Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Counter-Strike Global Offensive


Även fast CS kanske inte är det mest spelade spelet här på GR, men jag tänkte höra för mig ändå.

Någon som känner för att spela lite? Tänker mer specifikt då classic competitive för att hålla det någorlunda casual och inte allt för seriöst. Självklart spelar jag gärna public om det är så. PM:a mig bara!
  • 0
Är det någon som brukar kolla in i detta forum?
Vill veta om det är någon ide att skriva här?
When life knocks you down.. Camly stand up and say: you hit like a bitch
  • 0
Hade faktiskt ingen aning om att det fanns.
CS-baserade trådar är väl rätt så magert om här på GR, och aldrig någon större aktivitet i dem få som finns.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Några GR'are som lirar ibland? Trött på att bli matchmakad med endast ryssar hela tiden, så höjta till om någon/några är sugen på att lira lite competitive!
  • 0
Är det någon mer än jag som märker att alla cs spelare under 18 år är så kaxiga och är sånna jävla haters mot alla andra spel? Bara för att man råkar spela cod eller Bf så är man kass helt plötsligt
  • 0
Citerar williamcool:
Är det någon mer än jag som märker att alla cs spelare under 18 år är så kaxiga och är sånna jävla haters mot alla andra spel? Bara för att man råkar spela cod eller Bf så är man kass helt plötsligt


Detta går att applicera på alla spel och åldrar. Det hatas och gnälls från alla håll och kanter.
  • 0
Citerar Genera:
Citerar williamcool:Är det någon mer än jag som märker att alla cs spelare under 18 år är så kaxiga och är sånna jävla haters mot alla andra spel? Bara för att man råkar spela cod eller Bf så är man kass helt plötsligt

Detta går att applicera på alla spel och åldrar. Det hatas och gnälls från alla håll och kanter.


True
  • 0
Fan, vill öppna Chroma Cases men har inga lådor. Någon som kan skänka kista/kistor till mig?
Steam: Frantz3n

eller

https://steamcommunity.com/tradeoffer/new/?partner=53120086&t
oken=fVRBqHzQ
Why are the gnomes running around in goldshire laughing? Cuz the grass is tickeling their balls.
  • 0
Citerar williamcool:
Citerar Genera:Citerar williamcool:Är det någon mer än jag som märker att alla cs spelare under 18 år är så kaxiga och är sånna jävla haters mot alla andra spel? Bara för att man råkar spela cod eller Bf så är man kass helt plötsligt

Detta går att applicera på alla spel och åldrar. Det hatas och gnälls från alla håll och kanter.

True


Det värsta är ingame, det hatas och gnälls på alla. Tänk om folk blev mer positiva, och slutade gå aggro mot varandra, pushade lite laganda, inte klankade på misstag. Eller började votekicka den som presterade minst bra etc. Jag vet inte hur många ggr jag fått gå mellan den bästa i laget och den som har en mindre bra match, eller lägre ranking etc. Det är chockande hur folk behandlar varandra verbalt online, och hur dom beter sig. Det är därför jag försöker spela 5 premade lag så ofta det går. Därför är jag väldigt förtjust i simulatorer online, det är mindre sånt i de spelen bland communityn och mycket mer hjälpsamma, sen finns det trök där också naturligtvis.

Gnäll och klagomål fyller bara en funktion om den är konstruktiv, det är någonting jag tror alla ibland glömmer titt som tätt. För det är ju lätt att klaga, det är verkligen det, däremot är det lite svårare att göra det på ett bra sätt och även lyfta fram det positiva.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Ja jag vet inte vilket nationalitet som är värst. Ryssarna som inte kan prata engelska eller alla svenska kids som trycker ner allt och alla för minsta lilla.
Sportlovet är ju ingen fröjd för cs communityn kan jag ju lova..
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Gold Nova-ranken är plågsam att spela i. Fullt av massa tryhards med 1000h+ i spelet som fortfarande rankar GN2. Om dessa spelare fokuserar sig på att försöka komma överrens med teammates istället för att flame´a sönder i micen så kanske saker och ting ordnar upp sig för dessa gossar.

Misslyckas med 1v3 clutch? Brace yourselves.

Återupptagit spelandet efter 2 års frånvaro. Jag har gett upp hoppet om att återgå till min master guardian 2 rank där jag faktiskt har haft en del roliga game, och är dömd till att i all evighet spela med rötägg.
  • 0
Citerar Genera:
Återupptagit spelandet efter 2 års frånvaro. Jag har gett upp hoppet om att återgå till min master guardian 2 rank där jag faktiskt har haft en del roliga game, och är dömd till att i all evighet spela med rötägg.


