Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Vi har inte fått höra några konkreta rykten än på att den kommer. Men det gör den, var så säker.
Vad vi inte är så säkra på är vad den kommer kallas. Vad tror ni? Fortsätter Microsoft på samma spår och döper deras nästa konsoll till Xbox 720?

Vad tror ni händer med Natal? Kommer nästa Xbox ha Natal inbyggt? Kommer nästa Xbox nara vara en nyversion av Xbox 360 fast med inbyggd Natal?

Diskutera på!
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Svårt att säga någonting just nu men det viktigaste för Microsoft är väl att den har bra kvalité från första början och även lågt ljud på fläkten.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Tror nästa Xbox kommer heta "Xbox Neo eller Genesis". Såvida de inte byter konceptnamn helt och hållet. Men det är ju bara mina gissningar, dom kan ju lika gärna döpa den till Gears of Box eller Xbox Halo.
For relaxing times...make it Suntory time.
  • 0
Citerar The_gunners:
bra kvalité


Jo, jag tror inte Microsoft har råd att gå ut med en till defekt produkt igen.

(Pengamässigt har de väll alltid råd men syftar mera på folks förtroende.)
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Neo låter som ett bra namn. Är det du har hört någonstans eller bara kommit på?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Drygomaten:
Gears of Box


Box of Gears. Steampunk designad låda.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar The_gunners:
Neo låter som ett bra namn. Är det du har hört någonstans eller bara kommit på?


Bara brainstormade några namn.
For relaxing times...make it Suntory time.
  • 0
Citerar Mr Fizhman:
Fortsätter Microsoft på samma spår och döper deras nästa konsoll till Xbox 720?

Känns rätt så givet att den inte kommer att döpas till 720 när den väl släpps.


Citerar Mr Fizhman:
Kommer nästa Xbox ha Natal inbyggt?

Om Natal skulle hänga med skulle det väl i sådana fall vara att det hänger med på köpet, likt en handkontroll, men inbyggt? Hur har du tänkt nu?
  • 0
Citerar Drygomaten:
Citerar The_gunners:
Neo låter som ett bra namn. Är det du har hört någonstans eller bara kommit på?


Bara brainstormade några namn.

Aha okej. Men jag tror inte den kommer heta 720, alledes för svårt att säga och ligger inte rätt i tungan, varken på svenska eller på engelska
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Konsollen skulle aldrig heta så det hade ju varit ett oklokt beslut av Microsoft då det skulle låta LOL.
Starta en tråd när den heter något vettigare
Rihanna <3
  • 0
Nej, precis min åsikt. Microsoft har bättre fantasi än så, och bara man tänker på hur en "Xbox 720"-logo skulle se ut börjar jag fnissa högt.
For relaxing times...make it Suntory time.
  • 0
Citerar Durden:
Om Natal skulle hänga med skulle det väl i sådana fall vara att det hänger med på köpet, likt en handkontroll, men inbyggt? Hur har du tänkt nu?


Kanske en inbyggd processor som bara är för att köra Natal? Ungefär som Microsoft först hade planerat att Natal skulle komma med en extra processor.
(Dock känns det både dumt och onödigt.)
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Men xbox 720 får bli det "officiella" namnet tills Microsoft säger något annat. Precis som 360 kallades för Xbox 2 ett bra tag innan namnet presenterades.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Dragonforce:
Starta en tråd när den heter något vettigare

Eller så ändrar man bara trådens titel när man hör något från Microsoft.
  • 0
Jag kom precis tillbaka från framtiden, och jag kan berätta för er att den nästa Xboxen kommer att heta Xbox FTW!

True story.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Arthas:
Jag kom precis tillbaka från framtiden, och jag kan berätta för er att den nästa Xboxen kommer att heta Xbox FTW!

True story.

omgwtfbbq
Medborgare låter så sovjetiskt.
  • 0
Hur tror ni designen kommer bli på konsollen då?

