Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

DOTA 2 - Officiell tråd


  • Alyx
  • Alyx
Här diskuterar vi ALLT om den kommande uppföljaren till Warcraft III-moden DotA - Defense of the Ancients.
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
Släpps det som Standalone-spel?
I'm too old to die young now.
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Jag skulle tro det, eftersom inget Battl.net 2.0 visades i SC2 skulle väl det vara det mest troliga med tanke på den imponerande grafiken man ser på bilderna ^^
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
När släpps det? Hoppas verkligen de gör något bra av det här, kommer krävas mycket för att konkurera med HoN.
The World Is Yours
  • 0
I och med att de är Valve, så har man enormt stora förväntningar. Att de sen ska bli en turnering med 1 miljon dollar i prispengar till laget som kommer etta, gör ju inte hypen mindre.
  • 0
Visst själva bilderna från DotA två visar ju att Valve inte har samma detaljrikedom som HoN men jag vill väldigt gärna se hur det ser ut i rörelse
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Äh, jag kör LoL i stället
Join the dark side, we have cookies
  • 0
Citerar Brutal Oddball:
Äh, jag kör LoL i stället


lol på lol
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar Brutal Oddball:
Äh, jag kör LoL i stället


Förstår det. LoL är casual och räcker ut till en bredare publik än vad Dota (och HoN) gör.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Såg första in-game bilden igår...och jag är inte speciellt imponerad. Ser förvånadsvärt tråkigt ut faktiskt.

Bilden
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Jag är svintaggad!
  • 0
Citerar Jakobsson:
När släpps det? Hoppas verkligen de gör något bra av det här, kommer krävas mycket för att konkurera med HoN.


Jag tror inte det. HoN är på dödsbädden. Valve är otroligt duktigt när det gäller competitive spel, det är bara att kolla på TF 2 eller CS. När de utannonserade DoTA 2 då skrek nog SC2 av smärta och kanske Riots lite grann, men Riots överlever nog med sitt lite annorlunda koncept på MOBA genre och spelet är så pass lätt att komma in i än HoN. Kollar på HoN så är det en copy pasta av DoTA med bättre grafik och ett par nya hjältar. DoTA 2 kommer att köra över HoN.

Tillagt 2011-08-15 09:14:
Citerar fat Abbot:
Visst själva bilderna från DotA två visar ju att Valve inte har samma detaljrikedom som HoN men jag vill väldigt gärna se hur det ser ut i rörelse


Jo detaljrikedom up the ass in HoN, synd bara att man kan inte se ett skit vad som händer i fighterna. Nej, DoTA 2 ser mkt bättre ut, clean as shit so ska en MOBA spel ser ut.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Keant:
Citerar Jakobsson:
Jag tror inte det. HoN är på dödsbädden. Valve är otroligt duktigt när det gäller competitive spel, det är bara att kolla på TF 2 eller CS. När de utannonserade DoTA 2 då skrek nog SC2 av smärta och kanske Riots lite grann, men Riots överlever nog med sitt lite annorlunda koncept på MOBA genre och spelet är så pass lätt att komma in i än HoN. Kollar på HoN så är det en copy pasta av DoTA med bättre grafik och ett par nya hjältar. DoTA 2 kommer att köra över HoN.

Förstår det. LoL är casual och räcker ut till en bredare publik än vad Dota (och HoN) gör.


Som sagt HoN är påväg neråt. När DotA 2 utannonserades så visste ju S2 att deras spel skulle bli nersparkat från sin tron. Så efter det bestämde de sig av någon anledning att försöka utmana LoL istället. '

Jag kom precis hem från en 3 veckors semester i Frankrike och upptäcker till min förvåning att jag inte längre känner igen spelet jag lagt så mycket tid på (HoN). Spelet hade förvandlats till en löjlig LoL kopia
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
S2 kommer inte att lycka utmana Riots tyvärr, hur hardcore deras spel än är.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar mig själv:

"Det spekuleras om att screensen på spelet är upptill fyra månader gamla, vilket jag hoppas. Jag gillar inte UI:n, påminner lite väl mycket om HoN, fastän jag fortfarande anser att fortsättande användning av den ursprungliga DotA UI:n vore som ett skott i huvudet. Lite för ljust för min smak, finner samma problem hos Diablo III.

Är i alla fall grymt taggad."

Tillagt 2011-08-16 03:24:
Citerar Keant:
S2 kommer inte att lycka utmana Riots tyvärr, hur hardcore deras spel än är.


Att HoN skulle vara hardcore? Så in i helvete heller.
Min generation tvingades växa upp i trappuppgångar - tvinga inte nästa att göra det
  • 0
"Att HoN skulle vara hardcore? Så in i helvete heller."

Casual?
  • 0
http://i.imgur.com/Yg5za.gif

Någon som vet livestream till turneringen btw?

Tillagt 2011-08-16 07:00:
Edit: ah stod i trailern. dota2.com c:
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Theya:
Att HoN skulle vara hardcore? Så in i helvete heller.


Man kan dividera ändlöst om vad som är Hardcore och inte Hardcore, men så som jag ser det så är HoN mer Hardcore än LoL men mindre Hardcore än DotA. I vilket fall som tror jag inte det kommer överleva länge till.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Inte HoN nej, men LoL tror jag absolut på att de kommer att överleva just på grund av de inte är en klon av DoTA. Ok de är casual men de är i alla ingen klon, de har faktiskt en del grejer i spelet som gör att LoL är rolig, och det är ju det som en av de viktigaste ingredienser i ett spel och hur man lockar folk, att de kan ha rolig.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Keant:
Inte HoN nej, men LoL tror jag absolut på att de kommer att överleva just på grund av de inte är en klon av DoTA. Ok de är casual men de är i alla ingen klon, de har faktiskt en del grejer i spelet som gör att LoL är rolig, och det är ju det som en av de viktigaste ingredienser i ett spel och hur man lockar folk, att de kan ha rolig.


HoN är också kul...
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Absolut. Vad jag menar vad bara det att HoN är alldeles för lik DoTA och DoTA 2 kommer att slå ut HoN. Ju därför de går F2P.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Birgeros:
"Att HoN skulle vara hardcore? Så in i helvete heller."

Casual?


Personer som hävdar motsatsen kan ju försöka sig på att lira DotA. Där kan vi snacka om "hardcore". HoN är rejäl fördumning av allt som har MOBA-genren att göra.

Citerar fat Abbot:
Man kan dividera ändlöst om vad som är Hardcore och inte Hardcore, men så som jag ser det så är HoN mer Hardcore än LoL men mindre Hardcore än DotA. I vilket fall som tror jag inte det kommer överleva länge till.


Tveklöst. S2 har inte resurser nog att konkurrera med varken Riot och eller Valve.
Min generation tvingades växa upp i trappuppgångar - tvinga inte nästa att göra det
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!