Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

ICO & Shadow Of The Colossus Collection


Citerar Mr Smiley:
Har nu spelat början på både ICO och SOTC, och kan konstatera att jag är väldigt nöjd. Det sistnämnda är dock ganska frustrerande vilket gör det en aning svårt.


Enkelt spel ju!


HAr förresten tagit ner 9 nu på NTA.
Spelet är precis lika underbart som jag minns det, ännu bättre är att jag var ganska ung när jag spelade det så jag har aldrig spelat time attack mode och det, så det är en massa saker ajg aldrig tänkt på.
Träden visste jag inte för några månader sen att man kunde äta frukt från, döda ödlor, rida fisk/fågel och så mycket, mycket mer.

Världens bästa spel, utan tvekan.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
Världens bästa spel, utan tvekan.

Agreed.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Jag undrar också när dessa spel kommer släppas på Ps store, sony har ju inte sagt någonting om detta än
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
Är det idag man kan ladda ner extrameterialet man fick med!!!
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
SOTC och Ico är världens absolut bästa spel, någonsin!
I must protect my fledging Utopia
  • 0
Wow, femte bossen var grym.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Alla är grymma!
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Bara två trophies kvar i SotC nu.. tog sjukt lång tid att döda alla ödlor, och äta all frukt! var redigt frustrerande att hitta/skjuta ner/äta alla 48 frukter i secret garden!

Har inte ens kolla på vad för trophies det är på ICO.. kan inte vara speciellt många, då det inte finns så mycket att göra i spelet så som jag minns det!
Let's Make it Happen
  • 0
Citerar Crimson4649:
Bara två trophies kvar i SotC nu.. tog sjukt lång tid att döda alla ödlor, och äta all frukt! var redigt frustrerande att hitta/skjuta ner/äta alla 48 frukter i secret garden!


Jag älskar verkligen att så många trophies knns gjorda för fansen som spelade ps3 versionerna.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
ICO nu avklarat, 5-6h tog det.
Första gången jag spelad och visst det märks på kontrollen och texturerna att detta är ett 1st gen PS2 spel. Men helt sjukt bra ljussättning och effekter! Ser mycket bra ut i 720/1080p! Älskade atmosfären, slottet var som sin egen karaktär verkligen. Blev lite melankolisk på slutet.

Intressant konceptvideo, ICO var tänkt som ett PS1 spel först, men det ser inte alls bra ut. Hade glömt hur illa 3D PS1 spel står sig
http://youtu.be/NvWzbwVdrhY?hd=1

Man ser att allt blir bättre i hoppet till PS2.

Ska hoppa in i SoTC snart.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
Jag hade aldrig ps2, så jag "missade" dom här 2 spelen.
Klarade ico för nån vecka sen, och det va verkligen mästerligt!

Men shadow of the colossus däremot... Har aldrig varit med om ett mer frustrerande spel! Bara att hoppa upp på hästen är ett helvete! Kontrollen bedrövlig, (bara "klättrings systemet" är helt ologiskt) och jag stör mig på kameraproblemen hela tiden!
Faktum är att jag blev så irriterad så jag slängde och trampade sönder kontrollen efter bara 30min.

Men men, har 6st idioter kvar att döda nu. Har gett mig fan på att jag ska klara spelet i alla fall.
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
R1 = Hålla sig fast i saker.
Triangel = Hoppa

Hur är det ologiskt?
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
I tre dagar har jag nu kämpat med att klara den tredje kolossen på hard time attack...

Äntligen lyckades jag

GLHF till alla som planerat ta platinum i spelet!
Let's Make it Happen
  • 0
ÄNTLIGEN!
Tog ett bra tag att fixa Platinum i SotC!
Jag avråder alla med ett dåligt temperament att försöka sig på Platinum i detta spelet så som det är nu!
Måste säg att detta var det svåraste spelet hittills att ta platinum i som jag spelat!

GLHF till alla ni som inte låter detta avskräcka er
Let's Make it Happen
  • 0
Nu ligger jag lite efter i tiden, men är det någon annan som märkt att när man växlar mellan spelen (i menyn där man väljer vilket av dom man vill spela) så finns det någonting i mitten, ser ut som ett slott typ. Någon som vet vad det är? Miljön från Last Guardian måhända?
  • 0
Citerar Hubbabubb:
Nu ligger jag lite efter i tiden, men är det någon annan som märkt att när man växlar mellan spelen (i menyn där man väljer vilket av dom man vill spela) så finns det någonting i mitten, ser ut som ett slott typ. Någon som vet vad det är? Miljön från Last Guardian måhända?


Någon har satt ihop bilderna
http://i.imgur.com/ViIpS.jpg

Klarat SoTC förresten Underbart det med
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Jag struntar i SotC platina.... och ICO... finns bättre spel att skryta med... Far Cry 2, GTA IV, Singularity.
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Citerar Nooboo:
Jag struntar i SotC platina.... och ICO... finns bättre spel att skryta med... Far Cry 2, GTA IV, Singularity.


Du äcklar mig.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
Citerar Nooboo:Jag struntar i SotC platina.... och ICO... finns bättre spel att skryta med... Far Cry 2, GTA IV, Singularity.

Du äcklar mig.

+1
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
So what!!! I do know when to quit...
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Hur hittar man colossusarna?

Jag rider runt som en idiot men det måste ju finnas ett sätt att veta vart de är. Vad jag har förstått är att man ska lysa med svärdet men vad ska den visa?

Edit: Ah nu fatta jag
PSN:Kivi95
  • 0
Citerar kiviboy:
Hur hittar man colossusarna?

Jag rider runt som en idiot men det måste ju finnas ett sätt att veta vart de är. Vad jag har förstått är att man ska lysa med svärdet men vad ska den visa?


Vad jag kan minnas så var förklaringen tämligen tydlig i själva spelet.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Man ska rida åt det håll som strålen pekar åt... jag antar att du har "dual shock 3"? Då vibrerar det också...
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Citerar Nooboo:
Far Cry 2, GTA IV


Citerar Nooboo:
I do know when to quit...


Nej
Spelen du nämner kräver ju bara sinnessjuka mängder avsatt tid på att nöta och levla i multiplayer, du boostade ju båda spelen dessutom. Hade du aldrig haft möjlighet att boosta så hade du inte fixat de spelen heller.
Den typen av trophies/achievements hoppar man över av ren tristess om inte spelet i sig har ett riktigt bra onlineläge som engagerar.

Bra utmaningar sätter den enskilda spelarens förmåga på prov under begränsade, specifika eller snäva förhållanden.. åtminstone om man som spelare vill bli bättre och utvecklas.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Har införskaffat dessa spel p.g.a följande anledningar:

1. Har aldrig spelat ICO, men har hört att det ska vara underbart. Älskade SotC och ICO verkar ha samma känsla.
2. Ska lira dem precis innan The Last Guardian släpps. Om det släpps...

Ang. trophies bryr jag mig inte det minsta, har redan klarat Hard Time Attack i SotC (15:e kolossen var ett smärre helvete!)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!