Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


En dum fråga till: eftersom spelen alltid ska installeras, spelar det ngn roll, rent minnesmässigt, om man köper spelen på skiva eller digitalt? Tar de lika stor plats ändå?
  • 0
Någon som redan pre-loadat halo mcc? Kan man ladda ner patchen nu i förtid också?
  • 0
tror inte de dessvärre. Är mer content än patch dock. multiplayer etc
  • 0
Någon som har problem med att handkontrollen tappar synk? Har läst hur många som helst har problem med detta. Tydligen efter September uppdatering. Jag själv har haft de och trodde först det var batteri som var dålig men efter batteribytet och problemet kvarstår så blev det lite sådär irriterande.

Testade princip alla steg som Microsoft hänvisade till, irriterande att tappa synk mitt i allting (Destiny). Jag har nu skickat tillbaka handkontrollen till Spelbutiken och hoppas på att det verkligen är felet med kontrollen och inte mjukvaran.

Frågan är om November uppdatering kommer att fixa detta eller att Microsoft måste släppa separat fix för just handkontroll. Detta problem hade jag inte tidigare. Under tiden så använder jag min andra kontroll, den verkar stannar synkad utan problem. Har spelat flera timmar Destiny och Minecraft utan att den tappar synk. Så jag får hoppas att det är handkontroll som var problemet.

Min fru's Xbox och hennes handkontroll fungerar då fint, hon har aldrig haft problem de gånger vi spelade Garden Warfare.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Hej!

Jag har 3 frågor jag hoppas någon skall kunna svara på.

1. Kommer man kunna spela Halo the mastercheif collection splitscreen på multiplayer online ? alltså kommer man kunna spela med en kompis på samma xbox 2 st och spela online mot andra. Jag har läst att splitscreen finns med, men aldrig läst något om just detta.

2. Kommer man kunna spela Call of duty adwanced warefare splitscreen på multiplayer online ? alltså kommer man kunna spela med en kompis på samma xbox 2 st och spela online mot andra. Jag har läst att splitscreen finns med, men aldrig läst något om just detta.

3. Någon som vet någon butik eller sida som säljer Xbox bundle med mastercheif collection ??
  • 0
Citerar Berndtsson4President:
Hej!

Jag har 3 frågor jag hoppas någon skall kunna svara på.

1. Kommer man kunna spela Halo the mastercheif collection splitscreen på multiplayer online ? alltså kommer man kunna spela med en kompis på samma xbox 2 st och spela online mot andra. Jag har läst att splitscreen finns med, men aldrig läst något om just detta.

Kolla denna länk.
http://www.co-optimus.com/game/3476/xbox-one/halo-the-master
-chief-collection.html



2. Kommer man kunna spela Call of duty adwanced warefare splitscreen på multiplayer online ? alltså kommer man kunna spela med en kompis på samma xbox 2 st och spela online mot andra. Jag har läst att splitscreen finns med, men aldrig läst något om just detta.

Verkar bli så enligt denna länk:
http://attackofthefanboy.com/news/splitscreen-multiplayer-confirm
ed-call-duty-advanced-warfare/



3. Någon som vet någon butik eller sida som säljer Xbox bundle med mastercheif collection ??

Är tydligen inte klart om Sverige är ett av länderna som kommer sälja den bundlen.
  • 0
Tycker den är lite svår o tyda. " Local + Online Play
Up to 4 Local or Online"

Kan man alltså sitta hela 4 st personer splitscreen vid samma xbox och köra online mot andra i online multiplayer ??
  • 0
Citerar Berndtsson4President:
Tycker den är lite svår o tyda. " Local + Online Play
Up to 4 Local or Online"

Kan man alltså sitta hela 4 st personer splitscreen vid samma xbox och köra online mot andra i online multiplayer ??


Jag är princip 90% säker på att du INTE kommer att kunna spela på två Xbox One och sedan ut på Internet. Vad som blir då är att ni spelar på lokala nätverket. Halo har alltid haft delade skärm men att spela delad skärm har alltid inneburit lokala delen och inte Online.

COD vet jag inte men jag gissar på att det blir detsamma.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Aurahead:
Citerar Berndtsson4President:Tycker den är lite svår o tyda. " Local + Online Play
Up to 4 Local or Online"

Kan man alltså sitta hela 4 st personer splitscreen vid samma xbox och köra online mot andra i online multiplayer ??

Jag är princip 90% säker på att du INTE kommer att kunna spela på två Xbox One och sedan ut på Internet. Vad som blir då är att ni spelar på lokala nätverket. Halo har alltid haft delade skärm men att spela delad skärm har alltid inneburit lokala delen och inte Online.

COD vet jag inte men jag gissar på att det blir detsamma.




Jag tycker man borde kunna köra splitscreen o möta andra online på båda dessa 2 spelen ?

