Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Forza 5 är ibland så långt upp i sin egna röv att jag blir irriterad.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Men nu börjar jag tycka om det...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Fcik min one igår titanfallbundlen plus ryse för 4200 .Fixade allt problemet är att vi flyttat o kör mobilt bredband så tankade spel och updates hela natten så fick pilla i menyerna hela natten haha..Idag jobbar man och tro fan inatt så kommer en ny uppdatering till boxen läste jag samt en till uppdatering till handkontrollen släpps vid midnatt amerikansk tid.Fint med uppdateringar,Bara man får spela nån jäkla gång Är hur som haver sjukt nöjd med min konsoll .
Krieg!!
  • 0
Hur använder man visa kort till one? Funkar inte för mig när jag ska välja region där sverige inte finns, väljer då Storbritannien sen när jag ska skriva i postnumret står det att det inte finns.
  • 0
Citerar sture127:
Hur använder man visa kort till one? Funkar inte för mig när jag ska välja region där sverige inte finns, väljer då Storbritannien sen när jag ska skriva i postnumret står det att det inte finns.


Du måste skriva in ett postnummer från storbritannien.

Gör så att du kopplar ditt kort till Paypal, sen går du in på Microsofts hemsida, väljer UK, skriver in en adress från till exempel London och länka ditt Paypal dit.

Jag tog adressen för Microsofts högkvarter i London och skrev in.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Välj USA. Jag bytte från UK till USA och det är mycket billigare,. Du behöver bara ett postnummer från USA som du då knyter till ditt kreditkort. Välj en stat som inte har skatt på nerladdningsbara varor t.ex North Dakota.

Jag ångrar inte en sekund jag bytte då jag nu köper spel för 380 SEK istället för 580 eller mer det blir när man betalar i Pund.
  • 0
Citerar McFluff:
Välj USA. Jag bytte från UK till USA och det är mycket billigare,. Du behöver bara ett postnummer från USA som du då knyter till ditt kreditkort. Välj en stat som inte har skatt på nerladdningsbara varor t.ex North Dakota.

Jag ångrar inte en sekund jag bytte då jag nu köper spel för 380 SEK istället för 580 eller mer det blir när man betalar i Pund.


Tänk bara på att digitala köp och DLC kan vara regionslåsta. Fysiska spel fungerar utmärkt men det kan uppstå krångel att ha det utanför en PAL-region, hur mycket man än känner sig lycklig över att spara lite cash.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Tänk bara på att digitala köp och DLC kan vara regionslåsta. Fysiska spel fungerar utmärkt men det kan uppstå krångel att ha det utanför en PAL-region, hur mycket man än känner sig lycklig över att spara lite cash.

Men det lär nog aldrig finnas en riktigt bra anledning att byta från us till något annat.
Yeah!
  • 0
Citerar Tramblin:
Men det lär nog aldrig finnas en riktigt bra anledning att byta från us till något annat.


Beror på hur snål/fattig man är såklart eller om man struntar i sådant som regionslåsta Netflix-konton.
Själv stödjer jag lokala marknader och känner mig inte desperat nog att riskera trubbel med vare sig lokala spel eller DLC. Så fort Xbox One släpps i Sverige så byter jag över hit från UK.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Beror på hur snål/fattig man är såklart eller om man struntar i sådant som regionslåsta Netflix-konton.
Själv stödjer jag lokala marknader och känner mig inte desperat nog att riskera trubbel med vare sig lokala spel eller DLC. Så fort Xbox One släpps i Sverige så byter jag över hit från UK.

1. US får en hel del grejer före EU så man slipper vänta några dagar extra.
2. Du oroar dig i onödan.
Yeah!
  • 0
Citerar Tramblin:
1. US får en hel del grejer före EU så man slipper vänta några dagar extra.
2. Du oroar dig i onödan.


1. Vad gäller spel är det sällan markanta skillnader. Två-tre dagar överlever man.
2. Nej, som konsument är det min skyldighet att oroa mig och se till att det inte biter mig i röven senare.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hur fungerar det när one släpps i sverige? Är det bara att byta från uk till Sverige då?
  • 0
Citerar sture127:
Hur fungerar det när one släpps i sverige? Är det bara att byta från uk till Sverige då?


