Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Destiny


WTF Bungie kommer lägga till mer RNG.


"Atheon


Next week's Hotfix is going to contain some fixes to the Atheon encounter.

•We've added "baby bumpers" to areas where players could knock Atheon out of the environment.
•Knocking a boss off a ledge is a bug. We will seek to address bugs like these as quickly as possible.

The encounter goal for Atheon is to act as a climax and the culmination of learning for a given Raid group. Part of that is making sure that each player in your group can perform every job as required. A change will take effect next week which fixes a bug with Atheon's target selection. When using its Timestream ability, Atheon will select 3 players at random, instead of choosing the three players furthest from it."

http://www.bungie.net/7_Bungie-Weekly-Update---10172014/en/Ne
ws/News?aid=12295
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Vet. riktigt hjärndött.. kommer inte spela mer än weekly raid/nightfall/heroic nu tills det kommer något nytt.

Kom på mig själv för några dagar sedan med att bara spela "för att". Dailys och skit, mer som ett jobb än roligt.
  • 0
Gillar inte ändringen att Atheon skickar iväg 3 personer på random.. Kommer bli kaos samt svårare att bygga upp en bra setup ifall det är spridda levlar på raiden.

Bättre de lägger energi på de stora problem de redan har. Känns ändå som den här raiden mest är ett "smakprov" inför nästkommande som jag hoppas blir desto svårare samt längre.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Att man inte ska kunna putta ut han längre tycker jag bara är bra. Har mycket roligare när man gör det på riktigt. Dock är det ju ganska efterblivet att skicka ut 3 randoms.

För övrigt börjar jag bli lite sur på denna raiden. Har bara fått shards och energy från 2 normal och 2 hard raids denna veckan.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Att man inte ska kunna putta ut han längre tycker jag bara är bra. Har mycket roligare när man gör det på riktigt. Dock är det ju ganska efterblivet att skicka ut 3 randoms.

För övrigt börjar jag bli lite sur på denna raiden. Har bara fått shards och energy från 2 normal och 2 hard raids denna veckan.


Vilket oflyt! Jag har inte fått något de senaste två raidsen heller, sitter och väntar på att hanskarna ska komma så man kan bli lvl 30. Fick dock warlock hjälmen Apotheosis Veil i gårdagens nightfall, så man ska väl inte klaga.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Suttit en hel del i helgen med Destiny och tänkte ta tag i det ikväll igen, men icke Error efter Error efter Error. (Zebra, caterpillar mm) ett tag kom jag inte längre än press any button. Har Xbox one och NAT är open Multiplayer funkar på övriga spel.
Nån mer där ute som har fått samma problem som jag idag?
  • 0
Någon/några som är sugna på att kanske hoppa in och köra summoing pits för att få thorn (exotic bounty) Snarast?
Skulle vara mycket trevligt!
  • 0
Citerar ariz84:
Suttit en hel del i helgen med Destiny och tänkte ta tag i det ikväll igen, men icke Error efter Error efter Error. (Zebra, caterpillar mm) ett tag kom jag inte längre än press any button. Har Xbox one och NAT är open Multiplayer funkar på övriga spel.
Nån mer där ute som har fått samma problem som jag idag?


Destiny har strulat för de flesta idag, verkar vara ett allvarligare problem. De flesta får upp zebra error code när de försöker komma in.

så här står det på deras hemsida:
"If you're getting the ZEBRA error, you are hitting an issue that we deem extremely important, high-priority issue. If you hit this error we are logging the reports on the back end and are investigating. Thanks for your patience; we are actively investigating."

Jag kan i detta nu komma in på destiny.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Citerar Halfwaybeef:
Citerar properskillz:Att man inte ska kunna putta ut han längre tycker jag bara är bra. Har mycket roligare när man gör det på riktigt. Dock är det ju ganska efterblivet att skicka ut 3 randoms.

För övrigt börjar jag bli lite sur på denna raiden. Har bara fått shards och energy från 2 normal och 2 hard raids denna veckan.

