Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

DOTA 2 - Officiell tråd


Citerar -Ando:
Inte säker om det slår LoL i västvärlden, men Asien har dom utan tvivel.


Ifall det inte slår LoL så kommer jag gråta över västvärldens s.k. moba gamers.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Dagon:
Ifall det inte slår LoL så kommer jag gråta över västvärldens s.k. moba gamers.


Agreed, skönt att genren äntligen fått en benämning! Är LoL större än HoN i tävlingsperspektivet?
Idag är historia imorgon.
  • 0
HoN är snart dött och LoL bara växer, that's that!

Jag spelade inte mycket DotA i wc3, men har spelat en del LoL vilket inte ska vara en fördel om man ska spela DotA. DotA 2 ser ju fantastiskt ut och tvivlar inte på att det kommer bli störst av alla! Det kommer också välkomna nya spelare bättre än DotA någonsin gjorde.
  • 0
Tom: Så sant! Själv har jag bara spelat LoL och HoN (mestadels HoN), och litelite DotA. Jag som inte växt upp med DotA står inte ut med WC3-grafiken, men det finns så många grymma hjältar i DotA som jag aldrig fått spela i HoN eller LoL. När Dota 2 kommer går jag självklart över till det .
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Med det här nya guidesystemet och ny användarvänliga spelet kan nog DoTA bli hur stort som helst. Trevligt för mig, att varit med en genres historia från början!

Har du några favoritheroes i DoTA?
Idag är historia imorgon.
  • 0
Windrunner verkar bli en hero jag kommer köra mycket. Även Tiny (älskar Pebbles) och en Hero som vi inte fick se i DotA (Templar Assassin), som verkar grymt skoj att köra.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Jag är sjukt taggad och kan inte vänta, men samtidigt är jag lite smått rädd. Jag har en otrolig osäkerhet när det handlar om items och stats, vilken hero som borde lana mot vilken och hur man pickar för att få en fin 5 hero build. Men det är ändå en del av DotA, just att det är mer skillsen i hur man rör sig, använder skills osv och items har inte lika stor mening. Detta är intrycket jag fått, men jag kan ju ha helt fel.

Edit: såg frågan om favorithero. De få gånger jag spealde DotA så insta-pickade jag Traxex (Drow Ranger) så jag antar att det är min favorit. Väldigt enkel var hon.
  • 0
Kommer ösa Earthshaker och Tiny, oerhörd burst. Tiny äger early och smashar noobsupports medan Earthshaker tillför oerhörd support till laget och är en gamewinner.

Tillagt 2011-08-21 22:49:
Lite jobbigt är det att dom har gjort om en del items inför DoTA2.
Idag är historia imorgon.
  • 0
Kan inte vänta på DotA 2. Ska bli jävligt kul att spela Morphling och Weaver igen
xbox 360 4-ever don´t do forumsignatures, but if he did, it would probably be the best forumsignatures in the world
  • 0
Citerar xbox 360 4-ever:
Kan inte vänta på DotA 2. Ska bli jävligt kul att spela Morphling och Weaver igen


Tycker Morphling såg bäst ut grafiskt sätt, otroligt häftigt porträtt där nere vid mapen!
  • 0
Porträttet va snyggt, men ja gillade inte hur hans kropp gick ner i en sorts vattenpöl ingame. Tycker att Doom Bringer såg bäst ut, helt awesome
xbox 360 4-ever don´t do forumsignatures, but if he did, it would probably be the best forumsignatures in the world
  • 0
Är det bara jag som är kär i porträtten? Alla ser ju underbara ut!
Idag är historia imorgon.
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Det jag själv hoppas innerligt på är att de hittar någon lösning på det problem som faktiskt stöter bort flest spelare från dota - dålig uppförande. Självklart kan detta problem aldrig lösas helt och hållet, men jag har så många kompisar som gått över från DotA till HoN/LoL bara på grund av att de fått nog av denna grupp inkompetenta och trångsynta idioter.
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
Citerar Alyx:
Det jag själv hoppas innerligt på är att de hittar någon lösning på det problem som faktiskt stöter bort flest spelare från dota - dålig uppförande. Självklart kan detta problem aldrig lösas helt och hållet, men jag har så många kompisar som gått över från DotA till HoN/LoL bara på grund av att de fått nog av denna grupp inkompetenta och trångsynta idioter.


Håller helt med, den stora lösningen skulle väl vara hårda strikta regler med varning och bann. Som t.ex skriver man ordet noob tre gånger får man en varning. Låter ju löjligt, men det handlar om "spela snällt eller spela inte alls".
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Citerar Tom_Eklund:
Citerar Alyx:
Det jag själv hoppas innerligt på är att de hittar någon lösning på det problem som faktiskt stöter bort flest spelare från dota - dålig uppförande. Självklart kan detta problem aldrig lösas helt och hållet, men jag har så många kompisar som gått över från DotA till HoN/LoL bara på grund av att de fått nog av denna grupp inkompetenta och trångsynta idioter.


Håller helt med, den stora lösningen skulle väl vara hårda strikta regler med varning och bann. Som t.ex skriver man ordet noob tre gånger får man en varning. Låter ju löjligt, men det handlar om "spela snällt eller spela inte alls".


Precis. Eller att man har cirkulerande admins som kollar in i games då och då. Någonting måste ju göras i alla fall...
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
Jag vill inte hålla på och säga LoL är bättre och komma in i en sådan diskussion, men LoL har ju det som kallas Tribunal där alla spelare har chansen att se stats på olika games och även se chaten. Det dåliga är ju bara att spelare får dömma och inte admins.
  • 0
Kom igen nu Valve! Ge mig en Beta!
aut viam inveniam aut faciam
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Ljudfilerna låter galet välgjorda ^^
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
För alla som har signat upp till betan. Valve har nu meddelat
på dota 2 bloggen att dem kommer börja plocka in mer folk till
betan och har därför skickat mail till alla som signat upp

Följ instruktionerna i mailet så har man sedan chans att bli utplockad
till att testa betan

Jag har redan gjort det och uppmanar alla andra som är
intresserad att skynda sig att fixa detta!
Kolla Dota 2 bloggen så förstår ni hur det går till
  • 0
Så nu är första waven ute i publika händer. Det skulle göra min dag om någon vänlig själ kunde skänka mig en av sina invite-nycklar. Jag är vädligt hypad inför Dota 2 och en nyckel skulle sitta väldigt, väldigt bra till i mina händer. Sitter även på en extremt krasslig bärbar dator och skulle vilja se om jag behöver uppgradera min dator för att lira spelet på en lagom spelbar nivå.

Hoppas ni som har en nyckel spelar för fullt och kompenserar för oss andra gossar som sitter i mörkret och stirrar efter ljuset, grattis till er!
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Jag fick min i förrgår.


Skulle du kunna vara så snäll och ge mig en av dom extra nycklarna man får
PSN: X-rayZero , SSBB FC: 3180-4729-5887
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!