Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

DOTA 2 - Officiell tråd


Citerar Alyx:
Borde dock inte ta allt för lång tid för en HoN-spelare att anpassa sig till tempot i Dota 2.


En vänjer sig efter ett par matcher. Det är dock input delayen som är boven.

Tillagt 2012-05-13 01:34:
Dota är helt enkelt det bättre spelet i mina ögon. Allt från föremålen till hur spelet fungerar känns bättre. Hela konceptet som är samma sak som hon, lol & dota 1 känns friskare i dota2.
A very well-tailored person suit.
  • 0
Vill börja spela Dota 2 snart. Valve får ta och skynda sig. Är trött på HoNs usla balans och LoL underhåller inte riktigt.
  • 0
Någon som vet om Valve har något uttalande om input delayen? Och/eller om dem kommer fixa det till release.
A very well-tailored person suit.
  • 0
började precis spela denna skiten, lyckades vinna av en kille sin beta key mycket kewl spel, måste ju säga att det smiskar röven av LoL och många andra spel.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Spelet ska bli Free 2 Play


*suck* Då får vi se vad haken blir då. Jag tror inte att in-game storen kommer räcka.
A very well-tailored person suit.
  • 0
Citerar f0mpy:
*suck* Då får vi se vad haken blir då. Jag tror inte att in-game storen kommer räcka.


Jag har bara haft bra erfarenheter med F2P så kan förhoppningsvis bli bra, om det är någon som ska göra det riktigt bra är det Valve.
  • 0
Gillar de nya anpassningsmöjligheterna, jag har fixat lite outfits till Furion, riktigt roligt. Furion är förövrigt en sjukt rolig hero. Farma och stacka campsen i jungeln tills man har HoM, och sedan när man har aghanims så går ens gp/m upp i skyn.
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Citerar folixan:
Farma och stacka campsen i jungeln tills man har HoM, och sedan när man har aghanims så går ens gp/m upp i skyn.


Jag gillar inte heroes som behöver farmas. Typ Weaver, rolig när man fått farmen men dem första tjugo är görtrista.
Nä tacka Wr och es.
A very well-tailored person suit.
  • 0
Citerar f0mpy:
Citerar metroid_prime pelet ska bli Free 2 Play

*suck* Då får vi se vad haken blir då. Jag tror inte att in-game storen kommer räcka.


Haken med ett köra det andra alternativet är att dom inte vinner asien, vilket är den stora MOBA-scenen man vill vinna. Sen så lär dom väl tjäna multum på kosmetik, som dom redan gör i TF2?

Det går att tjäna pengar på spel utan att ta direkt kostnad av kunden, speciellt på dessa smarta drag från Valve som egentligen bara köper upp färdiga moddar, varav alla vart klara i source-motorn förutom Dota 2. Kostar knappt någonting för Valve jämfört med att utveckla t.ex. Half-Life. L4D, Portal, CS och Dota 2, alla är egentligen klara moddar som Valve smart nog plockat upp bara.

I fallet med Dota 2 så verkar dom vilja vara ute efter pengarna och marknadsföringen som finns i e-sport. Då handlar antalet spelare en större roll än den kortsiktiga vinst man skulle göra på att någon köper spelet.

Men det du säger stämmer absolut, dom kommer förmodligen göra ett och annat när dom väl har stor användarbas, för att tjäna pengar.
  • 0
Loggade in för att kolla mitt kvitto till dreamhack och märkte att jag hade en beta-key. Så nu undrar jag om betan fortfarande är uppe, och isof vart man skriver in koden
Edit: Det löste sig
  • 0
Får man vapen o dylikt varje gång man levelar?
Why are the gnomes running around in goldshire laughing? Cuz the grass is tickeling their balls.
  • 0
Citerar Frantz3n:
Får man vapen o dylikt varje gång man levelar?


Jag tror det + random drops. Typ som tf2 om du spelat det på senare dagar.
A very well-tailored person suit.
  • 0
Citerar f0mpy:
Jag tror det + random drops. Typ som tf2 om du spelat det på senare dagar.


Nej jag har bara provspelat TF2. Men det är en kul grej.
Why are the gnomes running around in goldshire laughing? Cuz the grass is tickeling their balls.
  • 0
Jag gillar när man hamnar i ett lag där alla pickar carries / semicarries som Invoker, Axe, Morphling och effing Weaver, och jag är den enda som pickar support (Earthshaker). Weaver spelar fullkomligt värdelöst och sedan är det bara jag som får all rage. Det var typ första gången jag testade Earthshaker också, och han är ju en relativt svår support/initiator, men jag diggar honom skarpt.

I alla fall spelade jag inte särskilt bra och eftersom jag var enda snubben med stuns så var det ju självklart jävligt viktigt att jag landa dem. Som sagt spelade dock Weaver fullkomligt idiotiskt och det är mer vårt val av lag som ska beskyllas och inte jag. Hatar när folk i detta community alltid ska hitta någon att skylla på.. Återigen blev jag påmind om varför man spelar premades...
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
DoTA 2 på Fucking TV... Can't believe this shit!
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
DoTA 2 på Fucking TV... Can't believe this shit!


Och spelet är i Beta. Sjukt! Kan tänka mig sen när det är färdigt och öppet för alla.
Why are the gnomes running around in goldshire laughing? Cuz the grass is tickeling their balls.
  • 0
Citerar baathen:
support (Earthshaker).


Tbh, jag tycker es är ganska dålig som support. Visst, att köpa kurren eller wards i början är inte hela världen men man måste ha blinken runt 20 minuter.

Så antagligen måste man sitta på en trilane och äta pullspot creepsen eller lyckas med roamningen.
Lite som tide kan jag tycka.
A very well-tailored person suit.
  • 0
tror jag ser för mycket streams å sånt istället för att verkligen spela det har endast några få wins och losses så orkar knappt köra för ja känner mig så noobig utan ngn att spela med :]
  • 0
Så mycket Treasure chests man får! Blä!
Why are the gnomes running around in goldshire laughing? Cuz the grass is tickeling their balls.
  • 0
Det är fan ansträngande att vara shotcaller i en premade där 2 personer är totala nybörjare. Men helvete vad fint det känns när man vinner.

Btw, har ni problem med att fienderna har många carries. Kör pushcomps, galet roligt att smälta igenom deras torn medans dom står brevid och kollar på.
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
någon som har en dota2 betakey att ge ut? Min polare är desperat av att få en, och har en betakey till smite att erbjuda också
  • 0
fick betan och full versionen under julrean , men fullversionen funkar inte förens spelet kommer ut
  • 0
I got a fucking key!
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!