Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar Bigest:
ok. Pågrund av priserna antar jag?


Nej. Jag kan inte använda mitt Kinect längre.
Och Friends är översatt till "Kompisar".
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Bigest:ok. Pågrund av priserna antar jag?

Nej. Jag kan inte använda mitt Kinect längre.
Och Friends är översatt till "Kompisar".


Förstår inte riktigt ditt klagande på att friends är översatt till kompisar. Du tycker att det ser töntigare ut eller what?
  • 0
Citerar Bigest:
Förstår inte riktigt ditt klagande på att friends är översatt till kompisar. Du tycker att det ser töntigare ut eller what?


Mjaoe. Det känns mera så... Oseriöst med "kompisar" istället för vänner eller vänlista. Ingen stor grej, men jag lär garanterat hitta fler sådär översatta saker.

Om jag hade fått ha kvar systemspråket på engelska hade jag haft det,
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Citerar williamcool:
Citerar Silentrack:Jag har inte bytt in det än men har bokat det, själva kampanjen börjar första september eller man kan byta in sakerna då. hoppas ja inte säger fel men bäst att förhandsboka det nu o sen byta in det första,
hoppas det inte vart för krångligt nu men det var de sa till mig igår, hur som helst kommer bytet ske i Norrköping men det ska ju gälla alla gamestop butiker

Fasen va najs, så bordr man göra då man tjänar på't. Men vad för xbox one är det man kan köpa när man får rabatten?

Fundera på en annan sak, går det över huvud taget få sålt ett 360 på blocket? Liksom vem köper ett 360 nu?


Jag köpte ett här om dagen enbart för att spela Borderlamds 2 med bror. Tänkte vänta med xbone till efter jul.
  • 0
Tror jag behåller min nuvarande plats och tjäna några kronor på digitala spel >_<
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Aurahead:
Tror jag behåller min nuvarande plats och tjäna några kronor på digitala spel >_<


Kommer antagligen också göra det. Har dock funnits rykten att man kan bli bannad för det. Tror ni det finns några belägg?
  • 0
Citerar Galdir:
Citerar Aurahead:Tror jag behåller min nuvarande plats och tjäna några kronor på digitala spel >_<

Kommer antagligen också göra det. Har dock funnits rykten att man kan bli bannad för det. Tror ni det finns några belägg?


Förmodligen för att då finns konsolen rent logiskt o "fungerande" i vårt land men MS så väl mellan fingrarna med 360n med ?? fast då var det ett jobbigare moment att hålla på med extra konton etc.

Det jag undrar är kommer vi ha allt som redan finns i USA bortsett från att Hulu etc försvinner ersätts ?? Netflix har ju varit svenskt hela tiden men kommer vi ha bra app utbud ?? . O kommer vi ha billigare spel i store det har varit en av orsakerna att jag ej handlat mer än Dead Rising på skivan. Jaa sen att det kändes sjukt märkligt att det tog mer eller mindre lika lång tid att installera från skiva som digital nerladdningen. ^^
In life, only death is certain But time and where is clueless.
  • 0
Hur lång är HDMI-kabeln som följer med?
  • 0
Är det nån av er som äger en X1 som använder xbox one smartglass appen?
Verkar rätt cool
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Gör det nånting om Xbox 360 är utan kartong när man byter in den? Samt saknar komposit kabel, skickar med HDMI XD

Tillagt 2014-08-31 19:16:
Citerar SWEJunkhead:
Hur lång är HDMI-kabeln som följer med?

Om jag inte minns fel, ca 1.5m
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
  • Beer
  • Beer
Citerar Galdir:
Citerar Aurahead:Tror jag behåller min nuvarande plats och tjäna några kronor på digitala spel >_<

Kommer antagligen också göra det. Har dock funnits rykten att man kan bli bannad för det. Tror ni det finns några belägg?


Alla mina kompisar och jag själv är skrivna som amerikaner, har köpt typ alla mina spel till One digitalt samma gäller mina pollare men jag har inte hört av någon som blivit bannad för de. Man betalar för spelet så tror inte på dom rykterna..
  • 0
Citerar Beer:
Citerar Galdir:Citerar Aurahead:Tror jag behåller min nuvarande plats och tjäna några kronor på digitala spel >_<

Kommer antagligen också göra det. Har dock funnits rykten att man kan bli bannad för det. Tror ni det finns några belägg?

Alla mina kompisar och jag själv är skrivna som amerikaner, har köpt typ alla mina spel till One digitalt samma gäller mina pollare men jag har inte hört av någon som blivit bannad för de. Man betalar för spelet så tror inte på dom rykterna..