Vilket oflyt! Jag har inte fått något de senaste två raidsen heller, sitter och väntar på att hanskarna ska komma så man kan bli lvl 30. Fick dock warlock hjälmen Apotheosis Veil i gårdagens nightfall, så man ska väl inte klaga.


Själv sitter jag bara och väntar på ett hunter chest sen typ 3 veckor tillbaka. Fick raidhjämen för nån vecka sen, men känns lite halvsurt eftersom jag måste använda min raspberry-chest som egentligen bara är till för blade dancers. Vill ju kunna använda min gunslinger-hjälm och ändå fortsätta vara 30. Får hoppas på bättre lycka imorgon.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar Halfwaybeef:
Destiny har strulat för de flesta idag, verkar vara ett allvarligare problem. De flesta får upp zebra error code när de försöker komma in.

så här står det på deras hemsida:
"If you're getting the ZEBRA error, you are hitting an issue that we deem extremely important, high-priority issue. If you hit this error we are logging the reports on the back end and are investigating. Thanks for your patience; we are actively investigating."

Jag kan i detta nu komma in på destiny.


Ja nått problem verkar det vara, kunde spela till och från men det slutade alltid med att man blev utkastad. Såg också på deras sida vad fel kodens betydelse men blev inte mycket klokare av den.
Men då vet jag att det är ett fel som andra upplever också. Hoppas de fixar det snarast.
  • 0
Citerar properskillz:
Själv sitter jag bara och väntar på ett hunter chest sen typ 3 veckor tillbaka. Fick raidhjämen för nån vecka sen, men känns lite halvsurt eftersom jag måste använda min raspberry-chest som egentligen bara är till för blade dancers. Vill ju kunna använda min gunslinger-hjälm och ändå fortsätta vara 30. Får hoppas på bättre lycka imorgon.


Riktigt surt, Achlyophage Symbiote du sitter och håller på antar jag? Den är riktigt skön måste jag säga.

Tillagt 2014-10-21 10:57:
Citerar ariz84:
Ja nått problem verkar det vara, kunde spela till och från men det slutade alltid med att man blev utkastad. Såg också på deras sida vad fel kodens betydelse men blev inte mycket klokare av den.
Men då vet jag att det är ett fel som andra upplever också. Hoppas de fixar det snarast.


Ja det är nog helt åtgärdat nu. Inga av mina vänner kunde komma online under stort sätt hela dagen igår, men verkar funka fin fint nu för alla.

Tillagt 2014-10-21 10:59:
Citerar shadow of theguild:
Någon/några som är sugna på att kanske hoppa in och köra summoing pits för att få thorn (exotic bounty) Snarast?
Skulle vara mycket trevligt!


Vilket format kör du på? Kan hjälpa dig om du kör på xbox.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Citerar Halfwaybeef:
Vilket format kör du på? Kan hjälpa dig om du kör på xbox.


De va synd, kör på PS4. Men tack ändå! Dude!
  • 0
Någon som är sugen på att köra VoG imorgon kväll? Jag och några till ska köra en normal run med våra alts och saknar en spelare till raiden. Om någon är sugen är det bara att skriva här eller ett pm. Du behöver inte ha någon erfarenhet sen tidigare, räcker att du har uppnått lvl 26 och har mick.
Kör på xbox one förövrigt.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Citerar Halfwaybeef:
Citerar properskillz jälv sitter jag bara och väntar på ett hunter chest sen typ 3 veckor tillbaka. Fick raidhjämen för nån vecka sen, men känns lite halvsurt eftersom jag måste använda min raspberry-chest som egentligen bara är till för blade dancers. Vill ju kunna använda min gunslinger-hjälm och ändå fortsätta vara 30. Får hoppas på bättre lycka imorgon.

Riktigt surt, Achlyophage Symbiote du sitter och håller på antar jag? Den är riktigt skön måste jag säga.


Precis så ja.
Brukade ha den equippad på min alt så han ändå var 29 utan raidgearen. Men nu fick jag en till raidhjälm, så fick vaulta achlyophagen till det dyker upp ett chest eller två..
Så sjukt trött på att bara få shards.

