Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Älskar verkligen Forza Horizon 2, av det man fått testa hittills i alla fall.
Blir nog det första bilspelet jag köper, någonsin.
Gillade verkligen första Horizon-spelet (demot) också men blev aldrig ett köp.
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Citerar Pappa Xbox:
Citerar Aurahead:Citerar Teddycore:Citerar Aurahead:Bytte just hennes One till United State, du går in i inställningar och sedan system. Välj språk engelska så kommer du att då välja plat/location o sen språk. De man får göra är att regga om kreditkort med Amerikansk postnummer. Sen kan man handla billigtÅh fan, hur reggar man med ett amerikanskt postnr? De måste väl va sitt eget kort?Va finns de för sköna apps då?I svenska marknaden finns de ju typ bara netflix och Eurosport...Skriver din ditt riktiga namn samt adress, enda som ska vara från usa är postnummer och sedan ort. Jag har då valt 94203 som postnummer och sedan ort/state California

Vill bara varna alla med att det inte är ok enligt MS regler att ställa in sin box på US marketplace. Precis som många skriver krävs det att man uppger ett amerikanskt postnummer, och i och med att det inte är ditt riktiga postnummer som är kopplat till ditt svenska kreditkort så klassas det som credit card fraud, vilket kan leda till ban av hela din xboxprofil om man lusläser MS terms of use. Men - med det sagt, jag har aldrig hört talas om att någon faktiskt blivit bannad pga detta, har den själv inställd på US Men skulle MS börja rota i det här och banna folk så har du väldigt få motargument att komma med, eftersom det står att det är förbjudet enligt deras regler. Rätt trist att bli av med alla spel, gamerscore osv som är kopplat till din profil... at your own risk


Har heller aldrig hört någon blivit bannad just för den saken, samma sak när man hade 360 och köpte saker med Amerikansk/Japansk konto och sedan spela med den Svenska profilen. Folk köper ju deras spel, kanske därför det har inte gjorts nånting åt.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Vet nån av er hur man ser hur långt man har kvar på sitt Gold-medlemskap?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Vet nån av er hur man ser hur långt man har kvar på sitt Gold-medlemskap?


Har du tittat i Settings? Prenumeration nånstans där. Annars på Xbox hemsidan på mitt konto så kan du se när den utgår.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Jag har kollat överallt, även på xboxlive.com under mitt konto men ingenstans står de hur många dagar jag har kvar på Xbox Gold.
Är de nån annan som har hittat eller vet vart man ser sånt?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Jag har kommit på att jag måste ha en Xbox one också. Kommer det några schyssta bundlar under hösten tror ni?
  • 0
Då skickade man sitt en vecka gamla xbox one edition på reparation p.g.a. missljud! förfärligt, usch!
  • 0
Citerar alex77:
Då skickade man sitt en vecka gamla xbox one edition på reparation p.g.a. missljud! förfärligt, usch!


Vad var det för typ av ljud?
i'll Be Back
  • 0
Väljer Xbox One framför PS4, vilken bundle är mest prisvärd. Funderar på den med Fifa 15 och Forza 5. Vad tycker ni?
Forza Lazio!
  • 0
Citerar Impulse:
Väljer Xbox One framför PS4, vilken bundle är mest prisvärd. Funderar på den med Fifa 15 och Forza 5. Vad tycker ni?


Bra bundle om man tycker om bilspel och fotboll =) Men FIFA 15 är riktigt bra i år.. så det låter som en bra bundle
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar Impulse:
Väljer Xbox One framför PS4, vilken bundle är mest prisvärd. Funderar på den med Fifa 15 och Forza 5. Vad tycker ni?

Den köpte jag, riktigt nice. Längtar till torsdag då fifa 15 släpps och jag sitter där med min kod
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Den köpte jag, riktigt nice. Längtar till torsdag då fifa 15 släpps och jag sitter där med min kod


Då kan vi kan kanske ta en match på torsdag, är nästan säker på att det blir ett köp.
Forza Lazio!
  • 0
Min xbox gnisslar ibland och tycker ljudet är lite störande, någon som vet något som fixar det eller ska man kontakta support?
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Citerar alex77 å skickade man sitt en vecka gamla xbox one edition på reparation p.g.a. missljud! förfärligt, usch!

Vad var det för typ av ljud?


Den hade jag inte ens märkt om jag inte hade sett en video på Youtube, gick jag fram till konsolen så hörde man en svag gnisslande ljud från konsolen, ringde Microsoft och de sa till mig att de hade uppmärksammat ljudet och bad mig att skicka konsolen till de och nu sitter man här och funderar hur många veckor man kommer att vara utan skiten? tur att man har playstation 4

Tillagt 2014-09-20 23:01:
Citerar felixen:
Min xbox gnisslar ibland och tycker ljudet är lite störande, någon som vet något som fixar det eller ska man kontakta support?


