Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Witcher 2: Assassins of Kings


Citerar Skuggan:
Jag köpte det via Steam. Går det leta efter uppdateringar på något sätt?


Gå in på ditt bibliotek, ta properties (högerklicka) på spelet och kolla om du har automatisk uppdatering igång. Starta om Steam om det redan var iklickat eller om det inte startar direkt. Om inte det heller fungerar så kan du kolla uppdateringshistoriken för spelet har jag för mig och se om du bara missat och kanske laddat ner patchen utan att märka det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ah, fick ett meddelande efter att ha loggat in igen att spelet är uppgraderat till Enhanced Edition. Härligt.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.
  • 0
Citerar Skuggan:
Ah, fick ett meddelande efter att ha loggat in igen att spelet är uppgraderat till Enhanced Edition. Härligt.


Nice
Mitt är klart om... 6 timmar och 19 minuter
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar marsson:
Ifall du är osäker så är det rätt svårt att missa om spelet är uppdaterat då det står "Enhanced Edition" både i spelets launcher samt i spelets huvudmeny


Det gör inte det i launchern, men spelet tar upp 18.7 GB, vilket väl borde inkludera patchen?

Citerar Humanisten:
Nice
Mitt är klart om... 6 timmar och 19 minute


Heh, jag lär nog ändå inte spela inatt, utan det bär nog av imorgon. Fan vad kul att få spela om det här igen. Rolig överraskning minst sagt.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.
  • 0
Citerar Skuggan:
Det gör inte det i launchern, men spelet tar upp 18.7 GB, vilket väl borde inkludera patchen?


Mitt spel är 18,7 efter patchen.

Jag vet inte om jag bara missat det här innan eller om det är nytt, men man kan aktivera Steam Cloud under options inne i spelet nu. Skulle varit trevligt med det innan då jag spelat fram till Flotsam ett antal gånger sen jag köpte det i vintras men har förlorat sparfilen efter ominstallation av datorn.
We own your fucking dreams!
  • 0
Någon som lirat något? Kom gärna med intryck UTAN SPOILERS

Främst från 360 versionen vore intressant!
  • 0
Ah man, det kom inte idag.
Indecent exposure is fun.
  • 0
3 timmar kvar... Jag vet inte om det går efter Valve Time (då det är via Steam) eller Windows Time... Hur som helst så går det inte snabbt
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
3 timmar kvar... Jag vet inte om det går efter Valve Time (då det är via Steam) eller Windows Time... Hur som helst så går det inte snabbt


Vad har du för lina? Jag lyckades inte starta nedladdningen inatt. Fick igång den för en dryg kvart sedan, är på 50% atm - och jag sitter då inte på någon superlina.

Eftersom patchen inte ville laddas ner inatt tog jag och provade tutorialuppdraget. Herregud vad invecklat det verkar vara, har inte ett spelat något liknande på flera år. Fick mig snabbt att reflektera över hur nerdummade spel har blivit idag, och vilken nerdummad spelare jag blivit som konsekvens av detta. Kände mig rastlös redan i första konversationen och tutorialtipsen tryckte jag hastigt förbi utan att läsa klart dem. Får ta och spela om det när patchen är nere.

Blev också lite snopen över hur krävande spelet är. Det visste jag ju redan på förhand, men jag hade inte förväntat mig att jag inte skulle kunna ligga på 60 fps utan att behöva köra low på allt med mitt GTX570. Får ta och fundera på om det kanske är dags för att köpa ett 570 till och köra SLI, det här verkar vara ett spel som är värt det.
  • 0
Citerar Draper:
Vad har du för lina? Jag lyckades inte starta nedladdningen inatt. Fick igång den för en dryg kvart sedan, är på 50% atm - och jag sitter då inte på någon superlina.


Jag har ett 3G-modem från Telenor och bor en liten bit ut på landet...
Lägenheten har inte bredband eller fungerande ADSL.

Citerar Draper:
Får ta och fundera på om det kanske är dags för att köpa ett 570 till och köra SLI, det här verkar vara ett spel som är värt det.


Kör på ett GTX 680 istället. Superbt kort som är svalare, tystare och bättre, men framförallt nyare

Själv kör jag dubbla HD6970 från AMD och har allt på max utom Ubersampling (relativt onödigt och tar överdrivet mycket kraft) och det flyter på som vackert smör.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Någon mer beställt spelet och inte fått det av Webhallen ännu ?
Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get
  • 0
Tjoho! Tackade marsson i PM. Men tycker att det är nödvändigt att göra det här också! Så tack ännu en gång, ska börja ladda ner
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Draper:
Blev också lite snopen över hur krävande spelet är. Det visste jag ju redan på förhand, men jag hade inte förväntat mig att jag inte skulle kunna ligga på 60 fps utan att behöva köra low på allt med mitt GTX570. Får ta och fundera på om det kanske är dags för att köpa ett 570 till och köra SLI, det här verkar vara ett spel som är värt det.


