Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Nå folk som fortfarande spelar Titanfall? Lägg gärna till mig isåfall. Trolleri heter jag.
"There will be anoher time"
  • 0
Någon som kör US-store och testat EA Access? Det dök upp i min butik idag iaf men har inte orkat hålla på med att lägga till kreditkortet än. 35 spänn i månaden låter ju rätt nice. Jag som är sugen på lite BF4 i väntan på Destiny
www.trinet.se
  • 0
låter ju som ett bra pris tycker jag med.!
nån som vet hur man lyckas lägga till konto/paypal och få det att funka??
  • 0
Jag aktiverade och köpte 1 år igår av EA Access, dock fungerade det inte att köpa via paypal så körde kortet istället...
Finns som sagt bara 4 spel att spela just nu, och de äger jag redan på PS4an...men kommer kommer köra FIFA 14 och BF4 på X1 snart då en del polare har dessa på sin X1
  • 0
men hur dick du till kortet! vill inte funka på min:-/
måste både konsolen å min användare stå på usa?
och vad ska jag skriva för adress?
  • 0
Få se om man inhandlar Ea accsess senare när de kommer lite mer spel. just nu är de lite tunt
  • 0
Jag testade till slut igår och för 37 spänn fick jag tillgång till 3 fler spel än de jag har och som jag faktiskt vill spela också. Detta är mest i väntan på att spelhösten ska dra igång den 9:e September.

Vad det gäller kreditkortet så står det tidigare i tråden. Använd dina egna uppgifter, till och med street fungerar. När det kommer till State: New York Zip: 10007 Telefon: Jag körde med Xbox-supportens egna US-nummer och det fungerade
www.trinet.se
  • 0
Hur många här har beställt en svensk xbox one och väntar ivrigt på den 5e sept?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Hur många här har beställt en svensk xbox one och väntar ivrigt på den 5e sept?


Här är en av dem. Har beställt två stycken xbox one day edition black box samt två extra handkontroller och två nhl 15 (den ena är till min kompis). Snart så
  • 0
Citerar Teddycore:
Hur många här har beställt en svensk xbox one och väntar ivrigt på den 5e sept?


Jag! Gamestop ringde igår och berättade att dom var tvugna att boka om min för att alla förbokningar nu blir bundlar så jag fick välja på Forza Horizon 2/Fifa 15 eller Destiny. Det blev den sistnämnda och ytterligare 200 kronor billigare än innan tydligen. Neat.
Entering zero gravity
  • 0
Sweet
Jag beställde Xbox One med Forza 5 och Fifa 15 för 3999kr
Nice price!
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Flera av er har säkert köpt här ifrån innan men riktigt bra sida kan starkt rekommendera den!
https://www.g2a.com/r/ibraalliance
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Vet inte riktigt när det hände, men jag märkte i alla fall idag att det numera går att ladda hem Xbox One Smartglass-appen (dock finns bara beta-versionen av någon anledning) från Google Play Store i Sverige. Oklart om den finns på App Store/Windows-Phone-Tjofräset men jag förmodar att detsamma gäller även för dessa?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.xbox
one.smartglass.beta
Mastodontfilms-Mats
  • 0
Tjena alla,

glad snubbe ny i forumet här med en Xbox One sedan global release. Väldigt nöjd med den, speciellt efter antalet förbättringar och optimeringar till OS som var, för att vara krass, svag vid release.

Vore lite gött med lite vänner på den dock som spelar Titanfall, Fifa och lite annat gott! Adda mig om ni vill! GT: Asylumkeeper
  • 0
via mobil

Har också en Xbox one med FIFA 15 och Forza bokad
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Har också bokad på mediamarkt Xbox one med FIFA 15 och Forza med kinect.
  • 0
Bara jag som har problem med att få igång vissa spel?

Ryse fungerar inte alls, låter ingenting om xboxen när jag sätter i skivan, sedan stod det att skivan inte kunde läsas, trots att det inte finns mikroskopiska små repor ens..

Håller på att installera om spelet just nu och hoppas att det hjälper...

Lite annat skumt, Game DVR har tokryck, den spelar in klipp hela tiden av sig själv, hur får jag stopp på detta??

Ibland när jag loggar in och sätter i en skiva så stänger xboxen av sig själv, whut the fuck?

Annars älskar jag maskinen, lite trögt med så stora uppdateringar och liknande men spelen är ju roliga iallafall!
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Köpte EA Access 1 års prenumeration och är galet nöjd! Visst är utbudet lite blekt just nu. Men de spel som finns har jag inte och ville faktiskt spela FIFA, Peggle 2 och BF4 (kört PC redan). Sistnämnd är jag ändå imponerad hur bra det ser ut på Xbox One.

Hoppas hoppas! Att man får köpa NHL 15 billigare när det är dags! Eller varför inte ingå i Access? Nja lite för tidigt för de, vi får nog äldre titlar gissar jag på. Men 205kr för ett helt år är bra deal enligt mig.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Ja EA Access var förvånansvärt billigt måste jag säga. Ska bli intressant att se vilka spel som kommer läggas in i valvet.

Egentligen så är det inte mycket alls som kan det eftersom EA endast har UFC, Titanfall, NBA 14, Need for Speed och Plants vs Zombies släppta på X1 hittills (exklusive de som redan finns i valvet). Kanske Titanfall för att boosta DLC försäljningen?

Skulle gissa att de väntar med att uppdatera tills de ser hur försäljningen av deras spel går efter lanseringen i 'tier 2' länder.
  • 0
Ingen som spelar Diablo 3? Känns som det perfekta tidsfördrivet fram till dess att Destiny släpps.
"There will be anoher time"
  • 0
Någon som kan rekommendera ett bra headset till xbox one? Och varför behöver man ha den dära adaptern till kontrollen för att headset ska fungera? Det verkar vara ivägen..
  • 0
Citerar Teddycore:
Citerar Savagemessiah:Bara jag som har problem med att få igång vissa spel?
Kan du ha blivit drabbad av detta?
Bugg i systemet gör Xbox One-skivor oläsbara.
http://feber.se/spel/art/307216/bugg_i_systemet_gr_xbox_oneski/


Nä, alla andra spel fungerar utmärkt, ryse är det enda som bråkar, det går ibland efter 267 försök ungefär..
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Citerar knutte123:
Någon som kan rekommendera ett bra headset till xbox one? Och varför behöver man ha den dära adaptern till kontrollen för att headset ska fungera? Det verkar vara ivägen..


Det officiella headsetet ifrån Microsoft (inte det som följer med) är alldeles utmärkt!!
Kostar under 1000-lappen och täcker alla mina behov på X1, tittar dock inte film på den...
  • 0
Citerar knutte123:
Någon som kan rekommendera ett bra headset till xbox one? Och varför behöver man ha den dära adaptern till kontrollen för att headset ska fungera? Det verkar vara ivägen..


Det finns två licenserade headset XO Four och XO Seven. Det är 2.0 lurar. Adapter medföljer dessa. Adaptern behövs till dessa då ljudet går genom handkontrollen.

Det står att Xo Seven är 5.1 men X1 stödjer inte detta. vet inte om de jobbar på det dock.

Headset som använder optisk ut ex. Ear Force X42, Px4, Xp400, PX51 o.s.v behöver inte adaptern för att leverera ljud då det gör det från en annan källa.
Men vill du kunna chatta så behöver du den.
Annars fungerar de flesta headset om du har adaptern. Både chatt och ljud.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!