Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

DOTA 2 - Officiell tråd


Ni kan ju alltid testa någon av dom 1000 sidorna som ger ut keys dagligen. T.ex http://freedotakeys.blogspot.se/ där jag fick min.
  • 0
Bara så ni vet, folk säljer dota keys för två chest keys. Kolla med en kompis som har dota och fixa en key för under 50 kr.

BTW, Tobi och Singsing streamar tillsammans. Natten är räddad!
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Citerar Jomasdf:
Ni som inte har keys kan kolla in http://freedotakeys.blogspot.se/ annars, fick min där.


Känns inte speciellt legit, surveys och downloads.....
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Med tanke på att det är de två ENDA inlägg han har gjort övh på forumet skulle jag inte heller isåfall sätta någon större tilltro till det.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Citerar elioto:
tror jag ser för mycket streams å sånt istället för att verkligen spela det har endast några få wins och losses så orkar knappt köra för ja känner mig så noobig utan ngn att spela med :]



Tro mig. Att lära känna spelet och utöka din vetenskap om spelet via dina egna fingrar kommer ta tid, men det är värt det. Och om du nu gillar att kolla på streams så kan jag säga att även detta kommer bli roligare om du är duktig på det. Det är värt det!

edit: om du inte har någon att spela med, lägg till mig på skype: albin.uusijarvi, eller i dota: pickl3s, så spelar jag gärna med dig. Jag kan nog lära dig ett och annat
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
Citerar Alyx:
Citerar elioto:tror jag ser för mycket streams å sånt istället för att verkligen spela det har endast några få wins och losses så orkar knappt köra för ja känner mig så noobig utan ngn att spela med :]


Tro mig. Att lära känna spelet och utöka din vetenskap om spelet via dina egna fingrar kommer ta tid, men det är värt det. Och om du nu gillar att kolla på streams så kan jag säga att även detta kommer bli roligare om du är duktig på det. Det är värt det!

edit: om du inte har någon att spela med, lägg till mig på skype: albin.uusijarvi, eller i dota: pickl3s, så spelar jag gärna med dig. Jag kan nog lära dig ett och annat

min polare fick en beta key för inte så länge sedan man han har ingen tillgång till internet under sommaren så han lånar ut accet till en annan jag känner så har en att spela med nu iaf + att man har lärt sig mycket av att kolla streams på sista tiden ;)
  • 0
Wow, keeper of the light är ju helt sjuk O.o grym support
I believe in this and it has been tested by research, that he who fucks nuns will later join the church.
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Citerar elioto:
Citerar Alyx:Citerar elioto:tror jag ser för mycket streams å sånt istället för att verkligen spela det har endast några få wins och losses så orkar knappt köra för ja känner mig så noobig utan ngn att spela med :]


Tro mig. Att lära känna spelet och utöka din vetenskap om spelet via dina egna fingrar kommer ta tid, men det är värt det. Och om du nu gillar att kolla på streams så kan jag säga att även detta kommer bli roligare om du är duktig på det. Det är värt det!

edit: om du inte har någon att spela med, lägg till mig på skype: albin.uusijarvi, eller i dota: pickl3s, så spelar jag gärna med dig. Jag kan nog lära dig ett och annat
min polare fick en beta key för inte så länge sedan man han har ingen tillgång till internet under sommaren så han lånar ut accet till en annan jag känner så har en att spela med nu iaf + att man har lärt sig mycket av att kolla streams på sista tiden ;)


Grymt. Även om du lär dig mycket strategi och kombinationer av att kolla på streams, så kommer du aldrig kunna lära dig saker som att känna av längden på en blink, längden på en hook, teamfightcontrol och animationer från olika hjältar. Jag håller fast vid min ståndpunk om att man lär sig mest av att spela spelet själv ;)
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
om någon skulle ha en dota 2 invite/key och skulle kunna va så snäll att skicka den till mig så skulle jag vara tacksamm
  • 0
Vilka har fixat CLG pendants här då? Nu jävlar gräver vi guld i USA!
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Någon som har en extra nyckel till Dota 2? Tack på förhand =)
Morgan, You're a Freeman now.
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Självklart sitter man på en CLG pennant. Synd att det gick så åt helvete efter en fantastisk första dag :/ Såg ut som att de var i toppform första dagen, sen har det bara gått nedför :/ Visst har de mött betydligt bättre lag under dag 2 och 3, men inte bara det. De har spelat så sjukt mycket sämre också. Andra matchen mot LGD var det konstigaste jag sett :s
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
Spoiler:IG lyckas att ta hem det istället för Navi, vilket upset!

