Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fallout 4


Citerar ante-vante:
Spoiler:Sen har vi the "Institute" som kidnappar folk, ljuger för sina anställda. Folk och andra synts flyr därifrån, är inte allt detta märkligt om de bara vill människan något bra? De gömmer sig dessutom långt ner under marken så att ingen kan se vad de håller på med.


Jag valde Spoiler:Institute. Alla är inte onda där och jag tänkte att jag skulle kunna hjälpa till att göra bättre val. Väljer du institute så får du aktivt hjälpa till med beslut och du får ta över som ledare om du vill. Shaun visar sina bra sidor om du bara ger honom chansen.
  • 0
Nu har jag stött på ett nytt problem, det är inte ett jätteproblem visserligen men tillräckligt irriterande är den iaf. Det är så att launchern vägrar ställa in lightning quality till något annat än medium. Varje gång jag ändrar till en högre inställning, accepterar och sedan öppnar options igen så har lightning quality återgått till medium. Väldigt märkligt.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Jag hittar fortfarande inte min favvo-companion
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Visst är de så att om jag har supply lines mellan mina settlements så borde jag kunna dumpa allt junk i en workstation och sen hitta samma grejer i nästa? Men jag provade de nu och det funkar inte :/
Får ni de att funka?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag hittar fortfarande inte min favvo-companion

Vem hittar du inte? Har du skickat iväg hen till nåt ställe och glömt bort var?

Om det är Dogmeat så kan han ligga i en av alla hundkojor som finns i Sanctuary (på baksidorna av husen). Gå och "scrap" alla utom en och ställ den vid ditt hus.
  • 0
Citerar Danne89:
Vem hittar du inte? Har du skickat iväg hen till nåt ställe och glömt bort var?


Nick Valentine. Skickade honom till Sanctuary men poof.. Han är inte där
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Teddycore:
Visst är de så att om jag har supply lines mellan mina settlements så borde jag kunna dumpa allt junk i en workstation och sen hitta samma grejer i nästa? Men jag provade de nu och det funkar inte :/
Får ni de att funka?


Det funkar imte så. Resurserna ligger i den bänk du lägger dem i. Om du Sedan har anslutit settlements så delar de resurser när du bygger eller craftat saker, men bara vid byggande och craftande.

Tillagt 2015-11-26 00:44:
Citerar Humanisten:
Citerar Danne89:Vem hittar du inte? Har du skickat iväg hen till nåt ställe och glömt bort var?

Nick Valentine. Skickade honom till Sanctuary men poof.. Han är inte där


Brotherhood har kanske "rensat" lite xD
FUS RO DAH!!!
  • 0
Satan i gatan vad märkligt slutet kändes för mig.

Spoiler:Jag var och gjorde uppdrag hos alla factions, vilket tydligen inte var meningen. Vid Bunker Hill slaget gick jag bara runt och tittade på och kunde egentligen inte göra så mycket eftersom jag var vän med alla. Ville jag sen fortsätta med main storyn så var jag tvungen att göra någon av dessa faction-uppdragen, vilket alla bestod av att slakta deras fiende-factions. Jag valde Railroad-uppdragen och det kändes bara märkligt att slakta alla människor hos Brotherhood of Steel och Institute (och ens son...) som jag arbetat med och hjälpt med så mycket.

Jag ville ju egentligen hjälpa Minutemen. Men varje gång jag pratade med Preston så fick jag bara en massa sidequests från honom. Kollade upp det efter att ha klarat av huvuduppdraget och det visar sig att man måste bli ovän med Institute för att låsa upp Minutemen-uppdragen, vilket jag inte hade någon aning om.

Kan inte ladda någon tidigare sparfil och jag får helt enkelt acceptera ett supersnurrigt slut.


Förutom det hade jag väldigt kul, det är ett bra spel trots besvikelsen (hatar bl.a. dialogsystemet) och hade nog gett det 7-8/10.
En dålig förlorare är någon som förlorar för att han är sämre.
  • 0
Visst har jag bättre vapen och rustning än min Silver Shroud utstyrsel men den är altför stilig för att inte användas.
  • 0
Vilken level är ni på?
27 här
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
När man bygger murar, finns det nån knapp man kan hålla inne för att få murväggarna att gå ihop? De blir så fula klapp mellan dom nu.