Hoppas på något lite mindre och finare än klumpen Xbox 360 faktiskt är.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Konsolen kommer att se ut som den gör nu, fast utan alla kurvor. Så den kommer se ut som ett Wii, fast större. Och DVD-spelaren kommer vara utan skidan, som PS3'an och Wii't.

Handkontrollen kommer att se ut som den gör nu, fast den högra analoga stickan kommer att flyttas upp dör knappsatsen är, som då flyttas ner där stickan var. Och D-paden kommer att ersättas med 4 extraknappar.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Handkontrollen är något de inte behöver ändra på så mycket. Bättre styrkors om något.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Jag tror att microsoft kommer släppa en ny konsol i och med Natal. Det vore dumt att inte göra det. Konsolen kommer vara samma som innan fast med ett annorlunda "skal" samt med Natal inbyggt, anledningen till utseende och namnändringen är för att fånga de stora massorna. De kommer inte förstå att det är en gammal xbox 360 utan blir bara fångade av det nya med natal. Tror att xbox 360 har dålig klang mot "casual" publiken som tycker den är för avancerad...Tror också MS kommer släppa ett nytt GUI för menybläddring m.m.

Om Natal floppar så kommer vi få se en "äkta" 720 om 1-2 år, om natal säljer som wii så dröjer det nog 4-5 år innan vi ser en uppföljare är jag rädd.

Däremot tror jag att om 2-3 år så kommer TV-tillverkare att börja integrera spelmaskiner direkt i TV-apparaterna då tekniken för att bygga in en konsol i TVn kostar typ 1000kr max. Antar att microsoft kommer sälja licenser för att utrusta TV-apparater med inbyggt natal samt "live" stöd. Det kommer då bara gå att köra med "games on demand" delen och inga fysiska media.

Sony kommer troligtvis göra detta först, vi ser redan hintar om detta då de expanderar PSN till kameror och TV-apparater i slutet av 2010. Det är bara en tidsfråga innan SPEL levereras direkt via TVn och att man inte behöver någon konsol.

Jag tror rätt starkt på detta...men den som lever får se
  • 0
... Det vore väl ändå totalt korkat att sälja en likadan men med annat skal?... Ingen skulle ju köpa den då när de får reda på det, vilket de garanterat gör. Så varför skulle de ens förstöra sitt rykte totalt totalt i onödan för?...
Hoppas du inte var seriös för det var bland det korkaste jag läst på länge när det gällde xbox delen...
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Wii är ju en gamecube med annat skal, så ser inte varför det skulle vara "totalt korkat" ur ett business perspektiv. Däremot kommer det gå utmärkt att köpa Natal separat och koppla till sin befintliga 360 om man redan har en.
  • 0
Ja det ryktas om att dom kommer att designa om den 5år gamla konsolen i samband med Natal. Men det kommer inte att vara en ny konsol, utan mer som en "Slim" hos Playstation.

Så det kommer inte räknas som "Xbox 720".
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Anciegher:
Wii är ju en gamecube med annat skal, så ser inte varför det skulle vara "totalt korkat" ur ett business perspektiv. Däremot kommer det gå utmärkt att köpa Natal separat och koppla till sin befintliga 360 om man redan har en.


... De har väl ändå uppgraderat grafikmotorn i det hela, av det lilla jag kört med Wii/Gamecube så är det lite skillnad iaf... I vilket fall som helst så kommer folk märka om inte den kommande xboxen har en uppgraderad grafikmotor...

Och även om nu Wii skulle vara likadan på insidan som en gamecube (vilket jag ser som väldigt konstigt) så har de ändå börjat med DVD-skivor eller vad de nu använder + att de har sin röreslekänsliga sak. Vilket gör att de kan släppa helt nya spel för det hela.
Och Natal som kommer släppas till användning för just 360 nu vid jul om jag förstått det hela rätt, varför skulle då folk köpa en ny bara för att få Natal inbyggt?
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
så har de ändå börjat med DVD-skivor

Om man modda Gamecuben så kunde den spela DVD-skivor.
It's time for PS VITA!!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!