Enligt Microsoft som jag pratade med så påverkar detta inte konsolens prestation men de ville ändå att jag skulle skicka iväg den till de, så det gjorde jag och konsolen befinner sig i skrivande stund i Tyskland på väg till Tjeckien där Microsoft har sitt reparationshögkvarter! Tycker du ska skicka iväg den för man vet inte hur det kommer att påverka konsolen längre fram och har du betalat så mycket pengar för en konsol så vill man definitivt inte ha nån konstigt ljud från en helt ny konsol.
  • 0
Ser att det diskuterats om man ska ha sin konsol inställd på USA som region eller inte. Själv har jag min inställd på USA men nu är jag tveksam till om jag vågar ha kvar den inställningen.
Jag ser egentligen bara fördelar med det men att trilla dit på att man luras och bli av med kontot vore ju rena mardrömmen!
Min fråga är om ni tror att det påverkar risken att åka dit om man hämtar hem spel när de släpps i USA eller om man väntar till svensk release?
Är en fifa-nörd och efter att ha testat det på early access i helgen så är jag bra sugen på att ladda ner det på tisdag när det släpps i USA. Vågar man det eller ska jag vänta ut den svenska releasen?
Jag vet att ingen av er förmodligen vet till 100% men det är intressant att höra med andra hur de tänker och tror.
  • 0
Citerar jt1905:
Ser att det diskuterats om man ska ha sin konsol inställd på USA som region eller inte. Själv har jag min inställd på USA men nu är jag tveksam till om jag vågar ha kvar den inställningen.
Jag ser egentligen bara fördelar med det men att trilla dit på att man luras och bli av med kontot vore ju rena mardrömmen!
Min fråga är om ni tror att det påverkar risken att åka dit om man hämtar hem spel när de släpps i USA eller om man väntar till svensk release?
Är en fifa-nörd och efter att ha testat det på early access i helgen så är jag bra sugen på att ladda ner det på tisdag när det släpps i USA. Vågar man det eller ska jag vänta ut den svenska releasen?
Jag vet att ingen av er förmodligen vet till 100% men det är intressant att höra med andra hur de tänker och tror.


Jag har inte hört att någon har åkt dit för att ha konsol inställd på USA eller andra regioner.

Tillagt 2014-09-21 15:46:
Citerar Teddycore:
Citerar Impulse:Väljer Xbox One framför PS4, vilken bundle är mest prisvärd. Funderar på den med Fifa 15 och Forza 5. Vad tycker ni?
Den köpte jag, riktigt nice. Längtar till torsdag då fifa 15 släpps och jag sitter där med min kod

Du vet om att du kan för ladda spelet?
Har du hittat vart du ser när guld går ut? Finns på xbox.com jag ser då mitt.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Hur då "för ladda spelet"?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Hur då "för ladda spelet"?

Du skannar/skriver in koden nu på en gång. Så får du ladda ner spelet men inte spela det förrän spelet har release. Fördel är ju att du redan har spelet och kan spela när det har kommit ut.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Aurahead:
Du skannar/skriver in koden nu på en gång. Så får du ladda ner spelet men inte spela det förrän spelet har release. Fördel är ju att du redan har spelet och kan spela när det har kommit ut.

Det funkar inte, måste man ha EA Access?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Är det någon här som haft några problem med att köpa digitala spel från en annan butik sedan den svenska releasen?
Jag har köpt spel från USA men det är någon månad sen och
jag hade tänkt köpa Fifa imorgon från US store när det släpps där men efter lite googlande ikväll så har jag hittat några som påstår att det kan bli problem med digitala spel efter den svenska releasen då digitala inte skulle vara regionsfria utan att det bara gäller spel på skiva. Någon som vet om det stämmer?
Min tolkning av det är att problem kan uppstå om man köper spel från t.ex. US store och sedan byter region på konsolen. För min del är det inget problem då jag i princip inte ser någon som helst fördel med att ha den inställd på Sverige.
För att återkomma till min fråga, är det någon som haft några problem eller jag kan handla vidare precis som tidigare?
  • 0
Citerar jt1905:
Är det någon här som haft några problem med att köpa digitala spel från en annan butik sedan den svenska releasen?
Jag har köpt spel från USA men det är någon månad sen och
jag hade tänkt köpa Fifa imorgon från US store när det släpps där men efter lite googlande ikväll så har jag hittat några som påstår att det kan bli problem med digitala spel efter den svenska releasen då digitala inte skulle vara regionsfria utan att det bara gäller spel på skiva. Någon som vet om det stämmer?
Min tolkning av det är att problem kan uppstå om man köper spel från t.ex. US store och sedan byter region på konsolen. För min del är det inget problem då jag i princip inte ser någon som helst fördel med att ha den inställd på Sverige.
För att återkomma till min fråga, är det någon som haft några problem eller jag kan handla vidare precis som tidigare?


