Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Destiny


Kommer definitivt inte köpa någon dlc av dessa svin nu. Inga engrams för dom som ej köper expansion? Ingen weekly Nightfall eller Heroic? Mer eller mindre tvingar folk att köpa dlc för att få ut något av spelet.
Usch, vidrigt.

Citerar BenDöver:
Det kan vi tacka upplägget om att områdena redan fanns med vid launch för.

Visst, om det får dig att må bättre. I praktiken är det bra men så som spelet släpptes så blir det så väldigt fel.

Detta liknar upplägget som man kör på mobil spel.
  • 0
Citerar Nizyo:
Ingen weekly Nightfall eller Heroic


Det gäller bara var sjätte vecka. Sen tycker jag iofs att dom kan slänga in en annan strike dom veckorna men det är ju trots allt inte så att man aldrig kommer få lira nf och weekly igen.

Citerar Nizyo:
Inga engrams för dom som ej köper expansion?


Vad ska du med blå engrams till? Sen lär det vara en bugg som kommer åtgärdas.

Citerar Nizyo:
Kommer definitivt inte köpa någon dlc av dessa svin nu.


Vi antecknar.
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Vad ska du med blå engrams till? Sen lär det vara en bugg som kommer åtgärdas.


Varför tror du folk spelar strikes? För att farma engrams.

Citerar BenDöver:
Vi antecknar.


Det gör du rätt i grabben.

Citerar BenDöver:
Det gäller bara var sjätte vecka. Sen tycker jag iofs att dom kan slänga in en annan strike dom veckorna men det är ju trots allt inte så att man aldrig kommer få lira nf och weekly igen.


Vad spelar det för roll? Det är en av få saker som folk faktiskt gör i spelet som utöver det är helt dött. Konstigt att man ska behöva vänta 2 veckor på nästa rotation.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Jag har nu kommit till lvl 18 genom att nästan bara spela pvp men inte fått spela på moon en ända gång. Någon mer en jag som tycker att rotationen på kartorna är riktigt dålig? Får ju spela samma 4 banor om och om igen.
  • 0
Citerar Nizyo:
Citerar BenDöver:Vad ska du med blå engrams till? Sen lär det vara en bugg som kommer åtgärdas.

Varför tror du folk spelar strikes? För att farma engrams.


För att farma marks framförallt. Ingen över lvl 26 behöver blå engrams.

Citerar Nizyo:
Citerar BenDöver et gäller bara var sjätte vecka. Sen tycker jag iofs att dom kan slänga in en annan strike dom veckorna men det är ju trots allt inte så att man aldrig kommer få lira nf och weekly igen.

Vad spelar det för roll? Det är en av få saker som folk faktiskt gör i spelet som utöver det är helt dött. Konstigt att man ska behöva vänta 2 veckor på nästa rotation.


Ja om du läser vad jag skrev så tycker jag också att dom borde slänga in en "gammal" strike för dom som inte har dlc. Men det är ju heller inte så att man aldrig kommer få lira nightfall igen.

Citerar Luke:
Jag har nu kommit till lvl 18 genom att nästan bara spela pvp men inte fått spela på moon en ända gång. Någon mer en jag som tycker att rotationen på kartorna är riktigt dålig? Får ju spela samma 4 banor om och om igen.


Ja rotationen är ganska kass. Ibland får man samma bana 4 ggr på rad.
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar Nizyo:
Kommer definitivt inte köpa någon dlc av dessa svin nu. Inga engrams för dom som ej köper expansion? Ingen weekly Nightfall eller Heroic? Mer eller mindre tvingar folk att köpa dlc för att få ut något av spelet.
Usch, vidrigt.

Citerar BenDöver et kan vi tacka upplägget om att områdena redan fanns med vid launch för.
Visst, om det får dig att må bättre. I praktiken är det bra men så som spelet släpptes så blir det så väldigt fel.

Detta liknar upplägget som man kör på mobil spel.


Precis. Bungie/Activision är svin! Money money money.
  • 0
Tog Crota för ett par timmar sen, sista bossen i nya raiden, tog 2 1/2 - 3 timmar och var första gången som vår grp. var inne hos Crota.
En lvl 31 som skötte svärdet, resten 30's, dock bestod gruppen av tre titans som lägger upp WoL!!
Mycket fint loot =D
  • 0
Hej

Vi är en mindre Clan på Destiny med tre medlemmar . vi välkomnar alla som är sugna på spela med oss . Vi spelar för att det är roligt och inget annat vi ser dock helst att ni är i alla fall level 25 med tanke på att vi har medlemmar med level 29+. Clanen heter SwedishDevils
  • 0
Citerar Evil_KuRT:
Tog Crota för ett par timmar sen, sista bossen i nya raiden, tog 2 1/2 - 3 timmar och var första gången som vår grp. var inne hos Crota.
En lvl 31 som skötte svärdet, resten 30's, dock bestod gruppen av tre titans som lägger upp WoL!!
Mycket fint loot =D


Vad fick ni för loot? Vi körde den ett par gånger igår, men det enda roliga jag fick var en machine gun, sniper och ett raketgevär. (Song of Ir Yüt, Black Hammer och Hunger of Crota)

Tyckte ni förresten att WoL var användbar? Kändes inte som att vi hade särskilt mycket nytta av den.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Ah kan inte någon hjälpa mig ikväll med att klara expen? Är lv 28 Har bra gear!

