Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Counter-Strike Global Offensive


Då står det klart vad spelet kommer heta och det kommer släppas till PSN,Live Arcade, PC och Mac. Mer info i länken.

http://pc.ign.com/articles/118/1187598p1.html
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Hoppas det blir kul, trodde inte de skulle släppa det till PSN och Arcade när jag hörde om det först.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Hoppas det blir kul, trodde inte de skulle släppa det till PSN och Arcade när jag hörde om det först.

Inte jag i heller. Så jag ser mer fram emot det nu då jag lirar enbart konsol.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
är det ny grafik i spelet eller kör dom fortfarande grafik från 60-talet?
  • 0
Citerar klajdo1:
är det ny grafik i spelet eller kör dom fortfarande grafik från 60-talet?


De använder Source-motorn till spelet. Alltså samma grafikmotor som används i Half-Life 2, Counter-Strike: Source, Portal 2 och Team Fortress 2 (för att ta några exempel). Kolla på hur de spelen ser ut så kan du nog få en uppfattning av hur spelet kommer se ut.
  • 0
De måste ju behålla retrokänslan!
Om de kommer ha med perks och Iron Sights så kommer otroligt många fans att bli sura.
Dock verkar inte många vara speciellt taggade på det då de flesta ajg pratat med inte är intresserade av ett nytt Counter Strike.

Men för mig är det hela "60 tals grafiken" som ger den där mysiga charmen med CS.
Menmen, vi får se hur det blir.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar Sparda:
Teaser trailer på spelet, måste vara Fake?????

http://www.youtube.com/watch?v=x-h3cIPabQs


Den är helt legit, dock återanvänd. Valve gjorde den åt något annat CS-spel ett par år sedan som skulle släppas i något land i öst. Korea eller något sådant.

Edit: CS: Online hette spelet. Original trailern:
http://www.youtube.com/watch?v=Fwiv1t1QiEE

Fast sedan när jag tänker efter kan det ju lika gärna vara ett fan som ändrat texten, så som CS:GO trailer kan den vara fake.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Det kommer säkert va i en pack med nåt annat som
sorce hade.
Om du var japan skulle du heta fail-san -Fåntöme
  • 0
Kul att veta att Valve jobbar på NÅNTING i alla fall.
Alla jag pratat om GO med har trotr att det är som CoD men det märks ju att de aldrig spelat CS förr.
I am 28 percent sarcasm, and 72 percent self-loathing.
  • 0
Citerar Crunt:
Citerar klajdo1:
är det ny grafik i spelet eller kör dom fortfarande grafik från 60-talet?


De använder Source-motorn till spelet. Alltså samma grafikmotor som används i Half-Life 2, Counter-Strike: Source, Portal 2 och Team Fortress 2 (för att ta några exempel). Kolla på hur de spelen ser ut så kan du nog få en uppfattning av hur spelet kommer se ut.


Har de sagt att de använder Source-motorn eller är det bara vad alla antar?
Skulle ju inte sitta fel med en ny grafik-motor precis. Men ska de försöka få så många som möjligt intresserade så får det väl inte vara för grafik-krävande och att göra en grafik-motor som 4 år gamla datorer klarar av är väl heller ingen idé. Ska de göra nya spel så vill de väl ha en grafik-motor som håller måttet.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Har de sagt att de använder Source-motorn eller är det bara vad alla antar?


Är ganska säker på att de sagt att det är senaste Source-motorn som gäller.

Citerar T-Boy:
Ska de göra nya spel så vill de väl ha en grafik-motor som håller måttet.


Det är verkligen inget fel på Source-motorn just nu. Visst, det finns mycket saker som kunde sett bättre ut. Men för ett CS som de vill att så många som möjligt ska kunna spela så är det ingen idé att släppa en helt ny grafikmotor.
We own your fucking dreams!
  • 0
Håller med sirjohnnyking. Source är väldigt bra för grafiken duger, fysiken är utmärkt och många datorer klarar den.
I am 28 percent sarcasm, and 72 percent self-loathing.
  • 0
Men än så länge så finns det inge officiell trailer från spelet?
  • 0
Nej det gör det inte.
I am 28 percent sarcasm, and 72 percent self-loathing.
  • 0
Lätt att man kommer skaffa det
Tengo putas en mi casa!
  • 0
Ser ju vedervärdigt ut
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Ser ju vedervärdigt ut


Jo inte next gen direkt, men man ska ju inte ändra för mycket på ett sådant här spel.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Ser ju verkligen ghetto ut.
A man can be an artist... in anything, food, whatever. It depends on how good he is at it. Creasey's art is death. He's about to paint his masterpiece.
  • 0
Ser ju helt okej ut för att vara den smått föråldrade Source-motorn.

Citerar Sparda:
Jo inte next gen direkt


Lol.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Dagon:
Ser ju helt okej ut för att vara den smått föråldrade Source-motorn.


Det ser ju sämre ut än CSS :/
  • 0
Det ser ju sämre ut än CSS :/</quote>

Det säger du bara för att hata på CS för om man ens kollat på videor från Global Offensive så ser det bättre ut än CSS.
I am 28 percent sarcasm, and 72 percent self-loathing.
  • 0
Citerar robomon:
Det säger du bara för att hata på CS för om man ens kollat på videor från Global Offensive så ser det bättre ut än CSS.


Men jisses jag har spelat 1.6 i X antal år, CSS även det. Jag hoppas verkligen att CSGO blir ett bra spel, men det ser inte bra ut.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!