Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar Teddycore:
Finns det ingen som kollar på tv längre?...


Absolut inte.
WARNING, Erwin Schrödinger will kill you like a cat in a box... Maybe...
  • 0
Hej, jag har 501kr tillgodo på mitt xbox konto, om jag vill nu köpa ett nytt spel som kostar 599 så hur lägger jag till 100kr ?
  • 0
Vi som beställt en Xbox One Day One Edition, tror ni att det kommer stå "Day One 2013" på den som på alla andra eller har dom fixat det och bytt till 2014?

http://cdn5.windows7themes.net/wp-content/gallery/xbox-one-day-
one-edition-pictures/xbox-one-day-one-controller-pic.jpg
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Vi som beställt en Xbox One Day One Edition, tror ni att det kommer stå "Day One 2013" på den som på alla andra eller har dom fixat det och bytt till 2014?

http://cdn5.windows7themes.net/wp-content/gallery/xbox-one-day-
one-edition-pictures/xbox-one-day-one-controller-pic.jpg


Tror inte vi får något speciellt alls faktiskt, är väl mest pga dealen att få två spel som den kallas Day One. M$ borde isf ha sagt något om detta tycker man.
Scoreacek scores again
  • 0
Gick och förhandsbokade ett One idag Dom hade ett bra erbjudande på Game så jag slog till!

Ett xbox One + Destiny för 2000kr om man lämnar in ett xbox 360 250gb/320gb + 3 spel
  • 0
Hur snabbt fyller man upp 500gb?
Hur många spel är det typ?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
de går nå bra snabbt. installerar ju varje spel på hårddisken. Sen kommer ju alla uppdateringar.
uppdaterade sniper elite igår.
4,6 gig direkt.
  • 0
Ok, så hur många gig tar ett spel typ?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
destiny tar 40 gb
  • 0
Svår fråga nu.

Om jag ställer in min Låda på t.ex. Oregon USA som många rekommenderat. Kan jag då senare ha Viaplay appen på boxen? Kommer min XB etta ens att hitta denna?
  • 0
Chattade med cdon precis. De ville egentligen senast ha skickat ut dom idag, men pga av försening från leverantör så ska dom FÖRSÖKA få ut dom i tid, alltså till fredag. Låter ju nästan som att man kanske får den efter helgen. Och är det försening från leverantör så kan det ju va samma för andra. Skulle ju va sjukt trist om man inte fick den till i helgen när man är ledig. Får hålla tummarna... Skulle dom skickas imorn får ju iaf jag som bor i mellansverige den på fredag. Värre för dom som bor i norrland där det alltid tar en dag extra oftast.
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Citerar WesCan:
Chattade med cdon precis. De ville egentligen senast ha skickat ut dom idag, men pga av försening från leverantör så ska dom FÖRSÖKA få ut dom i tid, alltså till fredag. Låter ju nästan som att man kanske får den efter helgen. Och är det försening från leverantör så kan det ju va samma för andra. Skulle ju va sjukt trist om man inte fick den till i helgen när man är ledig. Får hålla tummarna... Skulle dom skickas imorn får ju iaf jag som bor i mellansverige den på fredag. Värre för dom som bor i norrland där det alltid tar en dag extra oftast.

Många som blev nyfikna nu - 72 minuters kö till cdon's chatt...
Hoppas man får den på fredag som lovat... Bor man i Sthlm borde de väl gå kan man tycka.
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
via mobil

@teddyscore
Chattar du med som kan ju ju gärna luska ut om det är garanterat att de skickar imorn. Funderar nästan på att avbeställa och åka till Elgiganten och köpa en för 3790kr med Ryse och en kontroll på köpet. Ifall de inte ens lyckas skicka iväg imorn pga förseningen. Vill ha min till helgen när man faktiskt har chans att spela en del. Just orden försenad och försöka får en att tänka att de kanske inte ens får iväg imorn. har själv jobbat på en elektronikkedja så vet vad de orden ofta innebär haha
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Nu snackade jag med Viktor på cdon ang försening, han skrev:

"Viktor: I dagsläget har vi inte hört någonting om att konsolen skulle vara försenad, så du behöver inte vara orolig!"

Är du helt säker?

"Viktor: Jag har inte hört någonting om att det skulle vara försenat, vid stora releaser får vi alla veta om det skulle ha uppstått någon försening så jag skulle våga påstå att det inte är någon fara med dessa konsoler!"
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
via mobil

Låter ju som att de inte fått samma information iaf, eller någon som missat information. Får hålla tummarna att det står att order packas under dagen imorn och att den sen skickas också!
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Dustin får tydligen inte skicka sina förrens imorgon heller, så jag får den väl mest troligt inte innan helgen, men ingen fara.
WARNING, Erwin Schrödinger will kill you like a cat in a box... Maybe...
  • 0
tur jag har min redan jag väntar på er!
  • 0
Citerar Chinmai:
tur jag har min redan


Vart beställde du?