Tillagt 2015-11-30 02:00:
En grej jag tänkt på, vore de inte coolt om man hade något av sina gevär på ryggen?
Har för mig att man hade de i Fallout 3.
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
På tal om murar, har dom någon funktion förutom att se Mad Maxiga ut? Trots murar och portar dyker slöddret likväl upp inne i mina byar.
  • 0
Citerar Jönåker:
På tal om murar, har dom någon funktion förutom att se Mad Maxiga ut? Trots murar och portar dyker slöddret likväl upp inne i mina byar.

Tror inte det. Fiender spawnar lite varsom :/
  • 0
Citerar Teddycore:
Vilken level är ni på?
27 här


26 här. Lirat i drygt ett dygn sammanlagt. Vet inte om det är mina perks som spökar, men jag tycker att man fullständigt dundrar upp i levlar. Brukar köra på Hard för att det ska ta emot lite, men det får nog ta och bli Survival framöver.
  • 0
Citerar psycobat:
Spoiler


Spoiler:Håller med allt som du skriver, det var verkligen otydligt vad man skulle göra. Främst hur man skulle förhålla sig till The Institue, framför allt när man redan innan kunde ansluta sig, utan sura miner, till de tre första fraktionerna. Just Bunker Hill blev en brytpunkt för mig, det känndes, som du skrev, absurt att slåss mot sina allierade. Så jag tog mig in till "Syntharna" (Skön svengelska, jag vet) och lät dem gå istället för att döda dem. Sen gick jag till min son och bad honom dra åt helvete.

Min ärliga åsikt: Slutet sög drule.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Citerar Teddycore:
En grej jag tänkt på, vore de inte coolt om man hade något av sina gevär på ryggen?
Har för mig att man hade de i Fallout 3.


Misstänker att Bethesda valde att inte göra det för att modellerna inte skulle strula med power armour.
To Dare is To Do
  • 0
Nu har mitt spel börjat frysa när jag ska loada en save. Så nu är jag i huvudmenyn och kan inte loada nån save, kan inte fortsätta spela!
Har de hänt er?
Allt fryser och spelet stängs av.
Nu har jag provat allt, stängt av allt, tagit ut skivan, provat med olika saves, inget hjälper
Fan kommer jag inte kunna lira mer nu??

Kör från skiva på X1.
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Det verkar som det här forumet dog tillsammans med mitt spel... RIP
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Borde inte jag kunna spela Fallout 4 men över 60 fps om jag har dessa specs på min pc

GPU : GeForce GTX 980
CPU : Intel Core i5-6600K 3,5 GHz
Minne : 16 GB RAM
SSD : 250 GB

Jag upplever en FPS på ca 30-40 och känns inte som att det borde vara så pass laggigt. Eller är spelet bara sinnessjukt dåligt optimerat?
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Är de alltså ingen annan som har problem med att lira spelet? :/
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Är de alltså ingen annan som har problem med att lira spelet? :/


Din save är väl korrupt. Prova ladda en gammal.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar Teddycore:Är de alltså ingen annan som har problem med att lira spelet? :/

Din save är väl korrupt. Prova ladda en gammal.

Jag har ominstallerar spelet nu och felet återstår.
Jag har laddat gamla saves oxå men de funkar inte :/
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Trist att höra Teddycore men det var väl ganska väntat att vi skulle få några rejäla buggar, det är ju trots allt Bethesda som gjort spelet. Men dom har ju sagt att dom skulle skärpa sig med sånt den här gången så det är rätt troligt att ditt problem fixas i någon kommande patch.

Själv har jag tappat en massa färger sen jag tog sista nivån i Night Person perket. Så jag rekommenderar alla att undvika den tills vidare.
Jag löste de, laddade en gammal save.
De tre senaste saves var korrupta, den fjärde funkade.
Success!
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Är det någon mer som tycker att spelet är oerhört obalanserat med aid?

Jag spelar på Normal och är just nu på level 30 med snart 2,5 dagar (över 50 timmar) spelade. Jag har strax över 200 stimpacks och säkert 35-50 points i carry weight i mitt inventory som bara är aid (mat, drickor etc).

I Fallout 3 och New Vegas vill jag minnas att man var "stenrik" när man hade 30-50 st stimpacks. Men 200? Det är ju sjukt. Varje gång jag tappar mycket liv och inte är mitt i en strid väljer jag aid från mitt inventory för att får mer kapacitet i weight men för varje dödad raider plockar man ändå på sig 1-2 nya stimpacks. Stimpacks finns i överflöd!

Är det kanske jag som är för bra för svårighetsgraden Normal och borde höja den?
Entering zero gravity
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!