Tack sååååå mycket!

Tillagt 2014-12-15 20:55:
theCalfen heter jag!
  • 0
Citerar Calfen:
Ah kan inte någon hjälpa mig ikväll med att klara expen? Är lv 28 Har bra gear!

Tack sååååå mycket!

Tillagt 2014-12-15 20:55:
theCalfen heter jag!


Jag blir inte ritkigt klok på vad det är du vill ha hjälp med. expen? vad är det? Raiden däremot kan jag ställa upp på, så länge det handlar om xbox one. Mitt calling är att jag ska hjälpa grupper ta sig genom Crota. Har redan 12 lyckade bossfighter, men du kan väl bli nummer 13.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Tack för erbjudandet hade varit fett! men har ps4 :/
  • 0
Jag addar gärna personer som är spelsugna, Xbox One. Är level 25 och kör weekly och random strikes just nu för att försöka hitta gear/farma rep.
"Jag tycker att det är bra att man tagit bort slantsinglingen - den blev ju ofta väldigt slumpartad!"
  • 0
söker folk till sista bossen på crotas end. vi är 3 lvl 31 och spelar på ps3.
"Legends don't burn down villages"
  • 0
Är det värt att köpa Destiny till Xvox 360, vill gärna ha några att lira med då.
Evil Is Back
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Citerar HellSpawn:
Citerar BenDöver et kan vi tacka upplägget om att


Jag spelar själv på 360 och mitt svar är ja
  • 0
Lite småsugen på att spela Destiny, men man har ju hört en hel del negativt om spelet. Ibland även något positivt. Så jag är lite kluven. Ni som spelat, vad tycker ni?

Och behöver man skaffa DLC direkt?

Kommer i sådana fall spela på PS4.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Ni som spelat, vad tycker ni?


Måste erkänna jag tycker spelet är hyfsat om jag tar det som det är, det är inte på något sätt ett dåligt spel enligt mig. Är dock inte så mycket för att spela om samma uppdrag och Strikes om och om igen för att grinda till mig bättre utrustning, åtminstone inte under längre perioder.

Citerar ICApåse:
Och behöver man skaffa DLC direkt?


Nej, det behövs inte. Om du gillar spelet och vill ha mer av det som finns kan jag rekommendera det, men annars inte.

Det ska finnas en demoversion av spelet att ladda ned, så om du är kluven kan du ju ladda ned och testa det, och se ifall det är något för dig.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar ICApåse:
Lite småsugen på att spela Destiny, men man har ju hört en hel del negativt om spelet. Ibland även något positivt. Så jag är lite kluven. Ni som spelat, vad tycker ni?


Köp det! Det är grymt. Har lirat nästan 300 timmar och det har aldrig varit roligare eller bättre än det är nu. Mycket av det första störningsmomenten har patchats bort eller designats om. Du behöver inte DLC men raiden i DLC är värd 160 kr bara den faktiskt. Gå men i gruppen Raid Confluence Sweden på Bungie.net så kommer du ha massa svenskar att spela med, då blir det nämligen ännu roligare. Ge spelet en ärlig chans även efter storyn för det är då det börjar på riktigt men weeklys, nightfalls och RAIDS!
Mountain Dew <3
  • 0
Okej, så har nyligen köpt Destiny på PS4. Har dock ett problem. När jag startar spelet så står det att jag har NAT 3, och därmed kommer ha problem med onlinespelandet. Mycket riktigt så verkar jag ha det, jag tappar connection osv.

Men enligt PS4 inställningarna så har jag NAT 2.

Har aldrig någonsin haft problem med mitt internet i något annat spel eller i något annat sammanhang, varken på PS3, PS4 eller PC. Så förstår inte detta...
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Tjena!

Vi är tre goa' guardians som tänkte dra igenom Hard Mode på Crota nu vid release. Är du lvl 32 och sugen på att delta, så dra iväg ett meddelande till mig. Xbox one är det som gäller. Gt: Ingstedt
  • 0
Någon som har lust att förklara lite om subclasses? Har en hunter, blev nyss lvl 15 och kunde öppna upp min subclass (blade dancer, tror jag?). Om jag equippar den subclassen, blir jag då level 1 igen?

Hur fungerar detta?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Någon som har lust att förklara lite om subclasses? Har en hunter, blev nyss lvl 15 och kunde öppna upp min subclass (blade dancer, tror jag?). Om jag equippar den subclassen, blir jag då level 1 igen?

Hur fungerar detta?


Antar att du redan fått svar på detta nån annanstans, men du kan byta hur mycket du vill utan att förlora något. Både mellan subclasser och i subclasser.
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Antar att du redan fått svar på detta nån annanstans, men du kan byta hur mycket du vill utan att förlora något. Både mellan subclasser och i subclasser


Jo, jag har listat ut det. Men tack ändå! =)

Tillagt 2015-01-26 20:54:
Varför finns det ingen matchmaking för Raids eller weekly heroic strikes? Förväntas man stå i tower och ropa "LOOKING FOR GROUP!" eller att man ska ta sig till datorn och söka folk på nätet? Onödigt krångligt.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
#Gr vart är grtvFriday från 30/1 gick att se News men inte #destiny gameplay live. Vart är den?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!