Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar The Elder:
Citerar Banchee:ah okej, synd att de dog ut lr vad det var. Hadde vart kul att spela som en liten krigare men fet hammare

Jorå...fast dom var ju inte små...

meh då kan det väll kvitta då ja...
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar The Elder:
Visst får man ha en åsikt men den är ju knappast överskattad.


Nä det är det ju inte. Det är precis så bra som det är!
All things either good or ungood
  • 0
Jag hoppas det blir en blandning mellan oblivion och morrowind. Och till PC i första hand, inte så konsolanpassat som oblivion....
Mina pronomen är fruktansvärt ointressanta, men mina adjektiv däremot: lång och snygg
  • 0
Citerar marcel:
Jag hoppas det blir en blandning mellan oblivion och morrowind. Och till PC i första hand, inte så konsolanpassat som oblivion....


jag tror faktiskt att spelen kommer bli mer och mer konsol baserade tyvärr.
nästa generation så kommer nog många att ha en Hd tv. och då är det skönare att sitta i soffan och kolla på en 32" som jag gör redan denna generation
All things either good or ungood
  • 0
The Elder Scrolls V: Fallout 3.
The possibility of physical and mental collapse is now very real. No sympathy for the Devil, keep that in mind. Buy the ticket, take the ride.
  • 0
The Elder Scrolls V: Fallout III: Shenmue III: XIII II?

Men jo, det vore trevligt att spela som Chimer och Dwemer. Fast då skulle Orsimer utebli, och det vore en veritabel katastrof.
  • 0
Citerar marten1000:
Citerar Inquisitor:
Ja, bara de INTE tar Elsweyr denna gång. Elsweyr är för bra för det...
nå väl, de kanske borde låta femman utspela sig borta hos Akavir, där Ka 'Pu Ton härjar för fullt. det kan handla om utrotningshotade drakar och invasionsplaner mot Tamriel och allt möjligt! the possibilities are huge...


Elsweyr är för litet. De har sagt att femman ska utspelas på Summerset Island. Har vi tur kanske man kan besöka Valenwood.


Tvivlar på att dem har sagt att femman utspelar sig på Summerset Isle, möjligtvis har dem bollat med idéen, fast det har dem gjort tidigare också.
Del 3 skulle ha utspelat sig där.
Och Elseweyr är inte alls för litet, det är ungefär lika stort som Vvardenfell, det är Cyrodiil som är för stort än det faktiskt visades i spelet.
  • 0
  • uffe
  • uffe
Jag vill ha Skyrim så min Nord får hemmaplan och så vill jag ha bort det förbannade systemet som gör fienden lika bra som en själv.
They have taken you from the Imperial citys prison.........
  • 0
Citerar hjalle:
Men jo, det vore trevligt att spela som Chimer och Dwemer.

Nej, dwemers ska förbli ett mysterium. Jag nöjer mig ärligt talat gott och väl med de spelbara raser som finns tillgängliga i Oblivion och Morrowind.


Citerar marcel:
Jag hoppas det blir en blandning mellan oblivion och morrowind. Och till PC i första hand, inte så konsolanpassat som oblivion....

Allt det bättre från Oblivion (ett någorlunda bra smygsystem och stridssystem samt NPC:er som går och lägger sig på nätterna, med andra ord) tillsammans med allt det bättre från Morrowind (så gott som allt förutom det jag nämnde här ovan) skulle bli ett riktigt drömspel.

Tillagt 2007-02-03 13:35:
Citerar uffe:
Jag vill ha Skyrim så min Nord får hemmaplan och så vill jag ha bort det förbannade systemet som gör fienden lika bra som en själv.

Jo, Skyrim skulle vara trevligt, men samtidigt är det viktigt att välja en provins med rätt varierade miljöer. Cyrodiil hade kunnat vara perfekt, men jag frågar mig fortfarande varför området vid gränsen mot Morrowind inte fick lite mer Morrowind-liknande miljöer.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Citerar madosopia91:
Cyrodiil hade kunnat vara perfekt, men jag frågar mig fortfarande varför området vid gränsen mot Morrowind inte fick lite mer Morrowind-liknande miljöer.


Eftersom Morrowind ligger på ungefär samma breddgrader borde det vara ett liknande klimat där. Det är Vvardenfell du tänker på.
  • 0
För mig spelar det ingen roll var det kommer att utspela sig.. Bara dom tar bort level systemet från Oblivion!!
Fuck you all..
  • 0
Jag vill att de ska finnas monster som är flera meter höga.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
I det nya Elderscrolls spelet kommer det att vara en blandning från Morrowind och Oblivion. Det hade varit hur bra som helst då.
  • 0
Citerar Banchee:
Tycker det kunde utspela sig lååångt tidigare än morrowind och oblivion, så långt tillbaka att dvärgarna levde vore coolt (jag tror jag hört att det fanns dvärgar för länge sen i Tamriel)


Dvärgar=Dwemer är precis lika stora som alla andra alver. De blev kallade dvärgar av något trollaktigt djur som levde på samma plats.
Finns något om dem på UESP. Tyvärr får jag inte länken att funka.

Tillagt 2007-02-03 14:23:
Citerar The_gunners:
Jag vill att de ska finnas monster som är flera meter höga.


