Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Logga in medlem
amigo

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
FacebookFacebook
Välj forum
Sök forum
Tråd:

DOTA 2 - Officiell tråd

Antal inlägg: 315
Till första sidanTill föregående sida (3)Till sista sidanTill nästa sida (5)
  1. 01
  2. 02
  3. 03
  4. 04
  5. 05
  6. 06
  7. 07
  8. 08
  9. 09
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
larsgustaf
Ser fram emot hur stort DoTA kommer bli. Kanske inte likt SC2, men ändå!
Idag är historia imorgon.
-Ando
Citerar larsgustaf:
Ser fram emot hur stort DoTA kommer bli. Kanske inte likt SC2, men ändå!

Inte säker om det slår LoL i västvärlden, men Asien har dom utan tvivel.
The player formerly known as Mousecop.
Dagon
Citerar -Ando:
Inte säker om det slår LoL i västvärlden, men Asien har dom utan tvivel.

Ifall det inte slår LoL så kommer jag gråta över västvärldens s.k. moba gamers.
"Dagon är en fin pojk."
larsgustaf
Citerar Dagon:
Ifall det inte slår LoL så kommer jag gråta över västvärldens s.k. moba gamers.

Agreed, skönt att genren äntligen fått en benämning! Är LoL större än HoN i tävlingsperspektivet?
-Ando
Citerar larsgustaf:
Agreed, skönt att genren äntligen fått en benämning! Är LoL större än HoN i tävlingsperspektivet?

Betydligt större.
Tom_Eklund
HoN är snart dött och LoL bara växer, that's that!

Jag spelade inte mycket DotA i wc3, men har spelat en del LoL vilket inte ska vara en fördel om man ska spela DotA. DotA 2 ser ju fantastiskt ut och tvivlar inte på att det kommer bli störst av alla! Det kommer också välkomna nya spelare bättre än DotA någonsin gjorde.
baathen
Tom: Så sant! Själv har jag bara spelat LoL och HoN (mestadels HoN), och litelite DotA. Jag som inte växt upp med DotA står inte ut med WC3-grafiken, men det finns så många grymma hjältar i DotA som jag aldrig fått spela i HoN eller LoL. När Dota 2 kommer går jag självklart över till det .
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
larsgustaf
Med det här nya guidesystemet och ny användarvänliga spelet kan nog DoTA bli hur stort som helst. Trevligt för mig, att varit med en genres historia från början!

Har du några favoritheroes i DoTA?
baathen
Windrunner verkar bli en hero jag kommer köra mycket. Även Tiny (älskar Pebbles) och en Hero som vi inte fick se i DotA (Templar Assassin), som verkar grymt skoj att köra.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
Tom_Eklund
Jag är sjukt taggad och kan inte vänta, men samtidigt är jag lite smått rädd. Jag har en otrolig osäkerhet när det handlar om items och stats, vilken hero som borde lana mot vilken och hur man pickar för att få en fin 5 hero build. Men det är ändå en del av DotA, just att det är mer skillsen i hur man rör sig, använder skills osv och items har inte lika stor mening. Detta är intrycket jag fått, men jag kan ju ha helt fel.

Edit: såg frågan om favorithero. De få gånger jag spealde DotA så insta-pickade jag Traxex (Drow Ranger) så jag antar att det är min favorit. Väldigt enkel var hon.
larsgustaf
Kommer ösa Earthshaker och Tiny, oerhörd burst. Tiny äger early och smashar noobsupports medan Earthshaker tillför oerhörd support till laget och är en gamewinner.

Tillagt 2011-08-21 22:49:
Lite jobbigt är det att dom har gjort om en del items inför DoTA2.
xbox 360 4-ever
Kan inte vänta på DotA 2. Ska bli jävligt kul att spela Morphling och Weaver igen
xbox 360 4-ever don´t do forumsignatures, but if he did, it would probably be the best forumsignatures in the world
Tom_Eklund
Citerar xbox 360 4-ever:
Kan inte vänta på DotA 2. Ska bli jävligt kul att spela Morphling och Weaver igen

Tycker Morphling såg bäst ut grafiskt sätt, otroligt häftigt porträtt där nere vid mapen!
xbox 360 4-ever
Porträttet va snyggt, men ja gillade inte hur hans kropp gick ner i en sorts vattenpöl ingame. Tycker att Doom Bringer såg bäst ut, helt awesome
xbox 360 4-ever don´t do forumsignatures, but if he did, it would probably be the best forumsignatures in the world
-Ando
http://rakaka.se/?newsID=17548

Riktigt bra utav Lalush, även om jag inte håller hundraprocentigt med honom.
larsgustaf
Är det bara jag som är kär i porträtten? Alla ser ju underbara ut!
Alyx
Det jag själv hoppas innerligt på är att de hittar någon lösning på det problem som faktiskt stöter bort flest spelare från dota - dålig uppförande. Självklart kan detta problem aldrig lösas helt och hållet, men jag har så många kompisar som gått över från DotA till HoN/LoL bara på grund av att de fått nog av denna grupp inkompetenta och trångsynta idioter.
"Thats not your base Bambo..."
Tom_Eklund
Citerar Alyx:
Det jag själv hoppas innerligt på är att de hittar någon lösning på det problem som faktiskt stöter bort flest spelare från dota - dålig uppförande. Självklart kan detta problem aldrig lösas helt och hållet, men jag har så många kompisar som gått över från DotA till HoN/LoL bara på grund av att de fått nog av denna grupp inkompetenta och trångsynta idioter.

