Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Witcher 2: Assassins of Kings


The second installment in the RPG saga about the Witcher, Geralt of Rivia, features a thoroughly engrossing, mature storyline defining new standards for thought-provoking, non-linear game narration. In addition to an epic story, the game features an original, brutal combat system that uniquely combines tactical elements with dynamic action.

A new, modern game engine, responsible both for beautiful visuals and sophisticated game mechanics puts players in this lively and believable world. A captivating story, dynamic combat system, beautiful graphics, and everything else that made the original Witcher such a great game are now executed in a much more advanced and sophisticated way.
- IGN.com


Debut Trailer
Gameplay Video - Prison Break
Dev Diary 1 - Story
Dev Diary 2 - The Engine: Part One

Kommer till PC, X360 och PS3 i vår.


Jag köpte The Witcher Enhanced Edition förra året och har fortfarande knappt rört det. Men jag ska se till att plocka upp det igen i helgen och få det färdigspelat så snart som möjligt, tvåan ser nämligen ut att kunna bli riktigt bra...

Så vad tror ni?
Krax.
  • 0
Jag tror att det blir riktigt bra. Jag har spelat igenom ungefär halva föregångaren än så länge.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Jag tror att det blir riktigt bra. Jag har spelat igenom ungefär halva föregångaren än så länge.


Hur är ettan än så länge?
  • 0
Citerar Gamer_guy98:
Hur är ettan än så länge?


Det behöver finslipning. Ibland är det hutlöst fult på det sättet att karaktärerna rör sig otroligt stelt och stirrar sig blinda på en punkt när de samtalar med varandra. Stridssystemet är rätt tråkigt då man i princip bara klickar med musen, undantaget när man använder sig av magi.

Annars är rollspelandet otroligt välgjort och massivt vilket är varför jag fortsätter spela.
hånobing
  • 0
Meh, knappt ingen intresserad? Fan vad sämst ni är, vet att ni alla kommer komma hit efter att GR skrivit någon artikel om spelet...


Ny dev diary finns ute nu hursomhelst:
The Engine: Part Two
Krax.
  • 0
Citerar Dudibay:
Ny dev diary finns ute nu hursomhelst:
The Engine: Part Two


Låter trevligt på alla sätt! Även det faktum att systemkraven är ganska låga tycker jag är mycket bra, då många som gillar rollspel kanske inte har den allra vassaste hårvaran hemma.

Citerar Dudibay:
Meh, knappt ingen intresserad? Fan vad sämst ni är, vet att ni alla kommer komma hit efter att GR skrivit någon artikel om spelet...


Lol, det känns lite tidigt (för mig) att börja hypa på blodigt allvar än så länge. (trots att TW2 är det spel jag ser mest fram emot 2011) Fast när release-datum väl börjar närmas...då jävlar !
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Blir ett köp på releasen för mig. Älskade ettan.
  • 0
Citerar Mort2:
Låter trevligt på alla sätt! Även det faktum att systemkraven är ganska låga tycker jag är mycket bra, då många som gillar rollspel kanske inte har den allra vassaste hårvaran hemma.

Exakt. Ett bra val som förmodligen kommer öka tillgängligheten avsevärt.


Citerar Mort2:
Lol, det känns lite tidigt (för mig) att börja hypa på blodigt allvar än så länge. (trots att TW2 är det spel jag ser mest fram emot 2011) Fast när release-datum väl börjar närmas...då jävlar !

Jo, ja. Att man inte tänker börja hypa såhär tidigt är förståeligt, men här visas det ju i princip noll intresse.


Spelets titel är förresten förfärlig. Känns som att dem bara slängde in "assassins" för att det är ett ganska hett ord i spelsammanhang nuförtiden. "The Witcher 2" hade fungerat utmärkt utan någon jävla bihangstitel.
Krax.
  • 0
Citerar Dudibay:
Spelets titel är förresten förfärlig. Känns som att dem bara slängde in "assassins" för att det är ett ganska hett ord i spelsammanhang nuförtiden. "The Witcher 2" hade fungerat utmärkt utan någon jävla bihangstitel.


Jag har inget emot en "undertitel" i sig, men jag håller med om att det här låter lite avigt. Det känns som"Assassin" funkar rätt bra i en spel-titel och samma sak kan sägas om "Assassin's" men när man gör det till plural "Assassins"...då låter det faktiskt lite ansträngt

Tillagt 2010-12-18 21:39:
Citerar Garone:
Blir ett köp på releasen för mig. Älskade ettan.


Samma här, fick mig faktiskt tom. att börja köpa böckerna av Andrzej Sapkowski.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Dudibay:
Spelets titel är förresten förfärlig. Känns som att dem bara slängde in "assassins" för att det är ett ganska hett ord i spelsammanhang nuförtiden. "The Witcher 2" hade fungerat utmärkt utan någon jävla bihangstitel.


Ja, Assassins of Kings låter bara handikappat.

Citerar Mort2:
Det känns som"Assassin" funkar rätt bra i en spel-titel och samma sak kan sägas om "Assassin's" men när man gör det till plural "Assassins"...då låter det faktiskt lite ansträngt


Ja, för assassins och assassin's uttalas ju inte likadant...
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Ja, för assassins och assassin's uttalas ju inte likadant...


