Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Portal 2


Då var Portal 2 utannonserat av Valve, och det är sagt att det ska komma denna höst. Däremot är det inte känt till vilka format spelet släpps.

Utannonserandet är inget formellt sådant, men Valve har sagt till IGN att spelet är under utveckling. Det lär visas upp under GDC nästa vecka.

http://pc.ign.com/articles/107/1074758p1.html
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
They say hope begins in the dark... The darkness, for me, is where I shine.
  • 0
Verkar få portalisera lite ute i det gröna. Najsigt.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Härligt!
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeet. Hoppas det blir ett "helt eget" spel den här gången.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
  • YawN
  • YawN
Det roliga är att utannonseringen på steam ger ett nytt lösenord och inloggningsnamn till BBS servern som spottat ut ASCII-bilder och en nedräkning till utannonseringen. (http://store.steampowered.com/news/3559/ understruka bokstäver ger drattmann som inlogg och h0nee som lösenord)

Med det nya lösen/inlogg så får man bilder som hintar om att det ska komma med coop
http://booto.bur.st/portal/coop.jpg

(info från http://www.facepunch.com/showthread.php?t=904084)
***Games Got My Life***
  • 0
Jag har några punkter att dela:
*Jag älskar denna reklamkampanjen från Valve! <3
*Jag älskar alla nördar som löser gåtor, hittar inlogningsuppgifter, plockar fram bilder från ljud osv.
*Jag älskar troligvis spelet också, när det kommer.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Portal var riktigt utmanande och det råder säkerligen inga tvivel om att uppföljaren kommer att bli minst lika svårt, om inte ännu svårare. Själv brukar jag uppskatta när spel ligger på en ganska mild intelligenskvot där man slipper bränna ut sig själv bara för att ta sig förbi nästa rum. I vilket fall tänker jag köpa detta, både för utmaningen och stoltheten efter att ha klarat ut även uppföljare men också för humorn, naturligtvis!
Tufft ju.
  • 0
Det utspelar sig tydligen flera hundra år EFTER det första spelet... Chansen att få använda portalvapnet i nästa episod eller HL3 känns rätt avlägsen nu. =/
Fuck yeah!
  • 0
Blev sugen på att spela Portal nu.
  • 0
Åååh, vad bra det ser ut att vara efter att ha tittat och läst lite på de länkar Zearox gav!
  • 0
Har svårt att se hur man skulle kunna utveckla konceptet till något som håller till ett eget spel. Tycker att Valve borde ha lämnat Portal som det intuitiva pusselspel det är och göra något ordentligt.
  • 0
Citerar Daydream Nation:
Har svårt att se hur man skulle kunna utveckla konceptet till något som håller till ett eget spel. Tycker att Valve borde ha lämnat Portal som det intuitiva pusselspel det är och göra något ordentligt.

Första Portal var väldigt kort och snuddade bara ytan av något som kunde bli ännu bättre och framför allt svårare och av att döma från konceptbilderna lär vi få se en hel del uppgraderingar som pekar mot det sistnämnda. Sen om ryktena om multiplayer är sanna så vore ju även det ett relativt markant plus. Men visst kan det vara svårt att tänka sig att man faktiskt kan göra någonting nytt av detta koncept, jag dömer inga cyniker, men o andra sidan finns det många spel (där ibland Halo 2) som blivit höjt till skyarna trots att grundkonceptet fortfarande är detsamma med bara några grafiska förbättringar och nya miljöer.

Vem säger för övrigt att detta inte kan hålla som ett eget spel? Pusselgenren har varit ganska utdöd på senare dag och har istället varit en underton i exempelvis skräckspel än en riktig fristående genre. Action har uppenbarligen varit på årtiondets "innelista" och det finns inte många spel som bjuder på denna typ av underhållning förutom på Wii. Själv tycker jag att det som Valve försöker åstadkomma är riktigt briljant och visar ett nytt sätt att tortera de mindre pusselerfarna spelarna, där är även jag inräknad, men då det fanns en hel del som diggade föregångaren tror jag att detta kan leda till en framtida renässans för genren. Nog mer på grund av fansen än utvecklarna själva.
Tufft ju.
  • 0
Härligt! - Med mer tårta alltså.
  • 0
Detta är nu officiellt det spel jag längtar till mest i år! Aweeeesooome!
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Älskade första Portal och är inte ens bitter över att det inte var nästa del i Half-Life som utannonserades istället. För även om jag längtar till att få fortsätta Gordons äventyr så var det första Portal en revolution av pusselgenren med förstapersons-perspektivet och känslan av produktionsvärde. Så jag ser framemot uppföljaren otroligt mycket.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Herregud ja.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Härligt.
  • 0
Portal är det perfekta spelet att spela med en spelofrälst, inga konstiga intriger eller världar (om man inte så vill), bara ett genialiskt spelsystem man fastnar vid direkt. Känner igen det så väl det som står i artikeln. Riktig co-op är verkligen välkommet!

Alla som besöker min spelsoffa kommer få prova det.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Fyfan. Bättre utannonsering kunde man nästan inte hoppas på.

Jag blev också sugen på att spela Portal.
  • 0
Det blir nog väldans unikt det här spelet. Konstigt att det inte kommit fler Portal kloner.

Men det de skrev om co-op verkar lite tillspetsat och krångligt, samtidigt som det säkert kan bli kul att försöka tajma varandras portaler. Ä det blir nog bra.
  • 0
Co-op på Portal! Hoppas att Valve tar med split-screen då, jag har nämligen inga vänner som gillar Portal. De tycker det är dötrist
  • 0
Citerar smartjag33:
Co-op på Portal! Hoppas att Valve tar med split-screen då, jag har nämligen inga vänner som gillar Portal. De tycker det är dötrist

Hej.
Du behöver skaffa nya vänner.

/Jonas
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Bryr mig inte om multiplayer alls. Hoppas dom inte tabbar sig och prioriterar det över single player i något fall.

Första spelet skulle jag aldrig betala mycket för pga längden. Men jag förlåter det. Samma med Mirror's edge. Älskar båda spelen men dom är korta. Portal billigare och ännu kortare än Mirror's edge.

Portal 2 kommer jag säkerligen också älska, bara dom fixar längden så är det inga problem för spelet att vara ett eget spel till fullpris.

Citerar Tecrom:
Portal var riktigt utmanande...

Skulle kalla det utmanande men inte "riktigt utmanande". Så svårt tyckte jag det inte var efter dom första 10 minuterna. Förutom en eller två till gånger jag stannade upp och tänkte "hur i helvete...".
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!