Minns ju att jag spelade med en polare på hans xbox vi körde splitscreen online på Halo 3. Minns även att man kunde spela såhär på Black Ops...
  • 0
hatar xbox och kommer alltid hata dom jävla piss konsoll 6 konsollen jag får nu som låter som en disel traktor och som läcker olja så nu åker den ut ps4 is the shit så är det och kommer förbli tack och hej xbox pc tar över din plats nu och så klart ps4
  • 0
Citerar tattooed85:
hatar xbox och kommer alltid hata dom jävla piss konsoll 6 konsollen jag får nu som låter som en disel traktor och som läcker olja så nu åker den ut ps4 is the shit så är det och kommer förbli tack och hej xbox pc tar över din plats nu och så klart ps4


Tack för att du bidrar med konstruktiva inlägg, väldigt intressant. Ha en bra helg.
  • 0
Citerar tattooed85:
konsollen jag får nu som låter som en disel traktor och som läcker olja


Försvinner det inte med uppdateringen ska du skicka in den, den ska vara tystare än PS4 så vitt jag hört av de som har båda.

Tillagt 2014-10-31 11:05:
Citerar Aurahead:
Halo har alltid haft delade skärm men att spela delad skärm har alltid inneburit lokala delen och inte Online.


Nej då, man har kunnat spela online splitscreen också.
  • 0
nepp min ps4 är tystare men får se har fått en vit xbox one i dag och en så länge låter den inget knappt så kanske blir att ha kvar den
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar tattooed85:konsollen jag får nu som låter som en disel traktor och som läcker olja

Försvinner det inte med uppdateringen ska du skicka in den, den ska vara tystare än PS4 så vitt jag hört av de som har båda.

Tillagt 2014-10-31 11:05:
Citerar Aurahead:Halo har alltid haft delade skärm men att spela delad skärm har alltid inneburit lokala delen och inte Online.

Nej då, man har kunnat spela online splitscreen också.


Du är säker att de har detta i Mastercheif Collection då ? jag har googlat runt men det är helt omöjligt o hitta bekräftelse på detta dsm med adwanced warefare...
  • 0
Citerar tattooed85:
nepp min ps4 är tystare men får se har fått en vit xbox one i dag och en så länge låter den inget knappt så kanske blir att ha kvar den

Tråkigt att du råkade för detta, mina två Xbox One är då tystare än mus. Enda som låter som hörs är nätaggregat men ingenting som stör direkt vid lite ljud från spel.

Citerar Berndtsson4President:
Citerar Costae Cavea:Citerar tattooed85:konsollen jag får nu som låter som en disel traktor och som läcker olja

Försvinner det inte med uppdateringen ska du skicka in den, den ska vara tystare än PS4 så vitt jag hört av de som har båda.

Tillagt 2014-10-31 11:05:
Citerar Aurahead:Halo har alltid haft delade skärm men att spela delad skärm har alltid inneburit lokala delen och inte Online.

Nej då, man har kunnat spela online splitscreen också.

Du är säker att de har detta i Mastercheif Collection då ? jag har googlat runt men det är helt omöjligt o hitta bekräftelse på detta dsm med adwanced warefare...


Inte 100% men är ganska säker på att det blir så. Men man vet aldrig, det är ju nyare konsol och nyare teknik. På Garden Warfare kunde vi då inte spela på samma konsol ut på Internet.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Aurahead:
Tråkigt att du råkade för detta, mina två Xbox One är då tystare än mus. Enda som låter som hörs är nätaggregat men ingenting som stör direkt vid lite ljud från spel.


Hör själv ingenting från den. Det lät från den externa hårddisken när det installerades spel i början lite men efter det lät inget.
  • 0
ne min vita har vart tyst så blir att ha kvar
  • 0
Nån som är sugen på att byta sin Xbox One mot min PS4? PM:a isf
  • 0
Mitt xbox lät förut. Vet inte vad det var som löste det. Men det va nu efter uppdateringen som jag flyttade med mitt xbox hem från lägenheten. Undrar om det kan ha varit bilresan som fick tyst på den
  • 0
Citerar williamcool:
Undrar om det kan ha varit bilresan som fick tyst på den


Han trodde kanske han vart på väg till skroten. Insåg sen efter att ha undvikt döden att det är bättre att hålla käft. Att uppskatta alla dagar under det korta liv en konsol lever och inte ta för givet att man ska bli spelad på. Finns otroligt många One's som har det så mycket sämre, står och samlar damm bredvid ps4:or.
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Citerar williamcool:
Undrar om det kan ha varit bilresan som fick tyst på den



Nja, skulle tippa på att du uppdaterade den någon gång i samband med det? För med uppdateringen blev många One som var höljudda tysta. Någon mjukvarufix de gjorde.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar williamcool:Undrar om det kan ha varit bilresan som fick tyst på den


Nja, skulle tippa på att du uppdaterade den någon gång i samband med det? För med uppdateringen blev många One som var höljudda tysta. Någon mjukvarufix de gjorde.



Jo jag tror det med ;)

Tillagt 2014-11-04 14:17:
Brukar det vara någon vidare mellandagsrea på de spelen som släpps nu på hösten? Liksom är det värt att vänta till mellandagarna med spelen?
  • 0
Citerar hebbe94:
Citerar williamcool:Undrar om det kan ha varit bilresan som fick tyst på den

Han trodde kanske han vart på väg till skroten. Insåg sen efter att ha undvikt döden att det är bättre att hålla käft. Att uppskatta alla dagar under det korta liv en konsol lever och inte ta för givet att man ska bli spelad på. Finns otroligt många One's som har det så mycket sämre, står och samlar damm bredvid ps4:or.

Haha! Made my day!
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!