Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Homeworld 2


Här inne kan vi diskutera det undebara spelet Homeworld 2.

Köpte spelet för 2 dagar sen och måste säga att det är ett av de bästa RTS:en jag har spelat. Storyn, grafiken, spelupplägget, musiken, omgivningarna och filmsekvenserna är underbara.

Det ända är att kontrollen är svår att komma in i de första 2 h.
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
Instant aim kommer med all säkerhet att skriva sönder tråden

Nej, HW2 är riktigt bra, nästan för bra. man kan inte gå och lägga sig när man väl har börjat
Fuck you all..
  • 0
Well ja älskar det som fan .
Överlägset den bästa storyn i ett RTS spel spel som går att hitta, fantastiskt alltså, det är ett väldigt vackert spel med stämningsfull musik, taktiskt, stora spelbanor, skönt upplägg och grafiken är väldigt skön - speciellt i 1600 x 1200 ser den fantastisk ut.

Kontrollern tycker jag är väldigt simpla och har inget problem med de.

Filmscenerna ja, de är tillsammans med storyn fantastiska och ger en känsla av djup och att this is it - fight or die in honor.
Har tyvärr inte kvar filmen som ja postade förut, glömde kopiera över när ja formaterade


Det enda jag kan klaga på är radio rösterna som verkar lite för oengagerade. Radio rösten låter lika allvarlig när ens moderskepp håller på att gå sönder som när resurserna på en död asteroid är slut.



klassiker helt klart, ett RTS med större känsla i får vi nog inte på evigheter då alla verkar dras mot basbyggande

Den som inte äger det här råder jag att den personen springer och köper det direkt.



Riktigt bra spel passerar nästan obemärkt förbi konstigt nog
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Ska nog checka in detta tack för tipset grabbar (behöver ett nytt spel snart, har spelat sönder The Movies nu)
"Save the Culture - Kill the Copyright" - DEUS
  • 0
Jo det är verkligen värt det, speciellt om man gillar RTS i rymdmiljö.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
O ja StarCraft är ett av min favorit spel
"Save the Culture - Kill the Copyright" - DEUS
  • 0
Mmm starcraft


Detta är dock lite annorlunda, det är alltså i full 3d så att du kan zooma,vrida kameran hur du vill och förflytta dina enheter både uppåt och neråt i banan.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Detta är dock lite annorlunda, det är alltså i full 3d så att du kan zooma,vrida kameran hur du vill och förflytta dina enheter både uppåt och neråt i banan.

Joo, det är det jag menar, det är lite svårt att få fjutt på det i början. Det blir mest oprecist och svårt de första timmarna. Men efter ett tag går det utmärkt.

Men är det nån som vet om man kan köra på internet fortfarande, eller är servarna nere?

Angående rösterna så tyckte jag först att det var sköna röster, vilket det fortfarande är. Men nu när du säger det instant har du rätt. Samma röst hela tiden, ingen speciell inlevelse. Men det är inte nåt minus och nåt jag inte tänker på speciellt mycket.

speciellt i 1600 x 1200 ser den fantastisk ut.

Hur kan du få den att gå i 1600 x 1200? När jag försöker så ser jag typ bara 1/4 av spelet. Och sen kan jag inte ta tillbaka det.
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
om skärmen klarar det så ska det gå, annars blir det fel.

har bara kört det så en gång faktiskt då min nuvarande skärm inte klarar den upplösningen
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Ok, men blir det som på min då? Att man bara ser typ 1/4 av spelet?

Och kan man köra online. Fattade alldrig när jag testade.
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
Nej, min nuvarande skärm flimmrar bara så jag ser jag inget alls.


Gav mig aldrig in i multiplayer heller, kanske ska vi ta en match nångång.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Jooo, men just nu har jag det inte installerat hos min farsa. Men det tar typ 3 min.

Det jag inte fattar med multiplayer är att man måste skriva in en IP (vet inte om det är ens egne eller den man ska spela mot).
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
den man ska spela mot, det är direct connect.

Borde finnas en lobby för nät spel, länge sen ja försökte lira det över nätet.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Mjooo, men som jag fattar det så är det as jobbigt att spela typ 6 st. Men vi kan testa, men jag vet inte om det går idag. Men efter onsdag ska nog gå bra. Jullov då så man har mer tid.
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
Btw: Kan ställa in skrivbordet/skärmen på högst 1280 x 1024. Kan jag inte ställa in spelet på 1600 x 1200 då?
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
har aldrig hört talas om homeworld 2 ska kolla om det finns en recension på det nu
you must fight if you wanna live!
  • 0
gohan

om man ställer in det på skrivbordet så åker ju bilden utanför, iaf på min. Det verkar det inte kunnna göra i spel.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Homeworld 2 är kung. =)
Farväl kära GR-forumiter. May teh force be with you (och inte censuren).
  • 0
Hur gammalt är det?
some ppl are hot some are not.....and im somewere in between!
  • 0
lite mer än 2 år
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Krillan hade rätt.

Zed:

Ca: 2 år nu.
  • 0
of course

i love it
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
några länkar där man kan checka in lite av spelet?
some ppl are hot some are not.....and im somewere in between!
  • 0
synd att jag inte har kvar min inspelade film från slutet av spelet. Den visade verkligen spelets bästa sidor men om någon har kvar på de på datorn så kan den personen gärna lägga upp den.


kolla recensionen här på GR, även spelets hemsida. IGN och gamespot har alltid gott om bilder.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!