Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

GTA IV - Officiell tråd


Citerar T-Boy:
Blir nog att vänta och se när man kan köpa en ny och bättre dator.


Vad har du för processor?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar T-Boy:
Blir nog att vänta och se när man kan köpa en ny och bättre dator.


Vad har du för processor?


AMD Phenom (tm) 9550 Quad-Core
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
AMD Phenom (tm) 9550 Quad-Core


Okej, då var det inte det i alla fall. För det spelet kan krångla och så om man har mindre än fyra kärnor då det är mera ett Processorkrävande spel än ett riktigt GPU-monster.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag har precis startat ett nytt spel. Spelar på PC, via Steam. En grej jag inte fattar är var jag får shotguns ifrån? Jag har bara spelat ett par uppdrag och har redan ett sånt där modernt shotgun. Var har jag fått det ifrån? Den enda mod jag spelar med är den senaste grafikmodden.

Bugg?
  • 0
Citerar Ciriux:
Jag har precis startat ett nytt spel. Spelar på PC, via Steam. En grej jag inte fattar är var jag får shotguns ifrån? Jag har bara spelat ett par uppdrag och har redan ett sånt där modernt shotgun. Var har jag fått det ifrån? Den enda mod jag spelar med är den senaste grafikmodden.

Bugg?


Du har inte kört en polisbil då? För då får man shotgun.
Make war, not love
  • 0
Citerar Ciriux:
Jag har precis startat ett nytt spel. Spelar på PC, via Steam. En grej jag inte fattar är var jag får shotguns ifrån? Jag har bara spelat ett par uppdrag och har redan ett sånt där modernt shotgun. Var har jag fått det ifrån? Den enda mod jag spelar med är den senaste grafikmodden.


Jag började just om på PS3-versionen och undrar över samma sak. Vad minns började jag inte med shotgun så här tidigt i spelet förra gången jag spelade, men jag kan minnas fel.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Man får combat shotgun när man kört polisbil, plus att det finns några få platser där man kan plocka upp dom också.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hm, jo jag har nog kört polisbil. Måste vara därifrån då.
  • 0
Jag har lagt in massa musik i radio-mappen och synkat den med spelet, men varför låter ljudet som skit när jag lyssnar på Independent FM? Och inte bara min musik, utan dialoger o.s.v. låter lika dåligt när jag har den kanalen.
42
  • 0
någon som spelar IV på ps3 online? skicka pm om det passar.
Peace from Summersetisle!
  • 0
Fan jag har problem med att spelet låser sig varje gång jag närmar mig centrum på manhattan typ presidents city och star junction + att det låser sig vid vissa missions man måste göra för att gå vidare!
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Mcgeady:
Fan jag har problem med att spelet låser sig varje gång jag närmar mig centrum på manhattan typ presidents city och star junction + att det låser sig vid vissa missions man måste göra för att gå vidare!


Version?
(Algonquin btw, inte Manhattan)
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
hahaha

igår välte jag ps3:an o nu startar inte GTAIV längre , skivan har ett rett fett märke oxå. Det här var ju en galen tidstjuv för mig, körde mkt free mode bara lallade runt o sabbade för folk och sköt sönder deras EVO som de hämtat etc

Det kanske var lika bra

Om jag köper ett nytt så kommer inte min save att funka längre va? o inte min ranking heller?
  • 0
Citerar bobby tex:
hahaha

igår välte jag ps3:an o nu startar inte GTAIV längre , skivan har ett rett fett märke oxå. Det här var ju en galen tidstjuv för mig, körde mkt free mode bara lallade runt o sabbade för folk och sköt sönder deras EVO som de hämtat etc

Det kanske var lika bra

Om jag köper ett nytt så kommer inte min save att funka längre va? o inte min ranking heller?


Du undrar alltså om din GTA sparning försvinner om du köper ett nytt exemplar av spelet? Nej... Sånt är ju common sense
  • 0
Citerar bobby tex:
Det här var ju en galen tidstjuv för mig, körde mkt free mode bara lallade runt o sabbade för folk och sköt sönder deras EVO som de hämtat etc

Det kanske var lika bra


Ja, freemode suger, spela cops and crooks utan aim, och med erfarna spelare med nivå 8 (åtta stjärnor) eller över. Då blir gta plötsligt roligare än alla online-shooters, tro mig.
Peace from Summersetisle!
  • 0
Citerar FilipHolm:
Citerar bobby tex:hahaha

igår välte jag ps3:an o nu startar inte GTAIV längre , skivan har ett rett fett märke oxå. Det här var ju en galen tidstjuv för mig, körde mkt free mode bara lallade runt o sabbade för folk och sköt sönder deras EVO som de hämtat etc

Det kanske var lika bra

Om jag köper ett nytt så kommer inte min save att funka längre va? o inte min ranking heller?

Du undrar alltså om din GTA sparning försvinner om du köper ett nytt exemplar av spelet? Nej... Sånt är ju common sense

jag använder min ps3 till 90 procent kolla på film o 10 procent GTAIV typ, jag har noll koll på sånt där.

Skummade igenom de olika MP-modesen i början o tyckte cops and crooks verkade väldigt bra mode på papperet, det är rätt kul att bli jagad alltså (jag var stor anhängare av vip rescue i SWAT4 t.ex. och gillar modes där man måste koordinera lite med andra) men det var aldrig nån som lirade o sen är free mode rätt soft

men jag tror jag skippar det o tjackar red dead redemption istället
  • 0
omgomgomgomgomgomg!!!
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar bobby tex:
tjackar red dead redemption istället


Don't!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Någon som har spelet till PC?
Får nämligen error följt av krasch när jag försöker spela uppdraget Hung out to dry.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Någon som har spelet till PC?
Får nämligen error följt av krasch när jag försöker spela uppdraget Hung out to dry.


När är det spelet kraschar? När du tar uppdraget eller medan du gör det?

Jag har ett skamligt problem med GTA IV. Det är nämligen så att jag hade Snow Mod installerad, vilken gav bilarna snöiga däck och fönster.
Nu har jag ominstallerat spelet och de snöiga texturerna är fortfarande kvar. Vet någon hur man återfår de ursprungliga texturerna eller laddar ner nya?
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Citerar Sarge:
Vet någon hur man återfår de ursprungliga texturerna eller laddar ner nya?


Ta bort modden då.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Ta bort modden då.


Det har jag gjort. Jag har till och med installerat om spelet.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Citerar cocacola3696:
Legit?

http://www.egmnow.com/articles/news/rumor-gta-v-protagonist-m
ap-size-and-other-details-leaked/


Jag hoppas verkligen det. Om de tar med allt det i GTA V kommer spelet bli hur grymt som helst. Speciellt denna "underworld" som jag tycker verkar riktigt intressant.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Tja!

Jag plus 4 andra har öppnat ett forum där vi hade tänkt samla ihop folk som är intresserade av att rollspela i Grand Theft Auto 4 på Xbox360. (Då menar jag Action,äventyr. Och inte den erotiska sorten!)

All info om detta finns på vårt forum. Alla är varmt välkomna att kika in och sedan bli medlem ifall det hela verkar intressant!

Jag har personligen kört sådana här events flertalet gånger förut fast på amerikanska forum/servers. det har fungerat prima ifall någon tvivlar på denna ide!


Vi är så gott som startklara. Det som behövs nu är folk som deltar i det hela!


Länk till forumet: http://gta4rollspel.forum24.se/gta4rollspel-forum-1.html
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!