Du ska kunna köra på ultra utan ubersampling med 40+ i fps, uppdaterat dina drivrutiner?

Jag rekommenderar er att ladda ner Dxtory eller något annat program och lås bilduppdateringen till 30. Bättre med en stabil uppdatering än att se när den går från 40-60 hela tiden. Man blir även av med stuttering om man nu upplever det.
We own your fucking dreams!
  • 0
Fick mitt Witcher 2 idag fast jag inte trodde det skulle hinna komma var posten som var över seg idag bara. Men är riktigt imponerad av grafiken trots jag spelat det på Ultra inställningar på min tidigare PC. Tycker det är sjukt att det ens flyter på som det gör. Är grymt jävla imponerad av det jag testat än så länge, bara flyta på hatten och gratulera utvecklarna att det lyckats gjort detta spel till Xbox 360.

Det märks ganska tydligt att man fått lov att ändra en del saker men de ser i alla fall ut som spelet kör på Medium inställningar med en del inställningar från High. Är som sagt imponerande att så gammal hårdvara klarar det. Ska spela vidare mer imorgon men som sagt. Tveka inte på konsol versionen ifall ni inte äger en stark dator.
Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get
  • 0
Det här var inte bra... spelet ligger på 18.6GB och jag har bara ca 9GB kvar att använda denna månad! Skit också att man ska behöva vänta så länge..

Går det inte att ladda hem The Witcher 2 filen på Mac ifrån GOG.com och sedan skicka över filen till min PC? Detta är väll kanske inte rätt tråd att fråga något sådant i.. men har någon nån aning?
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Det här var inte bra... spelet ligger på 18.6GB och jag har bara ca 9GB kvar att använda denna månad! Skit också att man ska behöva vänta så länge..

Går det inte att ladda hem The Witcher 2 filen på Mac ifrån GOG.com och sedan skicka över filen till min PC? Detta är väll kanske inte rätt tråd att fråga något sådant i.. men har någon nån aning?


9GB kvar, har Steam nerladdnings limit eller är det din internet leverantör som har limit?
Har bara hört liksom att länder som Canada har nerladdnings limit.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
9GB kvar, har Steam nerladdnings limit eller är det din internet leverantör som har limit?
Har bara hört liksom att länder som Canada har nerladdnings limit.


Mitt internet, mobilt bredband. Tele2 har börjat med en surfgräns nu även på Mobilt Bredband Large 30GB/månaden
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Mitt internet, mobilt bredband. Tele2 har börjat med en surfgräns nu även på Mobilt Bredband Large 30GB/månaden


Afan det är ju BS, testa och se om du kan utnyttja linan på din Iphone om du nu har en sådan.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Playarn:
Tele2 har börjat med en surfgräns nu även på Mobilt Bredband Large 30GB/månaden


Å fy fan vad värdelöst. Sänks hastigheten då eller stängs det av helt?
  • 0
Marsson: Såpass? Då borde jag ju kunna krana upp grafiken till ett par ordentliga snäpp över Low...

Ska prova lite senare, återkommer.

Humanisten: Du glömde det lilla faktumet att 680 är cirka 2000 kronor dyrare.

sirjohnny: Jag antar att ubersampling är igång per default, eller något. Allt jag vet är att det var horribel bilduppdatering när jag provade spelet igår.

Tack för tipset, till er alla.
  • 0
Citerar aroon:
Å fy fan vad värdelöst. Sänks hastigheten då eller stängs det av helt?


Nej det går fortfarande att använda, men hastigheten sänks. Har hört att den sänks 70% men jag är inte riktigt säker... det är riktigt sakta!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar marsson:
@Draper - Se till att du INTE har ubersampling på, det i princip mer än halverar ens fps. Jag kör allt på max, förutom ubersampling då, och jag ligger nästan alltid runt 40+ fps, och jag kör med ett gtx 560 ti.


Ptja, då var det jag igen. Har stängt av übersampling och klarar inte ens av att hålla 30fps på high. Ska prova att uppdatera drivrutinerna och se om det hjälper. Det låter ju otroligt märkligt att jag inte kommer i närheten av dina fps med ett 570. Vad har du för processor?
  • 0
Spelat ett antal timmar nu och är hittills väldigt nöjd! Spelet är (som många redan konstaterat) grymt snyggt till 360. Det är ganska svårt dock, spelar på Normal och haft det riktigt tufft några gånger. Men det handlar mest om att planera och använda rätt taktik i rätt fight, vilket jag uppskattar.
Indecent exposure is fun.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!