Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Betygsätt spellåten ovan


8/10 riktigt skön låt. Länge sedan jag spelade något Timesplitter-spel överhuvudtaget.

Teenage Mutant Hero Turtles: Intro
  • 0
8/10 vanligtvis tycker jag inte Skull Mans bana är något att hänga i granen, men för tillfället känns den lite småcatchig.

The Adventures of Link - Intro
  • 0
Nej, det kan man verkligen inte. Det är nostalgi, men man får inte undgå att låten faktiskt är ett rent mästerverk.

En 10/10 där med. Magisk.

Mirror's Edge - Theme
Jonte aka vettu
  • 0
10/10 Jag smälter av Lisas härliga röst. Är inget Miskovsky-fan, men just i den här låten är hon bäst! Bra spel dessutom. Tyvärr underskattat, men jag hoppas få se en uppföljare eller något liknande.

Outlaws - The Last Gunfight
  • 0
8/10 - Where are you marshalllllllllllll?

Super Cars 2 - Menu Music
"Cries and screams are music to my ears."
  • 0
Alltså kan vi inte dra distinktionen mellan en spellåt och vanliga pop/rock-låtar som förekommer i spel? Borde inte spelmusik endast omfatta musik skapad i det syftet att medverka i ett spel? Skall vi hålla på och betygsätta vanlig musik kan vi väl hålla oss i "övrigt"-tråden "Betygsätt låten ovan"?

T.ex. the Beatles gjorde inte spelmusik, men visst man har använt deras musik i exempelvis Rockband. Kvalificeras Abbey Road som ett album med spelmusik då?

Eller är det kanske bara jag hänger upp mig på att folk länkar till dessa låtar och refererar till Guitar Hero etc? Tänkte att själva poängen med den här tråden var att undvika "vanlig musik". Har jag helt fel?
  • 0
Citerar Daydream Nation:
Alltså kan vi inte dra distinktionen mellan en spellåt och vanliga pop/rock-låtar som förekommer i spel? Borde inte spelmusik endast omfatta musik skapad i det syftet att medverka i ett spel? Skall vi hålla på och betygsätta vanlig musik kan vi väl hålla oss i "övrigt"-tråden "Betygsätt låten ovan"?

T.ex. the Beatles gjorde inte spelmusik, men visst man har använt deras musik i exempelvis Rockband. Kvalificeras Abbey Road som ett album med spelmusik då?

Eller är det kanske bara jag hänger upp mig på att folk länkar till dessa låtar och refererar till Guitar Hero etc? Tänkte att själva poängen med den här tråden var att undvika "vanlig musik". Har jag helt fel?


Du har rätt. Enligt mig då.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!