Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Destiny


  • Arna
  • Arna
Söker fortfarande en kod till PS3, om någon vill dela med sig skicka gärna ett meddelande till mig. Tack
Hej och hå!
  • 0
Hur länge håller betan på?

Vad tycker ni som kört den förresten om spelet?
  • 0
Riktigt roligt hittills. Jag har nått max lvl på betan och har börjat köra pvp(eller vad man nu ska kalla det) och även det är roligt förutom banan på månen som har fordon som jag tycker är lite väl OP.
Zurgmurg
  • 0
Citerar Victor25:
Hur länge håller betan på?

Vad tycker ni som kört den förresten om spelet?


Till måndag morgon om 8 dagar. Men den kommer stängas ner under måndag (imorgon) och tisdag för att öppnas på onsdag igen.

Betan är helt brilliant! Skön spelkänsla, loot som är uppgraderingsbar, massa olika valmöjligheter om vad man vill göra i världen. Det är lite mer inehåll än i alphan men inte jättemycket mer. Alphan var mindre än 10 % av färdiga spelet. Så fatta hur stort och djupt retailversionen kommer vara...
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Citerar Victor25:Hur länge håller betan på?

Vad tycker ni som kört den förresten om spelet?

Till måndag morgon om 8 dagar. Men den kommer stängas ner under måndag (imorgon) och tisdag för att öppnas på onsdag igen.

Betan är helt brilliant! Skön spelkänsla, loot som är uppgraderingsbar, massa olika valmöjligheter om vad man vill göra i världen. Det är lite mer inehåll än i alphan men inte jättemycket mer. Alphan var mindre än 10 % av färdiga spelet. Så fatta hur stort och djupt retailversionen kommer vara...

Vet du vilken tid de stänger den imorgon? Han bara testa några minuter innan jobbet idag och slutar inte förrän vid 4 inatt, vore ju kul att testa lite till innan den tillfälligt läggs ner
  • 0
PsN börjar göra mig lite förbannad.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar BenDöver:
Betan är helt brilliant! Skön spelkänsla, loot som är uppgraderingsbar, massa olika valmöjligheter om vad man vill göra i världen. Det är lite mer inehåll än i alphan men inte jättemycket mer. Alphan var mindre än 10 % av färdiga spelet. Så fatta hur stort och djupt retailversionen kommer vara...


10%?! Jag hade kanske kunnat köpa 1% men 10% låter nästan mycket. Trodde Destiny skulle vara enormt. Det kan ju inte stämma eller? Vet visserligen inte om hur mycket man kan komma åt i Alfan eller Betan men iaf, 10% låter som alldeles för mycket med tanke på hur stort jag har utgått ifrån att spelet ska vara, men har ingen koll alls.
  • 0
Citerar Iqaros:
Vet du vilken tid de stänger den imorgon? Han bara testa några minuter innan jobbet idag och slutar inte förrän vid 4 inatt, vore ju kul att testa lite till innan den tillfälligt läggs ner


Dom har bara sagt tidigt PDT. Så typ kanske kl 7 deras tid vilket blir 16.00 för oss. +/- nån timme ungefär skulle jag tro.

Citerar Zem1an:
Citerar BenDöver:
Betan är helt brilliant! Skön spelkänsla, loot som är uppgraderingsbar, massa olika valmöjligheter om vad man vill göra i världen. Det är lite mer inehåll än i alphan men inte jättemycket mer. Alphan var mindre än 10 % av färdiga spelet. Så fatta hur stort och djupt retailversionen kommer vara...


10%?! Jag hade kanske kunnat köpa 1% men 10% låter nästan mycket. Trodde Destiny skulle vara enormt. Det kan ju inte stämma eller? Vet visserligen inte om hur mycket man kan komma åt i Alfan eller Betan men iaf, 10% låter som alldeles för mycket med tanke på hur stort jag har utgått ifrån att spelet ska vara, men har ingen koll alls.


Så du har inte spelat varken alphan eller betan? Då är det väl ingen ide att uttala sig om dess, eller spelets storlek. Själv har jag lirat 18 timmar sammanlagt i alpha och beta, och då inte jättemycket MP. Så 180 timmar plus en jäkla massa MP är ju inte lite direkt.
Mountain Dew <3
  • 0
Hann spela betan en liten stund till idag, och detta är mina huvudsakliga tankar om spelet:

- Spelet är väldigt snyggt. Visst, det är inte monstruöst snyggt som PC-spel är på en kraftig dator, men i mina ögon fullt tillräckligt. Designen är tilltalande.

- Kontrollerna känns enkla och precisa.

- Klasserna känns relativt balanserade, även om jag inte hann testa dem särskilt ingående. Jag känner inget direkt behov av att införa några fler klasser för tillfället i alla fall. Personligen hatar jag när det känns som att man måste spela upp 10 olika klasser för att hitta den man bäst tycker om.

- Uppgraderingar och 3:e persons-vy i ett FPS, gillar.

- Fienderna är korkade, väldigt korkade. Jag behövde inte fundera en sekund på hur jag skulle gå tillväga för att ta kål på alla. De stod utanför kanter och bara tittade på medan jag dödade dem. Att deras vapen dessutom tar några sekunder innan projektilerna träffar gör det bara enklare. Jag hoppas definitivt att AI:n förbättras.

- Långa laddningstider när man ska landa med farkosten.