Det finns redan. Minitaur Lords t.ex.
  • 0
Citerar hjalle:
Citerar madosopia91:
Cyrodiil hade kunnat vara perfekt, men jag frågar mig fortfarande varför området vid gränsen mot Morrowind inte fick lite mer Morrowind-liknande miljöer.


Eftersom Morrowind ligger på ungefär samma breddgrader borde det vara ett liknande klimat där. Det är Vvardenfell du tänker på.


Lite fel faktiskt, Tamriel (och förmodligen hela Nirn) är inte så realistisk så att bredgraderna spelar någon roll. Norra Elseweyr (som gränsar till Cyrodiil) är faktiskt öken. Ser inte ut som öken i närheten därborta i Cyrodiil, eh?
Och Morrowind gränsen bör ha lite Morrowind-ish stil över det hela, dock inte lika extremt som i Vvardenfell, för det är en ö skapad av vulkanen Red Mountain och djurlivet är lite exklusivt till den ön.

Citerar The_gunners:
Jag vill att de ska finnas monster som är flera meter höga.
Ska ha funnits väldigt stora och elaka monster i Summerset Isles, dock har det inte funnits sedan Aldmeris folket regera.
  • 0
Citerar krillan:
För mig spelar det ingen roll var det kommer att utspela sig.. Bara dom tar bort level systemet från Oblivion!!


Att förlägga spelet på Summerset Isle vore väl trevligt. Ännu roligare hade det varigt om Sload håll på att invadera Tamriel.
  • 0
Citerar marten1000:
Citerar krillan:
För mig spelar det ingen roll var det kommer att utspela sig.. Bara dom tar bort level systemet från Oblivion!!


Att förlägga spelet på Summerset Isle vore väl trevligt. Ännu roligare hade det varigt om Sload håll på att invadera Tamriel.

Sloads själva är ju tråkiga necromancers, istället kan väl Faormer invadera, dem har ju flera gånger försökt på sig att invadera Summerset Isel och har gjort det under 3:e eran t.o.m.
  • 0
  • uffe
  • uffe
Citerar madosopia91:
Citerar uffe:
Jag vill ha Skyrim så min Nord får hemmaplan och så vill jag ha bort det förbannade systemet som gör fienden lika bra som en själv.

Jo, Skyrim skulle vara trevligt, men samtidigt är det viktigt att välja en provins med rätt varierade miljöer. Cyrodiil hade kunnat vara perfekt, men jag frågar mig fortfarande varför området vid gränsen mot Morrowind inte fick lite mer Morrowind-liknande miljöer.


Kommer inte riktigt ihåg om det står vilket klimat det är i Skyrim men det vore väl underbart om man kunde få till årstidsväxlingar så fick se snön lägga sig för att smälta bort i porlande bäckar framåt våren.Det skulle kunna bli lite mer variation då.

Skulle vara kul att kunna fiska också och lite liv i havet, i Oblivion är det ju stendött.Gärna mycket mer böcker och skrifter kändes som det var lite lite nya sådana i Oblivion.Vill inte ha nya fiender i grottor som är rensade och vill kunna hitta exclusiva föremål av en ren slump och så vill jag kunna Levitera.
They have taken you from the Imperial citys prison.........
  • 0
Citerar uffe:
Kommer inte riktigt ihåg om det står vilket klimat det är i Skyrim men det vore väl underbart om man kunde få till årstidsväxlingar så fick se snön lägga sig för att smälta bort i porlande bäckar framåt våren.Det skulle kunna bli lite mer variation då.


Njae, min karaktär som jag har spelat 75 timmar på har det bara gått 140 dagar för i spelet. Så man får nog spela VÄLDIGT länge om man vill få några större skillnader i årstider...
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Citerar uffe:
Kommer inte riktigt ihåg om det står vilket klimat det är i Skyrim men det vore väl underbart om man kunde få till årstidsväxlingar så fick se snön lägga sig för att smälta bort i porlande bäckar framåt våren.Det skulle kunna bli lite mer variation då.


Sorry, men Skyrim är nästan bara snöiga bergstoppar. Och det är den enda årstiden dem har.
  • 0
Någon sa att nästa Elder Scrolls-spel skulle heta antingen Dragonborn eller Nirn, men detta är bara rykten.
Den förstnämnda borde ju syfta på att man själv ska bli Kejsare.



( Emperor Kvissla )
"Vi är ju trollkarlar, kan vi inte typ... äta upp henne, eller något?"
  • 0
Väntar hellre på Fallout 3 av samma utvecklare
  • 0
När ni längre upp pratade om vilket land det utspelade sig i, så passar det ju med Farbror Elanions åsikt också - spelet skulle väl utspela sig i Summerset Isle, eller är det jag som fått det helt fel för mig?
"Vi är ju trollkarlar, kan vi inte typ... äta upp henne, eller något?"
  • 0
Citerar Elanion:
När ni längre upp pratade om vilket land det utspelade sig i, så passar det ju med Farbror Elanions åsikt också - spelet skulle väl utspela sig i Summerset Isle, eller är det jag som fått det helt fel för mig?


Spekulationer endast.
  • 0
Jag hoppas då att del 5 utspelas på Summerset Isle, men Skyrim hade inte varit dumt - att kämpa sig fram genom en livsfarlig snöstorm mot sin lilla stuga...
"Vi är ju trollkarlar, kan vi inte typ... äta upp henne, eller något?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!