Grym turnering i allmänt, Valve visar vart skåpet ska stå och hänvisar såklart Riot mot skamvrån. Great things are about to happen.
A million light reflections pass over me
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Jo Riot försöker så bra de kan men det är inte i klass med detta ^^ Fyfan vilken rolig turnering det var. Synd att CLG åkte ner i LB bara :/ Tror de hade kunnat gå längre om de fick en chans i Winner bracket först. En jävla press när det är bo1 hela vägen x/
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
Igen, om någon har en beta-key så skulle det uppskattas
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Trist som fan för LGD dock De gick 18-0 eller nåt, och sen 1-2, 1-2. Trist slut, men inte fy skam för 3e plats
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Citerar -Ando:
Citerar Alyx:Trist som fan för LGD dock De gick 18-0 eller nåt, och sen 1-2, 1-2. Trist slut, men inte fy skam för 3e plats

19-0 och 14-0 i grundserien. G'dayumn.


Jo. Måste kännas jävligt surt ^^
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
Måste kännas helt okej för IG som fick en bonusmiljon av sina sponsorer utöver den miljonen de fick för 1a plats.
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Jag har en fråga. Vad tjänar stridspoäng till? Eller vad motsvarigheten heter på engelska. Visst, man ser hur pass många omgångar en spelare har spelat och antal vinster. Men och? Man behöver knappast vara bra för det. Det fungerar inte som en riktigt "rankning". Därför undrar jag, vad är syftet?
Aldin Sadikovic / Gamereactor
  • 0
Citerar TheNarrator:
Jag har en fråga. Vad tjänar stridspoäng till? Eller vad motsvarigheten heter på engelska. Visst, man ser hur pass många omgångar en spelare har spelat och antal vinster. Men och? Man behöver knappast vara bra för det. Det fungerar inte som en riktigt "rankning". Därför undrar jag, vad är syftet?


Battle points är precis som xp i många andra spel. När du får tillräckligt många så levlar du upp. När man levlar upp så far man något random cosmetic item och folk kan ju såjklart få en överblick på hur mycket man har spelat. Annars fungerar väl levelsystemet som en grej för att göra spelet lite roligare.
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Har börjat spela spelet seriöst nu efter att ha haft betan i 2 månader ungefär. Att gå från LoL till Dota 2 kändes som ett stort steg efter första matchen som verkligen gick åt helvete. Nu känner jag dock att jag börjar få grep på skillnaderna och hur jag ska spela rent allmänt. Har hunnit testa Juggernaut, Zeus, Clinkz och Rikimaru, och tycker de allihopa är roliga på sitt eget sätt.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Har en Dota 2 invite som jag gärna ger bort till någon som känner att den faktiskt kommer lira det då och då, om inte hela tiden. Vill inte att den hamnar hos nån LoL-fantast som testar det en gång och sedan aldrig rör det igen... Även om det finns en hel del nycklar ute nu ^^
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
Har precis fixat min Dota2 nyckel. Många år sedan jag spelade Dota, relativt oseriöst. Men nu efter två år av troget HoN-spelande är jag lite nervös

Håller tummarna att det är lika awesome som jag förväntat mig! Eller kan HoN ha ändrat mitt synsätt helt?
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Skulle vilja byta en Call of the Dendrochron (Natures Prophet), tar gärna erbjudanden

Edit: Nvm jag hittade en snubbe, fick en courier för den
"Thats not your base Bambo..."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!