Hann inte testa PVP eller liknande, men jag är definitivt sugen på att pröva mer.
  • 0
Citerar Iqaros:
- Fienderna är korkade, väldigt korkade. Jag behövde inte fundera en sekund på hur jag skulle gå tillväga för att ta kål på alla. De stod utanför kanter och bara tittade på medan jag dödade dem. Att deras vapen dessutom tar några sekunder innan projektilerna träffar gör det bara enklare. Jag hoppas definitivt att AI:n förbättras.


Dom är rätt usla i början men det blir mycket bättre enligt min mening. På strike-uppdraget får man slita en hel del, speciellt på högsta avårighetsgraden.

Tror betan startar igen kl 9 PDT på onsdag, så runt 19.00 här hemma. Sen håller den minst på till kl 9.00 på måndag morgon i Sverige. Hoppas på att dom förlänger ett dygn som dom gjorde i alphan.
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Dom är rätt usla i början men det blir mycket bättre enligt min mening.

Jag har inget emot att fienderna är "lättare" i början, men det märks så tydligt att AI:n är rätt kass (av min spelstund att döma i alla fall). En fiende ska inte bara titta på medan man lossar ett tiotals skott mot dem. Inte heller gjorde de några större insatser för att försöka omringa mig eller få några taktiska övertag - de bara gömde sig bakom ett hörn, tittade fram för att eventuellt skjuta några skott, och gömde sig igen. Förflyttar jag mig så stod de bara kvar... Blir de verkligen så pass mycket smartare senare?
  • 0
Va faan är Destiny nere nu ?
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar neostar:
Va faan är Destiny nere nu ?


Ja. Flera hemsidor samt Bungie har flera gånger sagt att betan tar paus till på onsdag. De förbereder Xbox One och Xbox 360-versionerna för deras beta. På onsdag drar allt igång igen med några event och liknande.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Iqaros:
Blir de verkligen så pass mycket smartare senare?


Nix, inte något som man får ta del av i betan i alla fall.

Citerar BenDöver:
På strike-uppdraget får man slita en hel del, speciellt på högsta avårighetsgraden.


Det ända som gör det uppdraget "svårt" (rättare sagt segt) är den stora spindel liknande varelsen vilket jag glömt bort namnet på. Inte för att den fienden är smart eller svår heller, tar bara en evinnerlig tid att ta kål på.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Iqaros:
Citerar BenDöver om är rätt usla i början men det blir mycket bättre enligt min mening.
Jag har inget emot att fienderna är "lättare" i början, men det märks så tydligt att AI:n är rätt kass (av min spelstund att döma i alla fall). En fiende ska inte bara titta på medan man lossar ett tiotals skott mot dem. Inte heller gjorde de några större insatser för att försöka omringa mig eller få några taktiska övertag - de bara gömde sig bakom ett hörn, tittade fram för att eventuellt skjuta några skott, och gömde sig igen. Förflyttar jag mig så stod de bara kvar... Blir de verkligen så pass mycket smartare senare?


Lite exempel: http://destinynews.net/ai-behavior/
Mountain Dew <3
  • 0
Tja. Är det nån som har en nyckel över till ps4. Har testat att förbands boka på webhallen och cdon men dom säger att nycklarna är slut... Skicka PM.

//Mattias
  • 0
Tja, någon som har en beta nyckel över till PS4 som gärna vill bli av med den?
  • 0
Citerar BenDöver:
Så du har inte spelat varken alphan eller betan? Då är det väl ingen ide att uttala sig om dess, eller spelets storlek. Själv har jag lirat 18 timmar sammanlagt i alpha och beta, och då inte jättemycket MP. Så 180 timmar plus en jäkla massa MP är ju inte lite direkt.


Stämmer har inte spelat det men det var min första reaktion bara när jag läste det utan att direkt tänka efter.

Men jag dömer inte ut något här. Väntar tålmodigt på en PC version och av allt att döma kommer jag lätt skaffa den för att kunna lira med lite polare .

10% kändes som sagt bara mycket liksom, det var ju som sagt min första reaktion.Tänkte inte alls på saker som omspelning på max level (vet ej om det finns men utgår ifrån det, eller någon typ av endgame iaf), sidouppdrag och saker att utforska som inte är med på några uppdrag alls kanske. Sånt räknas säkert inte in i de där 10%, utfår iaf från att det inte gör det.
  • 0
Har en betanyckel till Xbox One över om någon är sugen? Skicka ett PM om ni vill ha.
Kom igen nu Britt-Marie! Kör för fa-an!
  • 0
Har skickat ett PM Spalak, va jag tillräckligt snabb?
  • 0
Så, nu har jag betan till både Xbox One och Ps4. Ska testa lite Xbone när det är nedladdat.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Humanisten jag har det till one du skulle inte kunna berätta om det är några märkbara skillnader mellan versionerna?
  • 0
Jag tar gärna en beta nyckel till xbone ifall någon har övers
  • 0
Citerar sture127:
Humanisten jag har det till one du skulle inte kunna berätta om det är några märkbara skillnader mellan versionerna?


Sure. Bättre att läsa Digital Foundrys artikel när den dyker upp dock, men jag kan dela med mig om jag har några tankar om det eller märker något.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ingen som råkar ha en betanyckel över till 360 att PM:a? Skulle uppskattas!
If I had a Rocket Launcher, I'd make somebody pay
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!