Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar Humanisten:
För mig så fungerar inte Halo 3 över huvud taget så en av kampanjerna går inte att spela. Men hey, 3 av 4 är bättre än inget antar jag.


Samma här, riktigt illa. Väldigt många har det problemet.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Samma här, riktigt illa. Väldigt många har det problemet.


Har 343 sagt något om det? För det enda jag hittat än så länge är att de ska kika på matchmaking.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Har 343 sagt något om det? För det enda jag hittat än så länge är att de ska kika på matchmaking.


Jag har inte heller sett något tyvärr. Det fungerar tydligen i offline utan patchen för de som har problemet så det är något med den där patchen som förstör.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag har inte heller sett något tyvärr. Det fungerar tydligen i offline utan patchen för de som har problemet så det är något med den där patchen som förstör.


Jag har det digitalt så jag kan tyvärr inte direkt installera det utan patchen..
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Kul att höra att One snart är uppe i 10 miljoner sålda enheter
Får väl bli att skaffa en under mellandagsrean.
Jollz'
  • 0
Precis beställt Advanced Warfare och ska skaffa Xbox One idag, nån som man kan adda? Kommer lira Fifa 15 och antagligen Master Chief Collection också
  • 0
Nu har jag knappt kört Halo på flera år och är rostigare än en bortkastad cykelkedja. Men vill ni spela Master Chief Collection med mig näst skiten fungerar så skämmer jag gärna ut mig med lite folk när jag kan.
Heter Adaell på Xbox One
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ni som har One, vilket är det roligaste spelet ni spelet på konsolen än så länge och vilka spel spelar ni mest för tillfället?

Samt, hur det ut med indie spel samt "arcade" spel jämfört med 360?
Jollz'
  • 0
Citerar Jollzman:
Ni som har One, vilket är det roligaste spelet ni spelet på konsolen än så länge och vilka spel spelar ni mest för tillfället?

Samt, hur det ut med indie spel samt "arcade" spel jämfört med 360?



Har ju bara Destiny, fifa 15 och Forza Horizon 2. Det roligaste är Horizon tycker jag
  • 0
Går ladda ner dragon age nu via EA access till xbox one gratis som man får prova i 6 timmar. Alla framsteg sparas om man sen väljer köpa spelet perfekt att få prova om man är osäker på köp.
  • 0
Allvar? Trodde de 6 timmarna bara var om man förhandsbokade. Sweet. Garden warfare gör ea access till årets deal. Hade nhl 14 släppts till formatet hade det varit så jävla guld. Men tror inte nhl 14 släpptes till de nya maskinerna.
  • 0
Jag aktiverade min gift code på xbox.com men nu kan jag bara använda den på One och inte 360. Någon som vet om man kan fixa det?

Edit: Never mind, fixa det
  • 0
Citerar Jollzman:
Ni som har One, vilket är det roligaste spelet ni spelet på konsolen än så länge och vilka spel spelar ni mest för tillfället?

Samt, hur det ut med indie spel samt "arcade" spel jämfört med 360?


Spelar mest unity för tillfället. Det roligaste är nog horizon 2.
  • 0
Citerar Jollzman:
Ni som har One, vilket är det roligaste spelet ni spelet på konsolen än så länge och vilka spel spelar ni mest för tillfället?

Samt, hur det ut med indie spel samt "arcade" spel jämfört med 360?


Battlefield 4 är det roligaste jag fått spela på xbox one, tyvärr. Inte för att det är något fel med bf4, men jag hade hoppats på att det vid detta laget funnits lite skojigare next-gen spel.

Väntar in att de löser launch-problemen med Halo:MC collection så får vi väl se om det vinner över BF4. Men det är ju remastered från tidigare.

Så kort och gott, du klarar dig just nu med ett 360. Finns dock en del indie spel att välja på, men marknaden har inte precis boomat ännu.
  • 0
Jac använder knappt min 360 längre. på mitt one spelar jag mest Halo mcc (inte multiplayer eftersom den är helt ospelbar), Forza horizon, bf4 och nu också ac Unity. Nu är ett perfekt läge att att skaffa en next gen konsol med dragon age, far cry 4 och gta v på ingång.
  • 0
Citerar Jollzman:
Ni som har One, vilket är det roligaste spelet ni spelet på konsolen än så länge och vilka spel spelar ni mest för tillfället?

Samt, hur det ut med indie spel samt "arcade" spel jämfört med 360?


Precis skaffat XB1 så har bara Fifa 15, CoD AW och Forza Horizon 2. Tycker forza är roligast, AW är kul men har lite svårt med aimet så har inte jättekul online (är bättre på PC när det gäller FPS). Finns dock en hel del andra spel man är sugen på, Far Cry 4, GTA V, Halo MCC, The Evil Within m.m. Finns tillräckligt med spel för att motivera ett köp av konsolen tycker jag.
  • 0
Citerar Jollzman:
Ni som har One, vilket är det roligaste spelet ni spelet på konsolen än så länge och vilka spel spelar ni mest för tillfället?

Samt, hur det ut med indie spel samt "arcade" spel jämfört med 360?


Roligaste spelen hittills tycker jag är Dead Rising 3, Shadow of Mordor, Sunset Overdrive, Lords of the Fallen och Assassins Creed Black Flag. Andra personliga favoriter (som fått väldigt blandad kritik) är Ryse och Watch Dogs. Sen är ju GTA 5, Sleeping Dogs och Tomb Raider ett måste om man inte kört dem på PS3/360. Tycker även att FIFA tagit ett stort kliv från förra generationen.

Några riktiga bottennapp tycker jag The Evil Within och Thief är. Varning utfärdas även för Destiny som var bra men inte alls så vasst som jag trodde det skulle vara.

Nu blir det hög fokus på spel den kommande månaden, nya CoD verkar helt ok, Assassins Creed Unity verkar däremot bli en besvikelse av det jag testat hittills. Far Cry 4, Dragon Age, GTA5, Alien Isolation, Halo TMCC, Walking Dead Season 2, The Wolf Among Us och ev Sleeping Dogs står på tur när CoD och Unity är avklarade. Tur jag har 6 veckors semester nu.
Nintendo: SW-7546-1138-0998 Sony: Dahlhagg Microsoft: MaD MozZarella
  • 0
Själv har jag haft roligast med Titanfall! Just nu är det Halo som gäller
  • 0
fick en vit xbox one bundel av min fru och barn i tidig julklapp så har verkligen världens bästa fru och barn så nu blir det sunset overdrive.
  • 0
Har haft riktigt skoj med MC-collection. Halo 1 är fortfarande överskattat som fan, men trots det ett rätt bra lir. Grafiken hjälper inte faktumet att det är rätt föråldrat. Men som sagt, rätt ok spel för åldern.

Tvåan var riktigt bra.

Trean är fortfarande det mästerverk jag kom ihåg.

Fyran känns sådär.

Ge mig Reach och ODST till xbone!
  • 0
Battlefield 4 har jag haft utan tvekan roligast med och snart 400 timmar online! Blir aldrig less
  • 0
Har haft roligast med Titanfall och plants vs zombies garden warfare hittills men nu har man ju Gta v och cod aw att spela också.
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Är det nån mer som kollar på tv genom sin x1, som haft problem den senaste veckan?
Bilden pausas var 3dje sekund och de finns inget ljud.

Lösningen är iaf att byta region till United Kingdom, då funkar tvn igen

Den svenska uppdateringen har inte kommit ikapp helt enkelt.
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Ifall någon har problem med att Xbox One har svårt att läsa skivor, testa detta https://www.youtube.com/watch?v=c4dEWMabW84 =)
Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!