Håller helt med, den stora lösningen skulle väl vara hårda strikta regler med varning och bann. Som t.ex skriver man ordet noob tre gånger får man en varning. Låter ju löjligt, men det handlar om "spela snällt eller spela inte alls".
Alyx
Citerar Tom_Eklund:
Citerar Alyx:

Håller helt med, den stora lösningen skulle väl vara hårda strikta regler med varning och bann. Som t.ex skriver man ordet noob tre gånger får man en varning. Låter ju löjligt, men det handlar om "spela snällt eller spela inte alls".

Precis. Eller att man har cirkulerande admins som kollar in i games då och då. Någonting måste ju göras i alla fall...
Tom_Eklund
Jag vill inte hålla på och säga LoL är bättre och komma in i en sådan diskussion, men LoL har ju det som kallas Tribunal där alla spelare har chansen att se stats på olika games och även se chaten. Det dåliga är ju bara att spelare får dömma och inte admins.
larsgustaf
Sony boj
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
Hönken
Kom igen nu Valve! Ge mig en Beta!
aut viam inveniam aut faciam
Alyx
Ljudfilerna låter galet välgjorda ^^
UrgbaN
För alla som har signat upp till betan. Valve har nu meddelat
på dota 2 bloggen att dem kommer börja plocka in mer folk till
betan och har därför skickat mail till alla som signat upp

Följ instruktionerna i mailet så har man sedan chans att bli utplockad
till att testa betan

Jag har redan gjort det och uppmanar alla andra som är
intresserad att skynda sig att fixa detta!
Kolla Dota 2 bloggen så förstår ni hur det går till
Till första sidanTill föregående sida (3)Till sista sidanTill nästa sida (5)
  1. 01
  2. 02
  3. 03
  4. 04
  5. 05
  6. 06
  7. 07
  8. 08
  9. 09
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
Skriv ett inlägg

För att diskutera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--

Omröstning Vilket spel/spelserie har de bästa zombierna?
  • 10% Dead Rising
  • 12% The Walking Dead
  • 1% The Walking Dead: Survival Instinct
  • 11% Plants vs. Zombies
  • 4% Call of Duty: Black Ops
  • 4% DayZ
  • 6% Dead Island
  • 1% House of the Dead
  • 25% Left 4 Dead
  • 2% Lollipop Chainsaw
  • 14% Resident Evil
  • 7% Minecraft
  • 2% Zombi U
Resultat
putterman: http://www.gamereactor.se/blog/putterman/549861/ Årets upplaga av Top 10 Vackraste kvinnorna är här! Min förra blev iaf populär! :)Följ
2013-05-20 01:02
Patrikseve: 4-1 till Sverige!Följ
2013-05-19 22:35
Williamo: SVERIGE LEVERERAR!!!! HELVETE VAD KUL!!!!!!!Följ
2013-05-19 21:19
Patrikseve: Heja Sverige! :DFölj
2013-05-19 21:08
Chaos Spirit: Nytt Guilty Gear! Fuck me, that's rad!Följ
2013-05-19 20:41
YumeLord: Instagram har också tagit min själ.Följ
2013-05-19 19:59
AG Jati: Rondellen var trots allt jätteenkel att hantera under övningskörningen. Bara att se efter så att man själv inte bli krockad av en annan bil.Följ
2013-05-19 19:46
Siegfried: Hur såger man upp PSN plus medlemskapet?Följ
2013-05-19 17:04
Bamsetrams78: Är riktigt sugen på att se vad Microsoft har att säga om nästa generations xbox på tisdag :-) Följ
2013-05-19 15:33
baathen: Spelar igenom Metro: Last Light för andra gången. Imo är det läckrare än Crysis 3 när man lirar på högsta inställningarna ;)..Följ
2013-05-19 15:23
Patrikseve: I recensions-avdelningen! :)Följ
2013-05-19 13:58
Bjorvy: Skriver ni medlemsrecensioner i era bloggar eller i recensions-avdelningen?Följ
2013-05-19 01:04
AG Jati: Bioshock recensionen kommer imorgon! Ska försöka göra mitt bästa för att summera ett mästerverk.Följ
2013-05-19 01:02
Humanisten: Snabba tankar om Metro: Last Light http://www.gamereactor.se/blog/humanisten/549231/Följ
2013-05-18 23:08
KentaKobbe Jr: I Juli börjar det! När Deadpool dödar.. Deadpool?! http://www.gamereactor.se/blog/KentaKobbe+Jr/549191/Följ
2013-05-18 22:04
YumeLord: Del 4 av ritbloggen finns tillslut uppe med bild! http://www.gamereactor.se/blog/YumeLord/549151/#commentsFölj
2013-05-18 20:20
YumeLord: Konstigt, jag kan inte lägga upp min blogg.Följ
2013-05-18 20:12
-Rayman-: Det var ett tag sedan sist jag var här!Följ
2013-05-18 19:53
dimentio: Lindar in mig i silvertejp. Finns inget annat att göra.Följ
2013-05-18 19:20
metroid_prime: Top Ten Comic-Book Heroes: http://www.gamereactor.se/blog/metroid_prime/549061/Följ
2013-05-18 18:40
Airosisme: Stackars mig...Följ
2013-05-18 18:09
Airosisme: Har intebhunnit spela på flera dagarFölj
2013-05-18 18:05
Bjorvy: Sommaren har nått Luleå.Följ
2013-05-18 17:34
czaros1994: Varför finns det så många 20-30 -åringar här som beter sig värre än p12:or?Följ
2013-05-18 15:40
BETA +