Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilers]


Varning för spoilers! Läs startinlägget

Det här är den enda tråden för dig som spelar The Elder Scrolls V: Skyrim och vill diskutera allt om handlingen, ingående om olika quests eller om egentligen vad som helst du har upplevt under spelets gång.

Du behöver inte använda spoilermarkeringar i den här tråden. Samtidigt vill jag varna alla som inte har spelat spelet och som inte vill få upplevelsen förstörd. Det finns en tråd som behandlar Skyrim allmänt och den finns länkad här.

Börja nu diskutera allt och lite till om The Elder Scrolls V: Skyrim!
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Trevligt trevligt! Mycket bra initiativ!
  • 0
Det kanske inte blir mycket liv i den här tråden till releasen, och det kanske är lika bra.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Någon som vet om Helgen återuppbyggs efter anfallet i början av spelet, eller fortsätter de överlevande att för all framtid leva i sina tält precis som invånarna i Kvatch gjorde i Oblivion? Nu vet jag att Helgen inte är lika stort och betydelsefullt kanske, men det känns ändå tråkigt när platser i Elder Scrolls-spelen inte längre blir värda att återvända till.
  • 0
Jag har ett par källor som säger att Helgen kommer att bli återbyggd, men inget är officiellt så jag väljer att ta det med en nypa salt. Annars så lär moddare ta hand om detta så småningom! Förutsatt att du lirar på PC dvs..
  • 0
Är det sant att man kan bli en Lich? Läste det på internet.
För kung och fosterland!
  • 0
Jag såg en bild där man mötte Sheogorath, och han hade "manifesterat sig fysiskt", det var inte bara en kroppslös röst man pratade med.
  • 0
Citerar Viktor:
Jag såg en bild där man mötte Sheogorath, och han hade "manifesterat sig fysiskt", det var inte bara en kroppslös röst man pratade med.


Jag har hört att man får questa åt han.
För kung och fosterland!
  • 0
Ska vi sparka igång denna tråden med?
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Mcgeady:
Ska vi sparka igång denna tråden med?


Kan sparka igång med att säga att min karaktär numera är en varulv.
Indecent exposure is fun.
  • 0
  • Ahl
  • Ahl
Citerar Mr Smiley:
Kan sparka igång med att säga att min karaktär numera är en varulv.

Så det går? Awesome!

Själv hamnade man i bur hos en warlock i en ruin (Rannveigs Fast, väster om Whiterun). Tog en bra stund innan jag lyckades ta mig ur den knipan - dodgade eldklot, lyckades till slut dyrka upp dörren, satte några pilar på håll och avslutade med kniven på nära håll.

Fantastiskt ögonblick, och bara ett av många. Skyrim är briljant!
  • 0
Jag kör på svårighetsgraden Master och älskar att det tog 5-10 minuter för mig att få ner en Draug Overlord. Fick hela mig själv konstant på lvl 4 och mina slag med svärd märkte knappt min fiende.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Hur fan ska man göra för att klara av ett ställe i en grotta där man har och välja mellan Bjön, Uggla och en Fjärill (insekt). Blir snart galen!
ARSENAL ARSENAL ARSENAL ARSENAL ARSENAL!!!!
  • 0
Jag är en varulv nu
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar Frederic Piquionne:
Hur fan ska man göra för att klara av ett ställe i en grotta där man har och välja mellan Bjön, Uggla och en Fjärill (insekt). Blir snart galen!


Du får titta på mönster.. Det finns alltid 3 tavlor som inte går att rotera. ställ dem i samma ordning..

Har just fått tag på ett dwarwen greatsword.

Vilken är den största staden? Whiterun är väl huvudstad men ärligt talat är dne int emycket större än dem andra.

Någon som valt sida mellan stormcloaks och imperial army?
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Frederic Piquionne:
Hur fan ska man göra för att klara av ett ställe i en grotta där man har och välja mellan Bjön, Uggla och en Fjärill (insekt). Blir snart galen!


Kolla på den där klon i ditt inventory, det borde hjälpa ;)
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Tack löste det nu Jag älskar detta spelet!
ARSENAL ARSENAL ARSENAL ARSENAL ARSENAL!!!!
  • 0
För er som vill ha en riktigt bra bow i början av spelet rekommenderar jag att ni tar er till "Lost Valley Redoubt" som ligger väster om spelet.
Finns ett stort antal fiender där som verkar bo bland en massa ruiner, deras armor och svärd är också riktigt bra.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Jag är i Morthal nu, och håller på med uppdraget kring det nedbrända huset. Jag använder spoilertaggar nu bara för att spelet precis släpptes.

Spoiler:Jag har dödat den första vampyren som hänger vid barnets uppgrävda grav. Nu ska jag ge mig på Alva, men det är helt omöjligt. Deras liv är oändligt och när jag försöker lura ut henne i dagsljus skadas hon inte mer, och vakterna verkar inte bry sig. Master är jobbigt, får nog komma tillbaka en annan gång.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
någon som kan hjälpa mig med en grej? jag har fastnat i den dörrjäveln med the golden claw jag kan inte snurra på stenarna är det en bugg eller måste man göra något innan för att dom ska kunna snurra? ..... ( jag har hittat själva klon)

Mycket tacksam för hjälp
  • 0
Citerar Reno23:
någon som kan hjälpa mig med en grej? jag har fastnat i den dörrjäveln med the golden claw jag kan inte snurra på stenarna är det en bugg eller måste man göra något innan för att dom ska kunna snurra? ..... ( jag har hittat själva klon)

Mycket tacksam för hjälp

Låter som en jättejobbig bugg är jag rädd. Kan du inte ladda om?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Citerar Reno23:
någon som kan hjälpa mig med en grej? jag har fastnat i den dörrjäveln med the golden claw jag kan inte snurra på stenarna är det en bugg eller måste man göra något innan för att dom ska kunna snurra? ..... ( jag har hittat själva klon)

Mycket tacksam för hjälp

Låter som en jättejobbig bugg är jag rädd. Kan du inte ladda om?


jag har gjort de men inte hela spelet bara typ 4-5 save tillbaka
  • 0
angående golden claw dörren, jag har försökt nu i en kvart men kan inte komma på "lösenordet" för att få upp dörren.. Nån som vill hjälpa?

De 3 man kan välja är uggla, björn(tror jag att det är) och fjäril (tror jag också att det är?)
Hej
  • 0
nu löste det sig älskar detta spelet
  • 0
Citerar Sir_badcop:
angående golden claw dörren, jag har försökt nu i en kvart men kan inte komma på "lösenordet" för att få upp dörren.. Nån som vill hjälpa?

De 3 man kan välja är uggla, björn(tror jag att det är) och fjäril (tror jag också att det är?)

Du har en bok som ger dig en bra ledtråd.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!