Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Bästa spel du faktiskt spelat färdigt?


Tänkte av ren nyfikenhet höra efter vilka av era favoritspel ni fortsatt med tills ni klarat det (en gång på vilken svårighetsgrad som helst räknas, med eller utan hjälp).

Ange gärna konsol.

Trots att jag älskar spel och alltid spelat är det inte så fasligt många spel jag tyckt varit riktigt bra som jag faktiskt orkat/klarat att spela färdigt . Börjar med:

GAMEBOY
Super Mario World

SUPERNES
Donkey Kong Country

PC
King's Quest 6
Myst
Gabriel Knight 2 - The beast within

PS
Crash bandicoot 1
Tomb raider 1

PS2
God of War
Sagan om ringen - Tredje tidsåldern
Blogg: Pennans Vandring - Ett Kreativt Äventyr, pennvandring.blogspot.com
  • 0
Är väll framförallt dessa som får mig att ligga sömnlös om nätterna.

Nintendo 64:
The legend of Zelda: Majoras Mask

Gamecube:
Metroid Prime 1 & 2

Wii:
Metroid Prime 3

Xbox 360:
Red Dead Redemption
Alan Wake
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
När jag tänker efter så är Call of Duty(1) det ända spelet jag klarat 100% och/eller spelat igenom det på alla svårighetsgrader.

Annars brukar det vara att man slutar och kanske börjar om precis innan slutet av spelet.
Battlefield 3
  • 0
Lizzarder: Ligger du sömnlös trots att du klarat spelen, eller är det de spel du inte klarat?

ReklamPosten: Ja, jag håller med. Är mästare på att påbörja ett spel och ge det kanske 10h, för att sedan gå över till nästa. Därför jag tycker det är intressant att höra vilka spel som varit så fängslande att man faktiskt spelat klart dem (i mina ögon är det ett bevis på att det faktiskt rör sig om ett riktigt bra spel - annars skulle man aldrig ägnat det så mycket tid )
Blogg: Pennans Vandring - Ett Kreativt Äventyr, pennvandring.blogspot.com
  • 0
Har klarat igenom Uncharted 1 och 2 en gång på respektive svårigshetsgrad.
  • 0
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl [PC] Varvat cirka 3 gånger, två gånger med Faiakes på någon lägre svårighetsgrad och en gång med 2009 Complete på Master med Realistic Accuracy mod.
  • 0
Desperados Wanted Dead or Alive [PC], varvat så otroligt många gånger xD Klarat det på alla möjliga sätt verkligen

Annars så är det väl Mass Effect 1-2 [xbox 360]. Annars är det väl inga som jag rent spontant kommer på och som jag klarat, nästan klarat hitman 2 märkte jag nu när jag börjat köra det igen... Hade tydligen slutat på sista banan när jag var liten utan att jag tänkte på det xD
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Förmodligen Deus Ex. Gillar Baldurs Gate II väldigt mycket men har tyvärr inte spelat klart hela.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Få spel som jag faktiskt spelat färdigt (ledsnar alltid på spel innan de är klara), men några favoriter som jag faktiskt har spelat färdigt är nog:

The Legend of Zelda: Spirit Tracks

Pokemon Blue

Pokemon Silver

Halo 3

Professor Layton and Pandoras Box


Det är vilka jag kommer på såhär på rak arm, finns säkert fler.
Men som sagt, hur bra spelen än må vara brukar jag sällen orka spela igenom hela. Något jag måste ändra på!
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
  • 669
  • 669
Vampire The Masquerade Bloodlines
Mitt favoritspel någonsin, har varvat det 4 gånger och har alltid haft olika playthroughs.

BioWares spel
BioWare är awesome, ingen tvekan om det. Har spelat Dragon Age, Mass Effect 1 & 2, Knights of the Old Republic flera gånger om.

Half-Life 2
Behöver väl inte säga nåt här. Det är Half-Life.

Warhammer Dawn of War
Har grymma kampanjer inkl expansionerna och är alltid kul att köra igenom dem då och då.

