Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Assassin's Creed: Brotherhood


På vilket sätt är Romulusgrottorna mer skrämmande?
  • 0
Klarade storyn igår;)
"Yvonne? Thats a french ass name!"
  • 0
Ok tack
Citerar kraz:
Citerar Michael Corleone:
vad tycker ni om online av spelet ni som har spelet för på måndag får jag min ex av spelet


En trevlig överraskning riktigt kul.
Citerar Axelorio:
Citerar Michael Corleone:
vad tycker ni om online av spelet ni som har spelet för på måndag får jag min ex av spelet


Riktigt bra faktiskt! Var mycket bättre gjort än jag trodde det skulle vara ^^
There are many things my father taught me. He taught me: keep your friends close, but your enemies closer.
  • 0
Jag har bara lyckats en gång med seriemord (eller vad det heter). Men jag fattar inte hur man gör. Tryck på Left stick och sen X? Jag gör det men inget händer. När exakt ska man trycka? Vet ej vad jag gör för fel.
Pwnxorz
  • 0
Vad är seriemord?
  • 0
Chainkill, om du syftar på serial murder achievement betyder du att du ska "one hit'a " fienderna snabbt efter varrandra
"Yvonne? Thats a french ass name!"
  • 0
Yay. Sålde lite jultidningar iår, tillräckligt för ett fint ex av Need For Speed: Hot Pursuit. Funderar på att testa det i någon vecka, och sedan byta in det. Planen blir att isåfall skaffa Assassin's Creed II Ultimate Edition. 200 kr kostar det, och jag antar att Hot Pursuit fortfarande är tillräckligt nytt för att få några hundra för det. GameStop brukar ha fina byt-in-erbjudanden med mycket pengar. Kan bli kul. Hur långt är ACII, och vad är dåligt/bra? Vilket väger tyngst?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Yay. Sålde lite jultidningar iår, tillräckligt för ett fint ex av Need For Speed: Hot Pursuit. Funderar på att testa det i någon vecka, och sedan byta in det. Planen blir att isåfall skaffa Assassin's Creed II Ultimate Edition. 200 kr kostar det, och jag antar att Hot Pursuit fortfarande är tillräckligt nytt för att få några hundra för det. GameStop brukar ha fina byt-in-erbjudanden med mycket pengar. Kan bli kul. Hur långt är ACII, och vad är dåligt/bra? Vilket väger tyngst?


Jag tror jag spelade Assassin's Creed II runt 40 timmar eller nått sådant. Och spelade jag bara igenom det en gång eftersom jag lånade det av en polare. Jag vet inte ifall du spelade igenom första Assassin's Creed, men det som förbättrades i tvåan var väl i första hand att det kändes mer varierat. Sedan byggde de ut storyn rätt mycket och i vanlig ordningar var det en helt fantastisk spelvärld Ubisoft hade byggt upp. Med den uppenbara skillnaden att det såklart var renässansens Italien man sprang runt i.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Jag tror jag spelade Assassin's Creed II runt 40 timmar eller nått sådant. Och spelade jag bara igenom det en gång eftersom jag lånade det av en polare. Jag vet inte ifall du spelade igenom första Assassin's Creed, men det som förbättrades i tvåan var väl i första hand att det kändes mer varierat. Sedan byggde de ut storyn rätt mycket och i vanlig ordningar var det en helt fantastisk spelvärld Ubisoft hade byggt upp. Med den uppenbara skillnaden att det såklart var renässansens Italien man sprang runt i.




40 timmar låter grymt. Vet att jag hörde runt 24 timmar story och hundra sidouppdrag av utvecklarna, och det är ju helt okej. Det fanns ingen onlinedel va? Skönt, hade ändå inte använt den. Nej, har aldrig spelat ett Assassin's Creed, om man inte räknar med det fem minuter långa provet på Gamex. Brotherhood var ju ganska kul, gillar hur det kändes när man nästan flög fram på taken.

Är det lika episk känsla som det ser ut? ett på en hel del gameplay-videor, ta åt sig uppmärksamheten på några vakter, flyr över en bro, upp på ett hus och spring där uppe, upp på ett torn och sedan kasta sig rätt ut, och landar i vattnet. Poff, och man är borta. Är det Free Play likt det med i spelet, eller är det alltid igång med ett story-uppdrag? Som man måååste göra klart?

Och till sist, även om man är klar med storyn fortsätter väl spelet? Det låser sig väl inte så man måste göra en ny sparning och inte kan fortsätta med achievements och sidouppdrag?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Är det lika episk känsla som det ser ut? ett på en hel del gameplay-videor, ta åt sig uppmärksamheten på några vakter, flyr över en bro, upp på ett hus och spring där uppe, upp på ett torn och sedan kasta sig rätt ut, och landar i vattnet. Poff, och man är borta. Är det Free Play likt det med i spelet, eller är det alltid igång med ett story-uppdrag? Som man måååste göra klart?

Och till sist, även om man är klar med storyn fortsätter väl spelet? Det låser sig väl inte så man måste göra en ny sparning och inte kan fortsätta med achievements och sidouppdrag?


Spelet är uppbyggt i "free play" ja och du är aldrig låst till uppdragen, uppdragen gör bara så att du kommer vidare i storyn och låser upp andra ställen samt nya uppdrag. Efter storyn så kan du självklart fortsätta spela och försöka få achievementes och klara sidouppdrag.

On topic: Hur är känslan i spelet? Känns det fortfarande någorlunda awesome att hoppa mellan hustaken som det var i 2:an? Jag ska skaffa spelet men det blir inte förens om ett tag.
  • 0
Citerar Gamesrule:
Är det lika episk känsla som det ser ut? ett på en hel del gameplay-videor, ta åt sig uppmärksamheten på några vakter, flyr över en bro, upp på ett hus och spring där uppe, upp på ett torn och sedan kasta sig rätt ut, och landar i vattnet. Poff, och man är borta.


