Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Så här nu när Hideo Kojima har bekräftat att en femte del i spelserien om våran favoritagent är på gång så kan man ju inte riktigt undgå att undra vad den kommer att handla om, samt vem det kommer att handla om.

Sådant som går att diskutera i denna tråd:

- Huvudpersoner
- Handling
- Karaktärer
- Miljöer
- Tidigare spel i serien (om det är nödvändigt)

---------------------


Om du får för dig att prata om tidigare delar (del 1-4 + alla andra delar) så får du hemskt gärna spoilermarkera.

Diskutera på bara! Vad tror ni?
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Förhoppningsvis får vi se Drebins fula apa som huvudkaraktär.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Förhoppningsvis får vi se Drebins fula apa som huvudkaraktär.


Har lite svårt att se hur historien skulle gå framåt då.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Jag ändrade om rubriken till riktiga namnet.

Så vad tycker ni om det som sagt om spelet nu? Bilden ser grym ut, dock så är jag inte alls nöjd med att det blir "open world"-aktigt. Jag är mer för storyn och smygande.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Bilden ser grym ut, dock så är jag inte alls nöjd med att det blir "open world"-aktigt. Jag är mer för storyn och smygande.


Sålänge inte den öppna världen skadar just storyn och smygandet så tror jag det kan bli riktigt bra.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Sålänge inte den öppna världen skadar just storyn och smygandet så tror jag det kan bli riktigt bra.


Ja, precis, men jag tror att det just blir fallet. Det är ju även en del snack om multiplayer och då känns det som att det går åt helt fel riktning men jag hoppas verkligen att jag har fel.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
dock så är jag inte alls nöjd med att det blir "open world"-aktigt.


Det är precis det som gör spelet så intressant. Ett Metal Gear i en öppen värld låter hur smaskigt som helst.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Citerar gameplayer:dock så är jag inte alls nöjd med att det blir "open world"-aktigt.

Det är precis det som gör spelet så intressant. Ett Metal Gear i en öppen värld låter hur smaskigt som helst.



Hur smaskigt som helst +1
  • 0
Det ser på tok för snyggt ut för ps3.
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
Citerar John_Peter:
Det ser på tok för snyggt ut för ps3.


Tycker även jag, kan det vara så att det blir både en version på denna generationens konsoller och även på nästa generations. Ser inte Boss äldre ut i videon än vad han gör på första bilden som släpptes?

http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2012/08/ground_zer
oes_header-580x416.jpg
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Splinter Cell dödaren ser skitgrym ut När tror ni det utspelas
? Gissar självpå 80-90 tal
  • 0
Citerar Sparda:
Citerar John_Peter et ser på tok för snyggt ut för ps3.

Tycker även jag, kan det vara så att det blir både en version på denna generationens konsoller och även på nästa generations. Ser inte Boss äldre ut i videon än vad han gör på första bilden som släpptes?

http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2012/08/ground_zer
oes_header-580x416.jpg


Jo jag kan tänka mig att en version som är nedskalad grafiskt kommer släppas på dagens konsoler och att de kommer se ut sådär på de kommande konsolerna. Dock säger ju kojima att de ska få slutresultatet att se ut såhär även på ps3, vilket jag inte tror kommer gå.

"This is exactly what it should look like on PS3 and 360. But we're working on next-gen hardware as well."

http://gamingeverything.com/28220/more-details-on-the-fox-engin
e-and-metal-gear-solid-ground-zeroes/


Förmodligen släppte dom den postern för att det i början inte skulle bli allt för tydligt att det är big boss.
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
"Kojima also confirmed that the demo was running on PC hardware that was similarly equipped to PS3, and that the final game should closely resemble the demo video."

OFF CAM GAMEPLAY HÄR! EXTENDED!
http://www.viddler.com/v/b54605c9?secret=73773358

MAN KAN STJÄLA JEEPS, FLYGA CHOPPERS, "go to other countries and every place you see, u can actually go to"

JÄVLAR VAD TAGGAD JAG ÄR . Det är efter peacewalker ganska obviously. Hoppas man får se hur the patriots bildas och kanske t.om. outerheaven (dvs att det går in på de original MG1/MG2 spelen ).

Men helt seriöst: Det är ingen chans i helvete att det lär vara sådär på PS3 & 360... ELLER?!

Tillagt 2012-09-02 01:40:
IGN har en HD video nu på gameplay också!!
http://www.ign.com/videos/2012/09/01/metal-gear-solid-ground-ze
roes-extended-14-minute-demo
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Såg snuskigt bra ut!
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Såg ganska fantastiskt ut. Blev ordentligt hypad.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Helt sinnessjukt taggad inför detta spelet. Och det blev ju inte bättre efter trailern direkt! Ser helt otroligt ut. Men räknas detta som mgs 5 eller som en avstickare?
Jag är försiktigt positiv till den öppna spelvärlden, gör dom det rätt kan det blir fantastiskt, så länge dom inte tvingar in multiplayer i det. Mgs SKA vara ett singelplayer spel.
Fan nu blev jag ju sugen på att spela igenom dom gamla igen, men det gjorde jag ju i våras senast spelade igenom ettan till fyran på under tre veckor. Lika underbara spel idag som när dom släpptes!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Men räknas detta som mgs 5


Tror de sa att det skulle vara en prequel till 5:an så antagligen släpps detta på nuvarande konsoler PS3 och Xbox (De verkar skita i Wii U) och sedan MGS5 på PS4 och Xbox 720
  • 0
Ser helt otroligt ut.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Ojojoj. Det här kommer nog bli bra.
Tror också att det kan vara som Solid_Link12 säger att Zero är prequel till 5:an, som sen släpps till nästa generation.
Och det känns så bra, efter att ha sett det här, inte behöva vänta ända tills nästa konsolskifte innan man kan få spela.
  • 0
Ett släpp till PC hade jag inte tackat nej till.
  • 0
Fan vad det här kan bli bra, alltså. Nu måste jag spela MGS.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Var det Psycho Mantis vi såg i trailern?
  • 0
Citerar Tobiasr:
Ojojoj. Det här kommer nog bli bra.
Tror också att det kan vara som Solid_Link12 säger att Zero är prequel till 5:an, som sen släpps till nästa generation.
Och det känns så bra, efter att ha sett det här, inte behöva vänta ända tills nästa konsolskifte innan man kan få spela.


Kan vara något sånt, men tror inte nödvändigtvis att kopplingen mellan GZ och en eventuell femma behöver vara så stor. Tänker lite på kopplingen mellan trean och fyran.
  • 0
Golvad.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!