Samma här, har gjort så här till Xbox 360 också och där har det aldrig varit några problem. Vet inte om folk hittar på för att dummas eller vad.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Beställde just min Day 1-edition på dustin för 3700 med studentrabatt. Läste även just nyheten nånstans om att man kommer kunna spela upp mkv-filer i mediaspelaren, blir mer och mer nöjd med mitt beslut.
WARNING, Erwin Schrödinger will kill you like a cat in a box... Maybe...
  • 0
Citerar lillsowi:
Beställde just min Day 1-edition på dustin för 3700 med studentrabatt. Läste även just nyheten nånstans om att man kommer kunna spela upp mkv-filer i mediaspelaren, blir mer och mer nöjd med mitt beslut.

Samma här!
Bara 3 dagar och 23 timmar tills det kommer!
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
via mobil

Skulle ju va sweet om cdon, och andra nätbutiker, skickade så man fick på torsdag! Hehe. Brukar ju oftast skicka spel 2 dagar innan release eftersom det tar 2 dagar upp till Norrland osv så alla får på release. Bor ju i mitten så brukar alltid få spel en dag innan release av den anledningen
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Citerar WesCan:
Skulle ju va sweet om cdon, och andra nätbutiker, skickade så man fick på torsdag!


Hoppas verkligen på detta! Har beställt via Cdon och brukar också alltid få spelen en dag innan release där. Vore hemskt om det skulle skickas så man inte får den innan helgen.
Scoreacek scores again
  • 0
köpte diablo 3 och en kontroll idag så jag och min kompis kunde spela hela kvällen. men nej.. nu vägrar mitt xbox köra skivan(första skivan jag köpt till den) och jag har nåt system update message att mitt xbox har blivit identifierat som en med disc error. står att jag måste skicka in min på lagning.

nån mer som fått så? har lust och kasta ut skiten genom fönstret
  • 0
Citerar WesCan:
Skulle ju va sweet om cdon, och andra nätbutiker, skickade så man fick på torsdag!

Jag frågade CDON och de sa att jag skulle få de på fredag.
Hoppas inte de missar sitt löfte och de kommer efter helgen
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
via mobil

@Teddyscore, så säger dom ju om spelen också, att de ska komma på releasedagen, men kommer nästan alltid dagen innan ändå. Så chansen finns ju ändå att man kanske får den på torsdag;)
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
3700 den kostar 3100 nu på dustin om du menar day one xboxet

Tillagt 2014-09-01 23:44:
glöm det jag skrev dom hade slut sålt på dom men kosta i allafall 3100 när jag beställde ;)
  • 0
Citerar WesCan:
via mobil

@Teddyscore, så säger dom ju om spelen också, att de ska komma på releasedagen, men kommer nästan alltid dagen innan ändå. Så chansen finns ju ändå att man kanske får den på torsdag;)

Hoppas!
Men jag vågar inte tro de ;)

Här är lite andra news: Inga röstkommandon på svenska på Xbox One
http://feber.se/spel/art/308011/inga_rstkommandon_p_svenska_p
_/
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Inte helt oväntat men allt snack om försening på grund av lokalisering var alltså bara rent skitsnack. Bra jobbat Microsoft.

Detta måste vara en av de sämst skötta releaserna någonsin vad det gäller en konsol...

Så ställer man in konsolen på svenska så förlorar man kanske det största användningsområdet för kinecten om man nu har en sådan.

Nej jag behåller gladeligen US och delstaten Oregon på min maskin vilket ger mig noll kronor i skatt på spelen

Destiny för 410 kronor? Ja tack!!
www.trinet.se
  • 0
Citerar Teddycore:
Här är lite andra news: Inga röstkommandon på svenska på Xbox One
http://feber.se/spel/art/308011/inga_rstkommandon_p_svenska_p
_/


Skrev det på förra sidan men ingen lyssnar
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Teddycore:Här är lite andra news: Inga röstkommandon på svenska på Xbox One
http://feber.se/spel/art/308011/inga_rstkommandon_p_svenska_p
_/

Skrev det på förra sidan men ingen lyssnar


Inte Kinect heller as it seems.
Entering zero gravity
  • 0
Bryr mig iofs ingenting om Kinect, ska inte köpa nån sån.
Men jag äter all info om xbox one just nu, längtar så sjuuuuk mkt till fredag!

Är det fortfarande ingen här som har en X1 som provat att koppla in sin digitalbox?
Finns det ingen som kollar på tv längre?...
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!