Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Är det någon mer som inte kan läsa media på extern HD efter uppdateringen för någon vecka sen?
Har funkat kannon innan sista uppdateringen.
USB minne funkar men inte extern HD för media
  • 0
Som en ny ägare till en Xbox One. Vad har ni för tips och tricks till en som faktiskt är nybörjare?

- Allt är uppdaterat inklusive handkontroll.
- Extern HDD är redan inkopplad.
- Alla digitala spel är installerade.
"Playstation VR. Ett jävligt dyrt bokställ" - Nördigt. Episode 222. Ajjj.
  • 0
Citerar Freeman79:
Vad har ni för tips och tricks till en som faktiskt är nybörjare?


Kör TV(eller annat kul som chromecast) genom HDMI in så att du kan köra bild i bild med ett spel.

Ta hem appar som youtube, netflix osv.
  • 0
Tack för tipsen!

Blev en 500GB med Fifa 16 samt Halo 5 för 3289:- på cdon. Samt lite extra gott som handkontroll, play and charge, extra spel osv.

Tack!
Respect!
Citerar Danne89:
Slutsålda.


Typiskt :/ Nåja de kanske sänks igen. Har själv köpt ett annat headset annars hade jag knipt det där medan det fanns.
  • 0
  • Beer
  • Beer
Någon som har laddat ner ark survival evolved? har inte ploppat upp för mig än.
amerikanarna och britterna har det redan, vill ha nu!!
  • 0
God eftermiddag!

Är det någon som haft problem med att starta sina spel på Xbox One konsolen? Får upp ett meddelande om att det tar längre tid än vanligt, sen kommer man ut på dashborden igen.
  • 0
Citerar Beer:
Någon som har laddat ner ark survival evolved? har inte ploppat upp för mig än.
amerikanarna och britterna har det redan, vill ha nu!!

Jag har samma problem, hittar inte det i Marketplace trots att jag sökt efter både "Ark" och "Ark Survival Evolved"...hjälp någon?
There ain't no rest for the wicked
  • 0
Citerar Silverwind:
Jag har samma problem, hittar inte det i Marketplace trots att jag sökt efter både "Ark" och "Ark Survival Evolved"...hjälp någon?

Det är inte släppt i Sverige ännu.

https://www.reddit.com/r/playark/comments/3xhxqm/ark_survival
_evolved_dev_team_ama/cy4t4je?context=10000


Konstigt då jag ser andra Game Preview-spel... Så jag vet inte varför. :/
  • 0
Battlefield 4 Premium Edition för 197 kronor för Xbox One. Datapryl.se

Tillagt 2016-01-20 15:11:
98 kr om du bor i Landskrona. (frakt till butik)
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Citerar Beer:
Någon som har laddat ner ark survival evolved? har inte ploppat upp för mig än.
amerikanarna och britterna har det redan, vill ha nu!!


Citerar Silverwind:
Jag har samma problem, hittar inte det i Marketplace trots att jag sökt efter både "Ark" och "Ark Survival Evolved"...hjälp någon?


Citerar Danne89:
Konstigt då jag ser andra Game Preview-spel... Så jag vet inte varför. :/


Ställ in din Xbox One på UK. Gå sedan in på https://store.xbox.com/en-GB/Xbox-One/Games/ARK-Survival-Evo
lved/70e3ab21-a3ba-4946-82e9-df7b5a72e363
(viktigt att du är inloggad på xbox hemsida och sedan inne på den Engelska hemsidan. Om din webbläsare ställer om det till den svenska kan du gå längst ner på länken och ställa om landet manuellt. Men glöm inte bort att logga in efter du gjort detta.
Sedan är det bara att köpa spelet via deras hemsida. Om du inte kan genomföra köpet måste du ställa om dina kortuppgifter, och ange en Engelsk adress. Spelar ingen roll vilken.
När du sedan köpt spelet är det bara att gå in på "My games & Apps" och längst till höger finner du ARK som ett icke installerat spel. Starta installationen och när den är klar kan du byta tillbaka till svenska om du vill.
  • 0
Sen det kom en uppdatering här om dagen (preview program) så har jag inte kunnat gå in på fliken till vänster(vänner och allt det dära). Bilden blir bara lite mörkare sen kommer den aldrig upp. Någon mer som upplever detta?
  • 0
Citerar williamcool:
Sen det kom en uppdatering här om dagen (preview program) så har jag inte kunnat gå in på fliken till vänster(vänner och allt det dära). Bilden blir bara lite mörkare sen kommer den aldrig upp. Någon mer som upplever detta?

Testat stänga av maskinen (hålla in power-knappen) och sen dra ur strömmen i 30 sekunder?
  • 0
Citerar Danne89:
Citerar williamcool en det kom en uppdatering här om dagen (preview program) så har jag inte kunnat gå in på fliken till vänster(vänner och allt det dära). Bilden blir bara lite mörkare sen kommer den aldrig upp. Någon mer som upplever detta?
Testat stänga av maskinen (hålla in power-knappen) och sen dra ur strömmen i 30 sekunder?


Löste det på annat sätt. Jag har haft High contrast inställningen aktiverad sen den kom. Nu när jag stängde av den så funkade det fint.
Hej

Mitt guld går ut nu om en vecka och tänkte fylla på det. Jag hittade det relativt billigt på xboxlivecodes.se, är det någon som har någon erfarenhet av att beställa xbox live koder därifrån? Fungerar det bra eller dåligt?

tack på förhand.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Citerar Ronaldinho:
Hej

Mitt guld går ut nu om en vecka och tänkte fylla på det. Jag hittade det relativt billigt på xboxlivecodes.se, är det någon som har någon erfarenhet av att beställa xbox live koder därifrån? Fungerar det bra eller dåligt?

tack på förhand.


Inte testat. Men har kört cheapxboxlivecodes.com ett par år utan problem. Några tior billigare än sidan du nämnde (om jag räknat rätt) för 12 månaders i alla fall
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Citerar hebbe94:
Citerar Ronaldinho:Hej

Mitt guld går ut nu om en vecka och tänkte fylla på det. Jag hittade det relativt billigt på xboxlivecodes.se, är det någon som har någon erfarenhet av att beställa xbox live koder därifrån? Fungerar det bra eller dåligt?

tack på förhand.

Inte testat. Men har kört cheapxboxlivecodes.com ett par år utan problem. Några tior billigare än sidan du nämnde (om jag räknat rätt) för 12 månaders i alla fall


Tack för svar. Ska kika in på den sidan då.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Någon som vet när The Division betan startar imorgon svensk tid?
Citerar Danne89:
Någon som vet när The Division betan startar imorgon svensk tid?


Den är igång nu!

Någon som vill ha en lagkamrat? ;)
  • 0
Betan hade exakt samma missions som alphan, vad synd. :/
  • 0
När släpps Fortified egentligen? Trodde det släpptes i onsdags...
  • 0
är ute efter att spela forza horizon 2 då man laddat ner lite till de.. men har i timmar letar förgäves och kan inget annat att konstatera att skivan är spårlöst försvunnen! kan man på något sätt ladda ner de & köra på xboxen?
  • 0
Citerar taveljohan:
är ute efter att spela forza horizon 2 då man laddat ner lite till de.. men har i timmar letar förgäves och kan inget annat att konstatera att skivan är spårlöst försvunnen! kan man på något sätt ladda ner de & köra på xboxen?


Du kan ju alltid köpa det i Store om du inte hittar skivan. Om det är det du menar. =)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!