Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Witcher 2: Assassins of Kings


Citerar wavefool:
Jaaaa. Till xbox. Så jävla skönt. Nu slipper jag köpa en ny PC ^^


Förvänta dig inte ett grafiskt mästerverk bara. ;P
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Härligt att en ny och stor patch släpps redan imorgon.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Finns det något program där man kan mäta sin dators prestanda?
Kom igen nu Britt-Marie! Kör för fa-an!
  • 0
Citerar Spalak:
Finns det något program där man kan mäta sin dators prestanda?


det är för att se vad den i teorin klarar.
Finns dock en massa andra Benchmarkprogram som du kan fråga efter i datortråden
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Acheron:
Och här är teasern för X360 releasen http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-the-witcher/714516


Synd bara att man inte kan göra något som ens är i närheten av det där, i spelet. Falsk marknadsföring på hög nivå.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Synd bara att man inte kan göra något som ens är i närheten av det där, i spelet. Falsk marknadsföring på hög nivå.


Nja, det är ju en teaser. Nästan aldrig en teaser med verkligt "gameplay". :p
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Hehe, då är de flesta teasers falsk marknadsföring
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Spalak:
Finns det något program där man kan mäta sin dators prestanda?


www.canirunit.com
Another Kind Of Hero
  • 0
Citerar Axelorio:
Hehe, då är de flesta teasers falsk marknadsföring


We have a winner!
Now you get it boy
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Inarion:
Citerar Acheron ch här är teasern för X360 releasen http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-the-witcher/714516

Synd bara att man inte kan göra något som ens är i närheten av det där, i spelet. Falsk marknadsföring på hög nivå.
Alltså visst man kan inte slåss mot ett troll i en grotta i spelet (kanske kommer? ) och man är inte riktigt lika akrobatisk men jag tycker ändå trailern förmedlar en del utav känslan i spelet.

Sen lär det ju se OK ut till xboxen men inte som high/über på PC. Beror väl på hur mkt dom kan optimera.
Va?
  • 0
@Acheron

Kommer väll se ut som om du kör PC-versionen i 1280×720 utan AA med bloom igång med det mesta på low och en del på medium. Det är vad jag tror i alla fall.
  • 0
Nya patchen var riktigt najs. Gillar att man nu kan ta bort saves i själva spelet. Samt att möjligheten att ändra frisyr också var trevlig. Själv kör jag på med en fet ponytail just nu
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Hade tänkt mig köpa mig en PC snart och vill då gärna kunna spela spelet med höga inställningar.

Vad behövs ungefär för att maxa det?
When life gives you lemons, make lemonade!
  • 0
För att kunna maxa det fullt ut med über så krävs väl det allra nyaste av grafikkort och processor såsom jag förstått det?
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Axelorio:
För att kunna maxa det fullt ut med über så krävs väl det allra nyaste av grafikkort och processor såsom jag förstått det?


Haha, och då får man ändå inte mycket över 20 frames ändå verkar det som. Über är än då länge onödigt och gör ändå typ ingen skillnad tydligen utifrån screens och videos jag sett.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hahaha så det är så illa, aja det blir nog bra ändå

Spelet verkar grymt btw
When life gives you lemons, make lemonade!
  • 0
Citerar jacob1996:
Hahaha så det är så illa, aja det blir nog bra ändå

Spelet verkar grymt btw


Så länge du struntar i inställningen Übersampling så krävs det inget enormt fantasymonster till dator verkar det som, men det kräver ändå ett lagom fluffigt monster i alla fall. Datorn jag funderar hamnar på cirka 16 000 än så länge. Men jag siktar lite mot stjärnorna också.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Själv ligger jag runt 10-11.000:-
When life gives you lemons, make lemonade!
  • 0
Citerar jacob1996:
Själv ligger jag runt 10-11.000:-


Titta in i datortråden och låt dom titta på det.
Min bror där (och några andra också såklart) är ganska bra på att plocka ihop riggar med maximal prestanda inom särskilda prisnivåer, så fråga dom om hjälp om du känner att du kanske behöver det
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Vad behöver jag uppgradera för att kunna spela med ubersampling? Någon?

Detta är mina specs just nu:

Moderkort: Asus P5E

Grafikkort: Radeon HD 6970

RAM-minne: 4 GB (DDR2)

Processor: Intel Core 2 Quad Q9450

Jag skulle själva gissa på att jag behöver uppgradera processorn och möjligtvis även fixa DDR3-minnen. Grafikkortet tror jag duger, fast vet inte säkert.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Jag skulle själva gissa på att jag behöver uppgradera processorn och möjligtvis även fixa DDR3-minnen. Grafikkortet tror jag duger, fast vet inte säkert.


För att köra med Übersampling behöver du nog också ett till grafikkort kanske. Men det är helt onödigt och gör typ ingen visuell skillnad. Dom flesta märker inget förutom att man får mycket lägre frames.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Dom flesta märker inget förutom att man får mycket lägre frames.


Jag kan spela med ubersampling. Men bilduppdateringen sjunker nog för att det ska vara störande. Jag märker en del skillnad med ubersampling på. Kanter och dylikt blir med "mjuka" osv. Inte någon jättestorskillnad dock.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Alltså, jag vill påpeka att jag spelar på ultra, med ubersampling. Fullt spelbart. Med ett 6870.

Citerar Humanisten:
För att köra med Übersampling behöver du nog också ett till grafikkort kanske. Men det är helt onödigt och gör typ ingen visuell skillnad. Dom flesta märker inget förutom att man får mycket lägre frames.


Mjo, jag tycker att många effekter ser allmänt snyggare ut. Speciellt när det regnar. Åh herre, vad läckert det är då!

Tillagt 2011-06-04 01:26:
Citerar Avoca:
Jag skulle själva gissa på att jag behöver uppgradera processorn och möjligtvis även fixa DDR3-minnen.


Stämmer, även om det där, speciellt 6970 borde klara allt galant. Fattar inte varför ni får så låg fps.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!