Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Tjejer och spelande


Lite läskigt med flickvänner som spelar tycker jag.. haha. Och ganska coolt egentligen.
Forget about it.
  • 0
Vore kul att ha en flickvän som verkligen var bra på spel också xD...
ballz of steel
  • 0
Citerar sandra_thestar:
det är jag som irriterar mig över att min pojkvän inte vill uppleva magin i oblivion eller äventyren i zelda utan fortsätter harva fifa och nhl titel efter titel....(bortkastade pengar enligt mig)


Släng honom i soptunnan och skaffa en ny.

Citerar kry1_rygar:
Vore kul att ha en flickvän som verkligen var bra på spel också xD...


Så länge hon inte är bättre än mig, så...

Men visst. Det skulle vara riktigt kul att kunna spela som man gör med kompisarna och brorsorna.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
har just dängt skiten ur mehrunes dagon...

nu väntar jag bara att få råd med knights of the nine och shiverings islnds expansionsen!
  • 0
Min tjej är helt sämst på spel, har försök med allt, men det är inte hennes grej.

Jag håller på och gör mitt slutprojekt i trean om just detta ämnet.
Min frågeställning är: Vad för slags spel tycker tjejer mest om?
Ifall ni vet någon bra sajt eller någon själv upplevelse om detta, snälla säg till.
The fuzz is here!
  • 0
Jag tror faktiskt att det är fler tjejer än man tror som lirar dator/tv spel, även om kanske inte lika intesivt som många killar. När jag var på klassresa så hade en i klassen tagit med sig sitt ps2 och ett NHL spel (det där med skum kontroll). Och det var tjejerna som visste alla speciall moves eller vad man nu ska kalla det.

Har även hört några tjejer i klassen prata om need for speed underground en gång när jag gick förbi. Går natur nu första året, klassresan var i 9:an.

SIMS verkar 90% av alla tjejer spela om inte mer
Alla forummedlemmar skapar glädje, vissa när de loggar in andra när de loggar ut
  • 0
Damer som lirar e inget konstigt, jag känner mer kvinnliga gäjmers än manliga..

sj lirar jag allt utom sportspel och tråkiga spel (Cs, Wow, Sims, DS och PsP spel)

mina 2 bästa polare (göbbar) den ena(20år) lirar bara sport spel (Zzzz)
den andra(20år) gillar bara spel med meningslöst våld, typ Cs (Zzz).

sen känner jag 5 spelare som e damer..

min syrras döttrar 2 av dom (den ena 10år den andra 7år) älskar super smash bros, dom kidnappade mitt Wii när dom kom på besök, bara super smassia...dom kommer växa upp o bli kikk azz gäjmers.

min syrras 3e dotter(13år) älskar Resident evil jag har RE0, REmake, RE2, RE3, RE4 och RE:cnvx hon ÄLSKAR DOM hennes favvo karaktärer är Jill och Rebecca.

sist men inte minst min flickvän(23år, hon kommer döda mig för att jag avslöja hennes ålder ) o hennes syrra(19år) lirar Jekkligt mycke GuildWars....och dom kikkar så jäkla mycke röv...dom har sina egna guilds och älskar att vara översociala (sj *klickar jag do not disturb* när man inte orkar mer )

skulle nog säga att 33% av alla gamers e damer om jag får gissa vilt.
  • 0
Citerar unknown:
skulle nog säga att 33% av alla gamers e damer om jag får gissa vilt.


Inte en jävla chans. Sedan spelar det stor roll hur du definerar gamer.
The fuzz is here!
  • 0
Jag tror att de flesta tjejerna tycker det är kul iallafall de jag känner, men de har dock problem med att kunna kontrollera alla spakar och knappar sammtidigt...

Jag tror att 5% av alla gamers är tjejer...
Päronchoklad hmmm, kanske vore något...
  • 0
lol fördommar ftl

om man spelar spel som GoW så kanske det är 5%

men jag menar alla spel...man är inte bara en gamer om man lirar Cs...
Sims, nintendogs och allt som liknar sånt brukar vara pplärt bland många unga damer och det räknas med...

enligt undersökningar finns det faktiskt MER kvinnliga gamers än manliga men dom väljer ofta spel som tetris, brain training, super mario och MSröj..

men mer och mer damer börjar spela mer mans dominerade spel..

så ha! statistisk fakta är din vän!
  • 0
Juste glömde fan SIMS du har nog rätt
Päronchoklad hmmm, kanske vore något...
  • 0
Citerar unknown:
lol fördommar ftl

om man spelar spel som GoW så kanske det är 5%

men jag menar alla spel...man är inte bara en gamer om man lirar Cs...
Sims, nintendogs och allt som liknar sånt brukar vara pplärt bland många unga damer och det räknas med...

enligt undersökningar finns det faktiskt MER kvinnliga gamers än manliga men dom väljer ofta spel som tetris, brain training, super mario och MSröj..

men mer och mer damer börjar spela mer mans dominerade spel..

så ha! statistisk fakta är din vän!


