Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Minecraft


Har haft spelet i ungefär en vecka, laddade ner det under "F2p-helgen". Härligt att man fortfarande kan spela det.
I'm a luigiiii yahååå
  • 0
Oj oj oj, detta spel är FARLIGT beroendeframkallande. "Jag måste utforska mer av grottan". "Jag måste skaffa mer trä...och kol...och sand...FAN, EN SPINDEL!!".

Good times.

On a more serious note, är det ingen som har startat en Gamereactor-server ännu? Tänk vad vi kan åstadkomma tillsammans! *dramatisk musik här*
Placeholder
  • 0
  • Tast
  • Tast
Citerar Metrod:
Oj oj oj, detta spel är FARLIGT beroendeframkallande. "Jag måste utforska mer av grottan". "Jag måste skaffa mer trä...och kol...och sand...FAN, EN SPINDEL!!".

Good times.

On a more serious note, är det ingen som har startat en Gamereactor-server ännu? Tänk vad vi kan åstadkomma tillsammans! *dramatisk musik här*

Jag skulle kunna, väldigt gärna, hålla en server. Jag har en snart färdigklar gigantisk bas som vi skulle använda som GRtopia. Får försöka fixa efter skolan
PSN: Mr Tast
  • 0
Måste man ha betalversionen av spelet för att spela online? För jag började spela det under F2P-helgen. I så fall är det ett garanterat köp.
I'm a luigiiii yahååå
  • 0
  • Tast
  • Tast
Citerar GiantPotat0:
Måste man ha betalversionen av spelet för att spela online? För jag började spela det under F2P-helgen. I så fall är det ett garanterat köp.
Ja, det måste man om man ska använda den senaste version av multiplayer, tror jag.
PSN: Mr Tast
  • 0
Citerar Metrod:
On a more serious note, är det ingen som har startat en Gamereactor-server ännu? Tänk vad vi kan åstadkomma tillsammans! *dramatisk musik här*


Funderar på att skaffa Minecraft men jag förstår inte riktigt multiplayer-upplägget, är det som ett mmo i mindre skala; mindre servrar?
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
  • Tast
  • Tast
Citerar Mange Maräng:
Citerar Metrod:
On a more serious note, är det ingen som har startat en Gamereactor-server ännu? Tänk vad vi kan åstadkomma tillsammans! *dramatisk musik här*


Funderar på att skaffa Minecraft men jag förstår inte riktigt multiplayer-upplägget, är det som ett mmo i mindre skala; mindre servrar?
Precis som singleplayer men att du spelar med någon. Episkt är bara förnamnet!
PSN: Mr Tast
  • 0
Citerar Twisp:
http://www.wimp.com/minecraftenterprise/

Helt jävla enorm. ENORM.


Länken funkar inte men om det är den jag tror så är den rätt enorm Dock finns det program som gör sådant bygge mycket enklare, dock rätt galet ändå.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Så, är det någon som har startat upp en server ännu?
Placeholder
  • 0
  • Tast
  • Tast
Citerar Metrod:
Så, är det någon som har startat upp en server ännu?
jadå, den är uppe men kollar innebandy just nu. Kommer hem med om nå timme, och kan då dela ut ip ha det tills dess
PSN: Mr Tast
  • 0
Jag och några kompisar håller på att bygga Domkyrkan i Uppsala.
Har gjort en timelapse i 4 delar än så länge som visar hur långt vi kommit

Här är del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=JRA6G3UMajA
  • 0
Citerar jonkos:
Jag och några kompisar håller på att bygga Domkyrkan i Uppsala.
Har gjort en timelapse i 4 delar än så länge som visar hur långt vi kommit

Här är del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=JRA6G3UMajA


Riktigt nice!
  • 0
Nån som vet vart det brukar finnas mycket med steel?
  • 0
  • Tast
  • Tast
Citerar psIII:
Nån som vet vart det brukar finnas mycket med steel?
"Spelunka" i grottor, helst de lite djupare, och du bör hitta.
PSN: Mr Tast
  • 0
Citerar psIII:
Nån som vet vart det brukar finnas mycket med steel?


Ett litet "fusk" man kan använda är att använda programmet minutor som ritar upp en karta av din värld där man kan se vart det finns järn, guld, diamant osv.
  • 0
  • Tast
  • Tast
Citerar jonkos:
Citerar psIII:Nån som vet vart det brukar finnas mycket med steel?

Ett litet "fusk" man kan använda är att använda programmet minutor som ritar upp en karta av din värld där man kan se vart det finns järn, guld, diamant osv.
Visserligen så blir det rätt svårt att "pinpointa" exakt var det är, och då kan man lika med stripmina.
PSN: Mr Tast
  • 0
Citerar Tast:
Citerar jonkos:Citerar psIII:Nån som vet vart det brukar finnas mycket med steel?

Visserligen så blir det rätt svårt att "pinpointa" exakt var det är, och då kan man lika med stripmina.


Bara man hittar sitt hus så är det lugnt ;)
  • 0
  • Tast
  • Tast
Citerar jonkos:
Citerar Tast:Citerar jonkos:Citerar psIII:Nån som vet vart det brukar finnas mycket med steel?

Visserligen så blir det rätt svårt att "pinpointa" exakt var det är, och då kan man lika med stripmina.

Bara man hittar sitt hus så är det lugnt ;)
Mja, tycker ändå det är lättare, och definitivt snabbare på kort sikt, att spelunka
PSN: Mr Tast
  • 0
Citerar Tast:
Citerar jonkos:Citerar Tast:Citerar jonkos:Citerar psIII:Nån som vet vart det brukar finnas mycket med steel?

Visserligen så blir det rätt svårt att "pinpointa" exakt var det är, och då kan man lika med stripmina.

Bara man hittar sitt hus så är det lugnt ;) Mja, tycker ändå det är lättare, och definitivt snabbare på kort sikt, att spelunka


Jo det är nog sant.
  • 0
Citerar jonkos:
Citerar Tast:
Citerar jonkos:Citerar psIII:Nån som vet vart det brukar finnas mycket med steel?

Visserligen så blir det rätt svårt att "pinpointa" exakt var det är, och då kan man lika med stripmina.


Bara man hittar sitt hus så är det lugnt ;)
Jag brukar alltid glömma vart mitt hus ligger när jag går nånstans långt lol. Så därför bor jag i gråttor. Hellt hemlös haha.
  • 0
Ifall ens hus är vid spawnpointen så är det bara att göra en kompass
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Hahahaha! Förstörde just 6 timmars arbete av några killar på gratisversionen. Jag och några av mina kompisar!
Peace out booooiiiiiis! And girls..
  • 0
Citerar Black_prod:
Hahahaha! Förstörde just 6 timmars arbete av några killar på gratisversionen. Jag och några av mina kompisar!


Hmpf, det är sådant som är så otroligt störande när man kör online. Därav kör jag endast på server hostad av en kompis ^^
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
*fel tråd*
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!