Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Last of Us - Officiell Tråd


Citerar Humanisten:
Står 22GB av 38GB för mig just nu (Total Size 48GB ). Trycker du på Options på det och väljer att se information står det hur stor spelet kommer vara, vad som är nere och hur mycket det är kvar.


Aha, shit. Trodde nedladdningen var klar när man fick fram tidräknaren (lämnade PS4:an på i några timmar). Förklarar varför jag tyckte det gick så fort, hehe. ^^ 21GB klara hittills då, önskar att jag inte stängt av konsolen förut.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Aha, shit. Trodde nedladdningen var klar när man fick fram tidräknaren (lämnade PS4:an på i några timmar). Förklarar varför jag tyckte det gick så fort, hehe. ^^ 21GB klara hittills då, önskar att jag inte stängt av konsolen förut.


Har fått ner 26GB nu... Hoppas att jag i alla fall får ner Singelplayer-delen helt innan jag börjar spela i natt
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Har fått ner 26GB nu... Hoppas att jag i alla fall får ner Singelplayer-delen helt innan jag börjar spela i natt


Ja, nedladdningen tar änna sin tid. Men låt oss hålla våra tummar!

Förövrigt är detta en jättesöt bild på Joel :3

http://www.gamereactor.no/media/61/mangderexklusivafran_1226
154b.jpg
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Så nu har jag kört spelet i typ 1,5 h och satan det lovar gott (första gången jag kör det). Höll på att börja böla efter inte ens 20 min i spelet (undviker spoiler)... Känner på mig att det här spelet kommer få ut alla möjliga känslor ur mig haha.

Grafiken tycker jag är riktigt läckert, speciellt ljussättningen. Sen vet jag inte riktigt hur det såg ut på PS3. Men hört att det var ruggigt snyggt där med.

Sen att det bara kostade 409 kr på PSN är ju grymt jämfört mot GAMEs 499 kr


Tlou lovar gott, riktigt gott!
XBL: Trasig mygga
  • 0
*borttaget*
XBL: Trasig mygga
  • 0
Har fastnat rejält för multiplayern också faktiskt, världens bästa singleplayer o rolig multi är inte helt fel testade bara den delen några ggr till ps3 men fastnade aldrig för det
  • 0
Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med en sak? Tänkte aktivera dethär foto läget men när jag gick in i menyn fanns inte den med. Att man kan sätta på och av läget alltså. Har klarat ca 25% av spelet och undrar när jag kan leka lite med det. Kommer det senare eller hur gör man?

Tack på förhand!
  • 0
Citerar Victor25:
Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med en sak? Tänkte aktivera dethär foto läget men när jag gick in i menyn fanns inte den med. Att man kan sätta på och av läget alltså. Har klarat ca 25% av spelet och undrar när jag kan leka lite med det. Kommer det senare eller hur gör man?

Tack på förhand!


undrar samma sak
"Use the force, Harry" - Gandalf
  • 0
Detsamma finnas från allra första början...välj alternativ i menyn så ska fotoläge finnas där

Tillagt 2014-08-04 22:18:
oops,blev lite fel med stavningen på mobilen..hursomhelst, fotoläge finns från allra första början. Titta som sagt bland menyn, alternativ
  • 0
Men under vad då? Hittar inget iaf..
  • 0
Citerar Victor25:
Men under vad då? Hittar inget iaf..


Under ingenting, ska stå i menyn med Save/Load/Resume/Options (När du öppnar menyn ingame alltså).
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Men det gör den inte... Kan det vara bonusmaterialet som man får när man Förhandsbokade?
  • 0
Om ni har spelet till Ps4 och laddat ner patchen som fanns dag 1 så finns fotoläget direkt bland inställningarna när man pausar spelet.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Fick spelet på posten idag men har inte tillgång till internet. Kan vara det eller?
  • 0
Citerar Victor25:
Fick spelet på posten idag men har inte tillgång till internet. Kan vara det eller?


Troligen. Fotoläget kommer med patchen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Har nu köpt detta till min ps4. Undrar en sak. I menyn står det att man kan ha 3 ramar i sekunder på eller av? Vilket ska man ta och vad är det för skillnad?
  • 0
Citerar Eriik:
Har nu köpt detta till min ps4. Undrar en sak. I menyn står det att man kan ha 3 ramar i sekunder på eller av? Vilket ska man ta och vad är det för skillnad?


Du menar inte inställningen som gör att man låser bilduppdateringen till 30 bilder per sekund?
Jag har allt på engelska så under "Brightness" så finns inställningen "Lock at 30 frames per second", kan det vara den inställningen du menar?
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
Citerar Vapendragaren:
Citerar Eriik:Har nu köpt detta till min ps4. Undrar en sak. I menyn står det att man kan ha 3 ramar i sekunder på eller av? Vilket ska man ta och vad är det för skillnad?

Du menar inte inställningen som gör att man låser bilduppdateringen till 30 bilder per sekund?
Jag har allt på engelska så under "Brightness" så finns inställningen "Lock at 30 frames per second", kan det vara den inställningen du menar?


Ja precis
  • 0
Ok, det inställningen gör är precis som det låter; man låser bilduppdateringen till 30 bilder per sekund (istället för 60 som är förinställt i PS4-versionen). Naughty Dog säger att man får lite bättre skuggor och att det nya fotoläget fungerar bättre om man väljer att låsa på 30.

Hoppas det hjälpte dig lite iaf.
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!