Enligt supporten jag chattade med så var det så enkelt när det väl är dags.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Missing Avatar
  • snot
Varför byta överhuvudtaget? Lika bra att ha sitt konto reggat på en stat i USA med låg skatt så är saken klar. Jag köper idag spel för amerikanska priser, DVS hälften av vad det kostar i Sverige.
Rediscover Communication
  • 0
Citerar snot:
Varför byta överhuvudtaget? Lika bra att ha sitt konto reggat på en stat i USA med låg skatt så är saken klar. Jag köper idag spel för amerikanska priser, DVS hälften av vad det kostar i Sverige.


Självklart kan man göra det. Själv stödjer jag det land jag bor i som marknad och vill att det ska vara så köpstarkt som möjligt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • anob
  • anob
om man behåller usa som sitt land kommer inga framtida appar som såklart är regions låsta att fungera



nån som provat köpa färdiga kort för att föra in pengar på sitt konto ?


om man väljer att använda sitt xbox360 konto är det kört att använda xbox360 online då ?
nån som testat ?
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar McFluff:Välj USA. Jag bytte från UK till USA och det är mycket billigare,. Du behöver bara ett postnummer från USA som du då knyter till ditt kreditkort. Välj en stat som inte har skatt på nerladdningsbara varor t.ex North Dakota.

Jag ångrar inte en sekund jag bytte då jag nu köper spel för 380 SEK istället för 580 eller mer det blir när man betalar i Pund.

Tänk bara på att digitala köp och DLC kan vara regionslåsta. Fysiska spel fungerar utmärkt men det kan uppstå krångel att ha det utanför en PAL-region, hur mycket man än känner sig lycklig över att spara lite cash.


Jag har spel köpta från uk och USA. Bägge funkar på bägge regioner.
  • 0
Citerar McFluff:
Jag har spel köpta från uk och USA. Bägge funkar på bägge regioner.


Pratar du digitalt eller fysiskt nu?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar snot:
Varför byta överhuvudtaget? Lika bra att ha sitt konto reggat på en stat i USA med låg skatt så är saken klar. Jag köper idag spel för amerikanska priser, DVS hälften av vad det kostar i Sverige.


Finns redan rapporter om användare som fått sina nerkladdade spel annullerade så att avfärda oro som nonsens är helt fel. Ms kan närsomhelst regionslåsa sitt digitala material för alla som inte har proxy.
GT: sir erik89, högst gamerscore i Sverige på Xbox one
  • 0
Ny update (xb_rel_1404.140411-1830) på gång för oss som är med i preview-programmet:

- Ongoing fixes and adjustments to the user interface.

- A new fix for consoles previewing the update to address an issue where the Blu-ray drive may fail to wake up after coming out of standby. This issue can result in the "Do you own this game or app? (0x87de07d1)" error when a disc is already in the drive.

- A fix for an issue affecting consoles previewing the update where booting from energy saving mode can take longer than normal.

- A fix for an issue affecting consoles previewing the update where waking the console from standby with the "Xbox, on" voice command can take longer than normal to process.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Finns det ngn lista över exklusiva spel som har släppts/är bekräftade ska släppas till xbox1? Jag är i valet och kvalet över vilken maskin jag ska köpa...
  • 0
d

Tillagt 2014-04-20 19:09:
köpte precis en xbox one. Undrade om någon ville dela med sig sitt gamertag? har inge spel, men kommer köpa plants vd zombies snart Undra om någon vet om det går att köpa från amerikanska marketplace om den e registrerad i den regionen
  • 0
adda mig heter tattoogamer1985
  • 0
Undrar om någon har koll på detta....

Det är så att jag har Live Guld på min 360, prenumererar så det dras från Autogiro på mitt bankkonto.

Och jag kommer köpa en One inom en snar framtid, påverkar mitt betalningssätt av mitt Guld-konto flytten från 360 till One något?

Eller är det bara om jag ska köpa saker med mitt kreditkort som spel/nedladdningsbara innehåll jag måste pilla med Uk/Usa adresser som vägadress?
The rise of evil
  • 0
undrade också en sak om jag köper ett spel från amerikanska marketplace kommer jag sedan kunna använda spelet när jag byter region till sverige när det sedan kommer ut
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!