Lol, ja men säger jag "Assassin´s Creed" så bara rullar det av tungan, men säger jag "Assassins of Kings" däremot...så låter det bara lite fel på något lustigt vis. Nästan som om det fanns ett "S" för mycket i den meningen
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Lol, ja men säger jag "Assassin´s Creed" så bara rullar det av tungan, men säger jag "Assassins of Kings" däremot...så låter det bara lite fel på något lustigt vis. Nästan som om det fanns ett "S" för mycket i den meningen


Ja, kombinationen av orden är hemsk, som sagt.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Mort2:
23 skärmbilder från TW2, de flesta av dom nya.

http://worthplaying.com/article/2011/2/22/news/79992/

Mums! :


Det ser onekligen ut som om man fått rejält med pisk vid något tillfälle...
Väldigt snygga bilder, ska bli riktigt kul att se om det blir något vettigt av det här.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Väldigt snygga bilder, ska bli riktigt kul att se om det blir något vettigt av det här.


Ja, jag håller verkligen tummarna stenhårt. Stridssystemet ska ju vara helt förändrat vilket inte borde vara någon "big deal" om det inte hade varit för en intervju när utvecklarna sa att "många tyckt stridssystemet i ettan var för svårt"...något som låter lite illavarslande inför förändringarna.

Man får hoppas att det finns ett riktigt "Hard-core" läge att välja i så fall.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Ja, jag håller verkligen tummarna stenhårt. Stridssystemet ska ju vara helt förändrat vilket inte borde vara någon "big deal" om det inte hade varit för en intervju när utvecklarna sa att "många tyckt stridssystemet i ettan var för svårt"...något som låter lite illavarslande inför förändringarna.

Man får hoppas att det finns ett riktigt "Hard-core" läge att välja i så fall.


Ja, jag har också oroat mig lite över det där, om något så hade jag hellre sett ett mer komplicerat stridssystem, men jag antar att det hade sålt sämre.

Är det förresten någon som har någon koll på om spelet kommer att ta vid där ettan slutade?
Vik hädan, troll.
  • 0
Har förbokat spelet. Ser grymt intressant ut. Vi vet redan att det är sjukt snyggt, och jag misstänker att storyn kommer vara minst helt okej. Hoppas bara att stridssystemet är grymt också.
  • 0
Vissa intryck av striderna låter i alla fall inte så illa (från Joystiq):

Instead of just hacking away at steadfast enemies like I did in the first game, I was tailoring my attacks from moment to moment based on the way enemies responded to them.

Blocking at the right time now pushes opponents off balance, and you have a variety of Witcher magic ("signs" that can be assigned to hotkeys on the fly) to use against your opponents, like laying out magical traps or confusing enemies into fighting each other.


och från PCgamer:

The Witcher 2 is no mere button-masher - it's way more tactical. It soon became obvious that a willy-nilly sword-waving approach is just going to get you killed.

Däremot så vet jag faktiskt inte om storyn tar vid exakt där ettan slutade, fast det tycker jag nästan den borde då det var så mycket som var ouppklarat.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Jag tror verkligen på TW2. Får ta och spela igenom ettan igen, ett riktigt bra rollspel om än lite för begränsat. Det verkar de ha rått bot på och därmed tror jag att The Witcher 2 kommer att falla mig helt i smaken.
"The moment zero becomes one is the moment the world springs to life"
  • 0
Inte någon som är intresserad av spelet? Personligen så ligger det bland det mest intressanta spelen för mig i år. Finner faktiskt det mer intressant än skyrim ^^

En del screenshots.

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/109/1098593/the-witcher-
2-assassins-of-kings-20100615075554130.jpg


Tillagt 2011-04-29 20:21:
Release 17maj för övrigt.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Axelorio:
Inte någon som är intresserad av spelet?


Jag är! Det ser helt fantastiskt ut men jag vet inte om det kommer bli ett dag 1 köp då jag är sugen på att spela igenom 1:an först
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Personligen kommer jag nog vänta med att köpa det, men jag kommer nog garanterat köpa det bara det går ner i pris lite grann ^^ Vilket nog i sig inte kommer dröja speciellt länge med tanke på hur lite uppmärksamhet spelet verkar ha fått...
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Axelorio:
bara det går ner i pris lite grann ^^ Vilket nog i sig inte kommer dröja speciellt länge med tanke på hur lite uppmärksamhet spelet verkar ha fått...


It´s a console world out there...

Fast tittar man in på siter som har större fokus på PC än GR har, och i synnerhet om man följer olika RPG-siter så ser det bättre ut. På exempelvis "RPGWatch.com", tycker jag det nästan är dagliga nyhetsuppdateringar om TW2. Där vann ju TW2 även titlen "år 2011 mest efterlängtade spelet" (högt över Skyrim).

Själv har jag beställt Collector´s Editon, det blir utan tvekan den dyraste spelutgåva jag köpt. Ärligt sagt hade jag köpt den dyraste utgåvan även om de fyllt boxen med 1 dvd och resten frigolit-utfyllnad.

Jag vill absolut stödja CDProject RED så gott jag kan.

http://buy.thewitcher.com/preorder-collectors-en

Som synes så får man ju med ganska mycket "gott o blandat" i boxen trots allt.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!