Citerar WesCan:
Chattade med cdon precis. De ville egentligen senast ha skickat ut dom idag, men pga av försening från leverantör så ska dom FÖRSÖKA få ut dom i tid, alltså till fredag. Låter ju nästan som att man kanske får den efter helgen.


Fasiken om detta stämmer.
Scoreacek scores again
  • 0
via mobil

Dom verkar trötta på kundtjänsten hos cdon. Läste på ett forum att en chattat och fått till svar att alla Xbox var försenade och kom idag vid 15 och de får svårt att skicka alla imorn. På sweclockers i en tråd har en annan fått svar att allt går enligt planerna med Xboxen och om posten gör det de ska så ska man få den på fredag;) lotteri det här
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Köpte en Xbox One eu version i lördags.. har inte ångrat mig.. kör Diablo 3 för fullt och allt flyter på så smidigt.. och fort går det.. att komma in i spelet från dashboard.. sjukt nöjd
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar williamcool:
Gick och förhandsbokade ett One idag Dom hade ett bra erbjudande på Game så jag slog till!

Ett xbox One + Destiny för 2000kr om man lämnar in ett xbox 360 250gb/320gb + 3 spel


Vet du om det även går att byta in PS3 + spel? läste att någon hade skrivit det på forum men såg inget på deras hemsida.
  • 0
Jag funderar starkt på att göra samma sak men jag vill inte lämna ifrån mig min 5 år gamla Xbox Slim. Jag vet inte heller vilken Xbox jag ska köpa...jag vill ha en Master Chief Bundle men jag har inte hört något om en sådan Xbox One bundle.
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Tänkte kasta ut en fråga till er som redan är mer insatta i Xbone:s funktionalitet.

Jag kommer under dagen att köpa mig en konsol i andrahand, och tänkte sätta igång med spelandet under kvällen. Som frekvent spelare av 360 så har jag såklart med mig en gamertag som är svenskreggad. Är det trots detta möjligt att ändra adress och tillhörighet till det Amerikanska gamestore i Xbox one? De amerikanska priserna känns avsevärt mer intressanta är de svenska, och jag kommer ändå alltid använda min Kinect på engelska - även om svenskt tal kommer till konsolen i framtiden.

Peace!
  • 0
Citerar Sasquatch:
Tänkte kasta ut en fråga till er som redan är mer insatta i Xbone:s funktionalitet.

Jag kommer under dagen att köpa mig en konsol i andrahand, och tänkte sätta igång med spelandet under kvällen. Som frekvent spelare av 360 så har jag såklart med mig en gamertag som är svenskreggad. Är det trots detta möjligt att ändra adress och tillhörighet till det Amerikanska gamestore i Xbox one? De amerikanska priserna känns avsevärt mer intressanta är de svenska, och jag kommer ändå alltid använda min Kinect på engelska - även om svenskt tal kommer till konsolen i framtiden.

Peace!


Bör fungera. Jag är riggad på UK store, utan problem i alla fall.
Nu har jag inte lagt in någon betalinformation/adress på mitt 360 innan, men om det skulle vara problemet är det ju bara att ta bort informationen från ditt 360.
Men borde inte vara några problem.

Tillagt 2014-09-04 11:16:
Citerar Delikat_Rull_Tårta:
Citerar williamcool:Gick och förhandsbokade ett One idag Dom hade ett bra erbjudande på Game så jag slog till!

Ett xbox One + Destiny för 2000kr om man lämnar in ett xbox 360 250gb/320gb + 3 spel

Vet du om det även går att byta in PS3 + spel? läste att någon hade skrivit det på forum men såg inget på deras hemsida.


Vet att dem hade innan, för ett par månader sen. Byt in ps3, med 5 (?) spel och få One för 1500kr. Kan ju hoppas att det kommer tillbaks, lät som en ytterst bra deal.

Tillagt 2014-09-04 11:19:
Kul att så många ska köpa Xbox One, haft mitt sen mars och varit väldigt nöjd.
Finns flera bra spel, och flera av games with gold-spelen har faktiskt varit riktigt bra!
Personligen så har jag inte använt kinectet särskillt mycket, hade klarat mig utan den.
Gör dock inte konsolen mindre awesome!
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Citerar hebbe94:
Vet att dem hade innan, för ett par månader sen. Byt in ps3, med 5 (?) spel och få One för 1500kr. Kan ju hoppas att det kommer tillbaks, lät som en ytterst bra deal.


Har mailat om den där dealen gäller PS3 med. Känns lite onödigt och skaffa Xbone när jag har PS4 men samtidigt kommer det lätt vara värt det när man kan lira Dead Rising 3 och Halo Collection, kontrollen lockar riktigt mycket med.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!