Jag har 2 fullt uppgraderade legs (raid)
2 fullt uppgraderade armar (raid)
2 fullt uppgraderade exotichjälmar och 2 fullt uppgraderade raidhjälmar
samt 2 fullt uppgraderade exotic chests.

trots detta ligger jag på 130+ shards i banken.

blir att göra en 3e hunter imorgon så jag får lite bättre dropchans till nästa veckas raid.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Lider med dig, känns som det bara är shards/energy som finns kvar i raiden nu.
Fick ingen lycka med warlocken igår, ska ge mig på normal/hard med min hunter i helgen, se om oturen vänder..

Kom till det roliga steget med thorns nu med, 500 void damage i crucible.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Behöver verkligen hjälp av någon att köra Weekly heroic strike, PS4. Är i lvl 24 så klarar den inte själv! PSN: Playarn

Behöver 4 till Strange coins..
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Tjena vi är 3 pers på ps4 som tänker köra VOG ikväll. 2 st lvl 29or( 1 hunter, 1 titan) och en lvl 27 warlock. Adda Zurgmurg på psn om ni vill lira!
Zurgmurg
  • 0
Någon som ska lira VOG ikväll och behöver en lvl 29 Titan har gjort det innan
adda mig isåfall
Psn: Schibbee
  • 0
Citerar Berginator:
heller, sitter och väntar på att hanskarna ska komma så man kan bli lvl 30. Fick dock warlock hjälmen


Vilken tid tänkte ni? Är sjukt sugen på det.
  • 0
Kan de inte ta och patcha alla dåliga exotics snart.. Tycker de dröjer på det lite väl nu.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Ja random teleporteringen funkar ju inte som den ska, 2, 3, 4, 5 och 6 är det som blir teleporterade, mycket bra jobbat av Bungie får man säga. Istället för att fokusera på det som behöver bli fixat så lägger dom sina resurser på onödiga saker som detta istället.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Ja random teleporteringen funkar ju inte som den ska, 2, 3, 4, 5 och 6 är det som blir teleporterade, mycket bra jobbat av Bungie får man säga. Istället för att fokusera på det som behöver bli fixat så lägger dom sina resurser på onödiga saker som detta istället.


Exakt så. Har iofs inte upplevt att mer än 3 blir teleporterade, men hänt att bara 2 fått åka in där ett par gånger för oss.

Dom borde allmänt fokusera på att balansera multiplayern, samt slänga in fler spellägen. Förstår inte varför där inte finns riktiga objective modes. Sjukt konstigt att dom inte har privata matcher också.

Fattar inte hur dom tänkt sig att spelet ska överleva en Halo-release utan att ha någon vettig multiplayer eller något direkt endgame.

Jag har tillräckligt med gear för att göra 4 karaktärer till 30 nu. Vad händer sen? 3 extra story missions och en till raid låter ju såååå spännande
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Dom borde allmänt fokusera på att balansera multiplayern, samt slänga in fler spellägen. Förstår inte varför där inte finns riktiga objective modes. Sjukt konstigt att dom inte har privata matcher också.

Fattar inte hur dom tänkt sig att spelet ska överleva en Halo-release utan att ha någon vettig multiplayer eller något direkt endgame.

Jag har tillräckligt med gear för att göra 4 karaktärer till 30 nu. Vad händer sen? 3 extra story missions och en till raid låter ju såååå spännande


Exakt, det är verkligen inte mycket mer än det man får. Nästa DLC ger oss inte så mycket i heller, i alla fall om man går efter det som läckt ut tidigt.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Söker 3 PS3 spelare till Vault of Glass! PMa mig om intresse finns!
"Legends don't burn down villages"
  • 0
Behöver lite mer schysst folk att spela med. XB One är det som gäller.
Kört raiden 1 gång änsålänge. Framförallt det jag söker mer spelare för, men även att bara skoja runt på strikes medans det skämtas i chatten.
Är lvl 28 hunter. Blir mest spelande för mig under helgen då jag jobbar kväll/natt under veckan, men kläms in ett par timmar mitt i veckan ibland med.

Skicka gärna pm eller bara adda mig rakt av på live så kör vi!

GT: Surfaciing
We wear our wounds like badges of honor.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!