Som sagt, spelar stor roll hur du definerar en gamer. Om du anser att en gamer är en brud som spelar Singstar på förfesten så har vi nog lite olika åsikter om vad som anses vara en gamer.
The fuzz is here!
  • 0
Rent logiskt så är kareoke och bingo lotto slags TV spel fast jag tar nog och lägger dom i en annan kategori.

Gameplayer hur definerar du en gamer då?

jag räknar en gamer som en person som spelar >aktivt< på vilken konsoll/dator som hällst i vilket interaktivt tv/datorspel som hällst (jag räknar inte med Bingo lotto eller kareoke eftersom man behöver inte någon konsoll/dator för det)

det kan vara sims,cs, gow,wow,gw,sm,ssb,wiisports,hl,tekken,sc,wc,gta,msröj,harpan,tetris, osv.

eller gameplayer är du rädd för tjejer?

PS: jag tycker det är bra att tjejer tar större och större delar av TV spels kakan, för online är alla lika värda, och alla har lika stora chanser.
  • 0
Jag anser att en gamer är en person som spelar tv/data spel regelbundet. Så jag tycker verkligen inte att en tjej som spelar Singstar och Buzz en gång i månaden är en gamer.

Tillagt 2007-04-16 01:57:
Citerar unknown:
eller gameplayer är du rädd för tjejer?


hahahaha där var du rolig va
Vad menar du med det?
Rädd för dom för att dom ska vara bättre än mig i spel eller rädd för dom rent allmänt?
The fuzz is here!
  • 0
om man spelar cs 1 ggn i månaden är man inte någon gamer heller, men om någon spelar singstar eller buzz minst 1 tim per dag i genomsnitt per vecka anser jag att att den personen är en gamer.

om man måste spela Wow eller Cs 8tim per dag är jag inte nån gamer heller, då tror jag att det är många som faller från den kategorin.

eller gameplayer är du rädd för tjejer?

tolka det hur du vill det är en simpel fråga..
  • 0
Citerar unknown:
om man spelar cs 1 ggn i månaden är man inte någon gamer heller.


Sa jag det eller?



Citerar unknown:
men om någon spelar singstar eller buzz minst 1 tim per dag i genomsnitt per vecka anser jag att att den personen är en gamer.


Som sagt, vi har nog lite olika definationer på gamer.

Citerar unknown:
eller gameplayer är du rädd för tjejer?

tolka det hur du vill det är en simpel fråga..


Då får du ett simpelt svar också; Nej.
The fuzz is here!
  • 0
Jag tycker att tjejer ska få spela tv-spel om de vill.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
Jag tycker att tjejer ska få spela tv-spel om de vill.


Det tycker väl alla
The fuzz is here!
  • 0
Citerar Quezen:
Jag tycker att tjejer ska få spela tv-spel om de vill.


Till viss del.



J/k.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Hur menar du då?
J/k?
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Hur menar du då?



J/k betyder just kidding. Hade jag däremot kommit på något roligt argument varför de inte skulle få spela så hade jag nog skrivit det. Men huvudet känns rätt tomt nu så här sent.

Det enda riktiga mat jag ätit de senaste två dagarna var pizza idag. Magsjuka är inte kul.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Jag tycker att kvinnor ska vara i köket eller städa,dock mest av sin tid.
Som Mormon så står det så i min religion att dem ska det,respejtera att vi har olika synsätt.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
Jag tycker att kvinnor ska vara i köket eller städa,dock mest av sin tid.
Som Mormon så står det så i min religion att dem ska det,respejtera att vi har olika synsätt.


Ja, det är din åsikt och det respekterar jag. Jag tycker att det verkar som ett väldigt fint sätt att leva sitt liv på. Mormon, det måste jag kolla upp.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
NVM:
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
Kvinnor är inte lika smarta som män,de har en hjärna stor som en persika,de ska veta sin plats i hemmet.


Näe, nu går du lite överstyr här. Även om de flesta genier är män så ska man inte diskriminera det andra könet.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!