A Link to the Past
Efter massa frustration av Wiis hemska kontroller i Twilight Princess är alltid kul att gå tillbaks och spela lite A Link to The Past på Virtual Console och njuta av gamla 2D zelda.
"It's only after you've lost everything, that you're free to do anything."
  • 0
Citerar 669:
A Link to the Past


Awh, tänk om jag hade gjort det under min första och enda spelning också. Ska köra om det snart, och då ska jag klara ut det!
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl har jag klarat flertalet gånger. Mass Effect är dock det spel jag varvar flest gånger, om jag räknar rätt uppgår det till 6 genomspelningar. The Witcher har jag bara spelat igenom en gång.

Förövrigt tycker jag att det vore underligt att kalla ett spel för favoritspel om man inte ids klara ut det.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Förövrigt tycker jag att det vore underligt att kalla ett spel för favoritspel om man inte ids klara ut det.


Vadårå?

Enligt mig är tidernas bästa spel Morrowind. Men jag har aldrig vart i närheten av att spela ut det. Eftersom det finns så mycket mer som gör spelet mästerligt än main uppdragen

Att ha ett spel som favoritspel innebär bara att man haft roligt under tiden man spelade det. Har inget med att göra om man sett eftertexten.
Säg t.ex. om ditt favoritspel vore WoW eller Animal Crossing, där har du inte ens ett slut.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Citerar Alex09:
Enligt mig är tidernas bästa spel Morrowind. Men jag har aldrig vart i närheten av att spela ut det. Eftersom det finns så mycket mer som gör spelet mästerligt än main uppdragen


Main storyn borde du ändå dragit igenom tycker jag, om storyn är nåt att ha.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Main storyn borde du ändå dragit igenom tycker jag, om storyn är nåt att ha.


Aldrig hunnit, har gjort allt annat i spelet
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Citerar Alex09:
Aldrig hunnit, har gjort allt annat i spelet


Samma här! Har aldrig spelat färdigt varken Morrowind eller Oblivion, bara gått runt och äventyrat och questat. TES-spelen är för mig lite som små andra-liv, snarare än spel man ska "klara".
  • 0
Till konsol är det nog inte så fasligt många jag har klarat till 100%. Särskilt eftersom senare generationers spel oftast innehåller bra mycket mer material än äldre spel. Däremot har jag avverkat en del på PC:n. Spel som jag fortfarande tycker är jättebra trots att de är flera år gamla. Bland annat Alone In The Dark 2 och 3.
  • 0
Sega Mega Drive:

Sonic The Hedgehog

PC:

Star Wars Jedi Knight: Jedi Outcast

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Half-Life 2

Half-Life 2: Episode 1

PS2:

Grand Theft Auto: San Andreas

Star Wars The Force Unleashed

Jak 3

Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal

James Bond 007: Nightfire

James Bond 007: Everything or Nothing

PS3:

Batman Arkham Asylum

Red Dead Redemption

Star Wars The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition

Uncharted: Drake's Fortune
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Half-Life 2, nuff said.
  • 0
Citerar Alex09:
Enligt mig är tidernas bästa spel Morrowind. Men jag har aldrig vart i närheten av att spela ut det. Eftersom det finns så mycket mer som gör spelet mästerligt än main uppdragen


När jag började spela mainquest i Morrowind trodde jag att mitt riktiga liv var förlorat och att otaliga timmer skulle spenderas för att klara det. Riktigt så långt var det inte, inte ens i närheten.

Mainquestet är inte så oerhört långt, du borde köra igenom det någon gång.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Alla Total War spel utom de 2 första.
Halo 1, 2 och 3.
Alla Assassins Creed.
Darkest Of Days.
Alla Brothers In Arms och en massa andra klararr alltid ut min spel.
Min Ära Heter Trohet
  • 0
Company of Heroes
  • 0
Jag spelar igenom nästan alla spel jag köper, även de medelmåttiga. Spelet måste vara riktigt skitdåligt/skittråkigt för att jag ska sälja det utan att först ha klarat det.
Raise broken hands to all past glory
  • 0
Metal Gear Solid 4 denna gen.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Några favoriter är:

Grand Theft Auto: Vice City (PS2)

Sly 2: Band of Thieves (PS2)

Age of Empires II: The Age of Kings (PC)

The Elder Scrolls IV: Oblivion (PS3) (PC)

Tomb Raider 2 (PS1)

Grand Theft Auto IV (PS3)

Diablo II (PC)

Ty The Tasmanian Tiger (PS2)

NHL 98 (PS1)
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!