Jag tycker absolut det är lika episk känsla som man får intryck av på förhand. Sedan har det såklart att göra lite med hur fascinerande man tycker att det är med historiska miljöer, men jag älskar det. Mycket utav det handlar ju också om att de lyckas skapa en spelvärld som känns enorm, men där man samtidigt vet att man kan ta sig precis överallt. Sedan är det inte heller några laddningstider ifall man inte startar typ ett storyuppdrag eller lämnar typ Venedig för Florens.

Resten svarade Crunt på.

Citerar Gamesrule:
Det fanns ingen onlinedel va? Skönt, hade ändå inte använt den.


Fanns ingen onlinedel i, nej.


Citerar Crunt:
On topic: Hur är känslan i spelet? Känns det fortfarande någorlunda awesome att hoppa mellan hustaken som det var i 2:an? Jag ska skaffa spelet men det blir inte förens om ett tag.


Jag tycker i alla fall att det känns lika awesome. Vet inte ifall de gjort så stora förändringar på den punkten utöver att det finns en uppgradering man kan få i spelet som gör att man klättrar lite snabbare. Sedan finns det även en fallskärm, som man behöver köpa fler av emellanåt, vilket gör att de där gångerna man kanske kastar sig utför ett hustak lite ogenomtänkt inte behöver betyda döden.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Jag tycker absolut det är lika episk känsla som man får intryck av på förhand. Sedan har det såklart att göra lite med hur fascinerande man tycker att det är med historiska miljöer, men jag älskar det. Mycket utav det handlar ju också om att de lyckas skapa en spelvärld som känns enorm, men där man samtidigt vet att man kan ta sig precis överallt. Sedan är det inte heller några laddningstider ifall man inte startar typ ett storyuppdrag eller lämnar typ Venedig för Florens.

Resten svarade Crunt på.




Älskar historia, och Italien är min absoluta favorit efter Frankrike. Renässansen är underbar, stilen är fantastiskt läcker (och Ezios dräkt är ju att dö för, en cos-player på Gamex hade en perfekt avbildning av den, tog en bild) och att döma av bilder och videor ser det lika bra ut i spelet. Inga laddningstider, alltså? Menar ni som att man sätter igång ett uppdrag och helt enkelt bara får ta sig dit, eller?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Inga laddningstider, alltså? Menar ni som att man sätter igång ett uppdrag och helt enkelt bara får ta sig dit, eller?


Laddningstider när du går in i hus och vid filmsekvenser (korta laddningstider om man har det installerat på xboxen iaf) , och hus är rätt sällan man går in i (ens bas etc). Så så gott som inga laddningstider
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Jag tycker i alla fall att det känns lika awesome. Vet inte ifall de gjort så stora förändringar på den punkten utöver att det finns en uppgradering man kan få i spelet som gör att man klättrar lite snabbare. Sedan finns det även en fallskärm, som man behöver köpa fler av emellanåt, vilket gör att de där gångerna man kanske kastar sig utför ett hustak lite ogenomtänkt inte behöver betyda döden.


Okej. Ja, det är nog rätt svårt att ändra parkour delen i spelet i och med att det inte finns så mycket att tillföra. Att det finns en uppgradering för att kunna klättra snabbare känns välkommet när man väl ska ta sig an dem högsta husen/tornen i spelet, jag kommer ihåg att i 2:an så tyckte jag att det vart mycket dötid när man skulle upp högt. När jag nästan var högst uppe så råkade jag oftast också dra lite fel på spaken så jag hoppade rätt ut i ingenstans
  • 0
Citerar Axelorio:
Laddningstider när du går in i hus och vid filmsekvenser (korta laddningstider om man har det installerat på xboxen iaf) , och hus är rätt sällan man går in i (ens bas etc). Så så gott som inga laddningstider




Skönt, laddningstider är djävulens påfund!


Här är bilden förresten!

http://img84.imageshack.us/img84/
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Skönt, laddningstider är djävulens påfund!


Här är bilden förresten!

http://img84.imageshack.us/img84/


De har tagit bort bilden
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Axelorio:
De har tagit bort bilden




Fasen, säg någon annan uppladdningssajt. Pici är ju nere.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Slutet.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar consept95:
Chainkill, om du syftar på serial murder achievement betyder du att du ska "one hit'a " fienderna snabbt efter varrandra

ja chainkill heter det kanske. Men det kommer upp text att jag ska trycka ner Left stick och trycka på X medan jag avrättar någon. Men jag får det inte att fungera.
Pwnxorz
  • 0
Citerar Inarion:
Slutet.


Spoiler:Sög...
Semper fidelis
  • 0
Har spelat mer nu, och tycker det är riktigt bra. Men det känns som det är för mycket som pågår, jag vet inte vart jag ska börja. Ekonomin, Borgia-tornen och alla miniuppdrag. För mycket samtidigt. Men det bästa AC-hittills, helt klart.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Men det känns som det är för mycket som pågår


Så var det i 2:an också.
  • 0
jag har det inte än mae jag måste bara skaffa
  • 0
Nu har jag över 1 000 000 florins (tror valutan heter så), så känns som att jag har mer inkomster än utgifter.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar 0pPerAxz0r:
Så var det i 2:an också.


Mjo, men det är ännu mer nu. Borgia-torn, rekrytering osv..


Citerar Nicklas Holm:
Nu har jag över 1 000 000 florins (tror valutan heter så), så känns som att jag har mer inkomster än utgifter.




Men man får jävligt mycket pengar hela tiden.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!