har en kompis som inte kunde regga sitt kredit kort idag på den amerikanska marknad. jag har själv handlat tidigare utan problem men har inte testat senare tiden. läste att dem kan ha fixat det där. det är inga problem att byta region, du har fortfarande spel kvar.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Aurahead:
Citerar jt1905:Är det någon här som haft några problem med att köpa digitala spel från en annan butik sedan den svenska releasen?
Jag har köpt spel från USA men det är någon månad sen och
jag hade tänkt köpa Fifa imorgon från US store när det släpps där men efter lite googlande ikväll så har jag hittat några som påstår att det kan bli problem med digitala spel efter den svenska releasen då digitala inte skulle vara regionsfria utan att det bara gäller spel på skiva. Någon som vet om det stämmer?
Min tolkning av det är att problem kan uppstå om man köper spel från t.ex. US store och sedan byter region på konsolen. För min del är det inget problem då jag i princip inte ser någon som helst fördel med att ha den inställd på Sverige.
För att återkomma till min fråga, är det någon som haft några problem eller jag kan handla vidare precis som tidigare?

har en kompis som inte kunde regga sitt kredit kort idag på den amerikanska marknad. jag har själv handlat tidigare utan problem men har inte testat senare tiden. läste att dem kan ha fixat det där. det är inga problem att byta region, du har fortfarande spel kvar.


Okej. Jag kunde iofs regga mitt nya kort utan problem då det andra hade gått ut efter den svenska releasen när jag skaffade ea access via den amerikanska marknaden och då gick det. Jag får helt enkelt testa och se idag. Visst det är kanske inte mer än rätt att vi får betala de svenska priserna men när man väl börjat handla enligt de amerikanska priserna så vill man bara fortsätta!
  • 0
Är det väldigt dumt att köpa en One utan Kinect?
  • 0
Citerar jt1905:
Citerar Aurahead:Citerar jt1905:Är det någon här som haft några problem med att köpa digitala spel från en annan butik sedan den svenska releasen?
Jag har köpt spel från USA men det är någon månad sen och
jag hade tänkt köpa Fifa imorgon från US store när det släpps där men efter lite googlande ikväll så har jag hittat några som påstår att det kan bli problem med digitala spel efter den svenska releasen då digitala inte skulle vara regionsfria utan att det bara gäller spel på skiva. Någon som vet om det stämmer?
Min tolkning av det är att problem kan uppstå om man köper spel från t.ex. US store och sedan byter region på konsolen. För min del är det inget problem då jag i princip inte ser någon som helst fördel med att ha den inställd på Sverige.
För att återkomma till min fråga, är det någon som haft några problem eller jag kan handla vidare precis som tidigare?

har en kompis som inte kunde regga sitt kredit kort idag på den amerikanska marknad. jag har själv handlat tidigare utan problem men har inte testat senare tiden. läste att dem kan ha fixat det där. det är inga problem att byta region, du har fortfarande spel kvar.

Okej. Jag kunde iofs regga mitt nya kort utan problem då det andra hade gått ut efter den svenska releasen när jag skaffade ea access via den amerikanska marknaden och då gick det. Jag får helt enkelt testa och se idag. Visst det är kanske inte mer än rätt att vi får betala de svenska priserna men när man väl börjat handla enligt de amerikanska priserna så vill man bara fortsätta!

Hehe precis, hade jag inte kunnat regga mig tidigare så hade jag inte brytt mig. Men nu har jag haft de sen jag skaffade One för bra tag sedan. Kommer att fortsätta att handla ur den Amerikanska marknaden så länge det bara går.

Testade Horizon 2 igår och jag måste erkänna hur mäktig imponerad jag blev över landskapet och vyer! Helt fantastiskt läckert när man körde upp mot berget och vinkla kameran mot havet!
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Jag ber om ursäkt för ''spammande'' i trådar men detta blir tredje och sista ang detta ämne! Det rör ju faktiskt både Destiny, min dator samt även min Xbox One.

Jag har mitt nätverk inställt på NAT: STRICT när det för god multiplayerupplevelse borde vara inställt på NAT: OPEN. Jag har problem med att ändra detta i min router och skulle uppskatta hjälp.

När jag sätter igång Destiny får jag en liten notis om att detta kan medföra sämre spelupplevelse och läser man på på Xbox hemsida så innebär detta problemet att jag egentligen bara kan bli bjuden till matcher/parties men inte själv kan agera host samt att det även kan vara klurigt att använda chatt m.m. Jag har knappt hunnit använda dessa tjänster men vill gärna lösa eventuella problem innan jag fastnar för nåt spel som får mig att spela mer multiplayer online.
Entering zero gravity
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!