Kan förstå dig, ibland kan man verkligen komma med det gnälligaste av lag som går hitta. Allt handlar om att hitta fel hos den andra.
Men du har ingen premade att köra med? Även om ni inte är fem så hjälper det otroligt mycket att ha med 1-2 stycken som håller humöret och lagandan uppe.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Jag var Mg 2-3 ett bra tag men är nu nere på nova 3 för stunden... det går upp och ner konstant. Och det är lite drygt att spela i denna rank. Dels eftersom det är en del smurfare och mycket spelsabotörer. Jag har bara denna månad haft 3 matcher där två i laget tar självmord, går och leker och gör spelet till en 3 vs 5 på flit. Vet inte varför heller eller vilket syfte det har. I andra fall har jag och mina vänner haft lite otur med motståndet. Det är enklare matcher på Mg nivån än det är och har varit hittills på nova nivån av okänd anledning. Jag förstår inte riktigt varför, men det känns som att det finns en hel del problem med matchmaking systemet och att många spelare som är nere i silver och nova inte alls ska vara där om vi bortser från fuskare och spelsabotörer. Då tänker jag mest på alla nya till spelet, hur ska dom mäkta med alla nedrankade mg och över spelare som matchas in med silver och nova 1-4 spelare. Lägg därtill communityn som inte alltid är så vänlig.

En sak som jag har märkt mycket väl i Nova just nu är att matcherna är väldigt ensidiga antingen kör man över laget på andra sidan, eller så kör dom över en. Det finns inget mellanting, nära matcher som var spännande och kunde gå hur som helst. Det saknar jag mest med Mg 2-3 nivån jag spelade på för inte så länge sedan (trots frustrationen ibland). Ja ragers är ett stort problem på alla nivåer, elitismen som frodas är besvärande, men mute knappen är en gåva från himlen ibland.

Antonfusk länkade mig denna skön humor om CS: GO
https://www.youtube.com/watch?v=fjvNMhRt4NI#t=38
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Någon som är sugen på att köra competitive? Höjta till isåfall! Silver/nova/MG (även övriga om matchmakingen tillåter)
  • 0
Jag och några andra vänner skulle behöva lite folk att spela competetive med då vi ofta är 3 eller 4 och är olika ranker så måste va 5 för att spela. Adda gujukal på steam så kan vi lira! Inget större krav på att du är jätteduktig, då vi själva är medelmåttor!
  • 0
Citerar Szreaper:
Jag och några andra vänner skulle behöva lite folk att spela competetive med då vi ofta är 3 eller 4 och är olika ranker så måste va 5 för att spela. Adda gujukal på steam så kan vi lira! Inget större krav på att du är jätteduktig, då vi själva är medelmåttor!


Vilka ranker varierar ni mellan, då?
  • 0
Från silver 2 till master guardian har jag för mig. Blir ju ett ganska stort glapp men annars kan vi köra med en annan och då är den högsta rankad gold nova 1.
  • 0
Citerar Szreaper:
Från silver 2 till master guardian har jag för mig. Blir ju ett ganska stort glapp men annars kan vi köra med en annan och då är den högsta rankad gold nova 1.


Jag är Gold Nova 3 och spelar ibland med ett gäng med ungefär samma rank. Blir gärna inbjuden till matcher och vice versa om vi någon gång inte är fullt lag.
  • 0
Citerar Szreaper:
Jag och några andra vänner skulle behöva lite folk att spela competetive med då vi ofta är 3 eller 4 och är olika ranker så måste va 5 för att spela. Adda gujukal på steam så kan vi lira! Inget större krav på att du är jätteduktig, då vi själva är medelmåttor!


Addar ikväll! (Master Guardian). Nickar aNz

@Aaandy; Vad heter du på steam?

EDIT: Jag kanske inte riktigt fattar mig på steam's "ADD A FRIEND", men hittar aldrig folks acc. Den verkar bara söka via nicknames?
  • 0
http://steamcommunity.com/id/lehnaynay

Lägg till som vän och var med och lira!
Inget krav på mad-skillz, men du lär vara minst Nova för att kunna matchmake'a! (MG)
  • 0
Tycker rankingsystemet i CS:GO är väldigt skumt, är Silver 3 men dominerar i princip varje match. Brukar ligga på mellan 2.5 till 3.5 i K/D och har just nu 5 matcher winning streak (ej premade). Rankingsystemet ska ju göra att man möter jämlika men möter betydligt sämre motstånd match efter match. Börjar bli lite trist att spela med cans :/
  • 0
Citerar Szreaper:
Tycker rankingsystemet i CS:GO är väldigt skumt, är Silver 3 men dominerar i princip varje match. Brukar ligga på mellan 2.5 till 3.5 i K/D och har just nu 5 matcher winning streak (ej premade). Rankingsystemet ska ju göra att man möter jämlika men möter betydligt sämre motstånd match efter match. Börjar bli lite trist att spela med cans :/


Nej det gör just nu antingen eller... det kommer att vända, du blir antingen totalt dominerad eller möter för enkla motståndare. Jag och flera vänner har haft otroliga frustrationer över detta de senaste månaderna. Det är tråkigt med alla dessa 16/3 eller 3/16 matcher tyvärr... Matchmaking systemet fungerar inte särskilt bra och har egentligen sällan gjort. Hoppas dom försöker förbättra detta innan nästa CS kommer ut på marknaden.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Patrikseve, vilken rank?
  • 0
Citerar Genera:
Patrikseve, vilken rank?
Just nu är jag nova 4 igen... med lite tur hoppas jag kunna ta mig tillbaka till mge igen.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Citerar Genera atrikseve, vilken rank? Just nu är jag nova 4 igen... med lite tur hoppas jag kunna ta mig tillbaka till mge igen.


Vad heter du på steam? Skulle vara kul att lira några games Är mge atm.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!