig.
  • 0
Hej alla. Jag tänkte haka på gamestops erbjudande om att byta in ps4 mot ps4 pro men är det någon som vet hur pass hårda det är med skicket på inbyteskonsolen? Min konsol fungerar felfritt men jag har en liten fläck (nästan som en fettfläck) på ovansidan och vad än jag provar så går den inte bort. Någon som har erfarenhet av nåt liknande? Tacksam för svar.
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
Citerar John_Peter:
Hej alla. Jag tänkte haka på gamestops erbjudande om att byta in ps4 mot ps4 pro men är det någon som vet hur pass hårda det är med skicket på inbyteskonsolen? Min konsol fungerar felfritt men jag har en liten fläck (nästan som en fettfläck) på ovansidan och vad än jag provar så går den inte bort. Någon som har erfarenhet av nåt liknande? Tacksam för svar.


Mig veterligen så är dem rätt strikta vad gäller skick. Min kompis testade med någon sprit när han hade en fettfläck på sin konsol.
  • 0
Idag kostar ps4 slim 2290 kr på cdon och ps4 pro 3990 kr. Har ingen ps4 och kan inte bestämma mig för vilken jag ska ha. Det är ändå 1700 kr i skillnad. Har en full-hd tv och vet inte om det kommer vara värt att betala så pass mycket mer. Vad tycker ni?
"Love is destructive for the ego"
  • 0
Tycker du ska välja en Playstation 4 Slim då din TV varken har 4K eller HDR.
  • 0
Blir "tvungen" att skaffa en Playstation 4 nu då Last of us 2 visades. Undrar bara har ni här några andra bra exempel på spel kommande eller släppta.

Tänker även Uncharted 4, Horizon, God of war, FFVII remasterd och nya FFXV.
Någon som har tips på annat spännande jag ej kan hitta på pc?

Gillar även små spel som jag körde till ps3 som Journey, Flower och liknande.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Swayer:
Blir "tvungen" att skaffa en Playstation 4 nu då Last of us 2 visades. Undrar bara har ni här några andra bra exempel på spel kommande eller släppta.

Tänker även Uncharted 4, Horizon, God of war, FFVII remasterd och nya FFXV.
Någon som har tips på annat spännande jag ej kan hitta på pc?

Gillar även små spel som jag körde till ps3 som Journey, Flower och liknande.


• The Last Guardian
• Infamous: Second Son
• Nathan Drake Collection (de tre första Uncharted-spelen)

  • 0
Citerar Straholic:
• The Last Guardian
• Infamous: Second Son
• Nathan Drake Collection (de tre första Uncharted-spelen)


Tack för tipsen, Last Guardian måste jag kolla in. Infamous kan vara intressant. Gilla de äldre.
Collection tror jag nog att jag skippar. kört de gamla redan och kommer ihåg de rätt väl.

Förresten någon som vet om det finns någonstans för ett nytt motorstorm?
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Swayer:
Citerar Straholic:• The Last Guardian
• Infamous: Second Son
• Nathan Drake Collection (de tre första Uncharted-spelen)

Tack för tipsen, Last Guardian måste jag kolla in. Infamous kan vara intressant. Gilla de äldre.
Collection tror jag nog att jag skippar. kört de gamla redan och kommer ihåg de rätt väl.

Förresten någon som vet om det finns någonstans för ett nytt motorstorm?



Inget nytt Motorstorm på gång. Minns jag inte helt fel så gick studion ikull för nåt år sedan.
"There will be anoher time"
  • 0
Okej typiskt :/
Motorstorm och Burnout var de bil spel jag gilla och båda verkar slutat tillverkas. snyft


Men just någon som testat ps vita remote play utanför hemmet? Där man kan koppla ps vitan till mobil internet eller annat wifi.

Hur bra funkar det? Måste ju va förseningar tänker jag, men hur märkbara är de?
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Hej allesammans! Inte varit aktiv här på Gamereactor på ett tag. Vad ser folket fram emot för spel nu 2017? Jag känner mig av någon anledning helt vilsen i spel-djungeln!
My name is Jeff.
  • 0
Citerar samskogan:
Vad ser folket fram emot för spel nu 2017?


Själv ser jag fram emot Horizon zero dawn, Ghost recon wildlands, Mass effect andromeda och God of war.
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!